@IancuMIC: După ce motorul se încălzeşte, adică la vreo 10 minute după cele patru pavele afişate de indicatorul de temperatură bord (cu toţii ştim că uleiul se încălzeşte mai greu decât lichidul de răcire), în general, într-un trafic urban schimb în jurul valorii de 2.750 rpm.
În afara oraşului de exemplu, treapta a V-a o schimb numai la 3.000 - 3.250 rpm, turaţia motorului după schimbarea treptei a V-a de viteză fiind undeva între 2.250 - 2.500 rpm (turbina rămâne astfel în sarcină, evitând orice fel de "pressure surge" al ei).
În afara oraşului de exemplu, treapta a V-a o schimb numai la 3.000 - 3.250 rpm, turaţia motorului după schimbarea treptei a V-a de viteză fiind undeva între 2.250 - 2.500 rpm (turbina rămâne astfel în sarcină, evitând orice fel de "pressure surge" al ei).
Comment