tot nu ma lamuresc ce ziceai de admisia de Megane. ai mers cu ea sau te bazezi totusi pe niste presupuneri?
Logan 16mpi rc
Collapse
X
-
Am inceput sa mai montez cate ceva pe motor.
L-am revizuit:
- i-am luat compresia
- i-am facut o verificare generala
- i-am gasit galeria de admisie pe care o doream
- am sa-i schim injectoarele
- am sa folosesc alta electronica stand alone
- am inceput sa contruiesc sistemul de aprindere
- am anulat ruptor-distribuitorul( nu mai este necesar cu noua electronica)
Sper ca saptamana viitoare sa am motorul sus si sa ma apuc de instalatia electrica.Last edited by RACINGCODE; 7 January 2012, 21:04.
Comment
-
Din calculele mele trebuie sa fie in regula.
Dar ramane de vazut si oricum am sa va mai tin la curent cu starea de lucru.
Cam asa arata seria 400 cu un motor cu o galerie similara:
Si cam asa arata pe seria 400 cam acelasi motor dar cu alta galerie:
Ambreiajul l-am confectionat manual folosind discul vechi:
Asezarea ansamblului grupului motopropulsor nu a fost chiar usoara si au trebuit luate cateva decizii importante.
La Dacia Logan motorul sta suspendat in suporti in timp ce la Volvo e alta combinatie si sta pe suporti asezati jos.
Eu am combinat sistemul de prindere fiind convins ca sa voi obtine o foarte buna asezare a motorului.
Sper ca fixarea lui in partea de jos sa aduca si un aport de asezare mai buna in vederea stabilitatii.
Cadrul motor a trebuit modificar si intarit conform schitei din imagine:
In varianta OEM arata asa:
Comment
-
Intradevar, Volvo are fixarea motorului jos pe cardul motor, cu prinderi pe tampoane fixate direct pe cadrul motorului (cum s-ar spune... lonjeroanele inferioare demontabile, parte a cadrului inferior al puntii fata)
Ei au mostenit in continuare solutia asta de fixare a motoarelor de pe vremea cand aveau motoare montate longitudinal in compartimentul motor si cu tractiune spate. A se vedea modelele 340 unde era montat in fata motorul si cu carcasa amvreiajului, iar cutia de viteze era montata cu tot cu diferential direct pe puntea spate. Axul cardanic lucra la turatia motorului - ceea ce nu e chiar de colea... presupune echilibrare foarte buna a axului cardanic si lagar de fixare pentru axul cardanic care sa reziste la turatiile ridicate ale motorului.
La Volvo 340 adaptarea motorului Renault F8M 1.6 D presupunea fixarea lui in partea inferioara pe 2 tampoane - iar pe o parte suportul motor pentru montarea pe tampon avea 3 prinderi, dintre care 2 pe blocul motor, iar 1 pe baia de ulei care era turnata din aliaj de aluminiu la Volvo si din tabla ambutizata la Renault. Adica daca vroiai sa dai baia de ulei jos, trebuia sa scoti prinderea suportului motor de baia ulei --- destul de anapoda ca solutie tehnica.
Eu iti recomand sa pastrezi la Logan modul de fixare pendular al motorului, similar cu fixarea din fabrica - fiind o solutie mai moderna decat cea utilizata de catre Volvo. Avand in vedere ca Volvo a utilizat destul de multe motorizari Renault, conversia in sens invers a fixarii motorului ar trebui sa poata fi realizata fara dificultati majore.
Ramane de vazut daca adaptarea galeriei de admisie din pozele de mai sus pe Logan, va putea fi realizata fara mari dificultati.Last edited by ion_R5; 8 January 2012, 00:55.
Comment
-
Folosind masina pentru curse am facut o superba combinatie de fixare, in unele locuri dubland prinderea.
Punctele rosii sunt prinderile ca la Volvo si le-am pastrat deoarece asigura o mult mai buna fixare a grupului moto propulsor.
Punctele verzi sunt de le Dacia Logan si sunt mentinute, mai putin unul pe dreapta, iar cele mov sunt suplimentare. Chiar daca este o solutie tehnica invechita este foarte robusta si bine legata de caroserie ceea ce pentru curse este un mare castig.
Daca as fi vrut sa pastrez integral modul de fixare de la logan era imposibil.
Galeria de admisie nu necesita nici o adaptare este formata din doua parti si pe chiulasa este deja montata una din parti. La galerie totul vine la fix.
Pentru aprindere am sa folosesc 4 bobine separate ce vor fi comandate direct de ECU.
Este mai modern dar mai ales eficient. Fiecare cilindru cu bobina lui.
Scanteia joaca un rol primordial in economia functionarii motorului ajutand aprinderea si arderea.
Comment
-
Nu mai dureaza mult si motorul o sa fie pe masina.
- se vede caseta de directie mecanica
- se poate vedea si unul din suportii grupului motopropulsor(se fixeaza prin intermediul unui brat de lateralul cutiei de viteze).
- mai este de fixat alternatorul si de stabilit traseul curelei de accesorii.
- se vede inca un suport de grup moto propulsor, sub alternator(de data asta prins pe bloc)
Mai bine se vede in imaginea urmatoare:
Comment
Comment