Durata De Viata !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Am ajuns la 115.000 km și 11 ani
    Am reparat o aripa lovita din neatenție.
    Încă nu are rugina.. Doar superficial.
    Faza e ca facturile de întreținere devin cam mari
    Acum schimb a 3 a oara distribuția, mai mult din motive de timp decât de rulaj, plus un senzor de combustibil, lichid de frână,antigel și pompa de apa. Tot la reprezentanta ca nu ma risc cu distribuția..
    Deci 4 ani sper sa fac doar revizii normale.
    Singura cheltuiala neprevazuta e bascula plus geometrie.. Dar astea tot le schimb de ceva timp.
    Overall cât timp nu am probleme masive (gen rugina extinsa) mai stau cu upgrade-ul la altceva..
    Probabil Logan-ul e cel mai bine adaptat la drumurile noastre (o cutie automata era perfecta pentru București dar se poate si fără).
    Ps:Am avut închiriat o Toyota Prius și e clar altceva pe autostrada la 130km/h. Dar asta e.. Pot sa merg și cu 110-120 km/h ca nu sunt cu salvarea.


    Comment


    • #47
      cam des schimbi bascuelele, eu am schimbat 3 randuri de bascule in 140000km la logan, prima data c-am vrut eu, a doua ca s-a dus dracului aia din dreapta de la drumuri. ultima a fost swag (petarda) si asa ceva n-o sa mai vada vreo masina de-a mea, raman la trw sau origine, pt 20-30 de lei in plus, macar tin 60000km. apropo, basculele sau capetii de bara le-am schimbat de fiecare data in set stg-drp chiar daca doar una avea probleme. telescoapele le-am schimbat de doua ori, in jur de 150 de euro cu manopera cu tot (fata plus spate), in conditiile in care am arcuri sport. ce inseamna factura mare? o distirbutie in reprezentanta m-a costat 330 lei manopera plus antigel, piesle au fost ale mele, kit curea, intinzator si pompa skf, 680 de lei. anul asta sau anul viitor vine a doua distributie si o data la 5-6 ani sa dai1100 de lei nu e o avere. benzina-i cam place, in rest, nu pot sa zic ca n-am avut probleme majore
      Last edited by Seba; 20 May 2019, 13:53.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #48
        Anul trecut am dat cam 4800 pe toate reparatiile .. (pentru seba)

        Quick update : am ajuns la 130.000 km . Nimic nou , doar o revizie in noiembrie si schimbat 2 jante + 4 cauciucuri (se pare ca erau cam terminate dupa 4-5 ani)
        In rest .. a mers impecabil
        Am avut o zi in mai in care am parcurs 600 km pe autostrada / drumuri interurbane cu 130km/h constant fara nici o problema
        Cam toata luna mai a fost alergata serios (2500 km in forta).
        Luna iunie .. am mers pana acum ca mosul .. max 2500 ture ( 80-90km/h interurban cu a iV-a , 110km/h autostrada a 5=a si 50-60km/h in localitate- de multe ori tot cu a IV-a ).
        Abia astept sa schimb uleiul Dacia Oil cu Castrol 10W40 (pus de cei de la reprezentanta) de care ii pun aproape tot timpul.

        Din ce vad pe forum nu motorul o sa ma lase mai degraba table sau noxele.
        In 2023 nu prea cred ca o mai tin ( o sa aiba 15 ani deja) dar zic deja asta de 5 ani .
        Last edited by MihaiCL1981; 14 June 2020, 22:32.

        Comment


        • #49
          Hmm .. revazand postarile se pare ca am atins obiectivul de longevitate initial. Masina totusi nu mi-a dat emotii (in afara de noxe la ITP ca a trebuit sa o turez bine de tot pe autostrada inainte sa se curete). Evident este depasita tehnic dar strict mecanic e ok. Sa vedem ce o iesi la urmatorul ITP din 2021 (prin februarie). Am mai mers si cu masini din familie (Skoda Octavia 3 , Opel Astra G) si stiu ca se poate mai bine dar deocamdata ..sa scapam de criza si om vedea.

          Comment


          • #50
            Quick update : 137000km, am rugină pe la praguri și aripi.
            Abia prin iulie am remarcat, la o spălare mai atenta.
            Deocamdată fără probleme mari, pare superficiala, am început sa fac schimbul de ulei la 8000.
            Deja e clar ca trebuie sa strâng bani de o noua masina. Sper sa fie un Spring sau ceva electric. Nissan Leaf e încă pe lista dar parca e prea scump pentru ceva fără baterie racita cu lichid.

            Ma gândesc deja dacă sa mai cumpăr cauciucuri noi de vara. Motorul trage ca nou, cutia e ok, la fel și restul sistemelor mecanice dar la cum merge treaba cu diesel în oraș și rugina care abia începe e clar ca zilele ii sunt numărate. Păcat ca Dacia nu a investit mai mult în protecția anti coroziune.

            Comment


            • #51
              A cam devenit jurnalul meu de bord aici dar e ok.
              140.000 km(aproape). Nu a văzut nimic în afara de motorina EvolPlus de la Mol.
              Rugina pare cam aceeași (pasaje și praguri).
              Consumul e ok(4.3 in afara mers bătrâneste, 6.5 București ) , de tras pare ca trage deși încerc sa o protejez acum iarna pana se incalzeste(nu depășesc 2000rpm pana la 2 liniuțe).
              Am învățat rev matching (desi e mai greu la diesel din cauza etajarii cutiei și a plajei de turație)
              Urmează probabil ceva cheltuieli cu baterie, anvelope noi, revizie normala și eventual și sa întreb de remediere /protecție anti coroziune.
              Ps am înmatriculat masina pe București în final și am și eu talon nou. Îl preferam pe ala vechi...
              Sărbători fericite și km mulți!
              Last edited by MihaiCL1981; 27 December 2020, 13:20.

              Comment


              • #52
                Se pare ca rugina nu era asa grava am trecut ITP fara probleme/atentii.
                Desi cu 10 minute inainte mi se parea pata de rugina de pe prag imensa (e de fapt cam cat un deget ) .
                Singura surpriza neplacuta a fost la revizie unde am schimat ceva bielete si capete de bara (odata la 2 ani busesc ceva pe acolo).

                141500 km si 13 ani no problems.

                Poate sunt subiectiv dar dupa schimbarea de ulei si filtre mi s-a parut din nou motorul mai silentios.

                So .. durata de viata va fi 14 ani .

                Comment


                • #53
                  Si mai quick update : Pentru ca tot am facut 13 ani am upgradat si eu anvelopele la Michelin CrossClimate pentru ca iarna nu prea mai avem.

                  Posibil ca la 11000 km/an sa tina mai mult decat masina dar nu puteam sa pun anvelope SH

                  Doar revizia a fost 1700 RON (reprezentanta cu bielete capete de bara,geometrie + rev normala) si cauciucurile 1300 RON(cu echilbrare 1400).
                  Valoarea de piata a masinii probabil in jur de 9000 RON (deci 33% cheltuiti)
                  Deci incep sa inteleg de ce zic unii ca nu prea mai merita sa bagi bani intr-o masina veche.

                  Pe de alta parte fiecare km (sau 99% ca a mai mers si fratele meu cam 300) a fost facut de mine si stiu exact cam ce mai am de reparat /schimbat.

                  Comment


                  • #54
                    Cel puțin pentru mine loganul a fost o experienta bună.
                    Am ajuns la 145000 km și nicio problemă noua.
                    De cam 2 săptămâni sta pe bara și ma aștept sa mai stea asa.
                    Îl păstrez în continuare pentru mers în afara orașului pe distante lungi.

                    Deocamdată am luat un Nissan Leaf e și cam asta e noua jucărie(cel puțin în București e mult mai confortabil) pentru distante sub 150km.
                    Nu am ce sa reproșez logan ului totuși.
                    Trecerea a fost diesel - electric și nu neapărat la alta marca.
                    La Spring oricum nu mai aveam loc deci am ales altceva



                    ​​​​

                    Comment


                    • #55
                      Am schimbat și bateria. De data asta chiar am schimbat-o eu în frig la 11 noaptea(varta blue) . Dacă nu a mai avut loc în parcarea subterană...
                      Uleiul a fost schimbat la 147000km cu Castrol Magnatec 5w40 A3/B4. Parca e alta masina (mai ales la rece).
                      In rest nu prea o mai conduc. Doar interurban.
                      Mai are niște mici probleme cu dezamorsarea circuitului de motorina dar în fine. Sunt mulțumit de mașină (probabil ultima pe combustie interna).

                      Comment


                      • #56
                        Azi am facut 150.000 km.
                        Masina nu mai e condusa de mine in mod obisnuit dar a ramas in familie(din pacate 99% in oras).
                        Pentru ca in Leaf nu incapeam toti am luat Loganu-ul sa mergem la plimbare(240km).
                        Uleiul Castrol Magnatec 5W40 (fie el si pseudo sintetic, hidrocracat) face toti banii iarna, pur si simplu nu vibreaza asa de urat la relanti .. imi pare rau ca abia in 2021 m-am trezit si eu.
                        Nici nu stiu ce sa zic .. desi conduc cutie manuala din ce in ce mai rar , e inca fun sa fac rev-match si sa schimb. Iarna e foarte ok .. Cross Climate sunt cam tot ce am nevoie in conditiile astea de iarna blanda.
                        Masina pare ca ruleaza ok , dar electric > diesel la cuplu.

                        Pentru ca are deja 14 ani nu am mai turat-o .. max 110km/h si 2200rpm (in afara de obligatoriul km cu 4000 de ture la intrare pe autostrada in a 3-a sa se desfunde).
                        Totusi acum chiar mi se pare ca se incalzeste greu in interior (vs electrica unde e instant) dar pentru extraurban e ok.
                        Daca faceau si ei tabla galvanizata .. era un keeper..



                        Comment


                        • #57
                          Un mic update ca azi am făcut revizia.
                          Masina e in familie și condusa 100% în București dar o mai împrumut pentru ture lungi gen Bulgaria.
                          Cu electrica nu știu care e treaba pe acolo asa ca merg și eu cu ce am..

                          158000km, am schimbat uleiul tot cu castrol magnatec 5w40 A3/B4 și filtrele..
                          Am schimbat și placutele de frana fata (doar 11000km dar făcuți în București și noul șofer nu prea le are cu frâna de motor, la mine au ținut peste 50k) și cureaua de accesorii.
                          Distribuția ar mai tine 1 an (sau încă 15000km).

                          Rugina nu s-a mai extins (masina e ținută in continuare în parcarea subterană doar pe alt loc) și în rest nu prea sunt probleme.
                          Mi-a crăpat învelisul la schimbător și tot pierd capacul dar în rest e ok.

                          Overall a ajuns un beater car perfect. 14 ani și jumătate.
                          Sper sa nu crape ambreiajul sau distribuția din cauza mersului în oraș.

                          Ca side note am autonomie electrica de 280km și de fiecare data când ma urc în logan și îmi arata peste 800km autonomie sunt incantat (și asta cu consum de 6.2l/100km cât arata acum în București).

                          Nu prea am ce sa ma plâng(cutie manuala, diesel dar asta era pachetul de când am luat-o, nu visam ev) . Am fost atât de incantat de masina încât ma gândeam inclusiv la conversie pe electric.

                          Comment


                          • #58
                            Cunosc taximetristi care au reusit performanta de a face 1 milion de km cu Loganul.



                            rent a car bucuresti

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google