Poveste Cu 16v

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Update: revizia de 175.000 km s-a consumat acum nici o sătămână, ubiucuitarele filtre Mann, ulei Motul 300V Power 5W-40, fără depistarea de hibe prin suspensie ori de alt fel. După o mică escapadă de 4 zile am adunat deja 178.000 km și mă gândesc că vine distribuția cât de curând (deși doar la 195.000 km se împlinește termenul de 80.000 km indicat de manualul de întreținere).

    Impresie despre Michelin-uri: deși au flancurile moi, lucru care se resimte puțin în precizia direcției, transmit mult mai puternic în mașină asperitățile drumului, deși sunt umflate la presiunea corespunzătoare. Mă pot gândi doar că au o carcasă foarte rigidă la nivelul benzii de rulare. Raliu serios încă nu au luat.
    Attached Files
    sigpic

    Comment


    • Picanterie: în preajma a 100.000 km am inlocuit toate becurile de frână, mers înapoi, samd, etc, din motive de ”siguranță”, cu excepția celui de la al 3-lea stop, lăsat pe loc de curiozitate, să văd când se va arde.

      Astăzi, la 180.xxx km, la spălătorie, am remarcat că-i în sfârșit bulit !
      Attached Files
      sigpic

      Comment


      • La 183.000 km a sunat din nou ceasul pentru revizia de distribuție.
        Înlocuit curele, rolele curelei de distribuție plus pompa de apă, termostat, rolele curelei de accesorii au fost înlocuite la revizia trecută, nu prezentau motive de schimbare și conform manualului de întreținere vor fi înlocuite peste alți 60.000 km. Antigel nou, de la sine înțeles.
        Pompa de apă, deși este prevăzut a fi înlocuită din 2 în 2 revizii, ca și dățile trecute, facea puțină gălăgie din rulment. Evident, alta nouă.

        S-a depistat un ușor zgomot la rulmentul stânga spate, se vor înlocui ambii săptămâna asta. De reținut că sunt cei cu care mașina a ieșit din fabrică.

        Bujii noi, NGK Iridium BKR6EIX, unsoare dielectrică Beru. La schimbarea bujiilor am făcut o constatare sumbră. Deși anul trecut era în cea mai bună formă, copexul care învelește cablurile ce merg la bobine era tot copt, în multe locuri s-a sfărâmat instant când l-am atins. Am remediat temporar problema cu banda de izolat de calitate foarte bună, înfășurată din belșug. Reparația definitivă va consta în înlocuirea copexului. De văzut unde găsesc asemenea mărime mică . . . Idei ?

        Ultima poză este a filtrului de aer, folosit cca 8.000 km, din care vre-o 2.000 p-afară, unde-i aerul mai curat (și iarba mai verde). Arată rău după părerea mea, nu știu cum poate fi ținut 15-20.000 km cât este intervalul de revizii la acest motor (în funcție de model).

        În rest, săptămâna viitoare va fi înlocuit condensorul instalației de AC, după un incident neplăcut la spălătorie. Detalii, la momentul reparației.
        Attached Files
        sigpic

        Comment


        • Nu era cursa pompa din cate vad

          Comment


          • Nu era cursă pompa veche, doar făcea puțin zgomot rulmentul. În poză te uiți la pompa nouă, care am observat că-i modelul pentru Ph2.

            Oricum, când faci aerisirea sistemului de răcire la motorul ăsta, te trec toate transpirațiile.
            sigpic

            Comment


            • In poza este modelul cum am eu..cu garnitura si rulment intarit.

              Aerisireau am am facut o simplu. O las sa mearga la ralanti 10 minute cu busonul de la vas scos...isi trage apa, bolboroseste de 2-3 ori si gata. Fara turatii sau 6 linii la apa.

              Comment


              • Mie mi-a facut figuri de fiecare data, scos apa din borcan, etc
                sigpic

                Comment


                • Rulmenții spate, la 183.000 km după ce au plecat în lume, au început să obosească.
                  Attached Files
                  sigpic

                  Comment


                  • cat te-a costat rulmenti?sunt cu abs?

                    Comment


                    • Rulmenții au costat 180 de lei bucata, din Dacia Service, iar rulmenți cu ABS eu n-am auzit până acum să fie.
                      sigpic

                      Comment


                      • O masina foarte frumoasa!
                        Cati km are masina in momentul actual?
                        Numai bine!!

                        Comment


                        • E un prestige, normal ca are ABS masina (rulmentii au doar tinta).
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • Rulmentii spate n-au nici tinta. Aceasta este aplicata pe spatele tamburului.
                            _
                            B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                            sigpic

                            Comment


                            • Felicitari pentru modul in care o intretii!

                              Apropo de rulmenti, scapai mai ieftin si mai bine cu SKF (~ 140 lei / bucata). Cei de origine sunt SNR si nejustificat de scumpi. Acelasi rulment in cutie SNR costa 90-100 lei.

                              Comment


                              • Din moment ce SNR au ținut 180.000 km am pus tot SNR
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google