Efectuat azi, la 180k, schimb Kit distributie + pompa de apa, kit accesorii, 2 L antigel Glaceol RX TYPE D diluat 50/50, piesele toate O.E.M. comandate de catre mine, de pe un site arhi cunoscut (nu piesenet), cost piese = 860 lei + cost manopera = 400 lei, total = 1260 lei. Daca alegeam reprezentanta, cu piese lor = 2500 lei, cu piesele mele, manopera ar fi fost 950 lei. In opinia mea, tot timpul au avut scoruri mari spre exagerat de mari, vorba aia, nu-i prost ala care cere, ci ala care da !
Pentru ulei, am ales de data aceasta Total 9000 energy 5w-40, cel mai important, sa fie cu specificatie A3/B4, BMW: LL-01,MB-Approval 229.5, PORSCHE: A40, RN0070, il gasesc la 29 lei /litru.
Ca sfat personal, luati uleiul pe care-l gasiti cel mai ieftin si schimbat cat mai des posibil, avand specificatiile date de catre producator, in speta la mine fiind acel A3/B4, daca are si celelalte norme mentionate mai sus, este super. M-am saturat de uleiuri rare si exotice, care costa cel putin dublu, mai bine un ulei mai ieftin, schimbat des, decat un ulei scump care cica promite multe si inlocuit la interval mai mare.
Laureate 1.2 16v
Collapse
X
-
Salutare
Eu am folosit la al meu 1.2 (60000km )Elf 5w40
Câteva concluzi
Eu il schimb la 10000km
face fata cu brio la o utilizare fără pauza 6,7 ore cu viteze pana la 90,100 la ora
si desigur la utilizare normala zilnica
Ia schimbare (dupa 10000)nu am sezizat sa scada mai mult de 5mm
2 Utilizat mai intens
Am mers constant 120 la ora ,nu mai uitat la ce turație face viteza asta.
Kulata(bg)-Salonic(gr)-Edirne(tr) aproximativ 550km
si ceva portiuni de autostrada mai mici
dupa aceea,o utilizare normala pana la 10000km
A scazut aproximatin 10 mm
Acum am zis sa testez ravenol hcs 5w40
am vazut ca il lauda mai multi ,în general din 2 motive
-ca motorul e mai silențios
-ca rezista mai bine la cald...
Am făcut următorul test în legătură cu "motorul silentios"
Am instalat o aplicație de măsurare zgomot (db)
Cu uleiul elf (utilizat) avea între 60 și 80 db.
Cu uleiul ravenol (nou) avea constant 72,75 db
După măsurătoare pare sa meargă in pic mai "rotund"
dar e discutabil ,uzura ulei....
Vara asta sper sa îl testez intens dacă n-o mai veni vreun război,pandemie.....
revin după test sa vad cum reacționează minunea asta de 1.2 la ravenol.
Leave a comment:
-
La logan 2-ul, 0.9 Tce se duc mult mai repede plăcuțele și discurile. Referitor la ulei am acum în motor LM special tec LL 5W30, l am prins la 195 lei/5L, dar s-a scumpit, la cât costă acum, mai bine folosesc Triax euro LX 0W40, este mai subțire decât elf sxr 5w40 și decât ravenol vst 5w40.
Referitor la filtrul de ulei Filtron op642/2 care-l folosește prometheus, l-am recomandat și altor utilizatori logan 1.2 16v, consider că e peste cel de origine, fapt confirmat și de inițiatorul acestui topic. Dar dacă acum îl iert pe inițiator, a doua oară tot va fi iertat, știe el de ce. Sper ca a doua oară să nu mai greșească, să ia hotărâri pripite.
Leave a comment:
-
Un control vizual pe segment de discuri si placute, avand in vedere ca deja au la activ 32.000 km, se prezinta aproape ca noi. Deci se poate si cu piese OEM dar care nu sunt de prima echipare.
- Likes 4
Leave a comment:
-
Multumesc ! se prezinta super decent pentru varsta ei (11 ani).
- Likes 1
Leave a comment:
-
Ce bine arată mașina după atâția ani, felicitări pentru modul în care ai întreținut-o în toți acești ani!
Leave a comment:
-
Din universul pasionatilor de masini. Un set de rampe perfecte pentru ce-mi trebuie mie, schimb ulei ! pierd foarte putin timp in preparare si asigurare vehicul. Masina este inaltata exact cat trebuie, suficient spatiu sub ea, mai ales pentru filtrul de ulei care este destul de nasol pozitionat, cei care au tipul acesta de motor, stiu despre ce vorbesc.
- Likes 2
Leave a comment:
-
La 0.9 TCe deținut o alegere foarte bună pentru mers preponderent în oraș, vreme rece și nu numai
este LM special tec LL 5W30 în motor si elf nfx 75w în cutie viteze.
Leave a comment:
-
Diferenta cea mai notabila la mine s-a perceput la temperaturi negative, superb ulei, aviz celor carora reprezentantele i-au "fixat" cu expresia : "uleiul in cutie nu se schimba niciodata", daca cartea nu scrie nimic de asa ceva, cica nu se face, este pe viata !? foarte gresit ! Cartea nu scrie de multe secrete in legatura cu mentenanta adevarata ! Clar acest NFX protejeaza mai bine cutia decat vechiul NFJ/NFP + schimbatul treptelor, absolut o placere !
Ce nu-mi place in schimb, mirosul ! (cu toate ca la inceput mi-a placut si aceasta schimbare) daca inainte cineva imi punea la nas 2 bidoane si ma lega la ochi, stiam care-i uleiul de cutie si care-i de motor, acum cu NFX, l-au facut sa aiba acelasi miros cu cel de motor, un dezavantaj, pentru ca de exemplu, gasesc locul de parcare patat, inainte cu seria NFJ/NFP imediat stiam daca-i din cutie sau din motor.Last edited by prometheus; 21 January 2023, 22:50.
Leave a comment:
-
După 25k km cu elf nfj 75w80, azi am schimbat și eu cu elf nfx 75w. Se simte că nfx e mai puțin vâscos și practic, nu numai în fișele tehnice. De fapt și vizual, clătinând două bidoane pline alăturate, unul nfj și celălalt nfx, am observat că nfx e mai fluid.
Leave a comment:
-
Acel individ pune un Castrol Magnatec Stop-Start 5w-30 A5/B5, aste altceva, alt ulei.
Leave a comment:
-
prometheus uite aicea film cu Castrol Magnatec Stop Start A3 5w30 al altuia pe youtube https://youtu.be/ByVdyvTMhl0
eu sunt multumit dar nu am prins frig.Iarna de kko
Leave a comment:
-
prometheus uite aicea film cu Castrol Magnatec Stop Start A3 5w30 al altuia pe youtube https://youtu.be/ByVdyvTMhl0
eu sunt multumit dar nu am prins frig.Iarna de kko
Leave a comment:
Leave a comment: