Poveste Cu 16v

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A iesit super bine masinuta. Multa sanatate si sa nu mai ai parte de astfel de evenimente
    Facebook: https://www.facebook.com/CrisGarage

    Comment


    • Originally posted by ion_R5 View Post
      Ce faci doctore? Te-ai ascuns?
      Sper sa mai ne atasezi poze sau filmulete din drumetiile tale prin munti si vai.
      Multa sanatate!
      Da, da vrem filmul de la intalnirea cu masina galbena

      Comment


      • Spui ca te tenteaza o instalatie de gpl?

        Cat am facut naveta Ploiesti-Bucuresti, am tot mers cu un tip care avea instalatie de gpl euro4 montata pe Solenza.

        Omul spunea ca o are de 3 ani si ca nu are nici o problema cu masina. Mergea zilnic Luni-Vineri Ploiesti-Bucuresti si 1 data pe saptamana mergea doar pe benzina. (in rest pe gaz)
        Mergea foarte cuminte - acul in 90km/h mers constant, in afara localitatilor si 75 in localitatile de pe DN1 (tr.5)

        Schimba uleiul mai des si punea ulei de calitate.
        Alte detalii nu am, insa omul era foarte multumit de masina. Cred ca merita daca faci naveta, cu observatia: cand te apuca alergatul, sa treci pe benzina.

        Comment


        • ce bine arata asa curata

          Comment


          • Superbe pozele,cele mai interesante poze de pe aici.Ai cel mai frumos thread de la `My Ride`.Sa o stapanesti sanatos.
            Satisfac blonde pe gume Turbo.

            Comment


            • Multam'de complimente

              Vis a vis de instalatiile GPL mi-am facut temele. Optiunile sunt 2, fie o instalatie italiana la care adaug un kit FlashLube, in jur de 3000 de lei toata afacerea, insa nu sunt tocmai increzator in chestiile italienesti, fie o instalatie olandeza PRINS, No_1 in materie de asa ceva, evident cu kit pentru lubrefierea supapelor. De mentionat 2 lucruri importante: PRINS ofera 250.000 km garantie, totul la un pret total de 1500 eur.

              Pretul mare este justificat de calitatea premium a componentelor si garantia enorma. Mentionez numai injectoarele de GPL marca Keihin.

              Instalatia ''ieftina'', daca ma voi decide, se va monta in Timisoara la un atelier unde n-am discutat decat telefonic, pentru ca doresc si remaparea in amestec sarac, in speta lambda de referinta 1.1 fata de 0.9x cat este stock. Va consuma mai mult, va trage mai bine si cel mai important va arde mai rece. Mai mult, atelierul respectiv dispune de stand Dyno iar nenea cu care am discutat la telefon parea doxa in materie de asa ceva.

              Problema GPL-ului este temperatura de ardere mai mare -CO 110, lipsesc aditivii anti-uzura pentru supape/scaune, de unde rezulta uzura intensiva a acestor 2 repere. FlashLube rezolva problema pana la un nivel al uzurii ''normal''. Eu insa tot stau si ma gandesc cum o sa mearga motorul in regim de croaziera la 4500 rpm ore intregi. Sa tot comut pe benzina este incomod, iar la drum intins nu merg suficient de incet cat sa menajez motorul.

              Din socotelile mele, la care am adaugat pretul instalatiei si pretul FlashLube, care costa 140 de lei litra si teoretic ajunge la 1000 litri de GPL, mi-a iesit un ''profit'' teoretic de 13 lei / 100 km parcursi pe GPL, deci imi amortizez in cca 25.000 km instalatia de 3000 de lei si in cca 50.000 km instalatia PRINS de 1500 euro. Masina are deja la bord 64.000 km. Ar trebui sa mai parcurg cu ea minim 100.000 km ca sa renteze toata povestea asta. Teoretic, cred ca si practic voi parcurge km astia cu Frijiderul.

              In cazul in care se buleste ceva la scaunele supapelor de evacuare nu voi sti din timp pentru ca tachetii au compensare hidraulica a jocului si nu stiu cum pot monitoriza uzura in timp. Solutia ar fi sa-mi caut din timp un 1.6 16v euro 5 dauna totala si sa-i iau chiulasa, care deja este modificata sa poata functiona cu E85 si GPL. La momentul de fata mi se pare o mult prea mare bataie de cap pentru timpul liber pe care-l am.

              Totusi voi face o vizita la atelierul respectiv din TM si-i voi tine la curent pe cei curiosi vis a vis de subiectul GPL.
              Last edited by dr_mke; 20 February 2011, 02:20.
              sigpic

              Comment


              • Ce este FlashLube? Nu am mai auzit de asa ceva? Unde se pune?

                Regim 4500 rpm? Adica peste 140 km/h? Esti alergator, nu gluma. La un 3000 - 3500 rpm mers constant cred ca era ok GPL-ul, dar la tine regimul de lucru nu e tocmai unul care sa menajeze motorul. Cred ca mai de graba ti s-ar potrivi un dci de 90PS, care are cutia cu alte rapoarte si merge mai putin turat. (la 120 km/h ai 3000 rpm --- nu stiu ce turatie are la 140 - 150 km/h)

                Faptul ca ai compensare hidraulica la supape, e foarte bine, fiindca ai mai putine riscuri in functionare si nu trebuie toata ziua sa mergi la reglat supape. Probabil ca la 20.000 - 50.000 km parcursi ar trebui sa faci o verificare a gradului de uzura. Daca conduci foarte sportiv - si cum la noi nu e cazul de regim constant pe autostrada - e mai putin convenabil GPL-ul. Pentru un stil de mers foarte linistit (100 - 110 - 120 km/h si fara forje) cred ca nu sunt probleme, chiar si fara supape si scaune tratate special. Am inteles ca trebuie alte bujii mai reci.

                Ideea cu reglaj mai sarac care sa scada temperatura din camera de ardere mi se pare foarte bun.

                Comment


                • Cifra octanica arata rezistenta la detonatie a carburantului si se determina astfel.

                  Amestec de nHeptan (foarte sensibil la detonatii - CO 0 conventional) cu izooctan (foarte rezistent la detonatii - CO 100 conventional) se compara cu un carburant. Daca acel carburant detoneaza la fel ca un amestec de 90% izooctan si 10% nheptan, are CO 90, daca detoneaza ca un amestec de 95% izooctan cu 5% nheptan are CO 95 si asa mai departe. La CO 100 detoneaza ca un "amestec" de 100% izooctan si 0% nHeptan. Cum testeaza CO 110 ? 110% izooctan ? Adica intr-un litru de amestec se afla 1.1 litri de izooctan ? )

                  LE - sau daca detoneaza mai greu ca izooctanul, se folosesc aditivi pentru marirea rezistentei la detonatie pana cand amestecul ajunge sa detoneze ca si carburantul testat si se aproximeaza ?
                  Last edited by Shakar; 20 February 2011, 03:28.
                  '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                  Comment


                  • Shakar - diverse rationamente pot fi gresite sau corecte, in functie de premisele de la care pleci: gresite sau corecte.
                    Sper ca stii ca exista benzina aviatica, cu CO peste 100. Daca evaluarea CO se face in maniera prezentata de tine, nu inseamna nu exista cifre octanice peste 100 - insa determinarea trebuie facuta altfel. (Din pacate am tot vazut pe forum logici extinse plecand de la premise gresite, sau valabile doar pe o plaja stricta de aplicare)

                    Comment


                    • Nu am contestat existenta unui carburant mai rezistent la detonatii decat co 100 doar ca sunt curios cum se testeaza. La cei "conventionali" se determina prin metoda spusa de mine.
                      Last edited by Shakar; 20 February 2011, 12:55.
                      '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                      Comment


                      • Cam nasol daca ti-ai luat 16v si vrei sa ii pui gpl..............trebuia sa te gandesti de doua ori inainte....sa o achizitionezi si la consum.
                        http://www.loganclub.ro/forum/focusul_meu-t39113.html

                        Comment


                        • CO 110 pentru ca asa spun dumnealor ca are.

                          Certa este problema uzurii scaunelor la supapele de evacuare, singurul lucru care ma determina sa fiu circumspect vis a vis de sistemele mai ieftine. Dat fiind ca circul 90% extraurban, diferenta financiara nu este atat de mare, calculul prezentat cu cateva posturi mai in urma se baza pe consum mediu de 7.5% pe benzina.

                          Consumul meu obisnuit de drum intins este 6.5% +/- 0.2.

                          6.5 x 5 lei = 32.5 lei / 100 km rulaj pe benzina. La rulajul pe GPL voi considera 1 litru in plus, chiar daca in realitate diferenta are toate sansele sa fie mai mica, si rezulta >>> 7.5 x 2.67 = 20 lei / 100 km rulaj pe GPL Diferenta de pret rezultata este de 12.5 lei / 100 km, fara sa fi adaugat inca costul FlashLube / 100 km.

                          1000 ml FlashLube costa 140 de lei, deci 1 ml costa 0.14 lei, pentru 100 km 0.14 x 7.5 = 1.05 lei. Profitul net per 100 km cu GPL ar fi doar 11.5 lei

                          Instalatia italiana cu kit FlashLube costa aprox. 3000 de lei, care se amortizeaza in 26.000 km, aproximativ. In primul an de functionare, daca imi mentin rulajul prezent, as fi pe profit cu 1500 de lei. In 10 luni si jumatate am parcurs 36.000 km si sper sa nu ajung la 40.000 km pana pe 30 martie, desi cam sunt sanse.

                          Daca in romanica ar fi ateliere mecanice respectabile, m-as duce frumos sa-mi pun scaune de supape mai dure, supape nitrurate, n-as mai sta pe ganduri. Ramane varianta cu chiulasa de K4M euro 5, motorul respectiv avand in plus si fuste grafitate la pistoane, compatibil cu E85 si GPL.

                          La modul practic as face mai multa economie daca m-as lasa de Pepsi !

                          Colegului care moare de grija finantelor mele, ii sugerez sa-si vada de drum, nu ma intereseaza parerile dumnealui in materie. Pentru informarea dansului, la drum intins in acelasi regim 1.4 8v are consum mai mare cu 0.5-1 litru/100km. Urmatorul post de genul asta primeste report.
                          sigpic

                          Comment


                          • Doctore, eu am vorbit cu un taximetrist inainte sa-mi iau masina si mi-a spus sa-mi iau 1.6 16v fara probleme si daca merg multi km sa-l trec pe gaz fara nici o indoiala. Omul avusese inainte tot pe taxi 2 Loganuri diesel - unul euro 3 si altul euro 4, iar acum trecuse pe 1.6 16v cu GPL.

                            Am citit cate ceva despre FlashLube si mi se pare o chestie foarte buna. Zice acolo ca e recomandata si cand mergi pe benzina. Daca iti pui pinion tr. 5 de dci, o sa ai 130km/h la 3500 rpm, ceea ce ar fi destul de rezonabil ca regim de lucru --- bineinteles daca te-ar satisface nivelul asta de viteza (cumva ajungi la un compromis exploatare/fiabilitate)

                            Comment


                            • Chiulasele astea sunt intr-adevar printre cele mai zdravene, insa pentru rulaj indelungat pe GPL tot nu este recomandat sa le lasi asa, fara nici un ajutor pt scaunele supapelor.
                              Taximetristii conduc pe distante scurte, turatii si sarcini reduse. La Deva am cunoscut taxist cu 1.4 mpi care a depasit 200.000 km pe GPL fara hibe. Insa conduce dupa cum am pomenit mai sus.
                              sigpic

                              Comment


                              • Salutari de la Timisoara
                                Attached Files
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google