si nu i-ati aratat omului ce "bucurosi" sunteti de vizita?
Prestige 16v
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
o sa incep prin a expune o istorie a problemei scartaitului pedalei de ambreiaj dupa care va spun si concluziile la care am ajuns azi
problema pedalei este ca scartaie la aasare. nu sacadeaza...doar scartaie
nenumaratele gresari ale cablului din fabrica si ala pivotului de debraiere s au soldat cu rezultate slabe, asadar am decis sa :
1. schimb cablul cu unul de origine. l am gresat 1 zi intreaga. puneam cu seringa pana iesea pe partea cealalta. l am gresat cu ulei de motor.
2. il schimb. pedala merge foarte usor dar se aude un scartait foarte fin mai mult o sacadare. gresez la misto nuca cu wd 40 si dispare buuun
3. dupa 1 satamana scartaitul apare si pe zi ce trece este din ce in ce mai intens.
- gresez din nou nuca cu vaselina ceramica dupa ce am curatat la blana si a tacut
- a tacut 1 saptamana dua care iar si iar scartaia
4. rog un prieten sa se urce la volan si sa faca pedale la ambreiaj si eu sa depistez zgomotul.
- pare sa vina din nuca dar de ce cand trag de cablu si ii misc pozitia dispare in proportie de 90-100 % ?
- las cablul in pozitie initiala si apare din nou
- dau cu wd 40 la nuca dispare 100%
- toate astea fara sa scot cablul din furca ce sa mai cred ce sa mai inteleg ?
5. ma duc la spalatorie si bag vap ul acolo . merge perfect. nu scartaie nu nimic. dupa 1 saptamana zgomotul era dea dreptul infernal
6. repet punctul 4. cand trag de cablu tace din gura las cablul in pace face zgomot
- scot cablul il curat cu spray de frane si il gresez cu lichid de frana. merge impecabil....2 3 zile si iar incepe
- ung nuca fara sa ung cablul si iar tace din gura wtf ? a rezistat 2 3 zile fix aceiasi poveste
7. am zis ca nu o fi bine sa gresez cablul. il schimb din nou si il pun asa cum e negresat
- aceiasi poveste. merge bine 2 zile si dupa urla de te ma scoate din masina , traga de cablu tace, dau o mana de smecleu pe nuca iar tace
8. am zis sa ung si axul cutiei in zona rulmentului. am bagat un spray de vaselina acolo. a tacut 2 zile dupa care a facut si mai rau.
- efectiv am impresia ca se rupe ceva cand apas pedala si merge greu se apasa greu
- gresez iar nuca sau trag de cablu tace. deci daca gresez individual ori nuca ori trag de cablu tace
- cum e posibil asa ceva ?
concluzii :
- gresarea cablului cu lichid de frana sau ulei de orice fel este cea mai mare prostie. trebuie o foarte mare atentie la substanta folosita pentru gresare, sa aibe in specificatii ca poate fi folosita pentru cauciuc
- camasile cablului sunt atacate de ulei si lichid de frana. se matuiesc si este nevoie decat de putina sarma iesita din teaca sa dea scartaieli. tensiunile din cablu la apasarea ambreiajului sunt foarte mari
- a doua oara am luat un cablu care a avut o calitatea foarte proasta si chiar daca nu l am gresat cu nimic s a matuit foarte repede si scartaia de te scotea din masina
de ce am fost indus in eroare :
- de fiecare data cand gresam nuca ( ca pe asta o banuiam in mod eronat ) scoteam cablul de pe furca si il bagam inapoi pe teaca.
- astfel lubrifiantul ala prost care il bagasem si care zacea prin teaca cablului ajungea pe zona matuita cat sa atenueze zgomotul cateva zile mai bine zis cati va zeci de km dupa care incepea show ul
- eu gresam nuca si involuntar fara sa imi dau seama se gresa si cablul. ba chiar scapam lubrifiant si pe cablu.
- cablul de proasta calitate iar m a indus in eroare deoarece s a matuit foarte repede si s a impuscat
- azi am cumparat de la DaciaShop un cablu de origine si un tub de vaselina Protec cu teflon pe care se specifica ca poate fi folosita la cauciuc.
- l am gresat, l am montat si merge ireal de bine. aproape ca nu simt ambreiajul.
- maine urmeaza o plimbare prin trafic sa vedem cum se comporta.
sper sa ajute pe cineva postul asta. de asta ma si chinui sa il scriu.
se vede in poza zona matuita de pe cablu si impuscarurile pe unde iese sarma
UNSOARE ALBA PTFE PROTEC - 500ml - UNSORI SI ULEIURI PENTRU UNGERE - Unsoare consistenta spray PROTEC White Grease cu teflon; Continutul de PTFE(Poli Tetra Fluor Etilena) scade fortele de frecare si deblocheaza mAttached Files- IMG154.jpg (80.9 KB, 252 views)
- IMG156.jpg (86.1 KB, 248 views)
- IMG157.jpg (80.1 KB, 249 views)
- IMG155.jpg (116.3 KB, 145 views)
- IMG159.jpg (86.6 KB, 136 views)
- IMG158.jpg (89.8 KB, 131 views)
- IMG160.jpg (93.6 KB, 113 views)
- IMG161.jpg (98.9 KB, 113 views)
- white grease protec1950-500x500.jpg (64.6 KB, 134 views)
Comment
-
Ba da. Ieri inainte sa ma apuc de treaba am incercat asta.
Am scos cablul din furca l am bagat si l am scos din teaca si l am prins din nou de furca....hopa...nu mai scartaia
Furca a tinut o un prieten pe pozitie ca sa nu se miste si ia vaselina
Cablul poate ceda din cauza ansamblului placa rulment care se apasa greu. Reglarea pozitiei pedalei are un rol foarte imprtant
Alta concluzie este ca nuca niciodata nu scartaie.
Nuva da intreruperi si sacadari ale cursei care se simt evident in pedala si troznituri pocnituri care merg in tandem cu sacadarile
Cablul scartaie si da intreruperi foarte foarte fine
Sent from my LG Optimus Net using Forum Runner
Ps. Din punctul meu de vedere toate problemele pleaca din design ul precar al sistemului de debraiere. Adica rulment atacat mereu pe placa
Si ne intrebam de ce tacane la ralanti sau de ce se incinge si scuipa toata baselina din el si de pe ac....oare de ce ?Last edited by alessandro; 31 July 2012, 10:09.
Comment
-
Originally posted by GOLAN91 View PostMai da te-a dat ceva batai de cap ambreaju ala,ar mai fi o varianta sa pui cutie automata si sigur nu mai scartaie....
Comment
-
cred ca deja multi dintre voi ma veti considera nebun
azi sper ca am reusit sa gresez axul cutiei pe care culiseaza rulmentul de presiune si am dat cativa stropi de vaselina si in zona dintre rulment si placa.
am confectionat o "unealta" pentru gresare din vechiul cablu de ambreiaj.
@ matheo
-daca citesti, sa stii ca totusi problema este acolo la ax si rulment. ti am spus ca ieri am bagat multa vaselina acolo. de dimineata a mers bine si cand am ajuns acolo pe la Omniasig a inceput sa scartaie. dupa am mers toata ziua prin caldura si trafic foarte greu. cand s a incalzit bine brusc a tacut din gura si asa a ramas toata ziua. merge perfect. am facut cativa zeci de km si este bine. niciodata nu a rezistat asa mult
-rulmentul merge greu pe ax si toate fortele din nuca si cablu sunt mai mari facand astfel ca scartaitul sa apara foarte repedeLast edited by alessandro; 1 August 2012, 17:35.
Comment
-
NU mai gandeste rational ) uite cate UNSORI si SMACOLINE cati bani o fi dat pe ele . Eu singura vaselina pe care o am e intr-o cutie de margarina ..vaselina de tramvai ,sparlita de la depou
Tine-te ca VIU !sigpic
Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html
Comment
Comment