[QUOTE=Leo0608;n3671523]arata misto chiulasa.Cumva culoarea auriu e de la Castrol folosit in trecut?
Îți spun eu, nu de la Castrol, ci de la schimburi ale uleiului ceva mai devreme de 10k km. Cu un ulei nu trebuie mers până la uzura lui maximă, de altfel nici nu știi când este uzat la maxim decât dacă îl duci la analize. Dacă îl schimbi când încă e în mințile lui, se evită depunerile în motor. Mai bine un ulei semisintetic aprobat schimbat mai des decât un sintetic scump schimbat mai rar.
Laureate 1.2 16v
Collapse
X
-
Pentru iarnă, un 5w30 sau 0w40 e mai bun în general decât 5w40.Alt aspect, consider că la mersul preponderent urban și/sau curse scurte, este important să se schimbe uleiul mai devreme ca număr de km, știind că în mers urban aditivii, tbn-ul se duc mai repede. În mers urban se fac mai repede ore de funcționare decât kilometri. Indiferent urban/extraurban nu ține uleiul din motor mai mult de 10k km.
În privința culbutorilor la 1.2 16v, este foarte important reglajul culbutorilor, aș zice obligatorie după 100k km mers pe benzină și 30k km pe gpl. Este o operație de finețe și puțini mecanici cunosc valorile în functie de camă la 1.2 16v.Last edited by mike-5; 29 October 2022, 18:49.
Leave a comment:
-
Am pus uleiu nimic wow, nu e prima oara cand ldpe mananca spanac pe softpedia , ma mai aburise el cu redresoru cu robot de pornire lidl cand aparuse. Mai bun e Norauto HF1500 care l-am luat io prima oara si i-am zis si lui sa isi ia
Gen cum patisei tu cu Ravenol SSL0w40 care ti-l recomandase IancuMIC.
Leave a comment:
-
Cand ai timp, dupa vreo 500/1000 km posteaza cum s-a comportat, imi place ce specificatii are ! poate il incerc si eu.
Leave a comment:
-
am luat eu Triax euro lx 0w40 din cluj de pe site-ul uleidemotor, firma westone
SPECIFICATII SI APLICATII: TRIAX EURO LX 0W-40 este proiectat pentru motoare europene ca BMW, Audi, Porsche, Fiat și Mercedes Benz, de asemenea pentru multe alte masini care necesita un ulei de motor cu viscozitate 0W-40. Este recomandat doar pentru vehiculele pe benzină si ofera compatibilitate deplina cu toate tipurile de convertoare catalitice.
maine il pun, cu filtre mann
Leave a comment:
-
Treci pe 0w40, e mai bun la rece,mai fluid decat 5w30 iarna.
Ptr motor curat n-ar strica un engine flush din cand in cand.
Leave a comment:
-
Nu cred sa fie de la Castrol acea culoare, ma asteptam sa fie mult mai curata, avand in vedere ca fac schimburile la km relativi putini.
Leave a comment:
-
arata misto chiulasa.Cumva culoarea auriu e de la Castrol folosit in trecut?
cat despre uleiul de cutie, 75w este echivalentul lui 75w80
Leave a comment:
-
Inlocuit ulei cutie de viteze, ce se vede in atasament este un ELF NFJ 75W-80, in cel de 5 l este ulei uzat de cca 30000 km, facuti in 1.4 ani, in recipientul de 1.5 l este ulei nou. Degradarea este evidenta, uleiul si-a schimbat culoarea destul de mult, cu toate ca multi ar spune ca sunt km putini pentru a face un schimb, insa eu consider ca este o mentenanta preventiva si relativ ieftina mai ales daca se face personal, 4 l de ulei sunt cca. 140 lei, cu ocazia asta se verifica si daca au existat pierderi de ulei. La acest schimb, am ales NFX 75W pentru ca NFJ sau NFP au disparut de pe raft si acest sortiment inlocuieste ambele versiuni, evident este tot un API : GL4, daca nu avea aceasta norma clar nu-l alegeam, cum fac multi am observat, cauta API : GL5 pentru ca se "aude" prin folclor ca este mai bun, total gresit, pentru cutiile de viteze manuale de la Renault, in speta grupa JXX, producatorul recomanda doar API : GL4, probabil pentru ca internele cutiei sunt facute din materiale care nu suporta orice norma de cutie manuala, cum ar fi sincroanele din bronz, un API GL5 le distruge.Attached Files
Leave a comment:
-
Dupa lungi cautari pentru un mecanic adevarat, am gasit in final pe cineva care a fost in stare sa-mi regleze si mie culbutorii cum trebuie, dupa nenumarate respingeri de pe la alte mega service-uri gen APAN la care in opinia lor culbutorii nu se regleaza la 1.2 16v D4F-732, ca problema este in mod sigur din alta parte, sau alte ateliere unde am fost si s-au batut cu caramida in piept ca ei stiu sa regleze si de fapt au facut mai rau, prin eliminarea tolerantelor pe care inca le mai aveam, am gasit un mecanic bun care a stiut sa-mi regleze culbutorii, evident omul nu este la prima lucrare de acest gen.
Valori corecte de reglaj, la mine pe axa cu came intre camele A2 - E2 exista acel canal enigmatic, in functie de acest semn valorile de reglaj evident difera (au fost reglate la cotele maxime) !
supape admisie : 0,25mm la 0,32 mm
supape evacuarea : 0,35mm si 0,42 mm
Attached Files
- Likes 1
Leave a comment:
-
118 k, povestea continua, pompa de servo imi da putin de furca, transpiratii pe la axul fuliei, necesita schimbare in rest totul merge ok. Se apropie si schimbul de distributie care va fi executat luna aceasta.Attached Files
- Likes 2
Leave a comment:
-
Danke ! pe tamburi am dat 200 lei din dezmembrari, daca schimbi rulmentii, mare grija la inelele de ABS, sunt facute dintr-un material casant si se sparg usor. Nu trebuiesc inlaturate, insa in procesul de "servisare" rulmenti poti avaria inelele, depinde cu ce sunt scosi.Drumuri bune si tie !Last edited by prometheus; 1 December 2019, 13:04.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Felicitari pt modul cum intretii in continuare Loganul din dotare! Partea cu filetul la tamburi , e o boala generala , pe multi i-am auzit ca au problema asta, printre care si eu . Am citit ca ai luat altii din dezmembrari, cam care e pretul lor prin dezmembrari ? Multumesc si drumuri bune !!!
Leave a comment:
-
Ajuns la 100k, cu ocazia schimbarii gumelor, am inlocuit si tamburii, daca tot am umblat aici am facut si o desprafuire pentru garnituri,saboti si anexe. Pe spate am ramas fara filetul original pentru strangerea rotii, s-a facut in trecut rectificare la M14 iar unu mai nou a fost rectificat cu un prezon la M16, puteam sa mai rulez asa, insa nu-mi place ideea de a avea alte tipuri de suruburi la roata + ca deja la demontarea rotii dreapta un altul era pe jumatate barbierit, am impresia ca pe spate au mai redus din costuri fata de ce se pune pe fata pe partea de roti/prinderi, pe fata n-am avut nici o problema de acest gen, toate 8 sunt cu filetul original si merg impecabil, la tamburi am impresia c-au renuntat sa-i trateze corespunzator + strangeri repatate peste valoarea recomandata de producator (105 NM), au dus la pierderea filetului original M12.
Tamburii de origine au fost inlocuiti cu altii din dezmembrari tot OEM, la acestia am scos rulmentii si i-am inlocuit cu altii care in opinia mea sunt inferior calitativ fata de cei pusi de fabrica, rulmentii de pe acesti tamburi desi pareau a fi OEM erau distrusi asa ca am fost fortat sa-i schimb cu altii noi Gyrotec(80 lei/buc), ca feeling imi par niste gunoaie, dar atat timp cat isi fac datoria, macar 20/30 k sunt multumit. Sunt pregatit sa-i inlocuiesc cu altii de origine in viitorul apropiat, cu aceasta ocazie mi-am bricolat si o presa pentru a putea fi schimbati.
Placutele de frana arata foarte bine la acest rulaj, discurile in mod straniu sunt cele care imi par mai uzate decat placutele, insa nu sunt sub limita admisa.
Attached Files- 100 k.png (634.6 KB, 135 views)
- Cric cu piesa custom atasata.png (956.5 KB, 99 views)
- Atentie Inel ABS.png (866.4 KB, 102 views)
- 20191112_082501.png (976.5 KB, 96 views)
- disc placuta.png (607.2 KB, 107 views)
- Anexe saboti dreapta.png (1,007.5 KB, 106 views)
- Anexe saboti stanga.png (980.4 KB, 106 views)
- Gume noi Alpin.png (408.4 KB, 108 views)
- disc placute 5.png (500.3 KB, 99 views)
- Golan calare pe capre.png (772.7 KB, 102 views)
- Pereche tamburi SH.png (571.4 KB, 95 views)
- Insertie rulment finished process.png (984.6 KB, 97 views)
- disc placute 4.png (1,020.2 KB, 96 views)
- Insertie rulment mid process.png (921.3 KB, 96 views)
- disc placute 3.png (968.8 KB, 99 views)
- Insertie rulment mid process good img.png (947.1 KB, 99 views)
- Presa 1.jpg (68.7 KB, 97 views)
- Preparare insertie rulment.png (940.3 KB, 97 views)
- Presa inserare rulment.png (889.6 KB, 95 views)
- placute disc 2.png (800.4 KB, 95 views)
- placute disc 1.png (976.5 KB, 88 views)
- presa insertie rulment.png (979.4 KB, 91 views)
- Presare rulment insertie stage 1.png (971.1 KB, 96 views)
- Rulment cu piesele custom atasate.png (942.2 KB, 91 views)
- Rulment cu piesa custom int.png (947.0 KB, 97 views)
- rulment cu piesa custom ext.png (945.2 KB, 88 views)
- Rulment cu piesele custom exploded.png (942.5 KB, 90 views)
- Rulment insertie top view.png (636.7 KB, 92 views)
- Rulment cu piesele custom.png (959.3 KB, 93 views)
- Rulmenti spate one exploded.png (953.4 KB, 95 views)
- Rulment scos closer look.png (1,014.6 KB, 96 views)
- Tambur dreapta vechi.png (358.6 KB, 91 views)
- Rulment scos cu presa.png (998.4 KB, 94 views)
- Saboti stanga closer look.png (866.1 KB, 94 views)
- scoatere rulment cu presa.png (932.6 KB, 96 views)
- Scoatere rulment mid process top view.png (966.1 KB, 95 views)
- Tambur fara rulment.png (974.6 KB, 93 views)
- Scoatere rulment cu presa mid process.png (996.5 KB, 100 views)
- Tambur SH int.png (960.9 KB, 102 views)
- Tambur stanga filet marit.png (954.6 KB, 93 views)
- Likes 3
Leave a comment:
-
O revizie uzuala la 99.172 km cu un Castrol Magnatec Stop-Start 5w-30 A3/B4 + Filtron OP 642/2 si filtru de aer O.E.M. Renault.
Dupa curatarea clapetei au trecut cca 15/16.000 km , o porniri ratate la cald , clapeta pare ca deja are mici depuneri , ceea ce ma face sa cred ca baietii de la APAN mi-au facut un update de soft la E.C.U., atunci cand mi-au curatat clapeta. Fara scurgeri pe la burdufuri , totusi in primavara voi schimba colectia de garnituri pentru capac chiulasa , curelusele arata ok la 40k ,toba arata impecabil multumita catalizatorului care si acum isi face treaba cum trebuie+ drumuri dese la drum intins , cat de curand va primi si un set nou de anvelope Michelin Alpin 5 , astept sa vina prima zapada/inghet ,pana atunci , apa , paie si bataie.Cheers.Attached Files- 4.jpg (64.6 KB, 137 views)
- 5.jpg (65.7 KB, 124 views)
- 1.jpg (41.0 KB, 123 views)
- 2.jpg (76.1 KB, 119 views)
- 6.jpg (69.3 KB, 121 views)
- 7.jpg (66.5 KB, 125 views)
- 9.jpg (68.8 KB, 118 views)
- 8.jpg (75.3 KB, 124 views)
- 13.jpg (154.8 KB, 125 views)
- 14.jpg (156.6 KB, 130 views)
- 11.jpg (46.8 KB, 125 views)
- 3.jpg (67.9 KB, 129 views)
- 10.jpg (64.3 KB, 126 views)
- 12.jpg (60.6 KB, 129 views)
- 15.jpg (67.6 KB, 126 views)
- 17.jpg (191.1 KB, 121 views)
- 18.jpg (49.1 KB, 128 views)
- 16.jpg (35.0 KB, 127 views)
- 20.jpg (92.0 KB, 123 views)
- 19.jpg (102.7 KB, 124 views)
- 21.jpg (99.8 KB, 116 views)
- 22.jpg (112.4 KB, 113 views)
- 23.jpg (106.9 KB, 118 views)
- 26.jpg (98.7 KB, 116 views)
- 24.jpg (103.7 KB, 117 views)
- 25.jpg (99.5 KB, 118 views)
- 27.jpg (100.9 KB, 124 views)
- 28.jpg (90.4 KB, 124 views)
- 29.jpg (79.1 KB, 132 views)
- 31.jpg (91.3 KB, 124 views)
- 30.jpg (84.3 KB, 122 views)
- 32.jpg (101.2 KB, 121 views)
- 33.jpg (104.6 KB, 131 views)
- 35.jpg (103.3 KB, 126 views)
- 34.jpg (87.2 KB, 129 views)
- Michelin 2.jpg (86.5 KB, 136 views)
- Michelin 1.jpg (97.7 KB, 146 views)
- Likes 1
Leave a comment:
Leave a comment: