My Logan - 1.5 Dci 75 Cp -

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Ampt View Post
    ...maşina să fie curată şi implicit, vizibilă.
    Frumoasa si eleganta.

    Comment


    • @logan21cdc: Atât cât poate fi un Logan.

      Comment


      • e spalatoria de la billa cumva din Drumul taberei?

        Comment


        • @mariusstf: Exact, chiar aceea este locaţia.

          Comment


          • am stat anul trecut pe-acolo , duceam mereu masina la baietii aia! erau destul de ok!

            Comment


            • Eu am început să spăl maşina numai la ei încă de când au deschis spălătoria, undeva prin primăvara anului 2011. Tot aici fac şi schimbul de anvelope vară/iarnă.

              Comment


              • Astăzi m-am încumetat şi am umblat un pic pe la baterie, celebrul model de acum, fără întreţinere. Ţinând cont că au trecut 3 ani şi 8 luni de când o am pe maşină (este bateria originală Dacia) am vrut să-i verific nivelul electrolitului, motivat fiind şi de faptul că de când s-a răcit afară, dimineaţa, la prima pornire, îmi rămânea aprins martorul de ABS preţ de vreo 2 secunde.

                Înarmat cu un patent cu fălci lungi, apă distilată, o seringă gradată şi o lanternă, am purces liniştit la treabă. Am desfăcut pe rând toate cele 6 capace şi am constatat că în niciunul dintre compartimente nivelul electrolitului nu era sub minim, dimpotrivă acoperea chiar cu aproximativ 1-1,5cm plăcile din interiorul acumulatorului. Am completat cu cca 3ml apă distilată în 4 compartimente (de la dreapta la stânga), iar în primele două compartimente din stânga bateriei, cum te uiţi la motor, am turnat în interior cca 4ml apă distilată, probabil partea aceasta aflându-se mai aproape de motor a fost mai expusă la căldura generată de acesta.

                Am reînfiletat dopurile şi am plecat într-o tură scurtă cu maşina de vreo 1h şi 30min prin oraş şi o ieşire pe A1 până la Km.36 şi înapoi. Sunt curios ce efect va avea mentenanţa descrisă mai sus, conştient fiind că bateriei de pe maşină i-ar mai trebui măcar vreo 3-4 ore de funcţionare a motorului pentru o încărcare cât mai apropiată de valoarea maximă. Revin cu detalii pe măsură ce le voi avea.

                P.S Dopurile s-au "şifonat" un pic la desfacaere, dar nu atât de rău încât să nu mai fie funcţionale şi estetice.
                Attached Files

                Comment


                • Erată: în loc de 3-4ml se va citi 30-40ml apă distilată!
                  În total am completat cu aproximativ 200ml apă distilată.

                  Comment


                  • Nu mai are garantie automobilul? Oricum ai verificare de iarna gratuita la Dacia in perioada asta, inclus test de baterie cu Midtronics.
                    In plus, electrolit mai concentrat=SOC mai mare, cand adaugi apa il "descarci". Deci nu vad exact de ce ar fi ajutat interventia la problema reclamata de tine.
                    Last edited by einstein1984; 10 November 2014, 09:07.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • Dupa completare trebuia redresor 5-6 ore

                      Comment


                      • Nu neaparat. E de ajuns si 1.5 h de mers in oras + autostrada pana la km 36 si inapoi.
                        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                        Comment


                        • Coincidenţă sau nu, de când am completat bateria cu apă distilată, dimineaţa la prima pornire nu îmi mai rămâne aprins martorul de ABS. Ce-i drept că şi temperaturile înregistrate dimineaţa nu au fost mai mici de 8-9 grade Celsius, astfel încât şi "efortul" depus de baterie a fost mai mic.
                          Revin cu feed-back despre activarea (aprinderea) martorului ABS la prima pornire, abia după ce temperaturile vor scădea sub 0 grade Celsius.

                          P.S Bateria nefiind descărcată şi învârtind normal la pornire demarorul, am considerat pe bună dreptate că nu este imperios necesară încărcarea ei pe redresor, acelaşi lucru putând fi asigurat foarte bine şi de alternator în orele de funcţionare ale motorului (aproximativ 4 ore de funcţionare de la completarea cu apă distilată).

                          Comment


                          • Astăzi, pe o ploaie rece de toamnă, am purces la trecerea clasică a anvelopelor de iarnă (Motrio Winter Far Away) pe jantele de tablă din echiparea de origine a maşinii. Cu anvelopele de vară am circulat în perioada 29.04.2014 - 20.11.2014, deci exact 7 luni şi 21 de zile, interval de timp în care am parcurs cu ele exact 9.869 kilometri.

                            Kilometri afişaţi de bord astăzi când am făcut schimbul şi am trecut la încălţările de iarnă: 59.976 kilometri.
                            Aşa cum obişnuiesc ataşez şi câteva poze cu valorile afişate înainte de echilibrarea fiecărei roţi, cu menţiunea că anvelopele de pe puntea spate le-am trecut acum pe puntea faţă.

                            P.S Cu anvelopele de vară am parcurs în total 43.852 kilometri (4 anotimpuri de vară), fiind cele din echiparea de origine a maşinii.
                            Attached Files

                            Comment


                            • La mai multi km fara probleme pe timp de iarna!

                              Comment


                              • Ieri seară, în timp ce veneam către casă, maşina a înregistrat pe bord (ODO) frumoasa cifră de 60.000 de kilometri. Poate că pentru unii nu sunt prea mulţi, dar ce pot afirma, uitându-mă retrospectiv la toţi aceşti 3 ani şi aproape 8 luni de când am Logan-ul, este faptul că maşina şi-a făcut pe deplin datoria (cel puţin până acum).
                                Nu vreau să fac acum apologia Logan-ului, însă pentru scopul şi modul în care a fost proiectat (Low-Cost, Design to Cost, Cutting Costs) consider că îşi merită cu prisosinţă banii.

                                În toată această perioadă de timp în care am efectuat cei 60.000 de kilometri, în afara celor IV revizii uzuale (urmează în curând să o fac pe a V-a), maşina a înregistrat următoarele, să le zic totuşi, "intervenţii":
                                - schimbat ştergătoare parbriz după mai bine de 3 ani;
                                - schimbat becurile far (pe ambele părţi), la fel după mai bine de 3 ani;
                                - aprins martor antipoluare şi martor STOP în timpul mersului, la 3 ani şi 1 lună.
                                Mers în Service şi pus tester-ul pe maşină, prilej cu care s-au şters erorile respective, efectuat probă de drum după ştergerea erorilor şi pus din nou tester-ul pe maşină pentru verificare suplimentară, rezultatul a fost că am parcurs de atunci peste 8.000 de kilometri, fără niciun fel de probleme, martorii nemaifăcându-şi deloc simţită prezenţa;
                                - schimbat volan pe garanţie la 2 ani şi aproape 11 luni;
                                - completat apă distilată acumulator original Dacia (60 Ah şi 600 A pornire) după 3 ani şi 7 luni;
                                - completat cu amestec antigel şi apă distilată de vreo două ori în tot acest interval de timp (3 ani şi 8 luni).

                                În rest, nu au fost niciun fel de intervenţii, de niciun fel. Motorul porneşte şi funcţionează mai bine decât în prima zi, ansamblul motor şi cutie de viteze este perfect "lăsat", de altfel la numărul aceştia de kilometri sunt convins că sunt pe punctul de maxim al graficului privind durata lor de viaţă.

                                Plăcuţele de frână sunt cele din echiparea de origine, urmează să le schimb la următoarea revizie. A contat foarte mult faptul că din cei 60.000 de kilometri, mai mult de jumăatate au fost parcurşi într-un regim de mers Extraurban.
                                Consumul de motorină înregistrat în aceşti 60.000 de kilometri a fost undeva în jurul valorii de 4,9 litri/100Km.
                                Mi-ar prinde bine dacă şi în următorii 3-4 ani şi încă 60.000 de kilometri parcurşi peste cei actuali, nu se va schimba prea mult din comportamentul maşinii.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google