Ai dreptate nu mai scrie dimensiunea la roata in talon, dar este scris un cod (echivalentul dimensiunii rotii).
BV 84 TMF - Noul LOGAN - Blue Persan - 0.9 Tce
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Cromatic View PostDeci fabrica produce un anume tip de vehicul iar omologarea o face CINE ANUME? ca tot n-am inteles...
Din ceea ce spui se deduce ca jantele care se monteaza pe VW Passat(spre exemplu) pentru Romania le omologheaza RAR-ul de la noi...
Pe scurt inainte a a pune in curculatie un autovehicul producatorul are obligatia omologarii lui.
Daca vorbin de Germania (deci grupul CE) legislatia in acest sens prevede aspecte comune.
Asadar omologarea o face producatorul.
Daca vrei sa ai omologata o alta dimensiune a anvelopelor - si vrei sa fi in legalitate - te duci la RAR cu o nota tehnica emisa de producator si iti poti omologa individual acea dimensiune.
Intrucat m-am si interesat de acest aspect iti pot spune ca, pe total, costul unei astfel de omologari te duce la 1000 euro.
Asadar ... merita oare?
Si inca ceva ... poti circula cu acele anvelope insa daca esti surpins in trafic si verificat e cam nasol.
Mai jos cateva art. din codul rutier:
Art.9. - (1) Pentru a fi înmatriculate, înregistrate sau admise în circulatie, autovehiculele, mopedele, remorcile si tramvaiele trebuie sa fie omologate în conditiile legii.
(3) Documentul care atesta omologarea este cartea de identitate a vehiculului, eliberata în conditiile legii. --> ori aici scrie clar ce anvelope ai voie sa "porti" pe masina? nu ...?
Merci
Comment
-
Originally posted by Cristin_M View PostSalut,
Legat de schimbatorul de viteze, cloncane cand schimbi? Am mers de curand cu un logan d-asta nou si cind schimba vitezele imi aducea aminte de vechea dacie.
Sent from my ARIA using Forum Runner
Comment
-
Cloncanituri mai apar in special pe dececlerare ... nu se aud dat se simt daca stai cu mana pe schimbatorul de viteze ... celebra problema care se rezolva cu acele bucsi bagate pe la schimbator ... colegul la asta se referea ... sigur.
Oricum schimbatorul are cursa mult mai buna decat la logan 1.
Sent from my ARIA using Forum Runner
Comment
-
Originally posted by einstein1984 View PostOmologarea e europeana, producatorul obtine un Certifacet of conformity adica "COC" care contine si dimensiunile rotilor.Ala e valabil in spatiul CE. Si nu e acelasi intre logan si Sandero si nici intre Sandel si Stepway.
Comment
-
Originally posted by Cromatic View PostPai si noi nu face,m parte din spatiul CE?, de ce la RAR se sustine ca nu exista omologare pentru jante de 16 inch ?Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Pai cum nu exista daca spui ca omologarea se face pentru tot spatiul CE si cuprinde inclusiv dimensiunea jantelor? De ce apare pe sticker-ul ala de pe stalp si dimensiune de anvelope pe 16?
Logan si Sandero "normal" nu e acelasi care se comercializeaza in tot spatiul CE?
Comment
-
Omologarea pentru Loganul de 1.5 Dci si X cai e aceiasi pentru tot spatiul european. pentru loganul de 0,9 e alta, tot pentru tot spatiul european. Si pentru stepway exista alte cateva omologari separate in functie de greutati, motoare, etc.
Abtibildul ala e pentru toata gama de masini din proiectul ala, berline, hatchback, stepway si break.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
Comment