If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
a fost si un reportaj la tembelizor cu astia cu dacii unde o usa noua facea cat jumatate de masina ,automat e clar ca daca masina e veche nu iti va da la inlocuit ce e lovit ci reparat,iar daca vrei banii iti va da procent ,iar daca tu iti cumperi usa noua ca asa vrei tu ai tot dreptul sa ceri diferenta de la ala ce te-a lovit ...
Ai tot dreptul, doar ca o ****.
Poti sa-mi ceri oricat iar atata timp cat nu depasesc un anumit plafon, tot pe asigurator il chemi in instanta, nu pe mine.
Atentie, indiferent de asigurator, norma RCA prevede urmatoarele
CAPITOLUL III
Stabilirea despagubirilor in cazul avarierii sau al distrugerii vehiculelor
Art. 50. — (1) Despagubirile pentru vehicule nu pot depasi cuantumul pagubei, valoarea vehiculului la data producerii accidentului si nici limita de despagubire prevazuta in polita de asigurare RCA.
(2) Prin valoare ramasa se intelege valoarea acelor parti din vehicul ramase neavariate, demontabile si valorificabile, cuprinsa intre 0,1% si cel mult 25% din valoarea vehiculului la data producerii accidentului. In cazul unei daune totale, daca persoana pagubita face dovada radierii din circulatie a
vehiculului avariat si a valorificarii integrale a acestuia catre o societate specializata in dezmembrarea si reciclarea vehiculelor, valoarea ramasa este cea mentionata in documentele fiscale justificative eliberate de societatea respectiva, fara a putea depasi 25% din valoarea vehiculului la data producerii accidentului.
(3) Cuantumul pagubei la vehicule este egal cu costul reparatiilor partilor componente sau ale pieselor avariate ori cu costul de inlocuire a acestora, inclusiv cheltuielile pentrumateriale, precum si cele de demontare si montare aferente reparatiilor si inlocuirilor necesare ca urmare a pagubelor produse prin respectivul accident de vehicul, stabilite la preturile practicate de unitatile de specialitate, la care se adauga cheltuielile cu transportul vehiculului, precum si cele efectuate pentru limitarea pagubelor, dovedite cu documente justificative, potrivit art. 55. Prin unitati de specialitate se intelege persoanele juridice legal autorizate, care au in obiectul lor de activitate comercializarea de vehicule, parti componente, piese inlocuitoare si de materiale pentru acestea, cu exceptia celor in regim de consignatie, si/sau executarea de lucrari de intretinere si reparatie la vehicule.
(4) La avarierea unui ansamblu sau subansamblu se ia in considerare inlocuirea numai a partilor componente sau a pieselor care au fost avariate.
(5) Prin parti componente sau piese care necesita inlocuirea se intelege numai cele a caror reparare sau folosire, chiar reparate, nu mai este posibila din punct de vedere tehnic din cauza gradului de avariere al acestora ori, cu toate ca repararea este posibila, costul de reparatie, inclusiv cheltuielile pentru materiale, precum si cele de demontare si montare aferente depasesc valoarea de nou a partii componente sau a piesei respective, inclusiv cheltuielile pentru materiale, precum si cele de demontare si montare aferente.
(6) Se considera ca a fost necesara revopsirea integrala a vehiculului atunci cand partile avariate din cauza accidentului reprezinta minimum 50% din suprafata totala exterioara a vehiculului respectiv.
(7) Preturile partilor componente, ale pieselor inlocuitoare noi si ale materialelor sunt cele practicate de unitatile de specialitate.
(8) In cazurile in care pentru repararea vehiculelor a fost necesara procurarea directa de catre detinator a unor parti componente, piese sau materiale, cu plata in valuta, costul acestora este egal cu pretul de achizitie prevazut in actele de cheltuieli prezentate, inclusiv cheltuielile de transport, taxe
vamale, la care se adauga TVA aferent, echivalat in lei la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data efectuarii platii facturii de catre pagubit, pentru piesele si materialele cumparate din spatiul Uniunii Europene.
Daca piesele si materialele necesare efectuarii reparatiei vehiculului sunt cumparate din afara spatiului Uniunii Europene, costul acestora este egal cu costul de achizitie prevazut in actele de cheltuieli prezentate, inclusiv cheltuielile de transport si orice alte taxe legate direct de importul acestora, in stricta conformitate cu prevederile legale in vigoare la data efectuarii operatiunii. In aceste cazuri costul partilor componente, al pieselor sau al materialelor nu va depasi preturile de vanzare practicate de unitatile de specialitate din Romania, daca acestea sunt comercializate si in Romania.
(9) Costul reparatiilor efectuate la vehicule se stabileste pe baza documentelor eliberate de unitatile de specialitate.
(10) In cazul in care pentru reparatiile vehiculului se solicita plata despagubirii inainte de efectuarea reparatiilor, cuantumul pagubei se stabileste luand in calcul preturile practicate de catre unitatile de specialitate sau prevazute in sistemele de specialitate pentru evaluarea daunelor auto, pentru manopera aferenta reparatiei/inlocuirii pieselor avariate, precum si pentru parti componente, piese inlocuitoare noi si materiale.
(11) Daca pentru unele parti componente sau piese ale vehiculului nu exista preturi practicate de unitatile de specialitate, valoarea de nou a acestora se stabileste pe baza preturilor din cataloagele pentru piese de schimb sau, in lipsa, prin asimilare cu preturile din cataloage ori cu cele practicate de unitatile de specialitate, pentru partile componente ori piesele unor vehicule similare. In cazul in care preturile din cataloage sunt exprimate in valuta, se va calcula echivalentul in lei la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data producerii accidentului.
(12) Despagubirile nu pot depasi:
a) cuantumul despagubirii, valoarea vehiculului la data producerii evenimentului si nici limita de despagubire prevazuta in polita de asigurare RCA, in cazul unei daune totale, in situatia in care pagubitul face dovada repararii vehiculului;
b) cuantumul despagubirii, diferenta dintre valoarea vehiculului la data producerii accidentului si valoarea ramasa si nici limita de despagubire prevazuta in polita de asigurare RCA, in cazul unei daune totale, in situatia in care pagubitul nu face dovada repararii vehiculului, si in cazul daunelor partiale. (13) Dauna totala se defineste ca fiind situatia in care cuantumul pagubei, asa cum a fost definit la alin. (3), depaseste 75% din valoarea vehiculului la data producerii evenimentului.
(14) In cazul unei daune majore, asiguratorul RCA are obligatia de a comunica in scris pagubitului, in termen de 10 zile de la data avizarii daunei, valoarea maxima a despagubirii ce poate fi acordata, precum si modul de calcul al acesteia. (15) Se defineste dauna majora ca fiind dauna pentru care cuantumul despagubirii stabilit de asigurator pe baza sistemelor de specialitate pentru evaluarea daunelor auto depaseste 75% din valoarea vehiculului la data producerii evenimentului.
In anexe la ordinul CSA prin care s-a aprobat Norma RCA pentru 2012 sunt date si tabelele cu deprecierea vehocolului, ceea ce se traduce astfel:
o masina din 2005 care a costat 7500 euro in 2012 este evaluata cf tabelelor la 2000 euro la care se aplica 75% deci orice reparatie mai mare de 1500 euro va fi considerata ca dauna majora sau dauna totala iar pagubitul are dreptul de a se indrepta asupra conducatorului auto vinovat de accident pentru diferenta de suma pana la valoarea dovedita cu acte a reparatiei.
pagubitul are dreptul de a se indrepta asupra conducatorului auto vinovat de accident pentru diferenta de suma pana la valoarea dovedita cu acte a reparatiei.
Va doresc mult noroc in trafic
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
exact cum ziceam
doar ca asta poti sa o patesti si la alliantz si la euroins ... pentru ca sunt acoperiti prin lege.
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Eu cand ziceam ca stiu caz concret de persoana care se judeca pe treaba asta unii faceau caterica ... "ai dreptul sa dai pe oricine vrei tu in judecata ... bla bla bla" ... acum nu ii mai vad cu aceleasi texte.
Atentie, indiferent de asigurator, norma RCA prevede urmatoarele
uce astfel:
o masina din 2005 care a costat 7500 euro in 2012 este evaluata cf tabelelor la 2000 euro la care se aplica 75% deci orice reparatie mai mare de 1500 euro va fi considerata ca dauna majora sau dauna totala iar pagubitul are dreptul de a se indrepta asupra conducatorului auto vinovat de accident pentru diferenta de suma pana la valoarea dovedita cu acte a reparatiei.
In norma atasata, eu n-am vazut nimic de genul asta.
Dar, sa o luam de buna si sa cream un scenariu.
Eu iti accidentez masina, masina care valoareaza 2000 euro. Valoarea reparatiilor depaseste 2000 euro, deci cei de la asigurari iti vor da bani, si nu-ti vor repara masina. Ulterior, tu te incapatanezi si vrei sa ti-o repari, insa
Angajam un expert, il punem pe idiot sa faca o "expertiza" si sa caute ce trebuie.
Cazul sta in picioare in felul urmator: tu, Stan Popescu ai fost despagubit de firma de asigurari X pt daunele create de mine, platitor al asigurarii X. Insa, tu ai dorit sa mergi peste ceea ce au evaluat asiguratorii, considerand ca masina dumitale merita reparata. Insa, cu toate acestea, reparatiile costa mai mult decat valoarea ei actuala. Asadar, de ce sa iti platesc eu matale mofturile?
Cu alte cuvinte, nu castigi niciun astfel de proces, oricat te-ai bate cu pumnul in piept, iar dupa 3 ani de judecata, va trebui sa platesti si cheltuielile de judecata.
@yrman: tu doar ai auzit de inceperea procesului. Rezultatul, pe cand? Esti liber sa dai in judecata pe cine doresti, cand doresti si cat poftesti.
PS: poti castiga daca masina are anumite pedigree-uri: de epoca, castigatoare la un ***** pansat s.a.
Nu o sa dau nicodata cei "cativa" zeci de lei in plus pentru o asigurare RCA mai "buna", CASCO s-a inventat pentru aia care nu au rabdare ca RCA-ul sa le plateasca daunele, cat despre tribunal in cazul asta... e blana de oaie aruncata in fata lupului. Ii rog pe cei care o sa ma injure in gand (doar pentru ca aici nu au voie) sa ma ierte pentru lipsa simtului civic... Aici este o discutie mai lunga si mai condimentata.
Asta e MAXIMA.
Masina mea era parcata in 7 (SAPTE) CAZURI. Cei care au atins-o de 6 ori (ca o data au fost de vina stihiile naturii) n-au avut rabdare sa dea ochii cu mine si au roit-o. Or fi avut si aia CASCO?
Vasile, noroc de faptul ca am avut RABDARE sa-mi inchei polita CASCO.
Stiu ca toti pornim de la premiza ca nimic nu ni se poate intampla, ca avem ochii beliti, dar... se mai intampla, si nu din vina noastra. In orase ai toate sansele sa prinzi odata pe an un sofer neexperimentat. Si cu malusul la RCA, fii sigur ca o tuleste. Autorilor necunscuti nu le poti cere RCA-ul, nu?
Deci, fara CARPATICA si EUROINS.
Detalii, cereti la colegul Eu4yas, el are experienta proaspata cu dauna pe RCA-ul vinovatului, incheiat la Carpatica.
De azi și fratele meu are asigurare la «mighty» Carpatica. De ce? Pentru că la Carpatica l-a costat X lei, iar următoarea cotație era 2X. Da! Preț dublu, și nici aia nu erau prea departe de Carpatica, ca și reputație. De ce diferența asta așa de mare? OK. Este tânăr...ca și mine, dealtfel, dar fără daune, locuim în mediu rural, mașini cu motoare între 1400 și 1600 cc.
nea K,
ce zici matale cu diferenta intre a face casco si RCA n-are treaba cu faptul ca n-am chef sa fac asigurare RCA la allianz tiriac, ci la euroins ... ca pana una alta tot firme de asigurari sunt, lansate pe piata cu acte in regula
a, ca iti faci casco sa te protejezi, e perfect in regula, abia atunci sa te gandesti sa faci la o firma serioasa, nu la carpatica, pentru ca te despagubeste pe tine, nu pe cel caruia i-ai provocat dauna, ca pana la urma nu vezi cum gandim ? daca io fac rca la generali si ma trosneste unu care are la euroins, cine e mai castigat ? cu siguranta nu eu
Samy, iti dai seama ca din 6 care mi-au atins masina, erau mari sanse ca macar unul sa aiba RCA la Carpatica.
Luam un caz ipotetic.
Sa zicem ca cineva nu mi-ar fi dat prioritate, ne busim, si ala imi zice ca are RCA la Carpatica.
Cum Carpatica imi repara masina la nea Gica, in spatele blocului, cu piese de prin China, iti garantez ca nu mergeam cu ala la nici o constatare amiabila. Eu luam copia RCA a respcetivului, mergeam la politie si-l lasam fara permis, apoi reparam masina pe CASCO, pe regres.
Fa tu RCA la Carpatica si roaga-te sa nu patesti ceva de genul cu unul ca mine.
In norma atasata, eu n-am vazut nimic de genul asta.
Dar, sa o luam de buna si sa cream un scenariu.
Eu iti accidentez masina, masina care valoareaza 2000 euro. Valoarea reparatiilor depaseste 2000 euro, deci cei de la asigurari iti vor da bani, si nu-ti vor repara masina. Ulterior, tu te incapatanezi si vrei sa ti-o repari, insa
Angajam un expert, il punem pe idiot sa faca o "expertiza" si sa caute ce trebuie.
Cazul sta in picioare in felul urmator: tu, Stan Popescu ai fost despagubit de firma de asigurari X pt daunele create de mine, platitor al asigurarii X. Insa, tu ai dorit sa mergi peste ceea ce au evaluat asiguratorii, considerand ca masina dumitale merita reparata. Insa, cu toate acestea, reparatiile costa mai mult decat valoarea ei actuala. Asadar, de ce sa iti platesc eu matale mofturile?
Cu alte cuvinte, nu castigi niciun astfel de proces, oricat te-ai bate cu pumnul in piept, iar dupa 3 ani de judecata, va trebui sa platesti si cheltuielile de judecata.
@yrman: tu doar ai auzit de inceperea procesului. Rezultatul, pe cand? Esti liber sa dai in judecata pe cine doresti, cand doresti si cat poftesti.
PS: poti castiga daca masina are anumite pedigree-uri: de epoca, castigatoare la un ***** pansat s.a.
Cand se va da sentinta o sa te anunt.
Hai sa facem alt scenariu:
Un gigel ma loveste pe mine si are RCA carpatica. Bagam masina in service si total reparatie costa 10 000 RON, dar carpatica zice ca ei nu imi dau decat 3000 RON ca asa le iese lor socoteala. Pt diferenta de pret oare nu ma indrept asupra vinovatului? ( metoda de indreptare poate fii instanta sau altele mai putin ortodoxe... dupa cum zicea si intunecatul)
PS: daca patesc scenariu de mai sus si nu imi recuperez paguba si pentru ca o sa am datele lui in mod cert masina lui v-a face cunostinta cu dacia 1300 detinuta la tara de tata, si o sa am grija sa faca cunostinta in asa fel incat sa plece la plimbare si un lonjeron sau macar stalpul dintre usi. Ca mine gandesc multi din cei ce isi fac RCA o idee mai scump la o firma mai serioasa decat Carpatica.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment