Precizarile de mai sus le fac in ideea in care masina e folosita zilnic, nu doar la evenimente speciale. Si sper sa nu te chinui degeaba cu admisia cum ai facut si cu corpul clapeta.
Melcozaur 1.4 MPI
Collapse
X
-
Stiu supernova cu itb.uri si tragea de zici ca ii pusese turbo si cu siguranta nu tragea doar de la 5000. Clapeta e super si nu m.am chinuit deloc, imi face mersul prin oras o placere.
Cat despre admisie o sa fac inca ceva inutil la masina.
Alessandro nu am zis ca eu aveam greutate mai mare ci doar ca orice greutate in plus este in dezavantajulul masinii mai usoare si cu putere mai mica (adica eu). Daca tu spui ca ambreiajul era ok cand te dadusei cu cateva zile inainte si urca turatia singura e clar ca am innebunit.
Comment
-
Originally posted by o8MeLC View Post. Caut solutia cea mai buna. Imi trebuie sa gasesc teava de inox palnie sau un aparat care evazeaza teava si nu prea stiu unde sa ma duc.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Fibra de sticla pentru plenum si aluminiu la tevi =BINGsigpic
Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html
Comment
-
Nu va inteleg frate. Pe Solenza am pus ITB-uri de 50 de Yamaha R1, care se strangeau progresiv, la 35 cu 45 in flansa de de cele 4 tevi de aluminiu ale galeriei dinspre ITB-uri si mai apoi la 32 cu 35 la contactul cu chiulasa. Traseul de la iesirea din ITB-uri pana la planul chiulasei avea cam 13 cm. Montajul s-a facut in felul urmator: flansa de la galeria de Megane de Al, tevi de Al sudate (aprox 5 cm lungime), racorduri de cauciuc, apoi alti 5 cm tin teava normala sudata pe flansele detasabile ale ITB-urilor. Injectoare normale de 1.4, toti senzorii, inclusiv TPS-ul de Solenza. ECU cu Soft de la DIM de 83 de cai.
Treaba e urmatoarea, am mers foarte mult cu Solenza, cu soft stock, cu alt soft, cu evacuare complet goala (fara catalizator si fara intermediara, tot traseul de 50 din inox si finala Sport) si exista o chestie care ma zgaria pe creier. La 5800 de turatii se plafona subit (da, e de la axa, puterea nu va urca mai sus in veci, acolo la 5800 se plafoneaza) si se simtea ingrozitor, mai ales pe treapta 2 cand intarziam un pic schimbatul. Nu puteam sa scap de chestia asta cu nimic. A urmat galerie de Megane cu corp de 45, stiti povestea. Puterea, tot asa iar la 5800 fix se plafona. Nu suportam. Tot timpul, mai ales in sarcina facea urat motorul, zici ca nu mai avea compresie dupa 5800. Ca si observatie, dupa ce am schimbat soft-ul, parca puterea maxima nu mai era la 5250, ci un pic mai sus, pana in 5500. Dar ramanea problema axei cu plafonarea la 5800.
Am zis ca nu mai e nimic de facut si trebuie neaparat axa. Dar, documentandu-ma, am dezvoltat ideea ITB-urilor. Am pus mana pe o pereche aproape noi (am sa dau preturile ca sa se vada unde s-a ajuns) la 500 de lei pe vremea aia (2011). Au necesitat niste modificari pentru conversia in actionare a lor mecanica. Apoi, galeria de Megane taiata, nu m-a costat nimic, teava de aluminiu + sudura ~100 de lei. Racordurile de cauciuc plus teava normala ~50-60 de lei. Sudura am facut-o eu (pe cea in Aluminiu nu aveam cum s-o fac dar pe cea in Inox da). Restul, niste mici adaptari la prinderea rampei de injectoare, suport pentru TPS-ul de Solenza, adaptata rpinderea cablului de acceleratie si cam atat a fost. Nu le-am facut prindere, separata, stand in racordurile de cauciuc si nefiind foarte grele. Nici filtre nu le-am pus. Si au mai fost cateva zeci de lei (50 pana intr-o suta) restul maruntisurilor, prelungit fire, furtunase prostioare. Din nefericire au stat pe masina doar pret de vreo doua-trei saptamani, in care am facut doua ture, una pe autostrada, alta in oras. Dar ce ture au fost. Am scapat de problema care ma macina, nu a mai existat plafonarea la 5800, in treapta a patra am dus-o pana in limitare, 6500, ~180 pe ceas dupa care a mai urcat sa zic pana pe la 205-210. Nu mai tin minte exact. Cauciucurile erau 195/50R15. Cuplul la turatii mici s-a modificat un pic, sesizabil dar nu atat de tare incat sa fie impracticabila masina. La ture medii a ramas la fel, zic eu iar la ture inalte, mult mai bun. Raspunsul acceleratiei era instant si la ture mai mici in trepte superioare. Exact cand am montat ITB-urile am planat si chiulasa 0.5 mm. Cred ca s-a simtit un pic si asta dar totusi, prin ce am spus aici, infirm tot ce s-a spus mai sus cum ca se va inrautatii comportamentul masinii daca se modifica admisia. Dimpotriva, va deveni absolut geniala. Orice imbunatatire adusa acestei admisii stupide, inseamna ceva.
Melcule, te urmaresc indeaproape, tine-o tot asa!
Comment
-
Si un tataie de 60 de ani sau oricare om care cumpara un logan si nu il intereseaza performanta cum mergea cu masina cu sunetul facut de ITB-uri?
Aveti exemple si pe forum, oameni care se vaita si de rezonanta pe care o face evacuare stock, vor mai liniste.
Oricum baiatu cu solentza(pe care il salut) a incercat a explicat cum a facut si ce a facut si merita ascultat.Altii isi dau cu parerea din auzite.
Un exemmplu bun e la 1.6 16v care are o camera de linistire pe traseul de la admisie, tocmai pentru amortizarea sunetului.Last edited by al!n; 14 August 2013, 15:46.
Comment
-
Am zis sa mai aduc topicul la zi si sa povestesc ce am mai facut la masina.
Am facut aproximativ 7000 km de cand am facut revizia completa in care am schimbat si ambreiaj si distributie. In acest moment schimbarea in blana din 1-2, 2-3, 3-4 face ambreiajul praf si patineaza ca la balamuc, in weekend cu 4 persoane in masina cand am dat din 3 in 4 si a stat turatia aproximativ 4 secunde in limitare.
Am achizitionat o admisie de megane pe care am de gand sa o pun dar nu prea am chef si timp de montaj. Am dat jos corpul clapeta si s-a simtit o scadere de putere pana in 3000 de ture dar cu un consum mult mai mic. Inainte in oras sarea lejer de 10 pe cand acum a scazut si s-a stabilizat pe la 9.1 in aceleasi conditii de trafic dar cu o acceleratie mult mai greoaie. Sper ca atunci cand pun admisia sa am un castig sub 3000 de ture, daca nu imi va placea o sa va anunt si o sa o vand.
In weekend am pus incalzire in scaune care functioneaza dar nu prea le inteleg logica. Am mai mers cu masini ce aveau incalzire din fabrica, e adevarat ca nu aveau buton chior ci era cu potentiometru, care atunci cand selectai o treapta tinea acea caldura pana cand opreai tu din buton. La incalzirea asta daca apesi butonul se incalzeste pana la maximum, dupa se raceste si nu se mai incalzeste niciodata cat timp in masina este o temperatura ok. Azi de exemplu am mers cu masina de la 9 la 14 si am lasat butonul pornit tota ziua. A pornit o singura data, in momentul in care m-am urcat dupa aceea indiferent ca mai coboram 20 de minute si reveneam nu a mai pornit.
Comment
-
Originally posted by o8MeLC View PostImi trebuie sa gasesc teava de inox palnie sau un aparat care evazeaza teava si nu prea stiu unde sa ma duc.
La ultimul esapament pe care mi l-a facut (teava de 50 cap - coada) am vazut ca a folosit o masina de evazat pentru finala ca sa intre pe teava ce vine de la motor.
Comment
Comment