Originally posted by prometheus
View Post
Laureate 1.2 16v
Collapse
X
-
Pentru mike-5, interesant ulei acest Triax 0w-40, imi place acel HTHS de 4.6 ?! wow !!! dar nu scrie mai in detaliu, prin ce metoda s-a testat si la ce temperatura, nu apare T.B.N. si nici Noak-ul, mai caut.
Urc 2 imagini cu specificatii pentru acest Triax LX 0w-40 si ce folosesc acum (si de vreo cateva schimburi incoace), Ravenol VST USVO 5w-40, cu toate ca sunt de vascozitati diferite, pe Triax inca nu l-am testat, despre acest Ravenol, doar cuvinte de lauda am la adersa lui, un ulei bun, este singurul pe care-l vad ca-l haleste cel mai putin, poate ca si acel NOAK are un cuvand de spus ! nu ca pe celelalte le haleste foarte mult dar cu acesta, mult mai putin. Pana acum....fara sa exagerez, acest Ravenol mi-a placut cel mai mult si cred ca la asta raman.Attached FilessigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
- Likes 1
Comment
-
Am o fișă descărcată mai veche a lui triax 0w40, tbn 11, noak 8. Dar asa cum si la ravenol turbo vst 5w40 reteta se schimbă, asa s-a schimbat si la triax. Observ și eu că în fișa nouă triax nu mai apare tbn si noak. Eu merg pe triax, l am folosit si il folosesc în regim mult mai dur decât al tău, unde intră mai degraba numarul de ore decât kilometri rulati în regim urban București cu ac pornit si mers pe gpl (temperatura mai mare motor). Așa cum de- a lungul timpului ai folosit mai multe tipuri ulei, nu te oprește nimeni să incerci un schimb cu triax. Nu cred că il va hali mai mult decat vst. Eu deocamdata nu incerc vst pt că este mai scump ca triax și costurile ar fi mai mari știind că îl schimb des, maxim 4 luni, chiar 3. Dintre toate folosite de mine cu triax am completat cel mai puțin,350 ml în cei 9000km rulati, m am uitat acum in notițe.
Comment
-
Eu am dat pe un bidon de 4 L - 206 lei, banuiesc ca si acest Triax cam tot pe acolo se invarte, in fine. Pe hartie imi pare un ulei bun, este de incercat, poate prin iarna, ca tot este un 0w cu toate ca Pourpoint are -51 vs VST -57.
In plus, la acest Triax au oarecum ambiguu acele specificatii, adica nu spune foarte clar cum face concurenta, scrie doar specificatii fara sa afiseze detaliat care sunt aprobarile + recomandari.
Exemplu :
Triax LX 0w-40
SPECIFICATIONS :
ACEA A3 / B4 API SN/CF
BMW Longlife-01
Ford WSS-M2C937-A
MB 226.5 (Approval Pending)
MB 229.5 (Approval Pending)
Porsche A40 Renault
RN 0700 / 0710 VW 502 00 / 505 0
Jeep / Chrysler - MS-12991 -Eco Diesel Engines
Lamborghini Maserati If a specification is listed above, TRIAX
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu scrie clar pe ce are aprobari si pe ce are recomandari, important acest lucru !!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RAVENOL VST USVO 5W-40
SPECIFICATIONS :
ACEA A3/B4, API SN Plus, API SP
APPROVALS : API SN Plus, API SP, BMW Longlife-01, MB-Freigabe 229.5, Renault RN0700/RN0710, VW 502 00, VW 505 00
RECOMMENDATION: Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-12991 (MS-10896), Fiat 9.55535-Z2, MB 226.5, MB 229.3, Opel/GM-LL-B-025, Porsche A40, PSA B71 2296
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Redat clar la care are aprobari si la care se poate recomanda.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu cred ca le era atat de greu sa posteze in detaliu, am aprobari pe xy si recomandat pe etc etc.
Pentru mine asta lasa impresia ca se ascunde ceva, poate gresesc eu, nu zic ca-i un ulei slab sau dubios, dar nu-mi place modul de abordare pe care-l au, atunci cand si-au postat detaliile tehnice.
Repet, nu-i blamez, nu afirm ca-i praf acest ulei, nu l-am testat, nu stiu, dar modul in care au ales sa-si prezinte produsul, mie nu-mi place.
In plus pentru Triax, alta remarca observata la acest ulei in descriere :
"Designed for a wide range of high performance European engines that require a 0W-40 full-saps engine oil. These include Mercedes, BMW, Audi, Porsche, Ferrari, Lamborghini and many others."
Many others ? asta nu inseamna ca daca-i bun la Ferrari, este ok si pentru "Others", trebuie sa specifice clar, pe ce a luat aprobari, mai ales ca unele dintre ele : MB 226.5 (Approval Pending)
MB 229.5 (Approval Pending) !!!
Probabil ca este un ulei foarte ok, n-au avut timp sa primeasca anumite aprobari, sper ca pana-n iarna sa-si revizuiasca fisa tehnica si sa detalieze clar.Last edited by prometheus; 13 June 2024, 19:07.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
Efectuat revizie uzuala in wk la 205 k, ulei Ravenol VST USVO 5w-40, filtru ulei Mann w66, filtru aer de origine, filtru habitaclu Mann, masinuta merge bine cu exceptia unui sunet foarte ciudat, generat doar la plecarea de pe loc cu masina incalzita, adica motor la temp normala de lucru dar care s-a remediat in momentul in care am incheiat revizia, explic in detaliu .
De cateva sute de km, la fiecare plecare de pe loc cu motorul ajuns la temperatura normala de lucru aveam un sunet metalic asemanator cu o pocnitura, un sunet care efectiv nu-i dadeam de cap !! vizite in service, verificat tot ce tine de articulatii fata/spate, frane, traseu esapamanent, suporti motor, absolut totul ok, insa sunetul generat, nu reusea nimeni sa-i dea de cap.
Am crezut ca poate caseta de directie s-a stricat sau un cap de planetara posibil dus fie la una sau la ambele planetare, am fost indrumat sa schimb pe rand, prima data caseta de directie si daca nu dispare sunetul, sa trec la planetare, pe elevator nu pareau nici aceste repere c-ar avea probleme, insa ceva genera acel sunet bizar !
Sunet generat doar la cald !!! la rece nu se manifesta, deloc !! Aici m-a frapat mult, de ce doar la cald ?!! Pana la urma, fara sa realizez, de fiecare data cand efectuez revizia uzuala, dau jos si scutul motor(la L1 este metalic), de aici era de fapt problema acelui sunet, practic scutul motor genera acel zgomot metalic la plecarea de pe loc, pentru ca nu totul vine perfect in zona prinderilor, posibil ca ultima data pozitionarea sa fi fost putin diferita, fapt care la un moment dat a dezvoltat acest sunet foarte ciudat, probabil la temperaturile pe care le avem acum, cadru motor se dilata intr-un anume fel, combinat cu o pozitia imperfecta a scutului, dezvolta acest sunet suparator ! Scutul in sine am pus mana pe el, inainte sa-l desfac, teapan, nu misca deloc, ma rog, deloc la mana, unde n-ai fortele generate de masina in mers !
.
Initial am crezut ca poate pe partea de esapament se dilata ceva la cald si produce acel sunet !! ciudat nu ? daca aveti acest tip de sunet manifestat cum am descris eu, nu ezitati sa verificati si scutul pentru motor. Un sunet bizar, pentru ca atunci cand se manifesta il percepeam ca fiind din exterior, dar parea ca fie il aud din fata masinii, ba din spate, ba de pe mijloc, am schimbat si rotile, le-am pus pe cele de iarna la loc, am crezut ca poate rotile de vara sunt de vina !! (din acest motiv in poze la revizie, sunt cu gumele de iarna) cred ca mai aveam putin si capiam !! nu-i dadeam de cap ! pana la urma rezolvarea a fost extrem de simpla !!Last edited by prometheus; 2 July 2024, 00:17.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
- Likes 2
Comment
-
Am avut zgomotul descris de tine, verificasem diverse. Am ajuns la scut, pumni seriosi in el si am inteles ca rezona de la el in sasiu, zgomotul e foarte deranjant
La mine a fost si scutul deformat putin, indreptat, daaaar pentru a elimina orice suspiciune i-am montat intre scut si sasius garnituri de cauciuc/silicon de 3/8-sanitare, de apa.
Tot la scut am inlocuit suruburile originale cu unele inox, sa nu mai aiba prostul obicei de a rugini (Alliexpress)
Excelent!Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
- Likes 1
Comment
-
Tare asta, o fi noua moda ! pe mine chiar m-a salvat de cateva ori acel scut mergand pe drumuri forestiere ! este din metal si chiar poate proteja cum trebuie baia de ulei !
Legat de capacul chiulasei, inca sunt in "teste" cu privire la celebrele scurgeri de ulei dinspre spatele capacului, cei care au D4F stiu despre ce scriu ! unde o parte din prinderi sunt in interiorul garniturii de capac si la scurt timp dupa inlocuire garnitura, uleiul incepe sa curga de pe la suruburi, faza cu pus silicon in zona prinderilor si/sau pe toata portiunea spate a garniturii, nu rezolva mare lucru, mai rau, tot acel silicon se duce in motor !!
Am reusit sa montez o anumita saiba care are o insertie de cauciuc si una de metal, la suruburile cu bucluc, practic acea saiba sigileaza capul surubului de partea exterioara a capacului, in acest fel, uleiul nu poate trece de surub ! pana cum, 0 scurgeri de ulei, uscat tot ! le-am montat atunci cand am reglat tolerantele la supape, so far so good !!! mai astept putin, sa vad cum se prezinta dupa acest sezon cu temperaturi de foc iar daca spre toamna zona se prezinta ca acum, adaug un comment aici cu tipul de saiba si cum se monteaza !sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
- Likes 1
Comment
Comment