Salutare tuturor,
Astazi, al meu Logan ph2 a implinit 28000km ! L-am scos in oras, l-am spalat, l-am dus la Rompetrol si i-am dat ce e mai bun: 52l de motorina, d-aia de soi
Am citit pe forum, am vazut zeci de pareri pro si contra despre Dacia in general sau Diesel in mod special. Da, exista threaduri unde puteam posta asta dar ma gandesc ca poate ajuta pe cineva de vrea sa-si cumpere un Logan Diesel si citeste pe "net" sa vada daca este cea mai buna alegere. Eu asa am facut Si m-am documentat aici inainte sa plec la M******N sa o cumpar.
Dupa 28.000km, motorina strict de la Rompetrol (cam 70% din cazuri) sau OMV (28% din cazuri.... diferenta de 2% ramasa e pt alte benzinarii), regim de mers... pai putin mai "smuls" asa (vb aia, am iesit sa ma plimb sau sa dorm la volan), am dat in gropi cu ea (una o tin minte in mod deosebit, mi-a cazut guma de mestecat din gura !!!), revizii cu schimb de consumabile la 10.000 si 20.000 (consumabile bune, alese la spranceana, ce includ uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer si filtrul de motorina - da, l-am schimbat la 10.000 de doua ori pana acum) pot spune urmatoarele:
Pro: - consuma foaarte putin, minim 3.8l/100km in afara (3 linii motorina in rezervor, singur in masina, soseaua Bucuresti - Giurgiu probabil cea mai buna sosea din tara asta, mers 100km/h pe bord) si maxim 6.7l/100km in oras (Bucuresti, iarna asta). In general, consumul il am de 5.8l/100km in oras si cam 5 in afara, merg mai repejor daca am pe unde ;
- nu "zdrangane" sau "scartaie" nimic prin ea cand merg pe piatra cubica sau dau in gropi mai mititele. Urasc "greierasii" astia... Am avut o Dacia Nova GT, avea 2 ani cand am vandut-o din cauza acestor zgomote;
- nu are nici un fel de "joc", pe nicaieri: la roti, planetare, volan sau schimbator de viteze. Toate-s asa cum trebuie sa fie;
- franele tin ca-n prima zi si dupa parerea mea, tin bine de tot. Au pus baietii de la Renault un ABS destul de bun pe ea. Ma rog, daca apesi frana si iei o mica groapa, intra ABS-ul si... te cam duci tare daca nu apesi iar pe frana ;
- pe zapada cu cauciucuri allseason, s-a descurcat ok in conditiile date. Evident, se putea mult mai bine dar... am mers cu Sandero si... Logan rulez! ;
- nu s-a defectat nimic pana acum, nici macar farurile nu s-au ars Merg cu ele aprinse noapte si zi;
- este nesperat de agila pentru un diesel si mai ales pentru o masina romaneasca. Nu e Ferrari dar nici lesinata ca un Polo sau Fabia cu motore echivalente. Este exact ce-mi doream: pot sa depasesc cu a 5-a, pot sa urc un afurisit de deal cu a 5-a, pot sa mai acresc pe la semafoare vre-un pusti cu un Opel din 2000 modificat atat de tare incat nici macar el nu mai stie ce masina are (multi au tendinta sa le modifice la aspect dar uita total de motorizare si... ai o masina aspectuoasa dar cu puterea unui cal pricajit);
- nu vibreaza cand stai pe la semafoare, este foarte bine echilibrat motorul. Jur, tot ce simti e o usoare vibratie doar daca esti atent s-o simti . La fel si schimbatorul de viteze, vibratiile motorului, nu stiu prin ce magie, nu sunt transmise si la schimbator. In Sandero, batzaia ala de ziceai ca are 100 de ani masina.
Contra: - scaun inconfortabil, am versiunea Laureate si n-are reglaj lombar. Si ajuta teribil unul din acela. Aici, e chestie de gusturi dar mie nu-mi plac deloc scaunele;
- in portbagaj pe laterale, ascunse dupa mocheta sunt 2 gauri: una pe partea stanga si una pe partea dreapta. In gaurile astea sunt bagate niste rame de plastic cu o folie lipita pe ele. Cred ca sunt un soi de aerisiri ceva, nu stiu. Ideea e ca s-au dislocat ramele alea de acolo si acum cand bate vantul, cand sunt depasit, cand ma misc nitel in masina (cum ar fi sa oftez spre exemplu )))) ) : tronc tronc. Se misca ramele alea si troncane pe-acolo. Desi am zis mai sus ca nu face zgomote in interior, nu includ si astea acolo. Le voi lipi cu niste silicon ceva ca mi-au scos peri albi.
- vibreaza rotile de la 155km/H in sus (hehe, nu ca ar merge mult mai repede de atat);
- viteza maxima 178km/H pe bord. O singura data, la vale, a ajuns acul la 180km/H. Acum nu stiu, sunt masini diesel de 85 CP ce prind 200. Nu ca tin mortis sa merg cu 200 cu Loganu (e moarte curata) dar, parca ar fi dat un plus de valoare celor 11000 eur cat am dat pe ea;
- suspensii moi, moi ca matasea. E si bine (avem gropi ce n-are nimeni) dar si rau: daca iei vreo curba mai stransa cu viteza ceva mai mare, se inclina atat de mult (incepe sa si derapeze de fund) incat daca ai geamul deschis, risti sa cazi din masina. Glumesc. Dar se inclina mult prea mult. A, sa zicem ca e... BARCA
- cutia de viteze... parca mergea una in 6 trepte. Pe autostrada la 150km/H "urla motorul"... Ar fi fost excelenta o a sasea viteza doar ca sa fie ca un "cruise control", sa tina viteza constanta dar la ture mai mici. Poate o consuma mai mult, nu stiu. Dar nu imi e de consum, imi e de urechi pentru ca...
- URLA! Cea mai proasta antifonare posibila. Am mers in Logan Taxi (tot diesel) si modelele mai vechi (ph1) sunt mult mai bine antifonate. Trageam cu urechea sa ma prind daca e diesel sau benzina... A mea, tractoras curat!
- aici e o chestie tehnica si mi-e teama ca nu ma pricep: nush ce vana EGR sau ceva de genul, a pierdut o garnitura. Ma refer la obiectul ala mic de la motor, sub parbriz asa, care inca mai bazaie nitel dupa ce opresti motorul. E, ala are un capacel negru deasupra (sau cred ca e capac, nu stiu exact) si intre capacel si restul "obiectului" era iesita o garnitura de 1mm grosime asa. Am pus mana sa vad ce e si a iesit cu totul de-acolo. Nu am putut sa o mai pun la loc. Am facut-o nod de un cablu, am mers la service si i-am spus mecanicului. A zis "lasa domne ca merge fara".
- ocazional, "cade" acul de la km/h. Adica, merg constant cu 70 si pac, cade pana la 20 - 30 si apoi urca la loc. Totul se intampla intr-o secunda asa. Nu se intampla des, dar se intampla.
- nu are consum instant (asta e moft, asa e, dar eu il vreau).
Cam asta pot spune eu despre al meu Logan. Concluzia:
MERITA TOTI BANII!!!
Astazi, al meu Logan ph2 a implinit 28000km ! L-am scos in oras, l-am spalat, l-am dus la Rompetrol si i-am dat ce e mai bun: 52l de motorina, d-aia de soi
Am citit pe forum, am vazut zeci de pareri pro si contra despre Dacia in general sau Diesel in mod special. Da, exista threaduri unde puteam posta asta dar ma gandesc ca poate ajuta pe cineva de vrea sa-si cumpere un Logan Diesel si citeste pe "net" sa vada daca este cea mai buna alegere. Eu asa am facut Si m-am documentat aici inainte sa plec la M******N sa o cumpar.
Dupa 28.000km, motorina strict de la Rompetrol (cam 70% din cazuri) sau OMV (28% din cazuri.... diferenta de 2% ramasa e pt alte benzinarii), regim de mers... pai putin mai "smuls" asa (vb aia, am iesit sa ma plimb sau sa dorm la volan), am dat in gropi cu ea (una o tin minte in mod deosebit, mi-a cazut guma de mestecat din gura !!!), revizii cu schimb de consumabile la 10.000 si 20.000 (consumabile bune, alese la spranceana, ce includ uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer si filtrul de motorina - da, l-am schimbat la 10.000 de doua ori pana acum) pot spune urmatoarele:
Pro: - consuma foaarte putin, minim 3.8l/100km in afara (3 linii motorina in rezervor, singur in masina, soseaua Bucuresti - Giurgiu probabil cea mai buna sosea din tara asta, mers 100km/h pe bord) si maxim 6.7l/100km in oras (Bucuresti, iarna asta). In general, consumul il am de 5.8l/100km in oras si cam 5 in afara, merg mai repejor daca am pe unde ;
- nu "zdrangane" sau "scartaie" nimic prin ea cand merg pe piatra cubica sau dau in gropi mai mititele. Urasc "greierasii" astia... Am avut o Dacia Nova GT, avea 2 ani cand am vandut-o din cauza acestor zgomote;
- nu are nici un fel de "joc", pe nicaieri: la roti, planetare, volan sau schimbator de viteze. Toate-s asa cum trebuie sa fie;
- franele tin ca-n prima zi si dupa parerea mea, tin bine de tot. Au pus baietii de la Renault un ABS destul de bun pe ea. Ma rog, daca apesi frana si iei o mica groapa, intra ABS-ul si... te cam duci tare daca nu apesi iar pe frana ;
- pe zapada cu cauciucuri allseason, s-a descurcat ok in conditiile date. Evident, se putea mult mai bine dar... am mers cu Sandero si... Logan rulez! ;
- nu s-a defectat nimic pana acum, nici macar farurile nu s-au ars Merg cu ele aprinse noapte si zi;
- este nesperat de agila pentru un diesel si mai ales pentru o masina romaneasca. Nu e Ferrari dar nici lesinata ca un Polo sau Fabia cu motore echivalente. Este exact ce-mi doream: pot sa depasesc cu a 5-a, pot sa urc un afurisit de deal cu a 5-a, pot sa mai acresc pe la semafoare vre-un pusti cu un Opel din 2000 modificat atat de tare incat nici macar el nu mai stie ce masina are (multi au tendinta sa le modifice la aspect dar uita total de motorizare si... ai o masina aspectuoasa dar cu puterea unui cal pricajit);
- nu vibreaza cand stai pe la semafoare, este foarte bine echilibrat motorul. Jur, tot ce simti e o usoare vibratie doar daca esti atent s-o simti . La fel si schimbatorul de viteze, vibratiile motorului, nu stiu prin ce magie, nu sunt transmise si la schimbator. In Sandero, batzaia ala de ziceai ca are 100 de ani masina.
Contra: - scaun inconfortabil, am versiunea Laureate si n-are reglaj lombar. Si ajuta teribil unul din acela. Aici, e chestie de gusturi dar mie nu-mi plac deloc scaunele;
- in portbagaj pe laterale, ascunse dupa mocheta sunt 2 gauri: una pe partea stanga si una pe partea dreapta. In gaurile astea sunt bagate niste rame de plastic cu o folie lipita pe ele. Cred ca sunt un soi de aerisiri ceva, nu stiu. Ideea e ca s-au dislocat ramele alea de acolo si acum cand bate vantul, cand sunt depasit, cand ma misc nitel in masina (cum ar fi sa oftez spre exemplu )))) ) : tronc tronc. Se misca ramele alea si troncane pe-acolo. Desi am zis mai sus ca nu face zgomote in interior, nu includ si astea acolo. Le voi lipi cu niste silicon ceva ca mi-au scos peri albi.
- vibreaza rotile de la 155km/H in sus (hehe, nu ca ar merge mult mai repede de atat);
- viteza maxima 178km/H pe bord. O singura data, la vale, a ajuns acul la 180km/H. Acum nu stiu, sunt masini diesel de 85 CP ce prind 200. Nu ca tin mortis sa merg cu 200 cu Loganu (e moarte curata) dar, parca ar fi dat un plus de valoare celor 11000 eur cat am dat pe ea;
- suspensii moi, moi ca matasea. E si bine (avem gropi ce n-are nimeni) dar si rau: daca iei vreo curba mai stransa cu viteza ceva mai mare, se inclina atat de mult (incepe sa si derapeze de fund) incat daca ai geamul deschis, risti sa cazi din masina. Glumesc. Dar se inclina mult prea mult. A, sa zicem ca e... BARCA
- cutia de viteze... parca mergea una in 6 trepte. Pe autostrada la 150km/H "urla motorul"... Ar fi fost excelenta o a sasea viteza doar ca sa fie ca un "cruise control", sa tina viteza constanta dar la ture mai mici. Poate o consuma mai mult, nu stiu. Dar nu imi e de consum, imi e de urechi pentru ca...
- URLA! Cea mai proasta antifonare posibila. Am mers in Logan Taxi (tot diesel) si modelele mai vechi (ph1) sunt mult mai bine antifonate. Trageam cu urechea sa ma prind daca e diesel sau benzina... A mea, tractoras curat!
- aici e o chestie tehnica si mi-e teama ca nu ma pricep: nush ce vana EGR sau ceva de genul, a pierdut o garnitura. Ma refer la obiectul ala mic de la motor, sub parbriz asa, care inca mai bazaie nitel dupa ce opresti motorul. E, ala are un capacel negru deasupra (sau cred ca e capac, nu stiu exact) si intre capacel si restul "obiectului" era iesita o garnitura de 1mm grosime asa. Am pus mana sa vad ce e si a iesit cu totul de-acolo. Nu am putut sa o mai pun la loc. Am facut-o nod de un cablu, am mers la service si i-am spus mecanicului. A zis "lasa domne ca merge fara".
- ocazional, "cade" acul de la km/h. Adica, merg constant cu 70 si pac, cade pana la 20 - 30 si apoi urca la loc. Totul se intampla intr-o secunda asa. Nu se intampla des, dar se intampla.
- nu are consum instant (asta e moft, asa e, dar eu il vreau).
Cam asta pot spune eu despre al meu Logan. Concluzia:
MERITA TOTI BANII!!!
Comment