Accident Grav

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mie mi se pare f problematic felul cum instruiesc unele persoane pe elevi in scoala de soferi.
    Si ma intreb daca ei sunt cumva monitorizati, prin prisma elevilor pe care ii "instruiesc" (evident ca nu...)
    Spre exemplu sotia a terminat scoala, a luat permisul. Masina a fost un logan diesel.
    A fost invatata sa plece doar din ambreiaj, fara sa accelereze. Mi-a fost f greu sa o invat "forfecarea", inca nu am terminat
    Am ramas f mirat cand am vazut-o cum realiza o coborare in panta. I s-a zis ca in aceasta situatie (precum si la curbe!) e musai a calca ambreiajul...
    Schimbarea treptelor sa o faca de la 1500 pana la 2000 -maxim! (nenea a fost sofer pe camion, are cca 50 si ceva de ani...)
    Daca un elev a fost invatat in felul acesta sa conduca si nu are pe cineva alaturi cu experienta de care sa asculte-conduca (cel putin un an - efectiv!) atunci are mari sanse de a produce un accident, in conditiile actuale de trafic
    Daca mai e si femeie, sa nu aiba niste abilitati tehnice, e nasol.
    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

    Comment


    • Am facut scoala de soferi pe un logan diesel si instructorul mi-a spus sa calc ambreajul inainte de a frana, si de atunci asa fac mereu. Este adevarat ca nu mergeam cu mai mult de 40km/h, rar 50. Nu mergem mai repede pentru ca spunea el sa nu ma grabesc, sa merg usor.

      Discutii despre cum sa redresezi masina in diverse situatii sunt multe. Unele idei sunt bune, altele nu... Eu cred ca multi se cred buni soferi dar adevarata valoare se rezuma cand esti pus in fata faptului si ai doar fractiuni de secunda ca sa reactionezi.
      E adevarat ca in cazul de fata nici eu nu am fost stralucit, dar nici mare lucru nu puteam face. Orcum o sa va mai tin la curent, iar cand o fii gata masina o sa pun poze. Deocamdata astept...

      Nu prea ma pricep, dar poate un moderator sau cineva sa modifice numele Thread-ului? Ca prea sare in ochi si nici nu reprezinta cu adevarat subiectul discutiei. Atunci cand l-am facut eram si eu disperat...

      Comment


      • Sa-l faca "Accident Negrav"...

        Comment


        • Originally posted by maxtel View Post
          Am facut scoala de soferi pe un logan diesel si instructorul mi-a spus sa calc ambreajul inainte de a frana
          Total gresit-ambreiajul se calca dupa frana.
          Last edited by Cromatic; 21 March 2012, 20:51.

          Comment


          • daca franezi usor fara sa blochezi rotile apesi intai frana
            daca franezi violent calci intai ambreiajul pentru ca risti sa ti se opreasca motorul
            Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

            Comment


            • Originally posted by vasile78 View Post
              Sa-l faca "Accident Negrav"...

              Comment


              • Nici daca franezi violent nu se procedeaza asa, exista o chestie care tine foarte mult de rutina, de la viteza a 2-a in sus se calca frana si apoi ambreiajul, diferenta o face timpul dintre cele 2 manevre functie de situatie dar intotdeauna frana este prima manevra-nici nu stiu cum sa explic, e o chestie ce tine foarte mult de rutina si reflex-masina opreste mult mai "corect" in acest fel.
                Last edited by Cromatic; 21 March 2012, 21:32.

                Comment


                • ai mare dreptate ........ in semnatura ))))))
                  Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

                  Comment


                  • Corect ce spune @Cromatic. In cazul unui pericol iminent iti concentrzi toata atentia pe franare si evitare, dupa aceea din indemanare "vine" si ambreiajul. Astfel de manevre tin de rutina; ele se fac si se explica mai greu.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • RAZVAN 005-Nu stiu unde am mai mare dreptate in acceptiunea ta, as putea sa-ti dau explicatii si mai riguroase in acest sens...dar n-am nici-un interes.

                      Comment


                      • @vitriol: de data asta ii tin partea lui NDL, daca franezi si intri in derapaj, dai gaz ca sa iesi. fara bancuri. daca scapa spatele, singura sansa de a tine masina e sa nu lasi gazul, mai ales la tractiune fata, cum e ligheanul. dai putin pana fata incepe sa traga "curul" afara din derapaj, apoi lasi gazul. altfel, "pirueta", "sant", etc scrie pe tine, daca nu prinzi vreo bordura si ajunge sa scrie "rasturnare de situatia", Domane Fereste! daca pleaca fata pe franare, subvirare la greu, deja se complica treaba. dai drumul la frane, deschizi usor virajul si incerci sa inchizi iar dupa ce stabilizezi putin masina. iar daca o dam in tehnici de pilotaj, atunci ce suntem invatati la scoala de soferi e un mare zero barat, cum sunt si multi instructori. astia nu invata lumea sa conduca, ci sa ia 22 de puncte la sala si cat se poate sa treci la traseu. surprinzator, exista multe situatii und efranarea e insotita de gazul la podea, dar cum multi nici pozitia corecta la volan n-o cunosc, nu avem ce dezvolta pe tema asta.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • Sa-mi spuna cineva ca atunci cand rulezi in oras,(cu o viteza moderata) si cineva franeaza brusc in fata ta, prima preocupare e sa calci ambreiajul.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • Recomand cu caldura cartea(fara a se intelege reclama mascata) "Exercitiile conducerii autoturismului" a binecunoscutului autor Ilie Ciolac.Este singura carte intalnita de mine care explica in cel mai riguros mod posibil cum se conduce un autoturism.

                            Comment


                            • Originally posted by Seba View Post
                              @vitriol: de data asta ii tin partea lui NDL, daca franezi si intri in derapaj, dai gaz ca sa iesi. fara bancuri. daca scapa spatele, singura sansa de a tine masina e sa nu lasi gazul, mai ales la tractiune fata, cum e ligheanul. dai putin pana fata incepe sa traga "curul" afara din derapaj, apoi lasi gazul.
                              Eu m-am referit doar la cazul de mai jos:

                              Originally posted by vitriol View Post
                              NDL ne explica aici ca daca avem un obstacol in fata, e logic ca trebuie sa oprim. In cazul in care derapam in timp ce vrem sa oprim, atunci acceleram...
                              Sa zicem ca mergi cu limita legala (90 km/h), noaptea, si pe sensul tau de mers vezi un autocamion oprit pe toata banda, iar din sensul opus vin masini. Tot ce ai putea sa faci este sa franezi (violent-neviolent, tot ce vrei in momentul ala este sa te opresti, nu te mai intereseaza ca ti-a fugit fundul). Sa spunem ca tot ce ai putea sa faci in cazul in care iti fuge fundul, este sa controlezi franarea (dar si asta este un fenomen greu de explicat-inteles). Face parte din reflexele soferului.

                              Daca ar fi sa dezvoltam subiectul, da, stiu ca se accelereaza cand iti fuge spatele, dar niciodata, nici macar o data, atunci cand tot ce vrei tu este sa te opresti.
                              NDL a citit el ceva prin reviste, dar nu a stiut ce, cum si unde se aplica.
                              Last edited by vitriol; 21 March 2012, 22:14.
                              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                              Comment


                              • In executarea multor manevre intervine reflexul, pentru multe din acestea nici nu trebuie sa mai gandesti la modul-"cum ar trebui sa fac?"- dar conteaza foarte mult ca toate acestea sa fie dobandite initial in mod corect.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google