Salve tuturor.
Intreb si eu pentru ca efectiv nu ma prind si am impresia ca nu fac bine ceva.... Am 9 luni de cand conduc zi de zi, cate 30 de km pe zi lejer, in fiecare weekend fac lejer 300 de km, asta vara am mers de 2 ori la mare la noi si de 2 ori la bulgari etc., ajungand astfel sa am acum 20.000 de km facuti cu masina. Masina e luata la mana a doua, la 58.000 de km, e un Laureate din 2005, la care am schimbat eu ambreiajul pentru ca era super tocit. Stilul meu de condus este urmatorul: la stopuri nu stau niciodata cu piciorul pe ambreiaj, schimb vitezele destul de rapid (aici incerc inca sa ma temperez), cand vad ca ma apropii de cel din fata frana incet si daca tot ma apropii apas si ambreiajul si schimb in treapta inferioara. Problema e ca daca cel din fata merge foarte incet si sunt aproape de el, mi-e frica sa ridic piciorul de pe ambreiaj (in prealabil schimbasem viteza intr-una inferioara) si daca cel din fata deodata accelereaza pe mine ma prinde nepregatit trebuind de fiecare data sa merg un pic subturat (de obicei mi se intampla in a 2-a sau a 3-a). La fel patesc si in curbe: cand ma apropii de curba, pun frana (fara ambreiaj), apoi schimb in viteza inferioara si iarasi nu ridic piciorul de pe ambreiaj, punand si frana in acelasi timp. Ajungand in curba, de multe ori mi se intampla ca viteza a doua sa fie insuficienta pentru deplasare (simt motorul cum se chinuie), mergand iarasi subturat, din cauza ca nu am ridicat la momentul potrivit piciorul de pe ambreiaj....
Nu stiu daca m-am exprimat clar, insa intrebarile mele sunt simple: In curbe (in special) mergeti cu ambreiajul apasat? In coloana folositi ambreiajul si daca da cum?
Intreb si eu pentru ca efectiv nu ma prind si am impresia ca nu fac bine ceva.... Am 9 luni de cand conduc zi de zi, cate 30 de km pe zi lejer, in fiecare weekend fac lejer 300 de km, asta vara am mers de 2 ori la mare la noi si de 2 ori la bulgari etc., ajungand astfel sa am acum 20.000 de km facuti cu masina. Masina e luata la mana a doua, la 58.000 de km, e un Laureate din 2005, la care am schimbat eu ambreiajul pentru ca era super tocit. Stilul meu de condus este urmatorul: la stopuri nu stau niciodata cu piciorul pe ambreiaj, schimb vitezele destul de rapid (aici incerc inca sa ma temperez), cand vad ca ma apropii de cel din fata frana incet si daca tot ma apropii apas si ambreiajul si schimb in treapta inferioara. Problema e ca daca cel din fata merge foarte incet si sunt aproape de el, mi-e frica sa ridic piciorul de pe ambreiaj (in prealabil schimbasem viteza intr-una inferioara) si daca cel din fata deodata accelereaza pe mine ma prinde nepregatit trebuind de fiecare data sa merg un pic subturat (de obicei mi se intampla in a 2-a sau a 3-a). La fel patesc si in curbe: cand ma apropii de curba, pun frana (fara ambreiaj), apoi schimb in viteza inferioara si iarasi nu ridic piciorul de pe ambreiaj, punand si frana in acelasi timp. Ajungand in curba, de multe ori mi se intampla ca viteza a doua sa fie insuficienta pentru deplasare (simt motorul cum se chinuie), mergand iarasi subturat, din cauza ca nu am ridicat la momentul potrivit piciorul de pe ambreiaj....
Nu stiu daca m-am exprimat clar, insa intrebarile mele sunt simple: In curbe (in special) mergeti cu ambreiajul apasat? In coloana folositi ambreiajul si daca da cum?
Comment