Limita Despagubire Pe RCA Pentru Tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Laurr_07 View Post
    @ Silviu sunt de acord cu ce spui tu, adica acele cazuri in care RCA-ul nu acopera toata suma pagubei produse, pagubitul are dreptul de a-l da in judecata pe vinovat pentru a-si recupera suma integral, asa este si normal. Insa aici este vorba ca RCA-ul poate acoperi intreaga suma insa nu pentru elemente tuning (care banuiesc ca nu sunt trecute in cartea sau talonul masinii). Orice modificare a sistemului de iluminare al autovehiculului este strict interzisa prin lege(din cate stiu eu), deci as fi curios cum te-ar putea da in judecata...
    daca modificarile respective sunt omologate atunci ai voie sa le faci. Si atata timp cat masina respectiva a fost inmatriculata in RO au fost recunoscute ca fiind omologate.

    Omul respectiv poate cere o expertiza externa de evaluare a masinii expertiza ce include si modificarile omologate (tuning) si astfel diferenta dintre expertiza RCA (adica masina stock) si expertiza ceruta in instanta (cu elementele de tuning) se poate recupera de la vinovat.

    Repet, depinde de fiecare caz in parte. Cel mai bine este ca initiatorul topicului sa ceara parerea un avocat.

    S.

    Originally posted by vasile78 View Post
    Euromarket sa inteleg ca daca doamne fereste intru in tine si nu am asigurare, imi ceri un Logan Prestige? (Daca dauna e peste 85%) )
    nu chiar; nu el o sa-ti ceara ci asiguratorul lui CASCO :-)

    el isi repara masina pe CASCO si a terminat. In schimb asiguratorul ... da o sa vrea sa-si recupereze banii de pe RCA si apoi diferenta poate sa o obtina de la tine...

    asa e legea facuta ... si eu m-am mirat cand am auzit prima data :-)

    S.
    Last edited by Silviu; 31 March 2009, 12:33. Reason: Automerged Doublepost
    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • #17
      Originally posted by kopatz View Post
      Despre ce masina e vorba si aici la noi in Mures s-a intamplat?
      Da s-a intamplat in Tg.Ms si este vorba despre un Polo.
      It's nice to be important but it's more important to be nice!

      Comment


      • #18
        pai din moment ce elementele tunning sunt omologate pe masina, care este motivul pentru care firma de asigurare nu le acopera din moment ce plafonul acestuia este de 300.000 €. Nici daca era dauna totala nu se depasea plafonul de asigurare.
        Last edited by Laurr_07; 31 March 2009, 17:26. Reason: Automerged Doublepost
        sigpic

        Comment


        • #19
          RCA-ul evalueaza masina stock nu cu modificarile ulterioare (fie ele si omologate).

          Cum ziceam in primul post, e legea prost facuta ....


          S.
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • #20
            @Laurr_07 & Silviu : Azi am vorbit din nou cu proprietarul masinii pe care am lovit-o. Totodata m-am mai documentat din diverse acte normative de pe site-ul CSA.
            Cica procedura de despagubire tine cont anul fabricatiei masinii (de la 10 ani in sus e cam nasol), de numarul de km parcursi si de pretul de catalog (primit de la sediul central) pentru piesele ce trebuiesc inlocuite sau reparate, respectiv tariful de manopera/ora/operatiune.
            Nu am gasit nicaieri specificat ca piesele inlocuite vor fi cele puse de fabricantul masinii in standard dar se pare ca si CSA-ul i-a dat raspuns telefonic ca nu se despagubesc piesele tuning pe RCA.
            Ramane sa vedem daca nu vrea sa-si recupereze costul tuningului in instanta.
            It's nice to be important but it's more important to be nice!

            Comment


            • #21
              cand se face evaluarea RCA se va lua pretul de catalog iar acolo masina este standard nu cu modificari.

              Oricum daca face actiune in instanta trebuie sa-ti iei un avocat si poate gaseste "portite" sa rezolve problema :P

              S.
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • #22
                Revin cu noutati.
                “Myth busted” – asiguratorul Omniasig a fost invins. Problema a fost rezolvata.
                Cum s-au derulat evenimentele. Asiguratorul i-a comunicat initial proprietarului masinii pe care am avariat-o o suma de bani despagubire(aprox 4000 lei), acesta fiind multumit. Dupa o zi il anunta ca nu mai este valabila suma si ca aceasta se va diminua cu vreo 700-800 lei, pentru ca au fost facute noi calcule dupa nu stiu ce catalog primit de la Bucuresti, lucru cu care omul nu a fost de accord. Toate aceste despagubiri (si cele initiale si cele communicate ulterior) au fost calculate tinandu-se seama inlocuirii pieselor afectate cu unele standard pe acea masina (elementele de tuning au fost din start neagreate pentru despagubire). Totodata a fost indrumat sa isi recupereze diferenta fata de costul aducerii masinii in starea care era inainte de accident de la mine. Dupa ce eu i-am explicat ca asiguratorul este cel care trebuie sa repare prejudicial pe care l-am creat prin accident, omul s-a dus peste ei cu un avocat. De aici incolo lucrurile i-au o intorsatura de 180º. I-au spus ca ii despagubesc si elementele tuning numai sa aduca oferta pentru marca respective de elemente de tuning. Intrucat masina a fost adusa in tara din Germania cu aceste elemente pe ea si a trecut RAR-ul, omul a adus oferta stampilata din Germania, prin intermediul unor cunostiinte. Astfel dupa ce a depus oferta la Omniasig i se va suplimenta despagubirea cu aprox. 2500 lei, primind in total aprox. 5700 lei.
                Rezulta Omniasig = teapa 1700 lei.

                Eu aici imi inchei patania si las la aprecierea moderatorilor daca inchid sau nu acest topic.
                Sa auzim numai de bine!
                It's nice to be important but it's more important to be nice!

                Comment


                • #23
                  super atunci. cred ca te simti foarte usurat acum
                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by gabinicu77 View Post
                    Revin cu noutati.
                    “Myth busted” – asiguratorul Omniasig a fost invins. Problema a fost rezolvata.
                    Cum s-au derulat evenimentele. Asiguratorul i-a comunicat initial proprietarului masinii pe care am avariat-o o suma de bani despagubire(aprox 4000 lei), acesta fiind multumit. Dupa o zi il anunta ca nu mai este valabila suma si ca aceasta se va diminua cu vreo 700-800 lei, pentru ca au fost facute noi calcule dupa nu stiu ce catalog primit de la Bucuresti, lucru cu care omul nu a fost de accord. Toate aceste despagubiri (si cele initiale si cele communicate ulterior) au fost calculate tinandu-se seama inlocuirii pieselor afectate cu unele standard pe acea masina (elementele de tuning au fost din start neagreate pentru despagubire). Totodata a fost indrumat sa isi recupereze diferenta fata de costul aducerii masinii in starea care era inainte de accident de la mine. Dupa ce eu i-am explicat ca asiguratorul este cel care trebuie sa repare prejudicial pe care l-am creat prin accident, omul s-a dus peste ei cu un avocat. De aici incolo lucrurile i-au o intorsatura de 180º. I-au spus ca ii despagubesc si elementele tuning numai sa aduca oferta pentru marca respective de elemente de tuning. Intrucat masina a fost adusa in tara din Germania cu aceste elemente pe ea si a trecut RAR-ul, omul a adus oferta stampilata din Germania, prin intermediul unor cunostiinte. Astfel dupa ce a depus oferta la Omniasig i se va suplimenta despagubirea cu aprox. 2500 lei, primind in total aprox. 5700 lei.
                    Rezulta Omniasig = teapa 1700 lei.

                    Eu aici imi inchei patania si las la aprecierea moderatorilor daca inchid sau nu acest topic.
                    Sa auzim numai de bine!
                    Felicitari ca ai scapat si rezolvat problema.

                    S.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google