If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Poate fi si relativ descarcata (ceea ce nu e bine cand e frig) nu enaparat terminata. Eu unul am ales sa os chimb pe a mea cand facea asta si sa nu astept sa moara de tot.
E pacat totusi sa poluezi jurnalul de bord cu : m-am urcat azi dimineata in masina, a pornit. ce biiine!
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
@einstein1984: Încearcă să priveşti ultimele comentarii, doar ca un simplu feedback referitor la cum se comportă în condiţii reale de exploatare (nu în teste de laborator sau simulări pe calculator ) un acumulator OEM cu o vechime de aproape 4 ani, care deserveşte pornirea şi alţi consumatori electrici de pe un motor Diesel.
Clipul cu acel subaru il stiu de mult timp , oricum motorul a pornit fara vreo retinere(cu redresorul pus pe ea cateva ore) , in schimb cutia de viteze nu era "fericita" de acea temperatura.
@vitriol: Ştiu de la un vecin care a trăit ani buni acolo, că pentru canadieni este ceva normal să aibă în parcări acest Block Heater.
De altfel şi în filmuleţul cu pricina este precizat că încălzitorul a fost activ pe maşină timp de 4 ore - "Block heater turned on for 4 hrs".
bateria poate muri si fara sa se aprinda martorul de abs. cazul meu. dimineata a pornit perfect, la sfert, mers vreo 20 de min prin oras, oprit la benzinarie, pus benzina, apoi cand sa dau la cheie.. murise bateria ochiu magic era verde bine mersi ) cica a facut scurt in baterie
bine ca a murit la benzinarie si nu in alt oras ca nu mai aveam ce sa-i fac, decat sa o las unde a murit )... am chemat platforma de la reprezentanta, mi-a dat putin curent , a pornit si am mers de am schimbat-o. bateria a murit pe la 53.000 km si vreo 4 ani si cateva luni. e drept ca 4 ierni a stat cate 3-4 zile nepornita pe geruri de la -20 in jos
p.s
tipu ala e cam sumar imbracat pt o temperatura de -44 )
Eu sunt curios daca ar fi pornit fara block heater.
Mai greu, da' probabil ca ar fi pornit si fara.
Interesant e ca baietii astia din linku' de mai jos folosesc TV-urile alea rusesti (sau ce-o fi) si autobuze la temp. care se invart pe la -50grC.
Si cum Rusia nu-i Canada, cu siguranta ca n-au toti block heater.
Io nu stiu antigelu' cum rezista. Exista si sortiment de antigel "mai extrem", cu rezistenta pana la -60-70grC?
The Russian valley of Oymyakon is the coldest permanently inhabited settlement in the world, with the average temperature for January standing at -50C.
Colegu' Ampt, scuze ptr. eventuala "poluare" a topicului...da' e un subiect "de sezon".
1) Chiar au block heater in orase mai peste tot, cu prize in parcare. Daca nu, turbo timer si pornire din telecomanda...
2) In siberia au 2 variante: ori lasi masina pornita noaptea in parcare ori ai garaj incalzit.
Alternativa e sa-ti iei uleiu si antigelul in casa seara la caldura si nu cred ca e amuzant sa le pui la loc cand e fieru rece deci le prefera pe primele 2 . AIA au temperaturi care ingheata si uleiul 0W...
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Temperatura din habitaclu în această dimineaţă geroasă de Ianuarie: -13,8 grade Celsius. Afară, undeva în jur de -17 grade Celsius.
Mă gândeam ce înseamnă să-ţi funcţioneze bujiile incandescente în parametri, am pus contactul o singură dată şi maşina a pornit din prima, fără niciun fel de probleme (practic pornirea a fost la fel ca şi ieri, când afară au fost cam -10 grade Celsius).
@einstein1984: Avea tata un şofer de TIR la servici, care mi-aduc aminte cum ne-a povestit că atunci când a avut o cursă prin Siberia (anii '85-'86), a rămas şi el mirat de faptul că mai toţi ruşii îşi lăsau maşinile pornite în parcare pe timpul nopţii, recomandare pe care a primit-o de altfel şi el de la cei de acolo.
Interesant...pai si masinile alea pe care le folosesc in zona, stau cu motoru' pornit zile / saptamani in sir, non-stop?
Isi permit asemenea consumuri de combustibil...
Sau am inteles io gresit si le tineau pornite DOAR pe timpul noptii cand erau minimele extreme?
@Kojak: Gândeşte-te în primul rând ce preţuri erau la motorină prin anii '80, apoi cât de "dezvoltate" erau motoarele Diesel (fără feştilă, iarna erai "mâncat"), cam ce uleiuri de motor erau pe atunci şi da, din ce îmi aduc aminte, tipul ne-a povestit că le lăsau pornite în parcare, doar pe timpul nopţii.
Asta atunci...da' la fel se practica si in ziua de azi cand combustibilu' a crescut simtitor la pret.
In dimineata asta s-au inregistrat -35grC la Intorsura Buzaului, respectiv -33grC la BV...ar fi interesante niste impresii ale colegilor din zona despre cum le-au pornit masinile.
La -18 grade C cat au fost in Braila pe la 7-7:30 mi-a pornit din prima dar vreau sa spun ca bateria abia invartea saraca norc ca n-am probleme cu aprinderea.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment