masina este 1.6 cu serpi, cheala. normal ca trage. mai banui eu si o axa mai smechera pe acolo, dar nu vrea melcu sa spuna.
Melcozaur 1.4 MPI
Collapse
X
-
A doua schimbare de motor s-a facut la nebunia mea de a face din blocul motor de 1.4, cu seria aferenta k7j, motor de 1.6 schiband internele motorului. Dupa o lunga cautare cu privire la piesele motoarele si auzind povesti nemuritoare, chiar de la mecanici din reprezentanta dacia, cum ca imi trebuie distantier la chiuloasa, sa alezez cilindrii, preturi de 1000 E pe pistoane si vibrochen de 1.6 sh, am decis sa iau sigur decizia si sa risc. Am gasit un set motor la 800 lei, am gasit mecanicul care a acceptat sa faca modificarea si cam atat a fost. Trebuia sa fac si revizia generala de 60 000 km si am zis sa o facem.
Am lasat masina in service si timp de 2 zile in care trebuia terminata treaba deoarece urmatoarea zi plecam la mare cu parintii, care desigur nu stiau de modificare, si masina trebuia sa fie functionala. Am stat pana la ora 19 la service si am lucrat la masina. La prima cheie nu a luat-o, nu avea masina putere sa dea peste cap motorul. Am reusit sa pornesc motorul cu bateria si un redresor pe ea. Bucuros fiind am zis sa ies pe autostrada sa merg putin "sa se mai lase motorul". Am mers pe autostrada unde am mers in toate regimurile de turatie ajungand pana la un top speed de 175 km/h masina tragea doar ca pana aproape de 4000 ture, ce era peste mi se parea aproximativ la fel , din cauza softului de 1.4 si a axei tot de 1.4. A doua zi dimineata am coborat cu inima cat un purice ca masina nu va porni fiind inca motorul strans. Din fericire am reusit sa o pornesc si sa merg catre mare. Dupa apromxativ 80 km in accelerare se auzea un zgomot metalic de la motor. Speram sa fie un furtun de fier caruia nu i se gasise surubul. Am venit de la mare si am fost la mecanic, au concluzionat ca este o bataie a motorului. S-a desfacut motorul si s-a obsevat ca pe pistonul 3 erau zgariati cuzinetii. S-au schimbat cuzinetii aferenti si s-a inchis din nou motorul. Adevarul era ca zgomotul se diminuase dar bataia inca era acolo. Dupa inca o noapte nedormita am decis sa ma duc la service sa las masina acolo si sa le cer sa o faca cum am adus-o inainte cu 3 saptamani.
Am plecat la munte sa ma relaxez cat timp masina era in "renovare". Cand am revenit in Bucuresti am fost sa imi iau masinuta mea normala, cu segmenti si cuzineti noi si am lasat acolo aproximativ 3000 de lei.
Nu am ajuns acasa dar am gasit pozele pe forum si tot stau degeaba.Attached Files- P110811_14.250002.jpg (133.6 KB, 301 views)
- P110811_14.440003.jpg (85.7 KB, 255 views)
- P110811_14.440004.jpg (117.5 KB, 240 views)
- P110811_14.450001.jpg (135.1 KB, 216 views)
- P150811_10.280001.jpg (84.0 KB, 217 views)
- P150811_10.280002.jpg (179.6 KB, 213 views)
- P150811_10.280003.jpg (132.3 KB, 199 views)
- P160811_19.220001.jpg (92.7 KB, 184 views)
- P160811_19.220002.jpg (102.3 KB, 191 views)
- P160811_19.220005.jpg (111.3 KB, 192 views)
- P160811_19.230002.jpg (101.0 KB, 189 views)
- P160811_19.240001.jpg (116.7 KB, 183 views)
- P170811_12.550001.jpg (119.7 KB, 202 views)
Last edited by o8MeLC; 25 March 2013, 16:57.
Comment
-
mentionam ca internele de 1.6 pot fi puse cu succes pe blocul motor de 1.4, colegul a avut ghinion. se pare ca ar mai fi o masina cu acesta schimbare in Pitesti (cu piese noi, deh, uzina) si masina mea, in stadiul de interne 1.6 axa 1.4.
totusi, costurile sunt enorme, iar rezultatul departe de "perfect". practic ai nevoie pe langa setul motor (eu am dat 700), de segmenti si cuzineti noi, toate natiile posibile si imposibile de garnituri, inclusiv de chiulasa+prezoane, la fiecare demontare. Iar daca tot se desface motorul, e pacat sa nu se faca o rectificare scaune supape+garnituri supapa+rectificare planeitate (cu retezare macar 0,5mm pentru compresie sporita), lucruri care incarca semnificativ factura. practic, la situatia mea, ca sa iasa "ca din fabrica" ar trebui segmentare+cuzineti noi, ceea ce costa destul.
Avantajul esential este "evitarea" trecerii motorului in carte, la RAR, plus diverse schimbari la taxe/impozite. Diferenta de putere este atat de nesemnificativa, incat oricum la ITP s-ar prinde doar pe dyno de diferenta. gazele ies.
@Melc, sper ca nu te deranjeaza completarea mea. Nu as vrea sa se creada ca modifcarea este imposibila, doar sa punem in tema mai bine eventualii doritori. Poate urmatorul care incearca va avea un rezultat perfect.Last edited by razvanamza; 25 March 2013, 17:09.
Comment
-
Deci nu sunt eu ala nebun Modificari are
Ma miram cum dreaq 1.4 sa bata 16v, nu credeam treaba asta nici mortFacebook: https://www.facebook.com/CrisGarage
Comment
-
http://www.youtube.com/watch?v=WVMbEPBPZyE asa mergea masina dupa ce am facut motorul al loc si era segmentat.
Comment
-
...........)))))))
Cat ulei completezi intre schimburi?
Eu am toba mai neagra ca tine, te fac.Attached FilesLast edited by al!n; 25 March 2013, 17:37.
Comment
-
Nu intelegeti ca masina nu pune puterea jos din cauza ambreajului ,dupa ce il schimba o sa bata la voi ca la fasolesigpic
Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html
Comment
-
spuneti locatia si ne vedem acolo intr-o ora. Ne dam din mers pe trepte de viteza. Ma dau si de pe loc dar nu are rost, daca prima data mai pot face dar daca mai incerc odata deja e pa. Alessandro a condus masina si a vazut ca daca il incalzesti putin si incerci wot din 2000 de ture patineaza vizibil pe turometru.
Cgk ne dam dupa ce imi dai axa ca sa fac toate modificarile odata.
Comment
Comment