Prestige 16v

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multumesc frumos pentru precizare, insa nu se aplica la discutia de fata, fiindca aici vorbeam despre sigurante fuzibile sau automate.

    Intreruptoarele automate, disjunctoarele sunt cu totul altceva.

    Siguranta fuzibila automata este practic un intreruptor automat in miniatura, dar nu are nici protectie la suprasarcina si nici la minima tensiune in sensul in care in gasesti la intreruptor.
    Daca suprasarcina este de durata, atat siguranta fuzibila cat si cea automata, vor declansa. Sper ca nu vrei sa aduci in discutie protectii la supratensiune cu eclatoare antipasare (la LEA, posturi de trafo alimentate aerian) sau rezistive (cum gasesti pe la liniile CF)

    Orice vrei sa spui, o siguranta fuzibila sau automata de 8A, se arde/intrerupe alimentarea la 16A - asa cum am prezentat in exemplul meu. (la dublul curentului - de durata - nu mai vorbim de suprasarcina)
    Last edited by ion_R5; 26 October 2011, 00:59.

    Comment


    • Siguranta automata este de fapt un disjunctor magneto-termic.Cum poti spune ca nu declanseaza la suprasarcina?Te auzi ce spui?
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Prietene, am dat exemplul cu masina de spalat - in care am scris ca siguranta initiala de 8 A se arde, si ca dupa dupa ce montam o siguranta de 16 A sau chiar de 25 A, siguranta nu se mai arde, dar iau foc cablurile de alimentare a prizei.

        De ce imi pui in gura cuvinte pe care nu le-am scris??? Unde am scris eu de curent de scurtcircuit sau de suprasarcina??? --- fiindca tu la asa ceva te-ai referit...

        Hai sa nu o mai dam pe dupa cires. Esti baiat simpatic - e foarte adevarat ca nu toata lumea se pricepe la electrica

        Am dat in postarea nr. 327... 5 exemple de cazuri in care siguranta fuzibila declanseaza.

        Nu am folosit in toata postarea cuvantul SCURTCIRCUIT decat 1 singura data - si anume la exemplul 3.


        Eu nu am spus despre tine ca ai spus ineptii si nici daca te auzi ce spui.

        Doar am contrazis afirmatia ta precum ca: "in principiu sigurantele fuzibile nu se pun sa protejeze cablurile ci consumatorii, si in nici un caz nu se dimensioneaza dupa sectiunea conductoarelor"

        Daca tot esti in specialitate, hai sa nu mai cautam nod in papura.

        Stii foarte bine ca sigurantele sunt menite sa protejeze circuitele electrice, care alimenteaza consumatorii.

        ################################
        Din pacate ai ignorat total sa comentezi, ceea ce am spus eu la inceputul postarii 327

        Sigurantele (fuzibile sau automate) se monteaza pentru a asigura protectia CIRCUITELOR ELECTRICE.

        Circuitele electrice sunt cele care alimenteaza diferiti consumatori.

        Dimensionarea circuitului de alimentare (a conductorului/cablului electric) se face in functie de receptorului/consumatorului pe care trebuie sa il alimenteze.

        Daca sigurantele ar fi fost menite sa protejeze consumatorul - atunci s-ar fi montat imediat langa bornele consumatorului.

        --- nici aici nu gasesti cuvantul scurtcircuit
        Last edited by ion_R5; 26 October 2011, 01:48. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • cablurile puse de mine nu sunt noi circuite. sunt doar menote sa imbunatateasca mase deja existente mai mult sau mai putin. daca au vreun efect, iar nu stiu dar sigur nu strica cu nimic

          Comment


          • Simt nevoia sa imi cer scuze celor care au citit ultimele mele postari in disputa amicala cu prietenul (eu asa zic) ION.Devenise mai degraba o disputa profesionala si nu stiu daca interesa pe cineva(l-am "mirosit" ca era breslas de-al meu) care citea postari pe un forum despre LOGAN.
            O zi frumoasa tuturor oriunde va ve-ti afla.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Originally posted by alessandro View Post
              cablurile puse de mine nu sunt noi circuite. sunt doar menote sa imbunatateasca mase deja existente mai mult sau mai putin. daca au vreun efect, iar nu stiu dar sigur nu strica cu nimic
              OK Alessandro, in cazul asta nu e nevoie de sigurante. Trebuie doar sa asiguri pozitionarea bateriei astfel incat bornele si clemele cablurilor care se fixeaza la bornele bateriei sa nu poata face contact in mod accidental cu parti metalice din compartimetul motor care ar putea produce scurtcircuite. (poti utiliza coltare din plastic sau bucati din cauciuc pentru a imbraca zonele metalice si a asigura distantarea si izolarea partilor metalice aflate la potentiale electrice diferite. <Atentie - cauciucul cu continut ridicat de negru de fum - cum sunt de exemplu anvelopele auto, nu asigura o foarte buna izolatie electrica>)

              Borna (+) este acoperita cu o protectie de plastic la foarte multe masini - asa cum are si Loganul prevazut din fabricatie - este recomandabil sa pastrezi capacul respectiv.

              @ IancuMic - "disputa" profesionala a fost foarte OK. Multa sanatate si numai bine!
              Last edited by ion_R5; 26 October 2011, 10:38.

              Comment


              • ar fi fost bine daca aveam capacel din fabrica. eu tot vreau sa pun siguranta. dupa ce am patit nu am pace pana nu pun siguranta.
                asa ca recomanda ti mi ce siguranta sa pun.

                am gasit asta, care intra in soclul indicat de Canto http://www.be-loud.ro/produse/Acceso...A_%2823039%29/

                bateria mea are 38 Amp dar nu stiu cat de pe pornire. conteaza ? am citit in specificatiile ei ceva de 3000 amp la scurt. sunt bata stiu
                Last edited by alessandro; 26 October 2011, 10:42.

                Comment


                • @ Alessandro

                  Poti sa iti pui fuzibile daca vrei tu neaparat - dar siguranta respectiva nu iti va rezolva problema.

                  Rezolvarea la tine este alta: pozitionarea corecta a bateriei si un sistem de prindere a bateriei care sa nu-i permita sa se miste. Cordelina aia cu care ai fixat bateria permite deplasarea bateriei stanga-dreapta si de acolo vin toate problemele.

                  Daca nu ai altceva la indemana, ia o bucata de lemn (dintr-o scandurica) pe care o pui lateral in stanga bateriei, sa iti tina departata bateria (inclusiv borna (+)) - de tabla care delimiteaza compartimentul bateriei.

                  Trebuie sa te gandesti ca nici un fabricant nu pune sigurante fuzibile dupa bornele bateriei. Oare de ce?

                  Dar daca vrei tu neaparat, se poate monta orice.

                  In fine, daca doresti detalii putem vorbi pe PM sau poate ne gasim intr-o zi. (nu vreau sa starnim valuri aici pe forum si sa ajungem la discutii care nu au legatura directa cu subiectul)

                  L.E. Apropos, ce baterie zici ca ai?

                  Arata "ciudat" bateria respectiva? Este baterie auto? Pentru ce masina? Trebuie sa tii cont ca bateria trebuie sa respecte indicatiile producatorului.

                  38 Ah (amperiora) este destul de putin. Din fabrica a mea a venit cu 55Ah si tot mi se pare putin.

                  O baterie de 60 daca nu chiar 65 Ah ar fi fost mai potrivita.

                  Iarna pornirile sunt mai grele si ai toate sansele sa-ti cedeze bateria. (daca mergi zilnic cu masina, mai merge, dar sa ai perioade mai lungi in care nu o folosesti si cu deplasari scurte - in care bateria nu are timp sa se incarce suficient... ar ceda destul de rapid)

                  Originally posted by Canto View Post
                  Domnu' ion_R5:

                  El a zis clar: "ce trebuie sa cumpar ? ce fel de sigurante ?" eu la aceasta intrebare am raspuns.
                  Parerea mea este: "La o intrebare gresita, nu se poate primi un raspuns corect"
                  Last edited by ion_R5; 26 October 2011, 12:16. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • Alessandro, ma voi interesa de ceea ce te intereseaza. Dar recomandarea mea ca si a lui ion_r5 este intai sa faci o pozitionare corecta a bateriei.

                    Ion_r5 acea bateria chiar daca este mai slaba 30 vs 65 a ta, defapt a ta are la pornire undeva in jur de 500-600 Ah (scrie pe ea) pe cand a lui alessandro are 3000Ah . Dupa cum arata este o baterie folosita in Car audio si este posibil sa fie pe gel. Dar nefiind niciun inscris nu-mi pot da mai departe cu parerea despre calitatea acesteia.
                    B-187-H D Z->A.k.a Tobita Indemanaciu

                    Comment


                    • @ Canto - Multumesc pentru precizari. Nu stiam nimic despre bateriile astea... pana la 3000Ah in regim de pornire? Chiar n-as vrea sa vad un scurtcircuit facut pe o astfel de baterie. Sunt curios cat costa o asemenea baterie si cat va tine pe un autoturism, in conditii normale de exploatare.

                      Comment


                      • da asa este are undeva la 2600 amp la pornire . este pe baza de gel VRLA ( valve regulated lead acid). are durata de viata foarte mare, nu curge ( poate fi asezata in orice pozitie ) si este service free.

                        atat mai imi trebuie sa stiu ce siguranta sa cumpar

                        @ ion r5 iti spun eu cum arata scurtcircuitul pe o astfel de baterie. cand am avut probleme am desfacut capota sa ma uit. mi am dat seama ce sa intamplat si am luat o cheie de 10 sa scot borna. am atins din greseala de masa si a sudat instant cheia de tabla aceea. abia am reusita sa o scot. mi s a incins imediat in mana la o temperatura incredibila. sar scantei mai tare ca la un aparat de sudura . din 2 scurturi a facut gaurica aceea acolo. erau stropi de material topit peste tot in jur. este maxim de puternica

                        pozitia actuala a bornei nu mai permite adingerea de masa nici daca lipesc bateria de tabla din spate. am izolatie qvadrupla pe acea borna cu 2 straturi de furtun sertizat si izolir band. este imposibil sa mai faca scurt acolo.
                        dar tot vreau siguranta
                        Last edited by alessandro; 26 October 2011, 12:36.

                        Comment


                        • Ai avut mare noroc ca nu s-a distrus bateria.

                          Eu am facut tot asa o chestie la masina lui taicamiu mai demult - am atins cu cheia de masa. Rezultatul a fost ca s-a topit in baterie interconectarea dintre 2 elementi. Bateria era buna - din punct de vedere al reactiei chimice - era apoape noua. Am verificat cu un aparat de masura unde lipseste continuitatea, i-am dat o gaura deasura (bateria era din plastic) si am bagat o sarma de inox groasa in forma de U care strangea cele 2 piese de plumb care nu mai faceau contact electric. Am mers asa o vreme - numai ca acidul coroda sarma aia de inox si aveam mai multe sarme la mine sa le infig in baterie cand nu mai mergea

                          Cel mai mare noroc l-ai avut ca de la flama aia nu s-a prajit calculatorul. De la curentii de scurtcircuit se pot arde componentele calculatorului.

                          Trebuie sa respecti ordinea de demontare - mai intai borna de (-) si dupa aia borna de (+).

                          Daca doar umblii la borna de (+) fie esti foarte antent ce faci, fie ca sa inlaturi orice accident, demontezi borna de (-) mai intai.
                          Last edited by ion_R5; 26 October 2011, 12:50. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • tare imi ca am ars ceva elementi in ea. are 6 si poate functiona si cu unul singur.

                            http://www.enersysreservepower.com/d...S-005_0908.pdf SBS 60 este

                            sunt folosite in telecomunicatii aviatie motorsport etc

                            Comment


                            • Aha, Capacitate nominala 51 Ah, curent in regim de scurtcircuit 2618 A

                              Cat costa o astfel de baterie? Cu bateria asta, daca iti sta motorul pe calea ferata, bagi treapta 1 si dai la automat, ca sa degajezi zona periculoasa

                              Mai tare vad ca e asta SBS J70 Capacitate nominala 64 Ah, curent in regim de scurtcircuit 3500 A

                              In fine, probabil ca nu mai furnizeaza parametrii astia cand e foarte frig... dar poate isi merita banii. Cred ca s-ar preta mai degraba pe o masina diesel.
                              Last edited by ion_R5; 26 October 2011, 13:04. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • pret de magazin 250 300 dolari. si la frig da randament mult mai bun decat o baterie normala.

                                sbs ul de care zici tu costa mult rau da cred ca poate fi folosita pe post de aparat de sudura

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google