B-96-CGK "Albinutza"[CastigatorCampionat-Cea Mai Tiganita Masina Editia 2010/2012

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • in loc de gaura din baie cred ca merge si printr-un adaptor la filtrul de ulei ...
    Iar in legatura cu MAP merge si pentru aplicatia turbo doar ca la o presiune mai mare e cam limitat , iar pentru MAF trebuie un stand alone cum a zis XP...
    Parerea mea este ca pentru 0.3 ..0.4 piesele stock vor functiona!

    In legatura cu noua admisie daca poate cineva sa-mi raspunda :

    - vineri am luat senzorul original al clapetei ( cel de pe logan nu se potriveste , unul este pe stanga unul pe dreapta) , inainte pana la 1500 tr imi dadea in nas apoi cand ceilalti senzori (MAP si Senzorul de Temperatura) trasmiteau informatia mergea normal ...
    -dupa montarea senzorului turatia urca normal dar daca trec de 2000 tr si apas ambreiajul turatia ramane la 1500;
    -daca cobor turatia in frana de motor sub 1000 tr , turatia se stabilizeaza la 850 ...

    -mentionez ca nu trage aer fals si furtunul de la frana sta in suctiune
    Last edited by cos_min_i; 26 April 2011, 16:47.

    Comment


    • aia cam suna a motoras defect ... eu asa faceam cu al meu cand ramanea agatat intr-o turatie , bagam in viteza , si lasam ambreiajul pana cand tragea sa moara , apoi se stabiliza bine .
      La treaba cu datul in nas pana in 1500 rpm as tinde sa cred ca e de la senzorul de la pozitia clapeta ,am avut onoarea de a merge cu el deconectat si sub 1500 abia mergea masina .
      Totusi la care senzor te referi , ca prin senzorul clapetei eu inteleg senzorul pozitie clapeta , apoi vad ca mai jos vorbesti de mpp ?
      referitor la turbo nu stiu daca o sa mearga bine daca senzorul nu stie presiune , ca sa poti merge pe presiune trebuie sa mearga mai bogat la limita si nu cred ca o sa fie frumos .Adica aproape de 0.0 boost o sa ai benzina ca pentru 0.5 bar ... Poti cere mai multe detalii de la cei care au facut masina lui groza, da probabil din cauza asta a montat piggybackul .
      Last edited by Cristi_Xp; 26 April 2011, 17:05.
      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

      Comment


      • Originally posted by Cristi_Xp View Post
        singura chestie care trebuie improvizata esta o gaura in baie pentru ungerea turbinei si retur ,eventual la fel facut si cu circuitul apei in cazul in care turbina are racire pe apa .
        Loganul nu are MAF (debitmetru), are MAP adica senzor de presiune care la logan este senzor de vacuum de fapt ,care nu stie sa lucreze cu presiune doar cu vacuum , la fel si calculatorul doar vacuum si acolo o sa apara majoritatea problemelor .
        Trebuie un map sensor care sa se descurce si cu valori pozitive nu doar vacuum ,iar apoi trebuie prostit cumva ecu .
        Cea mai simpla modalitate este standalone , cu costurile aferente .
        cristiubs
        daca te uitai cu atentie pe pdful acela , vedeai ca MAFul se afla dupa filtru de aer , inaintea clapetei , nu pe galeria de admisie cum e MAPul la logan .
        de asta si ziceam ca ar trebui adaptat MAF, pt o mai buna corelatie si reglaje din ecu sau unichip.din puntul meu de vedere aici sta cheia, unichipul avand posibilitatea de memorare a unor valori critice, sa le numesc safe si permitand totodata mentinerea activa a unei harti care ca permita folosirea masinii in regimuri "sport".

        Comment


        • nu scrie niciunde .
          Cel mai bine masinile merg fara debitmetru , ci cu MAP .
          De ex lancer evo vine din fabrica cu debitmetru , mersul cu MAP e un upgrade .
          Multe masini turbo merg doar cu MAP din fabrica .
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • @ cosmin ma gandesc ca ECU interpreteaza eronat in prima faza informatiile de la "MAP" si senz. de temperatura. de ce cred asta ?

            - noua galerie de admisie are alte dimensiuni fata de cea stock. prin urmare aerul la aceleasi presiuni si temperaturi ca in galeria stock va avea alta masa
            - intr un cub cu latura de 1m la 0 grade si 1 atmosfera se afla o masa x de aer
            - intr un cub cu latura de 2m la 0 grade si 1 atmosfera se alta o masa dubla de aer
            - dar senzorii trimit tot 0 grade si 1 atm la ECU si defapt intra mai mult/putin aer. ECU nu mai debiteaza corect benzina pentru amestec stoichiometric 14.7aer : 1 benzina
            - ca backup e sonda lambda care transmite la ECU ca ceva este in neregula cu amestecul si ECU va face ulterior corectii
            - da ce faci cand ii dai talpa ? WOT ? ECU nu mai citeste lambda si merge pe harta. el stie conform dimensiunilor galeriei de admisie si senzorilor ca intra X aer si defapt intra mai mult sau mai putin
            - un ceas de AFR te ar ajuta mult

            p.s. orice modificare inaintea galeriei de admisie nu afecteaza in nici un fel amestecul pentru ca ECU stie foarte precis ce masa de aer are in galerie la valorile citite de senzori. clapeta marita traseu admisie de exemplu
            - la 16v merge galerie de laguna 2.0 F4R. fara soft custom in ture mari se saraceste amestecul pana la 17-18 aer : 1 benzina. ceea ce nu e bine deloc. cu un soft s a rezolvat problema
            Last edited by alessandro; 26 April 2011, 23:13.

            Comment


            • Ce treaba are masa de aer daca ECU se ghideaza dupa presiunea din galerie ?
              Senzorul ala de temperatura citeste temperatura aerului din galeria de admisie ,la fel de bine dupa cum vezi si la megane,poate sa o citeasca si la intrarea in galerie ca tot dracu ala e ,si oricum nu e mare branza ,il poti lasa si scos afara sub capota ca tot nu influenteaza cu mare lucru , ca o sa fie diferenta de cateva grade.
              Nu vad de ce s-ar saraci asa tare amestecul cu galeria pacii daca supapele se deschid la fel , si motorul isi trage cat are el nevoie ca doar nu ii bagi fortat aer de il saracesti asa tare .Nici macar cu axe nu saraceste asa mult pe ture .
              Nici la 17-18 afr nu o sa pice in bot masina .
              Gandestete ca la o galerie prea mare , incepi deja sa pierzi in viteza cu care se umple cilindrul ,deci nu prea e avantaj .
              Cu cat amestecul e mai sarac cu atat explozia e mai puternica masina merge mai bine , pana topesti pistoanele ) .
              Oricum nu e cazul la modificarile de aici .
              Sa nu mai spun ca vorbim totusi de o galerie gandita pentru un motor de 90 cp , deci are flow pentru 90 cp nu pentru 200 cp ...
              Degeaba ii pui la dispozitie 200 cfm , cand lui nu ii trebe decat 100 , si nu ii bagi fortat .
              L-ar ajuta mai bine un soft facut custom , decat un ceas de AFR :P , care costa un pic mai mult decat softul .
              Last edited by Cristi_Xp; 26 April 2011, 23:46.
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • pai ECU calculeaza masa de aer din temperatura si vacum/presiune. nu are cum dintr un singur loc.

                poti sa scoti si ambii senzori ca tot o sa mearga. la urma urmei vine lambda care zice la ECU tot ce trebuie sa stie. dar de cand gazele intra in galerie si pana ajung arse la lambda trece cateva milisecunde sau sutimi.

                galeria da a fost gandita pentru 1.6 90 cai deci nu are nici un fel de problema. numai ca ECU nu scoate maximul din ea.
                daca mergi mult cu galeria pe masina oricum ECU daca e performant o invata. invata debitele de aer invata pozitia clapetei si face predictii . in functie de pozitia clapetei care este prima informatie ce ajunge la el anticipeaza ce volume de aer urmeaza sa intre.nu stiu cat de destepte sunt ECU urile astea de pe logan

                soft custom da e perfect. ceas AFR asa e ... nu prea. doar ii zice ca e ceva in neregula da nu schimba nimic.

                p.s. MAP nu inseamna manifold absolute pressure ? fie ea vacum sau presiune ?

                Comment


                • nu are nicio treaba cu masa de aer , se injecteaza benzina in functie de loadul pedalei , presiunea din galerie ,plus ca nu bagi tu in avarie sonda lambda mergand constant cu masina .Pur si simplu are niste tabele de injectie , care in functie de load /rpm si map face amestecul . Nu calculeaza nicio masa de aer , e o aberatie in plus care ar trebui sa o faca .Ce rost ar avea sa mai puna map atunci si de ce nu ar pune direct maf ? Ca sa ii mai dea la ECU sa calculeze aberatii ?
                  Cum iti inchipui tu ca bagi lambda in avarie mergand constant ? Nu stiu de ce ai impresia ca motorul asta ar fi mult mult mai potent si ca galeria l-ar restrictiona . Pana una alta degeaba ai galerie pentru 200 cp ca gaura de la chiulasa si volumul de aer care poate intra in camera de ardere este din nefericire...acelasi ,surpriza nu ?
                  De aia facand un soft dupa AFR e mai simplu , ca te joci cu benzina pe plaja de turatie pana ajungi unde vrei tu.
                  Ia scoate mapul si dai blana la masina sa vezi cum merge si cat timp dureaza pana cumperi pistoane noi ...
                  Lambada nu face nicio corectie la mersul in blana unde poti constata diferentele de la prea mult aer , ea face corectii la mersul constant astfel incat tot timpul sa fie stoichio si n-o sa o bagi in avarie la mersul la 2500 rpm .
                  Daca ar fi asa tragic cum spui ar insemna ca n-am putea sa ne deplasam cu masinile la munte sau la mare din cauza diferentelor de presiune atmosferica care ar baga lambda in avarie de fiecare data
                  Prea multa vorbarie , prea despicate fire in 15 pentru 2 cai frumosh.
                  Last edited by Cristi_Xp; 27 April 2011, 02:20.
                  Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                  Comment


                  • deci eu cu tine nu ma inteleg ori ce as face !

                    ca ECU sa calculeze amestecul ii trebuie sa stie cantitatea/masa de aer . ca sa calculeze asta ii trebuie vacum temperatura rpm si pozitie clapeta. gazele au mase si densitati diferite la aceiasi presiune dar temperaturi diferite

                    una e sa mearga la 0 bari si 40 grade celsius si total altceva e 0 grade cu - 20 grade celsius. ar merge motorul bine si fara senz de temp dar nu cu eficienta maxima. MAP are importanta 90 % si temperatura 10 %

                    nu inteleg ce ai vrut sa zici cu lambda in avarie ?? acelasi lucru l am zis si eu. la WOT nu se tine cont de lambda si ECU foloseste mapele . la mers normal lambda inchide si ECU face corectia . am zis eu ceva de avarie ?

                    am mers cu masina mea cu firele de la TPS scoase. a mers masina absolun normal fara nici cea mai mica problema. chiar nu stiu de ce ?

                    Comment


                    • - ca backup e sonda lambda care transmite la ECU ca ceva este in neregula cu amestecul si ECU va face ulterior corectii
                      daca tu nu poti intelege ca nu calculeaza nimic si are niste tabele de injectie care in functie de map , rpm , tps da cu benzina .
                      Mere pe naiba masina fara tps , abia poti pleca cu ea de pe loc
                      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                      Comment


                      • transmite ca ceva este in neregula cu AFR u. adica inregistreaza valori sub sau peste 1 valori care zic ca afr u nu e stoichio.

                        EU am scos senzorul de la clapeta si i am dat sa mearga . vrei sa ti fac filmulet ? sa vezi ca merge

                        Comment


                        • sonda lamba este narrowband , deci din pacate nu stie sa citeste AFR ;)
                          n-a zis nimeni ca nu merge , problema e cum merge .Daca tu ai piciorul greu si nu simti e partea 2a .
                          Scoate si mapul si da-te vreo saptamana cu el asa sa mi zici daca mai merge .
                          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                          Comment


                          • pai si atunci ce citeste ? daca lambda are valoare 1 avem asa

                            lambda = AFR / AFR stoich deci 1 = AFR / 14.7 rezulta AFR 14.7

                            daca lambda egal 0.9 avem 0.9 = AFR / 14.7 rezulta AFR = 13.23 amestec usor bogat

                            ECU incearca in permanenta sa tina AFR ul la 14.7 pantru ca reactiile din catalizator sa fie corecte. prea mult oxigen emisiile de NOX cresc si scade CO2. prea putin oxigen scade NOX da creste CO2. reactia chimica stoichiometrica.
                            fara senzor de temperatura are eficienta in a aproxima aerul intrat undeva intre 90 si 100 % pentru a tine AFR uL perfect are nevoie de 100 %. deci senzorul de temperatura nu face altceva decat sa dea calculatorului acuratete.

                            daca scoti MAP ul e grav. ala iti zice 90 % cat aer intre. ma culegi si pistoanele de prin baie

                            Comment


                            • stie doar 14.7 , ce e sub inseamna bogat ce e peste inseamna sarac , nu stie mai putin sarac , mai putin bogat , foarte bogat ,foarte sarac .
                              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                              Comment


                              • @Cristixp - nu am vorbit de MPP in descrierea mea si senzorul clapetei este "capteur du papillon" sau senzorul de pozitie al claperei fara de care masina merge in nas pana inregistreaza ceilalti 2 senzori debitul de aer intrat in admisie

                                Am descoperit aseara cauza primei probleme :
                                -trage aer fals pe la senzorul de temperatura ; MPP merge perfect;

                                A doua problema de ce sta furtunul care duce din admisie spre pompa de frana in suctiune si cand accelerez se umfla;

                                Zilele astea o sa pun din nou testarul sa vad daca imi citeste senzorul de pozitie al clapetei si daca mai apar alte erori ;

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google