Easy...... Way Too Easy

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Imi place argumentul tau: "daca ar avea doar x Co, la ce raport de compresie, bla bla".
    Ce raport de compresie ai tu la motorul tau? Il stii? Ce are struto camila ta? 15-16? 29?

    N heptanul are CO 0 si izooctanul are CO 100. Toate au formula chimica cu nucleu benzenic (vezi pe google ce-i ala).
    GPL este propan si butan, avand ca formula chimica ceva de genul asta: CH3-CH2-CH3 + CH3-CH2-CH2-CH3. Cel putin asa imi aduc eu aminte ca ar avea ca formula astea 2.

    PS: exista masini cu raport de compresie de 13-14 ce merg bine si cu benzina de 95. dah dah dah

    Comment


    • Cezar, imi place discursu tau "ca pentru prosti" dar sunt olimpic in Chimie. Chiar si din formula ta lipseste (evident) nucleul benzenic pentru GPL. Struto-camila mea (mersi de jigniri, harburile tale ce mai fac?) are raport aproximativ 11. Cat despre masinile care merg ok cu 13 raport compresie, te rog sa-mi enumeri cateva .

      Vezi ca la benzina, cifra octanica este "imbunatatita", benzina chioara avand cam 70-75. Cu ajutorul diversilor compusi ea "urca" la 95 sau 100. GPL-ul are o crifra ocatanica "aproximata", prin echivalenta cu benzine de diverse clase, in diverse conditii. In mod curent (international) GPL este cotat cu 2 CO standardizate: 109 si 120, in functiile de conditiile in care s-a testat (Europa/SUA).

      Nu vorbim de cazul RO, unde pe langa ce trebuie sa mai adauga ceva aer in skid, sau nu se respecta proprotiile propan-butan. Dar chiar si asa, tot poti calcula lejer un raport de compresie de 11 pentru un motor ce se intentioneaza a fi optimizat pentru GPL.

      Lau - detoneaza si GPL, doar ca suporta avans la aprindere mult mai mare decat orice benzina, deci va fi greu spre imposibil sa obtii acest lucru la un motor deja calculat pentru benzina CO 89, cum este al loganului. In plus, se aprinde mai greu decat benzina, si suporta presiuni mult mai mari. Se foloseste cu succes chiar si in motoare Diesel, pentru cresterea puterii.

      Comment


      • Originally posted by razvanamza View Post
        Cezar, imi place discursu tau "ca pentru prosti" dar sunt olimpic in Chimie. Chiar si din formula ta lipseste (evident) nucleul benzenic pentru GPL. Struto-camila mea (mersi de jigniri, harburile tale ce mai fac?) are raport aproximativ 11. Cat despre masinile care merg ok cu 13 raport compresie, te rog sa-mi enumeri cateva .

        Vezi ca la benzina, cifra octanica este "imbunatatita", benzina chioara avand cam 70-75. Cu ajutorul diversilor compusi ea "urca" la 95 sau 100. GPL-ul are o crifra ocatanica "aproximata", prin echivalenta cu benzine de diverse clase, in diverse conditii. In mod curent (international) GPL este cotat cu 2 CO standardizate: 109 si 120, in functiile de conditiile in care s-a testat (Europa/SUA).

        Nu vorbim de cazul RO, unde pe langa ce trebuie sa mai adauga ceva aer in skid, sau nu se respecta proprotiile propan-butan. Dar chiar si asa, tot poti calcula lejer un raport de compresie de 11 pentru un motor ce se intentioneaza a fi optimizat pentru GPL.

        Lau - detoneaza si GPL, doar ca suporta avans la aprindere mult mai mare decat orice benzina, deci va fi greu spre imposibil sa obtii acest lucru la un motor deja calculat pentru benzina CO 89, cum este al loganului. In plus, se aprinde mai greu decat benzina, si suporta presiuni mult mai mari. Se foloseste cu succes chiar si in motoare Diesel, pentru cresterea puterii.

        GPL, din ce stiam eu, nu are niciun nucleu benzenic, pt ca nu este o benzina, ci un amestec de propan si butan. Nu am fost olimpic la chimie, probabil de aceea stiu asta. Sau poate stiu prost. Astept un link sa-mi arati structura chimica a GPL-ului.
        Motoare ce au sigur 12:1, chiar 13:1 poate si 14:1 sunt cele de motociclete ce ruleaza perfect cu benzina de 95.
        Exista si masini ce au 12:1, de ex honda S2000 si alte bazaconii de genul asta. Clio RS are 11.5:1 si mai sunt.

        Harburile mele mai merg, nu prea bine, dar le repar acum
        Last edited by Cezar; 3 March 2013, 12:11.

        Comment


        • Ai inteles gresit. GPL NU are nucleu benzenic, deci nu are de unde sa aiba o cifra "octanica" fiindca nu contine izooctan. CO a GPL se aproximeaza prin comparatii cu benzine de CO asemanatoare la caracteristici. Am mai cautat aseara (impins de curiozitate) pe diverse site-uri si forumuri, gasind valori de la 106 la 120 pentru GPL, in functie de reperele date de diversii producatori. Cat despre intrebarea mea referitoare la rapoarte de compresie folosite in masini obisnuite (Honda S2000, cat si motoarele de motocileta se indeparteaza de ideea motorului de pe Logan) sunt ceva Saab-uri ce vor avea 12.5:1, restul sunt de curse. pentru GPL in schimb, chiar si 12:1 nu e ceva foarte mare.

          Comment


          • Cam tarziu dar va zic si parerea mea - GPL-ul este compus din propan (CH3-CH2-CH3) si butan (CH3-CH2-CH2-CH3) + alti compusi chimici care variaza in functie de tara si de destinatia GPL-ului. Reamintim aici pentru cine a mai bagat nasu prin chimie hidrocarburi olefinice si hidrocarburi cu lant carbonic <C3 si >C4, dar in concentratii mici dupa cum ziceam.

            Este clar ca GPL-ul are calitati antidetonante net superioare fata de benzina.

            Referitor la motoare manarite si la combinatii care necesita CO mai mari. Tinand cont ca Dsign se plimba cu masina si intotdeauna a vrut sa faca acest lucru nu sa scada fiabilitatea unui motor extraordinar pentru a castiga ceva putere sa va spun cum era sa am un accident pe aceasta tema. Eram cu o masina manarita cu unichip si o harta gandita pentru alergat, ne dadeam tare pe Cheia si tocmai alimentasem. Sa vedeti ce interesanta e senzatia cand se termina benzina buna si ajunge o benzina mai proasta in motor pusa de la o statie din aia de pe la tara. Masina mersese brici pana acolo tragea te ajuta la orice apasare a acceleratiei; intram in depasirea unui camion si ce sa vezi hotaraste electronica ca masina a detonat si modifica avansul. A trebuit sa incetinim, sa nu mai depasim camionul pe urcare sa ne pliem in spatele lui cuminti si sa taiem contactul si sa repornim ca sa isi revina. In scurt timp acelasi efect din nou, am comutat pe harta uzuala a masinii. In prima benzinarie am facut plinul cu cea mai buna benzina care am gasit-o si am bagat doua flacoane de aditiv pentru cresterea CO. Ulterior nici o problema pe oricare harta.
            Piese premium Dacia Logan, Sandero, Duster
            Consumabile tinichigerie/vopsitorie IXELL,piese schimb

            Comment


            • @Nea Cezar, ai citit stramb cu nucleele benzenice. stramb tare. cat despre surse, noroc cu ele, ca in afara de 2-3 persoane pe forumul asta, nu gasesti decat topicuri cu folie, tobe sport si arcuri taiate. Dani este printre putinii care dau solutiile "pe tava". restul sunt ceva de genul "vino cu bani si-ti fac", ceea ce este cumva corect (doar este o idee adusa de ei), dar nu este asta ideea forumului. ei eu am scris tot ce am facut la masina. nu este nici un secret asupra modificarilor.


              @Dani, felicitari pentru Zambilica, sa te mai duca 1 milion de km fara ezitare!

              Comment


              • Originally posted by razvanamza View Post
                Cezar, imi place discursu tau "ca pentru prosti" dar sunt olimpic in Chimie. Chiar si din formula ta lipseste (evident) nucleul benzenic pentru GPL. Struto-camila mea (mersi de jigniri, harburile tale ce mai fac?) are raport aproximativ 11.
                Ce ziceai?

                Comment


                • Originally posted by razvanamza
                  Ziceam ca lipseste nucleul benzenic din formula ta PENTRU CA NU EXISTA! De aia era "evident". Doh! Pe scurt nu poti vorbi de "cifra octanica" la ceva care nu are treaba cu izooctanul, decat prin comparatie. M-am exprimat destul de clar.
                  Hahahaha....
                  Habar n-ai ce vorbesti.
                  Evident prin lipsa
                  Ca si cultura ta in chimie.

                  Te pup, papa

                  Comment


                  • Mai tu te prefaci sau chiar nu intelegi romaneste? GPL-ul nu are nuclee benzenice. Are o "cifra octanica" prin echivalenta a comportamentului cu o benzina de CO 109-120.

                    Ontopic, am urcat clapeta de 50mm, schimband si batranul FilcoR cu admisia si tubulatura stock, cu filtru Mann. Zgomotul pe accelerare a disparut, dar masina a castigat dinamica in turele joase, cat si "vana" la viteze mai mari.

                    Consumul cu aceasta clapeta pe CB este de 3,8% la 55km/h constant in treapta 5. Consumul pe Buzau-Bucuresti-Buzau a fost de 6,8% pe CB in conditii de forja (schimbari in limitare, mers constant cu peste 140km/h....). Clapeta mare se completeaza de minune cu pinionul de diesel.

                    Si Cezar, contraargumentele se si "dovedesc".
                    Cine imi poate recomanda o aplicatie de Android cu care sa fac testele de dinamica, gen reprize sau 0-100?

                    Comment


                    • Dupa un drum de 450km, consum mediu tot de 6,8%. Masina incarcata cu 5 personae, fara bagaj. Viteza maxima 140km/h, doar intr-o depasire. In rest, mers +10km/h, adica 120km/h afara. viteza medie undeva la 70 km/h, inclusiv cu traversarea Bucurestiului. Chiar si in aceste conditii, demarajul a ramas multumitor pe treptele 4 si 5.

                      Inclin sa dau dreptate membrilor de pe forum care au declarat ca axa de 1.4 ar fi ideala pentru cuplu, masina gatuindu-se repede dupa 4500-500-rpm. acest fapt se datoreaza totusi duzelor de 1,8mm de la GPL, care sunt putin subdimensionate in acest moment.

                      voi face trecerea la 2.2mm - atat se recomanda pentru motoare de peste 60kw si cilindree 1.6, unde ma incadrez acum. caut si eu un un membru din Buzau cu 1.6 stock, pentru comparatii.

                      Comment


                      • mi-a soptit zana maseluta cum ca ti-ai fi pus o finala Carub... e adevarat?
                        Stock is boring...
                        My ride: http://www.loganclub.ro/forum/b_20_riw-t35953.html

                        Comment


                        • nu e orice finala Carub, e un carub "mare", cromat, cu silencer, de la Lau911. zgomotul inca mi se pare insuportabil, dar ce-i mai importanta este satisfactia sotiei. lipsind catalizatorul, zgomotul este mare chiar si cu silencer, dar se rezolva in curand, spre linistea vecinilor, si a mea. pinionul lung de tr. 5 ajuta la scaderea zgomotului de croaziera.

                          zgomotul de "tigai chinuite" s-a tranformat in "subaru sport", deci mai taiem o modificare de pe lista.

                          Tot "noi" sunt si jantele Speedline Vega, care vor completa niste cauciucuri Scop Miva pentru setul de iarna.

                          am pus si o poza cu toba, numai ca eu am slefuit "arderea" de pe tips, ramanand culoarea inoxului de colo pana colo.

                          poze reale cu toba abia maine.
                          Attached Files
                          Last edited by razvanamza; 2 May 2013, 23:44.

                          Comment


                          • pune un video sa auzim si noi toba

                            Comment


                            • se aude gros si infundat, gen Subaru. fac si un filmulet

                              Comment


                              • bineinteles ca exact in secunda cand am terminat polish&ceruire a inceput ploaia. totusi, rabla arata asa frumos, incat am facut totusi 2-3 cadre, inclusiv cu jantele de iarna alaturi de rezerva mica

                                Mi-am facut azi curaj si am mers pana la spalatorie fara silencer. evident, am trezit toate alarmele din oras, si m-am jurat ca nu-l mai scot decat in cadru organizat. daca ma intalneam cu orice politai, ramaneam instant fara talon. avand catalizatorul "lipsa", urla toba aia ceva de speriat.
                                Attached Files
                                Last edited by razvanamza; 4 May 2013, 21:54.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google