My Logan - 1.5 Dci 75 Cp -

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @IancuMIC: După ce motorul se încălzeşte, adică la vreo 10 minute după cele patru pavele afişate de indicatorul de temperatură bord (cu toţii ştim că uleiul se încălzeşte mai greu decât lichidul de răcire), în general, într-un trafic urban schimb în jurul valorii de 2.750 rpm.
    În afara oraşului de exemplu, treapta a V-a o schimb numai la 3.000 - 3.250 rpm, turaţia motorului după schimbarea treptei a V-a de viteză fiind undeva între 2.250 - 2.500 rpm (turbina rămâne astfel în sarcină, evitând orice fel de "pressure surge" al ei).
    Last edited by Ampt; 19 October 2014, 10:06.

    Comment


    • Ideea era alta; poluarea unui motor e mai mare in conditiile in care e folosit la sarcina mare (turatii mari) sau cand nu e atinsa temperatura de regim. In acest fel filtrul de particule va fi mai repede colmatat. Acel indicator de schimbare a treptelor, e pus in sprijinul reducerii poluarii (la Megane mai contribuie si sistemul start-stop), pentru ca motorul sa se incadreze in norma ECO2.
      Prin urmare eu cred ca mentinerea turatiei motorului in zona de cuplu, adica peste 1800rpm. e un compromis intre protejarea turbinei si a filtrului de particule; idea e ca de la aceasta turatie, sa nu se accelereze brusc.
      Scuze, ca-ti poluez topicul, dar imi pari printre cei in masura sa dea niste pareri pertinente in zona asta.
      Multumesc.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Eu m-am referit strict la întrebarea ta (In genere cam la ce turatii schimbi la mersul urban?), altfel ai perfectă dreptate cu poluarea mai mare pe care o dă un motor folosit la turaţii ridicate.

        La un regim de mers constant caut pe cât posibil, să nu circul cu maşina sub 2.000 rpm, am observat că acesta ar fi cel mai bun compromis pentru protejarea turbinei şi filtrului de particule. Schimbând la 2.750 rpm, turaţia motorului după trecerea într-o treaptă superioară "cade" undeva în jurul valorii de 1.900 rpm, mai mult decât acoperitor pentru turbină şi tot ceea ce înseamnă mers subturat, inamicul nr.1 pentru motorul Diesel. Trebuie de asemenea să ţinem cont şi de faptul că la Euro 5, cutia de viteze este altfel etajată (treptele sunt mai lungi).

        P.S Nici vorbă de poluarea topicului, un schimb de impresii şi cunoştiinţe este întotdeauna bine venit

        Comment


        • Ampt, masina ta are schimbator de caldura apa- ulei, deci uleiul va fi la o temperatura foarte apropiata de lichidul de racire. Conduci dieselul la turatii foarte mari fata de vitezele medii raportate.
          Iancule, sarcinile mari nu sunt tot aia cu turatiile mari. Daca accelerezi de la 60 la ora in a 5a ai sarcina mare la o turatie mica. Sarcinile mari si viteze constante la turatii mici sunt ideale pentru consum, la cresterea sarcinii ai avea nevoie de turatii mai mari.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • Originally posted by einstein1984 View Post
            Conduci dieselul la turatii foarte mari fata de vitezele medii raportate.
            Aşa cum am mai spus şi în urmă cu câteva pagini, acesta este rezultatul când ai un motor Diesel sub capotă şi aştepţi după fiecare drum făcut, cu motorul la ralanti, să se răcească turbina.
            În medie stau cam 1 minut cu motorul pornit după fiecare drum făcut în Bucureşti, interval care creşte la aproximativ 3-4 minute după un drum mai lung făcut în exterior. Toate acestea îşi pun firesc amprenta asupra vitezei medii obţinute şi înregistrate de Calculatorul de Bord.

            Turaţiile la care am făcut referire în post-urile anterioare, se referă strict la modul în care schimb treptele de viteză, nicidecum la faptul că merg constant cu 2.750 - 3.000 rpm.
            Last edited by Ampt; 20 October 2014, 16:27.

            Comment


            • Inteles perfect. Dar schimbi la 2750 si cazi in 2000 de ture sa zicem. Masina isi mentine viteza stabilizata pe drum drept si la 1500 de ture fara nici cel mai mic stress (termic, tribologic sau altfel).
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • @einstein1984: Dacă aş merge cu 1.500 rpm în treapta a III-a sau a IV-a, chiar şi pe drum drept, cel stressat aş fi doar eu! Ce vrei, cu piticii omului nu te pui...

                P.S Altfel, în treapta a V-a să vrei să circuli cu 1.500 rpm şi nu prea poţi. Datorită etajării cutiei, sub 2.000 rpm nu prea ai..., ce să accelerezi. Cât de profan ai fi şi tot simţi că este ceva în neregulă.
                Crede-mă că am încercat toate variantele posibile de sincronizat turaţiile cu treptele de viteză şi rezultatul a fost că atunci când schimb la 2.750 rpm, ansamblul motor + cutie se "simte" cel mai bine.

                Comment


                • Nu accelerezi, asa e. Insa daca vrei sa rulezi la viteza si sarcina constanta no problem. Daca vrei sa acclerezi, schimbi in jos si ii dai sanda lejer. E drept, insa faci efort ca la hidrobicicleta.
                  Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                  Comment


                  • Dacă ţii la maşină şi mai ales dacă o simţi cum se "chinuie" în treapta a V-a la 1.500 rpm, chiar şi pe drum drept şi doar cu şoferul în maşină, atunci apelezi la efortul de hidrobicicletă mult mai repede.

                    Comment


                    • Cel mai important e sa mergi in turatia de cuplu, adica aprox. 1800-1900 rpm. Deci chiar daca esti pe drum drept nu e recomandat sa mergi sub aceasta turatie, fiindca in primul rand e un regim subturat (adica moarte lenta pentru turbina); iar in al doilea rand daca ai nevoie urgenta de forta nu ai de unde. Plus ca accelerand brusc de la turatia aia tot moarte se cheama pentru turbina

                      Comment


                      • Asta am spus si eu. Turatia de cuplu, iti ofera acea siguranta a alergatorului de curse, catre stie cu o secunda inainte cand se va da startul; la 1500rpm, esti tot timpul...descaltat.
                        La euro5, managementul motorului, pentru a indeplini norma de poluare, nu-ti da posibilitatea sa pleci prea rapid din aceasta zona de turatie; se simte acet lucru, asa ca acceleratiile bruste sunt in zadar.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • Asa e. Eu am vazut diferenta intre a mea - Euro 3 si un Duster de la serviciu - Euro 5 si cutie in 6 trepte. O adevarata placere la condus, iar cutia are treptele foarte lungi in comparatie cu a mea. Banuiesc ca se aseamana cutia cu cea a lui Ampt, in afara de numarul treptelor.

                          Comment


                          • Originally posted by Ampt View Post
                            Consumul înregistrat pe o treime (3.333 Km) din intervalul de 9.999 Km, atât cât înregistrează C.B-ul maşinii înainte de a se reseta: 4,5 litri/100Km.
                            Interval de timp: 01 Iulie - 21 August, aproximativ 80% din kilometri au fost parcurşi în regim Extraurban, iar diferenţa de 20% în regim Urban.
                            Aerul Condiţionat a funcţionat cam 50% din timp şi aproape 80% din kilometri au fost parcurşi fiind în maşină 2 adulţi şi 1 copil, alături de bagajele aferente.
                            Consumul înregistrat pe ultimii 5.000 de kilometri, 4,7 litri/100Km.
                            Interval de timp: 01 Iulie - 23 Octombrie, aproximativ 60% din kilometri au fost parcurşi într-un regim Extarurban, iar diferenţa de 40% în regim Urban (ultimii 1.667 de kilometri parcurşi de la precedenta postare au fost efectuaţi preponderent în mediu Urban, acest lucru reflectându-se şi în diminuarea vitezei medii obţinute, de la valoarea de 41,2 Km/h înregistrată în data de 21 August, la o valoare de 30,8 Km/h în prezent).
                            Attached Files

                            Comment


                            • Spune-mi te rog, cam cat iti ciupeste intre schimburi? Din cate inteleg le faci sub 10.000.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • @IancuMIC: Până acum nu mi-a consumat ulei aproape deloc între schimburi

                                L.E Ca urmare, nici nu am completat vreodată cu ulei între două revizii.
                                Last edited by Ampt; 23 October 2014, 17:17.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google