Felicitari domnu ! La cat mai multe competitii !
B 48 C U P Logan by DaciaShop[Castigator Campionat Cel Mai Tare Interior Editia 2011]
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Comment
-
Conform unui bun prieten : Hodorog Racing
Comment
-
Cateodata ne pierdem echilibrul ...
Comment
-
B408CUP, 56000 km
Intre 01.04 si 15.10 anul acesta am incercat (si reusit) sa montez motorul K4M845.
Am intampinat o multime de dificulatati, desi la prima vedere motorul ar fi trebuit sa intre la fix pe masina.
1. Electromotorul se afla in fata, nu l-am avut, a trebuit sa-l caut - l-am gasit in baza de date Renault
2. Fiindca se afla exact opus, electromotorul a necesitat mutarea cablajului sau spre fata.
3. Capacul de distributie are prinderile mai sus, ca la orice Twingo 2 sau Clio 2, asadar a trebuit saa modific un capac de distributie de Logan 1.6 16v pentru a putea folosi suportul de motor existent.
4. Am montat o garnitura termoizolanta de 8mm grosime intre cele 2 piese alea galeriei de admisie. A trebuit sa reduc din suprafetele de imbinare cu cate 4 mm la fiecare piesa. Fara un frezor de exceptie nu stiu ce m-as fi facut.
5. Am trecut de la clapeta electrica de Clio197 (cum are Twingo RS de fabrica) la clapeta mecanica de Clio 2 RS. Asta inseamna alta prindere pe galeria de admisie. Lucru pe care l-am facut de 2 ori, din ratiuni de spatiu. (prima data am sudat flansa peste cea existenta, apoi a trebuit sa tai totul si sa reiau constructia flansei si sudura)
6. Trecerea la clapeta mecanica a insemnat adaugarea unei supape de relanti. Nu am agatat-o in furtune pur si simplu (cum am vazut ca se practica pe la altii) ci am preferat sa fac un suport de aluminiu, sudat de galeria de admisie, pe care sa montez corpul de control relanti de la un CLio 2 RS. Motorasul pas cu pas este alimentat direct din atmosfera, printr-un filtru de aer mini.
7. Montajul corpului de relanti a presupus eliminarea senzorului de depresiune, care se afla in capatul galeriei, opus clapetei. A trebuit sa confectionez un nou suport pt senzor, la strung, care mai apoi a fost sudat pe galerie.
8. Duzele de alimentare cu GPL au fost montate cat mai aproape de chiulasa, cu ajutorul celor de la autogilexgpl.ro
9. Toate modificarile facute pe galeria de admisie m-au obligat sa schimb trasee de mufe, sa prelungesc fire, sa scurtez fire, etc.
10. Inainte de montajul final al cutiei JR5 pe masina, am confectionat un sistem short-shifter pentru timoneria pe cabluri.
11. Noua asezare a electromotorului presupune modificarea a doua furtune de antigel. Am facut acest lucru folosind furtune de la alte masini (Duster, Clio3, etc) si cuple de aluminiu. Furtunele modificate au maxim un cuplaj, pentru a reduce riscul aparitiei de scurgeri nedorite de antigel.
12. Instalatia electrica de baza a fost una de Logan 1.6 16v Euro 4, pe care am modificat-o in proportie de 50%. I-am adaugat instalatia pentru servodirectia electrohidraulica (prezenta deja pe masina, din fabrica), am modificat traseul alimentarii pentru electromotor, am adaugat fir pentru senzorul de temperatura ulei (am montat un ceas specific in interior), am adaugat mufa pentru solenoidul care actioneaza sistemul VVT. Toate modificarile au fost facute cu simt de raspundere, practic instalatia arata ca una de fabrica, fara fire aruncate aiurea prin compartimentul motor.
13. Motorul K4M845 dezvoltat de Renault Sport are colectorul de evacuare cu tevi separate tip 4-1 (serpisori) si catalizator incorporat (pe care il pastrez) . Am cuplat sistemul de evacuare al masinii de acest colector cu ajutorul lui Adiel, caruia ii multumesc profund pentru o lucrare de nota 1000! Am eliminat cu aceasta ocazie catalizatorul de pe linia masinii - cel de euro5 - care este foarte restrictiv. Restul esapamentului este format din teava inox de 57mm, intermediara Magnaflow si o finala Stelco din inox, simpla, care arata aproape ca cea de fabrica. A rezultat un ansamblu linistit, care nu face mult zgomot, dar care, sper eu, ajuta mult la oferta de putere a motorului.
14. Sistemul de franare este compus din pompa master de 24mm, noua, cu servofrana mare cumparata SH si reconditionata de mine, etriere fata Brembo Megane 2RS, cu 4 pistonase, recopnditionate complet de mine, cu pistonase si garnituri noi, discuri fata 280 mm si posibilitatea trecerii la 300mm foarte simplu, discuri spate 270 mm.
15. Suspensie KW reglabila, aproape noua, procurata de la prietenii Lau si Marx (5Garage)
16. Distantiere spate de 10mm, intre punte si fuzete, facute de neobositul Matheo
17. Instalatie de GPL BRC, cu injectoare portocalii (am avut albastre inainte, nu ar fi tinut pasul cu noul setup) , cu electrica refacuta dupa noua instalatie de motor - lucrare efectuata la Farmacia Pro-GAZ Vernesti - acolo unde intotdeauna am parte de suprize placute.
18. Interiorul a primit o unitate Navi noua, Clarion NX501, produs achizitionat de nou, din Germania. Nu este ultima aparitie, insa conform recenziilor citite, este una dintre cele mai stabile unitati de la Clarion. In plus, ofera posibilitatea de a functiona pe harti IGo, pe care le-am updatat la nivel de 2016.
Mai avem de facut :
- electronica - singurul computer utilizabil vine de la Renault, F4R - similar cu cel de Logan, insa are posibilitatea controlarii VVT.
- scaune decente, inca oscilez intre unele noi, sport, cu spatar inclinabil, sau unele SH, de pe masini sportive.
- mici reparatii ale caroserie - mici zgarieturi, lovituri, etc
Daca cineva doreste sau stie pe cineva care doreste schimb de bare PH2 (fata si spate) nevopsite, cu unele vopsite Bleu Marin - eu sunt dispus sa renunt la barele mele vopsite.
Imi doresc ca masina sa arate ca una cheala la exteriorLast edited by dsign; 3 November 2016, 13:09.
Comment
-
Originally posted by dsign View PostImi doresc ca masina sa arate ca una cheala la exteriorsigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Da, m-am gandit chiar si la niste jante de otel, pe 16, insa nu ma incanta faptul ca sunt inguste cele de Megane/Scenic, iar de modificat unele nici nu se pune problema.
In plus, sunt obisnuit sa am jante simple, albe, de competitie, care se distrug greu.
Comment
-
Mai ai nevoie de bari negre (fara proiectoare), oglinzi mari si negre de "chel", 4 usi bleumarin de fabrica dar fara bandouri, manere negre si jante de tabla argintii cu capacele de rigoare mici care sa acopere prezoanele (desi nu cred ca incap cu etrierii aceia).
Sper ca ai lipsa serie sau doar partea de dupa K4M&$#@&#...
Masina este intr-o configuratie interesanta si sa te bucuri cat mai mult de ea!
Inca am o fantasmagorie cu o cutie de VAN/Pick-Up/MCV 7locuri 1.6 MPI pe berlina cand vine vorba de trasee de coasta .
Comment
-
Filmulete de la competitii nu veti vedea, poate doar la un trackday sa merg, sa vad cum stau dupa ce se face softul.
Seria este la locul ei si va fi si in carte. RAR-ul se poate face pe bune, are o crestere de putere de aprox 20%, pot monta jante de otel de 15" cu capace de plastic iar catalizatorul este la locul lui.
Am uitat sa zic :
19. La puntea spate am un set de amortizoare de Clio4RS CUP, mult mai groase in corp si tija decat cele obisnuite de Logan/Clio. Se comporta extraordinar in combinatie cu arcurile reglabile KW.
20. Pentru actionarea ambreiajului (hidraulica) am montat un rezervor separat de lichid de frana, recuperat de la o pompa de frana de moto.
21. Am confectionat reglaj de pozitie pedala de ambreiaj, asa cum ne-a aratat Cristi Streulea intr-un tutorial, inca de aacum cativa ani.
Cel mai spectaculos lucru la masina asta, in acest moment, este sunetul admisiei. De la 4000 ture in sus urla si trage de parca n-ar vrea sa se mai opreasca. Conform calculatorului de 1.6 16v de Logan turatia de top este 6500, insa motorul arata ca mai vrea. Rezolvam curand.Attached Files- IMG_20161103_192242[1].jpg (82.2 KB, 326 views)
- IMG_20161103_192224[1].jpg (62.5 KB, 307 views)
- 11659485_971979436174955_4330793022892213508_n.jpg (30.6 KB, 287 views)
- IMG_20161103_192132.jpg (90.9 KB, 307 views)
- IMG_20161103_192143.jpg (62.2 KB, 291 views)
- IMG_20161103_192203.jpg (48.0 KB, 273 views)
Comment
-
Multumesc. Cu siguranta am uitat multe detalii.
Atatasez rezultatul testului de amortizoare
Testul de frane este si el facut, dar n-am apucat sa pozez si nici sa printez, dar trebuie sa ma credeti pe cuvant ca a iesit perfect. Altfel nici n-as mai fi mers cu masina pe sosea.Attached Files
Comment
-
Nu uit. În povestea de mai sus ai un loc special, de aceea inca nu am povestit totul despre evacuare.
Comment
Comment