Conversatii despre Biserica

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Votat: DA
    Eu:Inmormantari, boteze.
    Nasii au platit la nunta mea.
    Cumatrii au platiti la botezul juniorului.
    Orice pomenire facuta de parinti pentru bunici trebuie recompensata, pentru servicii.

    Ocazii sunt.
    Va invit sa cititi un post mai vechi de-al meu de pe alt topic:

    Înmormântare UE:
    1. A crăpat Hans.
    2. Constatăm asta.
    3. Aducem şi un medic/scoatem certificat prin care constatăm asta şi pe hârtie.
    4. Sunăm firma de servicii funerare. Comandăm una bucată sicriu.
    5. Îl ducem pe Hans la capelă.
    6. Anunţăm pe cei apropiaţi că a crăpat Hans. Le zicem adresa capelei.
    7. Ne adunăm la capelă, schimbăm o vorbă despre Hans.
    8. În cursul aceleiaşi zi, pompele funebre vin, îl ridică pe Hans şi îl îngroapă / încinerează / împăiază / criogenizează / ce-o fi, în funcţie de preferinţe.
    9. Odată îngropat, Hans acolo rămâne. Dacă doresc, vizitatorii sunt bineveniţi cu o floricică sau fără.


    Înmormântare românească:
    1. A crăpat nea Gică.

    2. Constatăm asta. Înainte de a suna medicul sau de a scoate certificat sunăm pe toţi care îl ştiu sau nu pe Gică şi anunţăm asta (dăm sms-uri de pe telefonul lui Gică ,la toata agenda lui si anuntam evenimentul,ca sa nu deranjeze pe noul proprietar al numarului,ori sa plângă, cu lacrimi perverse,că avea să-i dea 65 de lei de 4 ani,in functie de situatie...

    3. Revenim cu certificatul şi ne facem loc prin marea de oameni care au venit să îl vadă pe Gică mort şi să bea gratis o ţuiculiţă. Între timp Gică e ţinut pe masă trei zile. Aşa mort, da.

    4. Aducem 3 femei să îl spele şi 2 bărbaţi să îl bărbierească - ritual antecreştin, apropo.
    5. Sunăm popa. Ne rugăm de popa să vină de parcă ar fi ceva nemaiîntâlnit şi nemaipomenit de nou în cariera lui şi ne împrumutăm de bani, că dacă nu e mulţumit ni-l lasă pe nea Gică pe masă şi se cară. De parcă nu tot din banii noştri ar fi plătit, paştele mă-si azi şi mâine de curvă cu patrafir.
    6. Pe lângă oamenii care se foiesc prin casă, ne vor mai întâmpina pe drum încă pe atâţia, ca să nu mai vorbim de cei care vor veni direct la cimitir.

    7. Pregătim echipamentul lui nea Gică, compus majoritatea din elemente tot antecreştine. Bani pe ochi, colac în mână, prescură pe piept - sau invers? - costumul său cel mai bun care i-a rămas cam mic / mare şi nişte pantofi cu talpă de carton că e pielea scumpă şi, şi-aşa e mort.

    8. Convoiul: Unul cu un brad / pom / schelă cu fructe agăţate în el (tot păgân e şi asta). Unul cu o cruce. Toţi cu lumânări. Alţii cu steaguri şi prosoape. Încă minim 2 cu sfeşnice. Nu uita coliva. Încă minim doi cu coroane. Încă vreo doi care să ducă „darurile” - obiecte de uz personal, bucăţi de material textil, batiste, mobilă, o găină vie uneori, care se trece peste groapă etc.

    9. Fanfara. Ţigani mai mult sau mai puţin treji, care să chiorlăie din instrumentele lor cântece de mare factură spirituală, cum ar fi „Pe lângă Plopii fără soţ”, „Drumurile noastre toate”, „Treceau batalioane române Carpaţii”, „Dunărea albastră” (n-aveţi idee cum sună asta la TROMBON).
    10. Bocitoare. între 3 şi 5 babe bete şi senile,unele soprane,altele altiste,in functie de cantitatea de alcool si tutun ingurgitate, care să îl călărească pe nea Gică şi să zbiere de parcă li se scot ovarele pe târtiţă. De multe ori nu au absolut nici o treabă cu răposatul şi îl vor boci pe un nume generic, de ex. „Vasile”,sau si mai bine,folosind fiecare ce nume îi vine la inspiraţia de moment...

    11. Îi cinstim bine pe toţi, de la popă la ţigani, că doar n-au venit să îl îngroape pe unul, au venit să crape în ei şi să bea. Firesc. Pornim cortegiul.

    12. La fiecare răscruce - intersecţie - vom opri tămbălăul (ţigani, bocitoare, alămuri, zbierete, cerşetori, hoti din buzunare si posete,bomboane, claxoane) şi preotul va citi o extenie. Între extenii, cine ştie cântă din toţi plămânii „Sfinte Dumnezeule” în varianta funebră. Pentru că există şi varianta veselă. Care nu se cântă. Totuşi, având în vedere lipsa de voce a celor din cortegiu şi beţia generală, puteţi să cântaţi şi Macarena că nu se simte.
    13. Ajungem la biserică. Ne dăm foc cu lumânări, umplem tot de ceară, urlăm TARE să ştie LUMEA că noi SUFERIM pentru că A MURIT GICĂ, BAAAAAAAA!!! În timpul slujbei, creăm confuzie şi război, aruncând cu bani şi bomboane către liota de cerşetori. Punem şi „vămile” pe jos, obicei - cum altfel? - antecreştin şi ăla. Potrivim vata în nas lui Gică, nu de alta dar de atâta jale şi lumânări şi tămâie a început să se cam lichefieze.

    14. La cimitir. Se sapă groapa, se urlă, se trece găina, se desface pomul, se împart prosoape, restul de daruri (teoretic oamenilor săraci, practic tot între neamuri, pe principiul nimic nu se pierde, doar se împrumută), se bea, se stropeşte cu vin mormântul, se continuă slujba.

    15. După cimitir. Se merge la casa lui Gică unde se bea, se bea, se bea, se mănâncă cel puţin 3 feluri de mâncare, se ia şi la pachet că doar e pomană, se vorbeşte despre politică, vreme, rapiţă, Geoană, alegeri, inflaţie, chirii, varice, butoaie, vinul de anul ăsta, hemoroizi, nunţi, botezuri, Mutu, Steaua si Becali, femeia vecinului, orice numai de Gică nu.Ba stai, că se latră si despre ai lui câte ceva : bârfe. Că frati-su trăia cu o matuşă si i-a furat cazanu' de ţuică,amanta lemnele din spatele casei şi soru-sa macatu' din odaia de la drum,de la ţară si lanseta aia mare,croşetată de bunica lu' taică-su...

    16. După ce l-ai îngropat, reiei paranghelia la 3, 9, 40 de zile, 1 an, 2, 3, etc. totul culminând cu 7 ani când îl dezgropi pe Gică sau mă rog ce a rămas din el, îl stropeşti cu vin şi-l bagi la loc. Pe lângă asta mai ai şi vreo 400 de sărbători de pomenire a morţilor.
    Last edited by mr.K; 18 January 2012, 11:56.

    Comment


    • Am spus ca plata sericiilor religioase e un lucru dicutabil.Si va spun si de ce.In primul rand nu sunt deacord cu taxele.Nu suntem la piata sau la magazin.Stiti ca toti preotii sunt bugetari ,cu salarii mai mari sau mai mici in functie de grad ,vechime,etc.Acum,toti sunt bugetari dar nu toti au buget.Vorbesc in numele meu si nu mai "apar" pe nimeni ,ca nu am cum.Eu nu cer nici un fel de taxa si nici un ban la nimic,dar daca omul imi da ceva iau!De ce? Pt.ca sunt bugetar dar nu am buget Eu imi fac salariul cu banii de la oameni si atunci sunt obligat sa primesc si sa contabilzez ,ca sa-mi iau salariul.La tara chiar sa vrei sa ceri,omul nu-ti da,ca nu are si atunci iti faci treaba,lasi omul sa-ti dea el cat vrea,daca vrea si treaba merge.Eu nu pot sa ma plang ca nu mi-am luat salariul pina acum.Dar au fost si momente cand a trebuit sa strang orice banut ca sa pot sa-mi platesc darile catre stat si sa ma descurc.Cunosc preoti care nu si-au luat salariul cu lunile.De aici "pornirile" mele.Ca nu toti preotii au,ca nu toti sunt dupa castig.Acum sa nu comparam un preot de oras(Bucuresti,Ploiesti,Buzau),sau cu o parohie mare cu un preot de tara care are 100,200 de familii si nici el nici dascalul nu au buget de la stat.E foarte greu,va spun din experienta.Acum sa incerc sa raspund la intrebarea:"de ce se iau bani pt.o parohie?"Pt.ca "acolo sus" au ajuns "specimene" de astea de care ati pomenit aici.si nu poti sa faci nimic(ca peste tot) ca daca nu-ti convine...."du-te si paste oile...."

      Comment


      • esti preot sau popa este treaba ta.... ai recunoscut ca ceri si primesti de la oameni ca sa iti realizezi salariul lunar... pana aici totul ok dar nu mai pune partea celorlalti care cer mai mult ca tine
        si de ce nu esti de acord cu taxele ? voi oricum sunteti scutiti de destule taxe...

        sotia mea este tot bugetar... dar in invatamant. ce ar trbui sa faca ? sa puna taxe parintilor pe fiecare lucrea scrisa sau pe fiecare lectie care o preda? sau sa spuna : nota 5 : 50ron, nota 6 80ron.... etc pana la premiul intai cu coronita.... daca te dai asa crestin om al bisericii nu mai accepta nimic pentru ca dumnezeul tau nu te va lasa sa mori de foame. fi smerit si spasit si va veni treimea peste noapte sa it puna o paine pe masa, haine in sifonier, si pachetele cu mancare pentru copii in cazul in care nu se multumesc cu laptele si cornul oferit de stim noi cine...
        esti om al bisericii multumeste-te doar cu ajutor divin fara pretentii de ajutor material...
        Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

        Comment


        • N-am spus ca cer bani.Citeste bine.Daca esti preot nu inseamna ca vine Dumnezeu si-ti da sa manaci.Dumnezeu iti da dar nu-ti baga in traista.Trebuie sa muncesti.Dar deja,cum spunea cineva mai sus :..'o dam prin balarii si ne umplem de ciulini..'

          Comment


          • cat ti se platesti pentru o ceremonie religioasa (cununie, botez, sfestanie, etc...) si cine a stabilit pretul? tu, dascalul, femeile din biserica? pentru ca intotdeauna este cineva care face un pret.
            Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

            Comment


            • Ceea ce a spus mady este adevarat.

              Salariile unei parti a preotilor de la tara nu sunt asigurate de biserica. Ele sunt formate dintr-un procent din ceea ce dau oamenii. Daca oamenii dau putin preotul ia putin. Nu are un salariu minim garantat.

              In invatamant salariile sunt mizere dar macar stii ca in fiecare luna primesti o suma fixa. O anumita suma iti este garantata prin contract.
              Logan GPL 1.4

              Comment


              • asta este parerea dumneavoastra. au fost luni cand sotia mea a luat fix 0 (zero) lei, bani care nu au fost recuperati. scolile o perioada au apartinut de primariile locale si platite din bugetula acestora. nu buget nu salariu. (sunt tot din mediu rural)
                asa ca mai intreb odata : trebuia sa isi faca preturi pentru fiecare calificativ dat unui elev sau in functie de venitul parintilor respectivilor?
                a preferat sa inghita in sec si sa isi faca meseria ce si-a ales-o.

                asa si cu popii : ar fi bine sa tina cont de toate conceptele marete de care tineau cont cand erau pe bancile teologiei si pe care le-au uitat brusc cand s-au vazut pe posturi.
                si pe masura ce avanseaza in rang ajung sa spuna ce respectivele concepte sunt gresite. din pacate
                Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

                Comment


                • Originally posted by alessandro View Post
                  cand ma duc la ploiesti o sa fac poza unei biserici. are pe ea niste insemne masonice.
                  sa imi explice asta domnul IONr5.

                  conversatie interceptate de DNA intre Viorel Hrebenciuc si Inalt-Prea Sfintia Sa Daniel

                  VH : pai facem vinul de impartasanie, il vindem si ne umplem de bani

                  IPS : da, da, da
                  @ Alessandro - daca te referi la biserica aia cu acoperis vopsit albastru - am intrat si eu o data acolo. Sunt ploiestean.

                  Insa nu trebuie condamnata Biserica, ci impostura si excrocii din Biserica.

                  Sa nu uitam ca mai sunt si preoti care isi fac misiunea cu credinta. Din pacate sunt cam putini

                  Eu nu sunt de acord cu condamnarea Bisericii ca institutie - din cauza unor indivizi (fie ei simplii preoti, episcopi, sau chiar patriarhi) - care si-au permis cu de la sine putere sa transforme activitatea zilnica din cardul Bisericii - in propriul "S.R.L."

                  Totusi, ar trebui sa avem in vedere ca Biserica - ca si institutie - cu toate viciile pe care le cunoastem - inseamna si formarea preotilor, in institutiile de invatamant teologice, fara de care, nici preotii care isi fac cinstit si cu credinta misiunea - nu ar avea unde sa se formeze.

                  E la fel ca si in cazul scolilor, liceelor, facultatilor - care au vicii, calitatea e tot in scadere din 1989 incoace - in care s-a tot dat si s-a distrus prin diverse "reforme"... dar fara de care, vom ajunge in cateva generatii o natie de analfabeti.

                  E foarte usor sa "pui cainii" pe o institutie afectata de viciile morale cu care se confrunta intreaga societate la toate nivelele - in scop clar de a slabi si termina institutia respectiva - institutie fara de care, nu vei mai putea instrui oameni bine pregatiti pentru generatiile urmatoare.

                  Preotii ca tagma, nu sunt mai corupti sau mai necinstiti decat alte categorii profesionale din Romania - asta e ceea ce as dori sa subliniez.

                  E foarte usor sa demolezi ceva. Mai rau e cand nu esti in stare sa pui in loc ceva mai bun.

                  Cum e vorba aia din popor: "Rau cu rau, dar mai rau fara rau"

                  Vedem ce s-a intampla cu sistemul de invatamant sau cu cel sanitar --- dupa 22 de ani de "reforma" - in care sistemele respective au fost sistematic distruse... Vom avea o natie de analfabeti in urmatorii 20 de ani, iar batranii si cei mai amarati, vor muri mai devreme cu 10 - 20 de ani, fiindca nu vor mai avea spitale si sisteme de asistenta medicala --- toate fiind gandite in sistem "privat" - unde doar cei cu bani, vor mai avea o sansa sa fie tratati atunci cand sunt bolnavi sau cand au o problema de ordin medical.

                  Invatamantul si sanatatea trebuie sa fie - in orice stat normal la cap - un serviciu asigurat fiecarui cetatean --- si nu transformat intr-un "business" aducator de mari profituri (vezi lanturile de farmacii, etc)
                  Last edited by ion_R5; 22 January 2012, 04:10. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • Adica, e un fel de indemn, "iubiti guvernul chiar de ministrii sunt niste oameni de toata jena". Nu poti separa biserica de popi. Poti separa religia si credinta de popi.

                    Comment


                    • Total eronat. Cautati, nu stati sa va minunati de natura umana - si nu va mai mirati ca veti gasi multi popi in loc de preoti.

                      Dar cautand si nu doar 1 incercare - cautati pana gasiti un preot adevarat - si ramaneti la el. Nu alergati din manastire in manastire sau din biserica in biserica - cautand senzationalul sau curiozitatea (asa cum suntem "educati" cu televizorul). Cautati stabilitatea, normalitatea, simplitatea, sinceritatea. Cautati-L pe Dumnezeu.

                      Cand popii n-ar mai avea clientela, iar preotii ar avea bisericile pline - atunci s-ar schimba cu singuranta si lumea preoteasca.

                      Avem si noi propria vina - nu numai popii au vina lor. Suntem o societate in ansamblu. Daca bisericile sunt pline de uscaturi, sa privim mai bine, ca si noi ca popor suntem plini de uscaturi.

                      Nu putem pretinde altuia sa se indrepte, daca noi nu ne indreptam propriile hibe.
                      Last edited by ion_R5; 23 January 2012, 13:36.

                      Comment


                      • Ce mai spui din carti. Pe cuvant.
                        Bre, ar trebui sa stii ca popii nu se baga peste parohia altuia. Ca iti alegi tu un duhovnic si te spovedesti la el e una, dar cand iti moare o ruda undeva, apelezi la popa din parohie. La orase mai sari peste regula si dai peset ala de la cimitir, dar la sate nu se poate.

                        Deschide ochii si vezi realitatea, nu-mi mai spune replici luate de pe Trinitas TV sau de prin Bilblie, ca la TV ziceai ca nu faci apel.
                        Traiesti in societatea ideala, sa-mi spui si mie coordonatele.

                        Comment


                        • Ce popa sau preot m-o conduce la groapa, asta poate nu voi stii, si va ramane "problema" asta de rezolvat urmasilor la vremea respectiva. Sper sa le las si niste bani de ingropaciune, sa nu le las o paguba.

                          Pana una alta nu m-am cununat in parohie, ci la un preot care m-a invitat din suflet sa merg si sa imi oficieze slujba gratuit. Sigur, la inmormantari nu se poate baga preotul respectiv peste alte parohii - exact cum spui, dar cununii si botezuri gratuit mai face.

                          Stie si el ca e multa lume amarata, in special la tara - si nu pretinde nici un ban. Si pentru asta a avut destule necazuri cu popii - dar isi vede de treaba lui. De am avea mai multi preoti asa si daca i-am si cauta, bine ar fi.

                          Comment


                          • Un preot nu are voie sa faca servicii religioase in alta parohie.Impartasirea grabnica este sigurul "serviciu" pe care poate sa-l faca un preot in alta parohie-...teoretic....

                            Comment


                            • De acord.

                              Dar m-am dus eu la preot la el in parohie, nu a venit preotul la mine in parohie.

                              Sigur, exista tot felul de reglementari administrative in cadrul Bisericii, dar pe un credincios nu il poate impiedica nimeni sa isi caute un preot duhovnic, la orice Biserica din Romania sau de pe glob.

                              Comment


                              • Da.Sigur ca un credincios nu este oprit de nimeni sa mearga la alt preot.In problema duhovniciei,si ma refer aici in special la taina spovedaniei se recomanda ca un credincios sa se spovedeasaca la preotul de care apartine,pt. ca preotul din parohie, cunoaste sau ar trebui sa cunoasca cat mai multe lucruri despre el: familia,serviciul,relatia cu cei din sanul comunitatii,s.a. si astfel,preotul poate sa faca o spovedanie "mai corecta",sau mai "buna", daca se poate spune asa.Nu acuz pe nimeni,este doar o completare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google