Originally posted by BRUTUSANF
my brutus
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ah doamne ce mult ti-a luat sa confirmi, mai spune-le ca nu cred asa ceva. este incredibil pe masina veche pe carburator intra-adevar pierdeam putere dar acum este la fel puterea ca pe benzina
numai cine are pe masina instalatie gpl secveniala poate confirma restul sunt vorbe aruncate in vant
mersi dogy_10 ca ai confirmat acest lucru ca sa nu creada cumva ca bat campii
pt cei care vor sa se intereseze de instalatii gpl
http://www.autoservice-gpl.ro/tomasetto.html
#
# Sunt afectate performantele masinii?
- Sunt foarte putine diferente intre performantele motorului pe GPL si cel pe benzina. Chiar daca in unele cazuri puterea poate sa scada cu pana la 10% in cazul unui sistem pe injectie lichida, performantele pot creste cu 5%. Unii soferi spun ca manevrabilitatea creste si pentru cineva care conduce o masina pe motorina sunt evident mai putine noxe.
Intrebari frecvente GPL auto
G&G Autoservice GPL va raspunde:
* GPL-ul uzeaza motorul?
- Nu ! Chiar se reduce uzura motorului! Acest fapt se intampla mai ales la pornirile pe timp rece pentru ca GPL-ul nu spala lubrifierea uleiului de pe peretii cilindrilor. Motoarele moderne pe benzina se preteaza excelent pentru conversia pe gaz.
- GPL auto este curat, nu contine apa sau alte impuritati, are o ardere completa si nu genereaza depuneri calaminice pe pistoane, bujii sau segmenti;
- GPL nu se amesteca cu uleiul, nu conduce la degradarea acestuia garantind utilizarea uleiului in conditii de siguranta pina la termenul precizat de producator;
* De ce exista ingrijorari fata de acest sistem?
- Cea mai mare parte a ingrijorarilor asupra sigurantei este PERCEPTIA si lipsa de familiarizare cu acest sistem. Ca si toti ceilalti combustibili, GPL-ul este inflamabil si de aceea trebuie manevrat in siguranta si cu atentie. Din acest motiv, industria a luat masuri stricte si tehnologii avansate pentru asigurarea sigurantei. Chiar si asa GPL-ul este ocazional victima unor articole de ziar alarmante asupra unor accidente izolate - de multe ori indiferent de cauzele producerii lor.
* Poate sa mearga masina si pe gaz si pe benzina?
- Este optiunea dumneavoastra. Puteti sa circulati pe benzina sau pe gaz. Administrarea ultimelor sisteme de motorizari duale (gaz –benzina), se face astfel incat performantele sa fie la fel de bune indiferent de combustibilul utilizat.
* Sunt afectate performantele masinii?
- Sunt foarte putine diferente intre performantele motorului pe GPL si cel pe benzina. Chiar daca in unele cazuri puterea poate sa scada cu pana la 10% in cazul unui sistem pe injectie lichida, performantele pot creste cu 5%. Unii soferi spun ca manevrabilitatea creste si pentru cineva care conduce o masina pe motorina sunt evident mai putine noxe.
* Exista dezavantaje in folosirea GPL-ului auto?
- In practica transformarea unui autovehicul pentru a putea functiona pe gaz implica inconveniente minore. Cea mai importanta dintre ele ar fi reducerea spatiului din portbagaj. O pierdere a puterii de accelerare si o mica crestere in greutate a masinii cu aproximativ 50 de kg.Last edited by crististreulea; 21 September 2007, 20:20."cromul este placerea mea"
"cui nu-i place , valea"
Comment
-
mersi frate esti adevarat ,fiecare isi face cum vrea masina si nu trebuie sa ne gandim daca le dam jos sau nu ,eu unul nici nu ma gandesc oricum au fost parerile lor trebuie sa le respectam
vreau sa vad poze cu masina ta unde le gasesc?
nu mai posta consecutiv, foloseste butonul editLast edited by crististreulea; 18 September 2007, 23:47."cromul este placerea mea"
"cui nu-i place , valea"
Comment
-
am mai spus nu ma supar, dar imi place ca au o idee fixa "folie pe geamuri"
mersi am vazut masina ,frumoasa
http://www.dacia.ro/piese-si-accesor...orii-de-tuning
selecteaza difuzor spate ,vreau sa stiu si eu pretul la difuzorul spate stie cineva cat costa?Last edited by crististreulea; 21 September 2007, 20:21."cromul este placerea mea"
"cui nu-i place , valea"
Comment
-
Unde ai facut cip-ul ??
Din cate stiu eu dupa cip trebuie sa bagi numai benzina ffff buna (Nu 95) (alfelf merge cam naspha) cine are cip poate sa confirme.... si stau si ma gandesc , cu gaz o merge mai bine.... nu cred din cate stiu eu GPL are putere calorica mai mica (sau ma insel eu ??) .
Dupa tine: 1 cu gaz trage mai bine decat fara ?
2 cu gaz si cip trage mai bine decat stock ?
dif spate 6001998252 94 euro fara TVA...adica in jur de 110 euro .......
eleron luneta 6001998253 62 euro fara tva
grila fata 6001998254 75.63 euro fara tva
spoiler central fata 6001998248 55,46 euro fara tva
set spoilere fata 6001998249 117,65 euro fara tva
prag dr/st 6001998251/0 68,91 euro fara tva
sau tot kitul la 336.13 euro fara tva
Acuma pretu difera de adausu fiecaruia....sigpic
Comment
-
Merci ca ai pus preturile puse de mine pe threadul celalalt.
Comment
-
mai golan91, ma faci sa ma intalnesc cu tine sa-ti demonstrez ca nu recunosti o masina cu gpl fata de una pe benzina. esti fantastic! te inseli, gpl-ul are puterea mai mare decat benzina, nu intelegi ca cele secventiale nu se scade puterea motorului? citeste mai sus niste explicatii pe care le-am pus pe topic aici. o sa mai vin cu dovezi, dar cea mai buna dovada este sa-ti demonstrez in direct pe masina
am pus soft ultimul care a aparut in 2007 si vrea sa-ti spun ca nu recunosc masina ,s-a schimbat si cuplul, in a3a nu tragea de loc acum nu o recunosc. dar si in celalalte trage foarte bine dar consuma mai multa benzina sau respectiv gpl dar nu foarte mult, cu vreo 0.5 pana la un litru. nu esti deloc credul dar o sa-ti demonstrez
a scris si altcineva care si-a pus gpl si la fel nu credea si dupa cea montat-o nu ii venea sa crada ce trage masinaLast edited by crististreulea; 21 September 2007, 20:23."cromul este placerea mea"
"cui nu-i place , valea"
Comment
-
da am auzit si eu treaba asta cu gpl-ul si avea tot logan, e adevarata fazaLast edited by crististreulea; 21 September 2007, 20:24.sigpicyahoo messanger :goody7ronaldo
Comment
-
uite ce zice si dogy_10 la postul 38 uita-te si singur dar iti mai trimit si zisele lui
"
confirm faptul ca masina nu pierde putere dupa montarea instalatie GPL, si eu unul nu credeam asa ceva dar dupa ce am montat am vazut"
adica victor explica mai clar sa inteleaga tot ,hai baieti explicati-le celor care nu cred ca este o minune aceasta instalatie gplLast edited by Cristi_Xp; 18 September 2007, 23:42."cromul este placerea mea"
"cui nu-i place , valea"
Comment
-
am auzit de la un prieten ca a luat o masina noua pe benzina si dupa cateva luni si pus gpl. a facut proba fara gpl si cu gpl, si a facut ce poate masinuta cu gpl. credea ca mergea cu alta masina si o sa-mi pun si eu la anu instalatie gpl .Respect la totiLast edited by crististreulea; 21 September 2007, 20:25.sigpicyahoo messanger :goody7ronaldo
Comment
-
hahaha bravo victor asa tati vezi exact ce spuneam este incredibil cat de bine se simte pe gpl si ce putere are
Instalatiile de acest tip sunt obligatorii pentru motoare euro 3-4-5 cu galerii de admisie din material plastic.La aceste motoare orice mic rateu in galeria de admisie este fatal.Amestecul se face prin inejctie directa in galeria de admisie eliminand rateurile.
Sonda lambda nu mai este simulata catre calculatorul masinii si injectoarele de gaz sunt alimentate de catre calculatorul masinii cu o mica modificare a duratei facuta de calculatorul instalatiei gpl.Dispune de mai multi senzori cum ar fi cel de depresiune galerie admisie sau presiune gpl.La montaj necesita calibrare injectoare si autoconfigurarea la relanti fara sarcina si in toate regimurile de mers.Pe linga instalatiile clasice cu mixer mai au si un filtru suplimentar de particule fine la intrarea in rampa injectoarelor.Setarile si configurarile se fac numai din soft cu ajutorul unei interfete si al unui calculator.
Sunt cele mai scumpe si cele mai bune instalatii gpl.Si aici pretul instalatiei in functie de marca si model stabileste nivelul de tehnica si capabilitatea acesteia.
La instalatiile secventiale injectoarele de gaz sunt comandate de calculatorul instalatie.Durata de injectie a acestora este calculata dupa o mapa invatata prima data la calibrare si ajustata mereu in functie de aceasi senzori ca la cele cu motoras la care se mai adauga un senzor de presiune gpl din rampa de injectie si un senzor map de citire a depresiunii din galeria de admisie.In mare ca sa zic asa calculatorul instalatie de gaz i-a semnalul de la calculatorul masinii si il multiplica in functie de mapa sau restul parametrilor.La acestea in frana de motor durata de injectie este zero.
La cele cu motoras sau injectie limitarea se face din soft si este optionala in functie de cerinta clientului sau siguranta.
Daca se doreste trecerea pe benzina la 5000 rot/min unde gazul datorita puterii calorice pierde in fata benzinei acest lucru se poate face.Cand vine vorba de siguranta motorului si anume limitarea la turatie maxima este obligatoriu numai la cele cu motoras, la cele secventiale automat calculatorul motorului taie injectia la o anumita turatie si automat si cele de gaz.
Cu parere de rau trebuie sa-ti spun ca stii gresit smile.gif
1.Puterea calorica nu are legatura cu cifra octanica.Cifra octanica este rezistenta la detonatie.
Sa-ti dau un exemplu mai exact care este diferenta intre cea mai buna benzina si gpl :
Benzina are cifra octanica motor de 88 unitati pe linga gpl care are 89 de unitati.
2.Supapele sunt actionate de culbutori sau direct de axul cu came pentru deschidere si la inchidere prin arcurile de readucere.Talerele supapelor etanseaza pe scaunele acestora de pe chiulasa si nu de pe blocul motor.Inchiderea-deschiderea lor nu este conditionata sau modificata de arderea combustilor nici prin viteza si nici prin cursa.
Am explicat in primul post ce probleme pot aparea si din ce cauze.
Faci mari confuzii necunoscand principiul de functionare al unui motor termic si te pripesti in concluzii.
Nu se folosesc alte supape la motoarele cu instalatie gpl din fabrica.Informatii sunt multe mai ales pe internet dar majoritatea sunt gresite sau intentionat modificate cu rea vointa din diferite motive.
1.Gpl-ul nu detoneaza.Are cifra octanica mai mare decit benzina.Puterea calorica a acestuia este mai mica decit a benzinei.Motoarele care merg pe gaz permit si un avans mai mare la aprindere.
2.Arderea supapelor - modificarea unghiului scaunelor supapelor prin ardere sau uzura neuniforma.
3.Detonatia este aprinderea amestecului carburant intre timpii de ardere care duc la lovirea pistonului cand este pe admisie-compresie si uzura prematura a segmentilor,cuzinetilor si bolturilor biela.
a motoarele concepute pentru a functiona cu benzina cu plumb (ex dacia1300) problemele supapelor nu pot fi evitate.
Intretinerea acestor supape se face cu plumbul din benzina.La acestea se ard supapele chiar si cu benzina fara plumb.
La motoarele concepute pentru benzina fara plumb nu exista probleme la supape decit datorita reglajelor instalatiei de gaz si anume amestecul sarac care duce la cresterea in temperatura a gazelor de ardere si topirea-uzura prematura a scaunelor supapelor.Se intampla foarte des la instalatiile de gaz cu reglaje statice(mecanice) unde amestecul poate devenii sarac pe anumite segmente de turatie.La o instalatie de gaz electronica cu motoras bypass sau injectie secventiala totul depinde de reglaj care trebuie sa fie cat mai optim.Multi recurg la amestec sarac crezand ca fac economie de carburant dar in realitate economia nu exista si repercusiunile sunt mai scumpe.Pe masinile euro 3-4 exista si valva EGR care recircula gaze de evacuare pentru a scadea temperatura gazelor de ardere in cilindru deci acestea sunt mult mai protejate.
Legat de limitare : la instalatiile moderne exista si un prag maxim de comutare gpl-benzina la o anumita turatie.
Aici este discutabil in functie de tipul instalatiei si dorintele de perfomante.
Deci : La un motor alimentat cu gpl la care reglajul este optim si schimbul de ulei se face la o perioada de maxim 80% din durata normala viata acestuia este mai mare decit daca ar functiona pe benzina.Chiar daca uleiul este mai curat datorita functionarii pe gpl decit pe benzina acesta isi pierde din vascozitate,oricum practica a demonstrat pe masinile cu senzor de calitate a uleiului ca acesta nu tine perioada indicata de constructor pe drumurile si conditiile climaterice de pe plaiurile noastre mioritice.
Exemple masina :
Fosta mea masina pe nume cielo pe care s-a montat instalatie gpl la 120.000km si s-a vandut la 200.000 km consumul de ulei era zero si compresia la cilindri era intre 1150 kpa-1200kpa
Mai usor cu postatul consecutiv!Last edited by Cristi_Xp; 18 September 2007, 23:45."cromul este placerea mea"
"cui nu-i place , valea"
Comment
Comment