Problema Accident Cu Masina Tractata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema Accident Cu Masina Tractata

    Am o mare problema si anume:
    in data de 14.03.2012 am fost implicat intr un accident rutier care s a petrecut in felul urmator:
    la ora 6:10-6:15 m am intalnit cu un prieten (coleg de pe forum mdaniel76) ca sa ma tracteze si pe mine pana la un service auto deoarece nu imi mai pornea masina.
    La o intersectie semaforizata noi am prins verde si am intrat in intersectie facand un viraj la stanga moment in care un microbuz a intrat in mine dupa ce a pus o frana destul de puternica, aprox 40-50 m, pana m a lovit eu am fost proiectat pe contrasens cu spatele masinii pe prima banda iar el s a oprit cam la 10 m de unde m a lovit pe mine.
    Sufa pe care am folosit la tractare s a smuls de langa un carlig.
    Problema a aparut in momentul in care am fost la politie sa declaram accidentul si modul in care s a petrecut:
    Am completat declaratiile prin care am explicat cum s a produs accidentul rutier dupa care am mers sa stam de vorba cu un ofiter de la accidente usoare. Am facut testul de alcoolemie dar niciunul dintre noi nu consumase alcool rezultatul fiind 0.00 pentru toti trei. Dupa care ofiterul a iesit sa faca poze la masini sa vada daunele, reintorsi in birou am fost intrebati inca 1 data pe ce culoare am trecut la semafor.
    Am mai fost intrebati daca exista martori la care soferul care m a accidentat a afirmat ca el are martori pe cei pe care ii transporta .... la care ofiterul a replicat: ca nu are cum sa ii considere pe cei din masina ca fiind martori pentru ca o sa ii ia partea lui.
    Din pacate nu am fost suficient de inspirat incat sa fac poze imediat dupa producerea accidentului cu pozitia masinilor ci am facut niste poze dupa ce am mutat masina mea pe strada de pe care iesisem ca sa eliberez intersectia - acest lucru l am facut pentru ca a trecut un echipaj de politie pe acolo au intrebat daca sunt victime si am zis ca eu m am lovit putin la picior dar nu e cazul de salvare sau sa merg la medic si i am prezentat ofiterului pozele pe care le am facut cu distanta de franare a microbuzului care m a lovit si inca cateva poze cu intersectia in cauza. Dupa ce s a uitat peste poze a zis sa mergem unde s a produs accidentul - in drum spre intersectia unde am fost lovit ofiterul a facut afirmatia ca el stie cine este vinovat si ca unul dintre noi o sa ramana fara permis, adica a zis ca ori daniel ori cel care a intrat in mine o sa ramana fara permis. Ajunsi in intersectie ofiterul nu a facut niciun fel de masuratoare, nicio poza, s a uitat un pic sa vada daca semafoarele merg, s a uitat la distanta de franare, i am indicat locul unde am fost proiectat pozitia masinii.... cam atat s a intamplat acolo (nu cred ca am stat mai mult de 2-3 minute acolo, adica nici o tigare nu am avut timp sa fumez... iar la cat de suparat eram am fumat un pachet de la 6:20-6:30 pana pe la 8:30-9, una dupa alta....)
    Ne am intors la biroul de accindente usoare moment in care ofiterul a zis ca ar fi mai bine sa ne intelegem amiabil astfel incat sa nu ramana cineva fara permis si ca sa mergem sa intrebam consultanti de la asigurari cum ar trebui sa procedam. Am mers la un consultant nici numai stiu de la ce firma de asigurari reprezenta si am intrebat cum ar trebui sa completam formularul dat fiind faptul ca sunt 3 masini implicate in eveniment. Ne a raspuns foarte amabil ca nu avem cum sa trecem pe schita accidentului ca sunt 3 masini implicate ci doar 2 - o parte vinovata si una nevinovata. Acest lucru implica ca:
    1. eu sa preiau vina accidentului
    2. cel care a intrat in mine sa si asume vina
    aspect care mie nu avea cum sa mi convina deoarece masina mea nici macar nu pornea .... ca sa mi pot asuma vina.
    Am iesit din biroul consultantului si am zis hai sa stam de vorba ca sa ne intelegem moment in care soferul care m a tamponat i a cerut lui daniel 20 mil ca sa nu ramana fara permis (ofiterul care s a ocupat de caz a afirmat ca stie cine este vinovat dar nu a zis cine) si ca fiecare sa si repare masina pe banii lui. lucru cu care nu am fost de acord nici eu nici daniel adica sa dea bani ca am trecut pe verde ??? si am zis ca nu facem asa si ca mergem sa ne dea "verdictul" ofiterul care s a ocupat de caz.
    Am pornit catre biroul unde am stat de vorba cu reprezentantul politiei ca sa aflam ca trebuie sa asteptam ca ofiterul a plecat la trageri si ca urmeaza sa se intoarca si am pierdut vremea ceva timp pe acolo ....
    Dupa ce s a reintors ofiterul am zis ca vrem sa mergem inainte cu analiza incidentului deoarece respectivul nu si a recunoscut vina ....
    Moment in care surpriza: ofiterul spune ca ii retine permisul lui daniel pentru 60 de zile ca nu avea voie sa ma tracteze cu sufa.... moment in care am intrebat de ce: raspunsul a fost ca nu avea voie iar eu i am zis ca imi aduc bine aminte de cand invatam pentru permis de cazurile in care se pot tracta alte autoturisme: cu sufa in cazul in care fana mecanica si sistemul de semnalizare sunt functionale sau cu stanga in cazul in care sistemul de franare mecanica nu merge dar semnalizarea da, iar cazul in care niciunul din sistemele de franare , semnalizare nu merg se foloseste platforma. raspunsul a fost ca nu am dreptate si ca ma insel eu .... am intrebat daca s a modificat cumva legislatia intre timp (fiind totusi cativa ani de cand am luat permisul) la care am primit acelasi raspuns ca nu am dreptate si ca ma insel.... dupa acest schimb de replici ofiterul a inceput sa invarta putin declaratiile dupa care sa se ridice de la birou si sa se duca sa vorbeasca cu alti colegi .... reintors a venit cu o noua ipoteza si anume sufa nu este omologata .... la care eu am contracarat zicand ca a fost luata dintr o benzinarie agip si ca erau inscriprii pe ambalaj ca ar fi omologata dupa care a zis sa mergem sa o vada daca o am dupa mine .... sufa o aruncasem prin masina dupa ce a vazut o si nu a mai zis nimic de sufa.
    Dupa discutia langa masina si inspectarea vizuala a sufei ofiterul a schimbat total cursul discutie zicand ca ii suspenda permisul lui daniel ca a trecut pe rosu si ca a dedus acest lucru folosind o "tactica politieneasca" si a completat un proces verbal pe care am mentionat ca nu suntem de acord cu cele mentionate si am semnat.
    Dupa care a completat o amenda pentru daniel, dovada de circulatie pentru 15 zile , trimitere pentru retestarea , si a zis sa facem copii dupa asigurari si sa i le dam celui care a intrat in mine.
    In intervalu in care el scria la dovada , amenda etc.... i a zis soferului care a intrat in mine sa cheme 2 persoane din masina ca martori si sa le ia declaratii..... noi am ramas socati in prima faza zicea ca nu poate sa ii considere martori ca pe urma sa fie chemati sa dea declaratii.....
    am plecat de la accidente usoare am dus masina acasa am impins o in garaj am platit platforma se poate vedea si din atasamente ca roata spate era indoita , freaca de amortizor.....

    Intrebarea de 100000000 de puncte: am mentionat pe procesul verbal ca nu suntem de acord cu deciza asta , CE ANUME AR TREBUI FACUT ?
    am cautat pe net si am vazut ca se poate cere o contraexpertiza - cel care o cere suporta niste cheltuieli pe care poate sa si le recupereze in cazul in care este gasit nevinovat .... daniel a fost astazi dimineata la udriste sa intrebe despre contraexpertiza si cei de acolo i au zis ca nu se face asa ceva .....

    Cum ar trebui sa procedam ca in situatia asta pentru ca am trecut pe verde daniel s a ales cu permisul suspendat, amenda iar eu cu masina lovita iar cel care m a lovit poate sa si repare masina bine mersi pe asigurare ????
    Attached Files
    Drive is the game, Logan 1.5 dCI is my way
    www.upgradefaruri.blogspot.com

  • #2
    Ce dobitoc, ce retadat.... Mihai si Daniel, imi pare tare rau de ce ati patit. Eu personal voi face tot ce imi sta in putere sa gasesc o relatie la astia, nu ca si pila, ci pur si simplu ca sa fiti tratati corect.
    Ii indemn pe toti colegii de forum sa puna umarul si sa ii ajutam pe baietii astia doi !! Nu mi se pare admisibil sa fii tratat asa ca un gunoi de un retardat care abia stie sa citeasca !
    Hai baieti !! Osul la treaba, ca dupa aia le bem berea !!

    Comment


    • #3
      e clara treaba , ala cu microbuzul sa "inteles" cu militianul.

      Comment


      • #4
        adu 3 amici care sa afirme ca erau martori si ca era verde, cand ati trecut voi. cere o expertiza tehnica, vine un nene face poze la drum, urme, masini, etc si el da verdictu care si ce facea. cauta daca sunt camere de filmat in zona.

        sigpic

        Comment


        • #5
          Da-mi te rog niste detalii - cum se numeau strazile care se intersectau, si eventual seria procesului verbal.

          Comment


          • #6
            Numai la noi in Romania asta cu legile aste de 3 lei facute la un pahar de bautura se poate intampla asa.

            Daca va putem ajuta sa vorbiti.
            sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

            Comment


            • #7
              intrebarea 1: voi ati intrat pe verde primii la semafor sau ultimii. eu am gandesc ca daca ati intrat imediat dupa ce semaforul s-a facut verde, acela cu microbuzul a fortzat galbenul...
              intrebarea 2: e posibil ca cel cu microbuzul la plecarea (daca el ar fi plecat primul)de pe loc sa prinda suficienta viteza incat sa franeze 40 m pana sa se opreasca?

              prima miscare contacteaza un avocat si contesta pv-ul.
              daca ai casco, repara-ti masina pe casco iar cei de la asigurare vor veni cu actiune in regres si-si vor scoate banii de la rca-ul microbuzului.
              fara

              Comment


              • #8
                Omule te inteleg ca esti suparat, masina arata rau, usa aripa pragul si puntea spate sunt afectate + vopsire , pe langa ca nu pornea motorul ...

                Acum nu ma pricep sa zic legal ce poti face dar pot sa fac anumite remarci :
                1) tu nu ai nici o vina deoarece erai tractat
                2) cel care te-a tras ( din lipsa de experienta in tractari as putea zice) a luat o decizie foarte foarte proasta sa forteze virajul stiind ca te are pe tine spate iar tu nu poti face nimic ... nu il costa nimic sa mai stea pe loc pana era 110% sigur ca poate trece. Spun asta deoarece am si tractat am si fost tractat de cel putin 10-15 ori, cateva sute de km tot am tras..


                Si acum sa iti povestesc ce era sa patesc eu ... eram in aceiasi situatie ca tine fosta masina nu pornea si a zis tata ca ma trage el la service tot la 6 dimineata sa evitam aglomeratia.... era noapte, la sensul giratoriu de la Arabesque pe A2 trebuia sa intram pe Drumul intre Tarlale si aveam cedeaza in fata celor care vin de pe A2 la intrare in Bucuresti
                NU stiu ce a fost in mintea lui ( tata) ...ca se vedea ca vine un nene cu viteza.... era o singura masina careia trebuia sa ii dam prioritate , si da sa intinda sufa, in acel moment in care se intinde sufa el ia un soc si ma smuceste pe mine de pe loc sufa se inmoaie la loc pentru ca masinile se apropiasera una de alta ... ma rog cert este ca din graba a avut o plecare fortata de pe loc si prost controlata din ambreiaj , el trece cu greu de intersectie cu mine in spate si ma lasa pe mine descoperit sa ma ia in plin cel care vine de pe A2, am zis ca intra intre masini direct in sufa dar spre norocul meu a franat si ne-a evitat prin spatele masinii mele. Praf ne facea. Acuma sa o zic cinstit eram buni de plata .

                Eu asta am avut de zis, ai avut un mare ghinion ca soferul celalalt nu v-a observat mai din timp sa va fereasca .

                Acuma ca ai fost tratat cu spatele de organele statului e alta poveste pe care nu o comentez


                LE Acum am inteles mai bine microbuzul nu vedea de pe contrsens ci a fost undeva in stanga ta pe acelasi sens cu tine si a fortat verdele intrand in tine. Initial am crezut ca i-ati luat fata la viraj microbuzului care venea din fata de pe contrasens
                Daca e asa atunci dreptatea e la tine...
                Last edited by Drogas; 16 March 2012, 12:59.

                Comment


                • #9
                  unde s-a intamplat accidentul...la ce sectie s-a inregistrat?
                  sigpicMy black ride....http://www.loganclub.ro/forum/my_83_...5.html?t=42435

                  Comment


                  • #10
                    vezi ca e un forum , politisti.ro , explica acolo si poate te ajuta cineva sfaturi acolo.Sunt mai in masura .
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • #11
                      Eu l-am tractat pe morpheus. e vorba de intersectia strazilor neagoe teodor cu sos. chitilei. pe de o parte este hipermarketul Leroy Merlin, de cealalta parte sunt case cu stradute dinspre care am venit. Sos Chitilei are 2 benzi dus si 2 intors.
                      Noi venind printre casute incet, am ajuns la semaforul care era verde deja si am patruns in intersectie ca sa viram stanga. In momentul respectiv era pustiu in zona.
                      Eu am traversat cele 2 benzi , am apucat sa virez stanga, iar in acel moment morfeus era pe banda 2 cand a fost pocnit din stanga. daca era chiar asa ca fortam trecerea m-ar fi lovit pe mine. sa zic ca mergeam cu 5km/ora si am parcurs 10-15m. asta inseamna ca cel cu duba daca ar fi mers cu 50km/ora sa presupunem, ar fi parcurs o distanta de 150m. de la 150m nu vezi ca iti trec prin fata 2 masini care una o tracteaza pe cealalta? deci noi eram primii ajunsi in intersectie cand am fost loviti. eu deja eram intrat pe sensul celalalt iar morfeus era pe banda 2 , urmand sa intre si el pe sensul pe care eram si eu.

                      a fost inregistrat pe grivita la sectia unde sunt asigurarile omniasig acolo

                      intersectia are semafoare. noi care veneam dinspre neagoe teodor am intampinat semafor, iar pe sos. chitilei este semafor cu trecere de pietoni

                      noi cand ne=-am apropiat de semafor el era deja verde, deci in intersectie am intrat pe verde si aproape trecuseram intersectia cand am fost loviti. eu apucasem sa virez stanga iar morfeus era si el pe banda 2 urmand sa faca si el stanga cand a fost lovit. soseaua era pustie, linie dreapta cativa km, vizibilitate pana la orizont.
                      deci eu nu aveam cum sa zic ca am tasnit in fata dubei
                      Last edited by mdaniel76; 16 March 2012, 13:11. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #12
                        salutare,
                        am cautat pe net mai multe .... am gasit pe un alt forum o discutie in care se zicea de contraexpertiza dar cum am zis mai sus daniel a fost la udriste sa intrebe despre asta si iau zis ca nu se face asa ceva ....

                        legat de martori am fost intrebati daca avem martori si am zis ca nu, cel care m a lovit pe mine a zis ca poate sa i puna pe cei din masina ca martori iar ofiterul in prima faza i a zis ca nu are cum sa faca asta ca sunt partinitori .... ca pe urma sa ia 2 dintre ei ca martori si sa ii puna sa dea declaratii....

                        am facut programare la un avocat urmeaza sa mergem diseara in jurul orei 19 -19:20 sa stam de vorba si sa vedem ce avem de facut.

                        Originally posted by spanu View Post
                        intrebarea 1: voi ati intrat pe verde primii la semafor sau ultimii. eu am gandesc ca daca ati intrat imediat dupa ce semaforul s-a facut verde, acela cu microbuzul a fortzat galbenul...
                        intrebarea 2: e posibil ca cel cu microbuzul la plecarea (daca el ar fi plecat primul)de pe loc sa prinda suficienta viteza incat sa franeze 40 m pana sa se opreasca?

                        noi am prins verde ... era deja verde eram chiar bucuros ca am prins verde si ca indicatorul din intersectie fusase schimbat pana acum ceva timp acolo era obligatoriu la dreapta dar cand am trecut noi puteam sa executam si virajul la stanga. viteza a avut destul de mare .... am fost proiectat foarte mult si el tot nu s a oprit.... eu am facut un clip cu urma lasata de frana dar nu stiu daca o sa fie acceptata ca proba, desi sunt si alte puncte de reper ... masina lui daniel oprita pe avarii

                        prima miscare contacteaza un avocat si contesta pv-ul.
                        daca ai casco, repara-ti masina pe casco iar cei de la asigurare vor veni cu actiune in regres si-si vor scoate banii de la rca-ul microbuzului.
                        am facut programare pentru diseara


                        O alta chestie interesanta este ca soferul care a intrat in mine avea cat b .... iar din microbuz au coborat vreo 14-15 persoane , o mare parte din ele au fost urcate intr un alt microbuz cand a venit fratele soferului.....

                        Originally posted by vyalli View Post
                        unde s-a intamplat accidentul...la ce sectie s-a inregistrat?
                        a fost inregistrat la accidente usoare pe grivita ....

                        Originally posted by Drogas View Post
                        Omule te inteleg ca esti suparat, masina arata rau, usa aripa pragul si puntea spate sunt afectate + vopsire , pe langa ca nu pornea motorul ...

                        Acum nu ma pricep sa zic legal ce poti face dar pot sa fac anumite remarci :
                        1) tu nu ai nici o vina deoarece erai tractat
                        2) cel care te-a tras ( din lipsa de experienta in tractari as putea zice) a luat o decizie foarte foarte proasta sa forteze virajul stiind ca te are pe tine spate iar tu nu poti face nimic ... nu il costa nimic sa mai stea pe loc pana era 110% sigur ca poate trece. Spun asta deoarece am si tractat am si fost tractat de cel putin 10-15 ori, cateva sute de km tot am tras..


                        Si acum sa iti povestesc ce era sa patesc eu ... eram in aceiasi situatie ca tine fosta masina nu pornea si a zis tata ca ma trage el la service tot la 6 dimineata sa evitam aglomeratia.... era noapte, la sensul giratoriu de la Arabesque pe A2 trebuia sa intram pe Drumul intre Tarlale si aveam cedeaza in fata celor care vin de pe A2 la intrare in Bucuresti
                        NU stiu ce a fost in mintea lui ( tata) ...ca se vedea ca vine un nene cu viteza.... era o singura masina careia trebuia sa ii dam prioritate , si da sa intinda sufa, in acel moment in care se intinde sufa el ia un soc si ma smuceste pe mine de pe loc sufa se inmoaie la loc pentru ca masinile se apropiasera una de alta ... ma rog cert este ca din graba a avut o plecare fortata de pe loc si prost controlata din ambreiaj , el trece cu greu de intersectie cu mine in spate si ma lasa pe mine descoperit sa ma ia in plin cel care vine de pe A2, am zis ca intra intre masini direct in sufa dar spre norocul meu a franat si ne-a evitat prin spatele masinii mele. Praf ne facea. Acuma sa o zic cinstit eram buni de plata .

                        Eu asta am avut de zis, ai avut un mare ghinion ca soferul celalalt nu v-a observat mai din timp sa va fereasca .

                        Acuma ca ai fost tratat cu spatele de organele statului e alta poveste pe care nu o comentez


                        LE Acum am inteles mai bine microbuzul nu vedea de pe contrsens ci a fost undeva in stanga ta pe acelasi sens cu tine si a fortat verdele intrand in tine. Initial am crezut ca i-ati luat fata la viraj microbuzului care venea din fata de pe contrasens
                        Daca e asa atunci dreptatea e la tine...
                        bine ca ati scapat cu bine din situatia descrisa....
                        si eu am mai mers tractat, culmea e ca chiar cu o zi inainte de accident am mers tractat de la serviciu pana acasa (din afara bucurestiului pe centura pana acasa) si nu am avut nici un stres....
                        frana mecanica tinea / tine destul de bine la fel si frana de mana ....iar daca era sa fie o situatie similara cu a ta pai puneam si frana si trageam si frana de mana ... dar.... cand vezi verde la semafor te astepti ca si ceilalti participanti sa respecte regulile de circulatie
                        Last edited by morpheus2kro; 16 March 2012, 14:35. Reason: Automerged Doublepost
                        Drive is the game, Logan 1.5 dCI is my way
                        www.upgradefaruri.blogspot.com

                        Comment


                        • #13
                          Situatia este un pic albastra din mai multe motive:
                          Pentru tractarea respectiva nu este suficient permisul de categoria B
                          Regulamentul de aplicare al OUG 195/2002
                          Art. 30. - Permisul de conducere se elibereaza pentru una sau mai multe dintre urmatoarele categorii si subcategorii de vehicule:
                          a) CATEGORIA A: motocicleta cu sau fara atas;
                          b) CATEGORIA B:1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, în afara conducatorului, nu este mai mare de 8;
                          2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg
                          3. ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca, a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
                          c) CATEGORIA BE: ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depaseste 750 kg, iar masa totala maxima autorizata a întregului ansamblu depaseste 3.500 kg;
                          aspecte pe care le poti vedea comparand informatiile din talon, astfel masina tractata depaseste 1100 kg iar MTMA (masa totala maxima admisa) este de 1610 kg, deci depaseste masa vehicolului tragator

                          Art. 157. - (1) Remorcarea unui autovehicul se face cu respectarea urmatoarelor reguli:
                          a) conducatorii autovehiculelor tragator si, respectiv, remorcat trebuie sa posede permise de conducere valabile pentru categoriile din care face parte fiecare dintre autovehicule;
                          b) autovehiculul tragator sa nu remorcheze un autovehicul mai greu decât masa lui proprie, cu exceptia cazului când remorcarea se efectueaza de catre un autovehicul destinat special depanarii;
                          c) remorcarea trebuie sa se realizeze prin intermediul unei bare metalice în lungime de cel mult 4 m. Autoturismul ale carui mecanism de directie si sistem de frânare nu sunt defecte poate fi remorcat cu o legatura flexibila omologata, în lungime de 3-5 m. Bara sau legatura flexibila trebuie fixata la elementele de remorcare cu care sunt prevazute autovehiculele;
                          d) conducatorul autovehiculului remorcat este obligat sa semnalizeze corespunzator semnalelor efectuate de conducatorul utovehiculului tragator. Atunci când sistemul de iluminare si semnalizare nu functioneaza, este interzisa remorcarea acestuia pe timpul
                          noptii si în conditii de vizibilitate redusa, iar ziua poate fi remorcat daca pe partea din spate are aplicate inscriptia "Fara semnalizare", precum si indicatorul "Alte pericole".
                          (2) Daca remorcarea se realizeaza prin suspendarea cu o macara sau sprijinirea pe o platforma de remorcare a partii din fata a autovehiculului remorcat, atunci în acesta nu trebuie sa se afle nicio persoana.
                          (3) Se interzice remorcarea unui autovehicul cu doua roti, cu sau fara atas, a autovehiculului al carui sistem de directie nu functioneaza sau care nu este înmatriculat ori înregistrat sau când drumul este acoperit cu polei, gheata ori zapada. Se interzice si remorcarea a doua sau mai multe autovehicule, a carutelor, a vehiculelor care în mod normal sunt trase sau împinse cu mâna ori a utilajelor agricole.
                          (4) Prin exceptie de la prevederile alin. (3), se permite remorcarea unui autovehicul al carui sistem de directie nu functioneaza numai în cazul când remorcarea se realizeaza prin suspendarea rotilor directoare ale autovehiculului remorcat cu o macara sau sprijinirea rotilor directoare ale autovehiculului remorcat pe o platforma de remorcare.
                          (5) Conducatorul poate împinge sau tracta, cu propriul autovehicul, în situatii deosebite, pe distante scurte, un alt automobil pentru a-i pune motorul în functiune sau pentru a efectua scurte manevre, fara a pune în pericol siguranta deplasarii celorlalti participanti la trafic.

                          OUG 195/2005
                          Art. 102. - (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a IV-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice:
                          24. nerespectarea regulilor privind remorcarea vehiculelor;

                          Practic cel care a condus vehicolul tragator este la mana politistului care poate sa ii faca si dosar penal pentru conducerea unui ansamblu de vehicule fara a avea categoria de permis necesara (fara permis). Chiar daca ma veti injura, eu zic ca politistul a vrut sa ii ajute cand le-a sugerat o amiabila, deoarece se ajunge in situatia aia tipic romaneasca cu "facerea de bine..." pentru Daniel.

                          Imi pare sincer rau pentru ceea ce ati patit, insa cel mai bine sa conteste PV ca sa isi pastreze permisul pana se termina de judecat contestatia.
                          Last edited by dani030669; 16 March 2012, 15:38.
                          sigpic
                          Ambition 1.5 dc

                          Comment


                          • #14
                            de ce e albastra situatia? daca am tractat un automobil nu inseamna ca am tractat o remorca. in rest cred ca au fost indeplinite prevederile din lege:

                            Art. 157. - (1) Remorcarea unui autovehicul se face cu respectarea urmatoarelor reguli:
                            a) conducatorii autovehiculelor tragator si, respectiv, remorcat trebuie sa posede permise de conducere valabile pentru categoriile din care face parte fiecare dintre autovehicule;
                            b) autovehiculul tragator sa nu remorcheze un autovehicul mai greu decât masa lui proprie, cu exceptia cazului când remorcarea se efectueaza de catre un autovehicul destinat special depanarii;
                            c) remorcarea trebuie sa se realizeze prin intermediul unei bare metalice în lungime de cel mult 4 m. Autoturismul ale carui mecanism de directie si sistem de frânare nu sunt defecte poate fi remorcat cu o legatura flexibila omologata, în lungime de 3-5 m. Bara sau legatura flexibila trebuie fixata la elementele de remorcare cu care sunt prevazute autovehiculele;

                            Comment


                            • #15
                              pentru ca, nu ai respectat conditiile de valabilitate ale permisului pentru categoria B punctul 3
                              3. ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca, a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
                              si nici 157 pct 5
                              (5) Conducatorul poate împinge sau tracta, cu propriul autovehicul, în situatii deosebite, pe distante scurte, un alt automobil pentru a-i pune motorul în functiune sau pentru a efectua scurte manevre, fara a pune în pericol siguranta deplasarii celorlalti participanti la trafic.
                              Ori la voi se punea problema de tractat pana la service si nu manevre sau pentru pornire.
                              Last edited by dani030669; 16 March 2012, 16:10.
                              sigpic
                              Ambition 1.5 dc

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google