bine zis si gandit.
Poveste Cu 16v
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Timpul costă bani. Să fi amânat treaba și să fi umblat după rulmenți mai ieftini cu 50-60 de lei la 2 bucăți mă costa mult mai scump. În plus, când ești client fidel al unui service, de vre-o 15-16 ani, mai capeți câte-o reducere substanțială.
În plus, riscul să fi cumpărat ceva contrafăcut este mult mai mic.sigpic
Comment
-
Se pune praful aici, mai ales de când am făcut topic foto.
Între timp avem 185.000 km, un accident la spălătorie, omul care-mi spală mașina de cațiva ani scapă cu lancea-n condensor și-l barberește frumos. Consecințe: plătit una bucată condensor Nissens (360 lei), care mie îmi pare mai solid decât cel OEM, marca Valeo.
Poze mai interesante peste cam o săptămână după ce plimbăm Loganul pe la munte, deocamdată una de la pozat floarea soarelui.Attached Filessigpic
Comment
-
Astazi am inlocuit parte din izolatia manunchiului de cabluri care este mascat de afurisenia de piesa de aluminiu care mascheaza rampa de injectoare. Las imaginile sa povesteasca.sigpic
Comment
-
Astăzi am făcut revizia de 190.000 km.
Ulei Motul 300V Power 5W40, filtru de aer Mann, filtru de ulei Purflux (așa au venit în ambalajele Dacia), plus verificările uzuale la suspensie, frâne, direcție. Uleiul la cutie urmează săptămâna viitoare, pentru că am uitat să-mi cumpăr.
S-a controlat și geometria, unde s-a constatat că totul este în parametri normali, așa că nu s-a intervenit deloc. Bucșele punții spate prezintă semne de îmbătrânire, de urmărit degradarea pe viitor.
Discurile de frână ATE (canale de răcire intercalate) și plăcuțele Ferodo DSPF se prezintă așa cum se vede în poze, după 16.000 km de la montaj.
Am fotografiat și 2 zone în care se va reface izolația înainte de intrarea în iarnă. Evident, la praguri se va face simetric, stânga / dreapta.
Per total, absolut mulțumit.Attached Files- +20130905_142246-1.jpg (144.2 KB, 313 views)
- +20130905_142034.jpg (138.5 KB, 268 views)
- +20130905_142739.jpg (118.7 KB, 253 views)
- +20130905_143137.jpg (207.8 KB, 264 views)
- +20130905_143050.jpg (181.0 KB, 265 views)
- +20130905_142923.jpg (887.4 KB, 269 views)
- +20130905_142851.jpg (953.4 KB, 279 views)
Last edited by dr_mke; 5 September 2013, 19:50.sigpic
Comment
-
Bine mersi. Nu au nici o hibă până la momentul vorbirii.
Dacă ar fi să recapitulăm, treburile ar sta cam așa:
- 3 distribuții complete (pardon, a 1-a și a 3-a fără rolele de accesorii, așa cum zice cartea)
- discuri de frână, al 2-lea set pe mașină (fără cel OEM), fără să luăm la socoteală 2 seturi de BremboMax care nu au cumulat nici măcar 15.000 km ambele adunate (pitici pe creier)
- plăcuțe de frână, un set ține cca 30.000 km, Ferodo Premier, ultimele 2 Ferodo DS Performance, care țin aprox. 40.000 km
-saboți de frână la 150.000 km, TRW, tamburii au fost în limite normale ( sub 50% uzură prescrisă) după primul set, așa că nu au fost înlocuiți
- amortizoare, un set, înlocuite la 97.000 km, plus rulmenți de sarcină, flanșe, totul OEM -like, de la Dacia
-bielete de direcție, una pe la 90.000 și a doua la 97.000 km împreună cu amortizoarele
-brațe inferioare complet echipate la 142.000 km (ambele)
-rulmenți roți, pe față la 160.000 km iar pe spate la 180.000 km
-ulei: până la 28.000 km presupun că Elf 5W40, apoi Mobil1 0W40 până la 140 sau 145.000 km, iar de atunci MOTUL 300V Power 5W-40, schimbate la 15.000km, ambele au avut câte un schimb de 20.000 km, să văz cum se prezintă
-filtre: aer doar Mann la aprox 7500 km, iar de ulei Mann sau Purflux, cum au venit în cutia de la Dacia, la fiecare schimb de ulei
-bujii: NGK Iridium
-caroserie: relăcuită intregral acum un an și ceva
-parbriz: 2 bucăți, urmează al treilea
-stergătoare de parbriz: înlocuit brațele cu cele de PH2, un set de lame durează cca jumătate de an, inițial Champion, un set de Bosch, apoi doar DENSO
-lichid parbriz: iarna DACIA, vara Sonax
-faruri: OEM, nepolișate, becuri Philips Xtreme Vision sau Osram NightBreaker, durată de viață aproximativ cât un schimb de ulei; restul becurilor înlocuite preventiv la 100.000 km
-spălat: de regulă săptămânal, iarna chiar mai des, ceară rapidă de fiecare dată, curățat (spălat) tapițeria anual
-anvelope: de vară Conti EcoContact 3, setul original plus încă unul, Bridgestone Ecopia EP150, Michelin EnergySaver+ (pe mașină), iar de iarnă Dunlop SP WinterSport 3D, Bridgestone Blizzak LM32 (rulate puțin, returnate pentru un defect de fabricație) , Semperit SpeedGrip2 (pe jantele de iarnă)
-jante: OEM Dacia, model Bolchoi, ambele seturi noi, de acum un an, respectiv doi (cum am avut norocul să găsesc pe căi neoficiale)
-medie rulaj anual: aproximativ 46.000 km, aprox 90% în afara localității (3 ani și jumătate, 162.000 km)
Alte incidente mecanice nu am avut, fiabilitatea fiind fără reproș.
La mare preț este întreținerea preventivă, la orice schimb de ulei se verifică tot pe sub mașină, la fel dacă se întâmplă să dau rău prin gropi. Nici un defect nu apare brusc, poate fi depistat din timp, până nu mai se strică încă ceva pe lângă.
În rest, apă, paie și bătaieLast edited by dr_mke; 7 September 2013, 00:40.sigpic
Comment
Comment