Modul eficient de folosire al ambreiajului

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modul eficient de folosire al ambreiajului

    Salve tuturor.

    Intreb si eu pentru ca efectiv nu ma prind si am impresia ca nu fac bine ceva.... Am 9 luni de cand conduc zi de zi, cate 30 de km pe zi lejer, in fiecare weekend fac lejer 300 de km, asta vara am mers de 2 ori la mare la noi si de 2 ori la bulgari etc., ajungand astfel sa am acum 20.000 de km facuti cu masina. Masina e luata la mana a doua, la 58.000 de km, e un Laureate din 2005, la care am schimbat eu ambreiajul pentru ca era super tocit. Stilul meu de condus este urmatorul: la stopuri nu stau niciodata cu piciorul pe ambreiaj, schimb vitezele destul de rapid (aici incerc inca sa ma temperez), cand vad ca ma apropii de cel din fata frana incet si daca tot ma apropii apas si ambreiajul si schimb in treapta inferioara. Problema e ca daca cel din fata merge foarte incet si sunt aproape de el, mi-e frica sa ridic piciorul de pe ambreiaj (in prealabil schimbasem viteza intr-una inferioara) si daca cel din fata deodata accelereaza pe mine ma prinde nepregatit trebuind de fiecare data sa merg un pic subturat (de obicei mi se intampla in a 2-a sau a 3-a). La fel patesc si in curbe: cand ma apropii de curba, pun frana (fara ambreiaj), apoi schimb in viteza inferioara si iarasi nu ridic piciorul de pe ambreiaj, punand si frana in acelasi timp. Ajungand in curba, de multe ori mi se intampla ca viteza a doua sa fie insuficienta pentru deplasare (simt motorul cum se chinuie), mergand iarasi subturat, din cauza ca nu am ridicat la momentul potrivit piciorul de pe ambreiaj....

    Nu stiu daca m-am exprimat clar, insa intrebarile mele sunt simple: In curbe (in special) mergeti cu ambreiajul apasat? In coloana folositi ambreiajul si daca da cum?
    Last edited by Y C S; 9 November 2009, 11:43.

    Vorba multa, saracia omului

  • #2
    Nu te supara dar cred ca ori mai iei niste ore de condus ori mai astepti sa capeti experineta , ai pus niste intrebari care nu au raspuns exact , in general nu nu se tine ambreiajul apasat , in curba nici atat.
    Sincer astfel de topic nu ma asteptam sa deschida cineva. Nu vad dece sa ai ambreiaju apasat in curba? depinde de curba si de starea asfaltului intri in curba in frana de motor adica toate pedalele ne apasate si la iesire accelerezi putin. Iar la bara la bara o ti in a2a in ``relanti`` sau nu stiu sunt fff multe variabile ptr a-ti raspunde cineva ce si cum.

    sigpic

    Comment


    • #3
      Domnul meu...Ambreiajul se apasa numai atunci cand: pornesc motorul, schimb treptele de viteza inainte/inapoi. Se vede, ca instructorii auto, omit a mai mentiona aceste lucruri. Stilul de condus, fiecare si-l capata exersand, nu dupa cum zice unul altul.
      In alta ordine de idei, cand esti la volan, masina trebuie "simtita", astfel incat corpul tau sa reactioneze natural (si la timp) asupra tuturor comenzilor date masinii.
      Cand iei curba/virajul....indiferent de treapata de viteza in care esti, automat se reduce viteza, iar daca simit ca masina tremura, calci ambreiajul si schimbi treapata inferioara, si ii dai drumul usor.......asta se chima FRANA DE MOTOR. Nu stiu daca domnu instructor ti-a aratat cum se procedeaza, sau daca ti-a povestit, dar iti recomand cu mare incredere sa exersezi aceasta manevra, caci iti va fi de folos in perioada acesta a anului( iarna), .....
      Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.

      Comment


      • #4
        Ce ore de condus sa mai iau Sonykel? Conduc de 9 luni in Bucuresti zi de zi, fara accident si fara nici cea mai mica problema de siguranta si fata de cei din trafic si cei langa care am parcat. Nu sustin ca sunt meserias dar nici nu cred ca merit un astfel de raspuns. Am inca multe de invatat dar asta nu trebuie luata ca pe o slabiciune. Practica din traficul bucurestean asigura cele mai bune ore de condus si am sa continui sa o fac.

        Faptul ca am pus o astfel de problema este pentru ca am impresia ca masina se cam chinuie cateodata si doar vroiam sa vad cu procedeaza majoritatea.

        Daca parerea ta e impartasita de majoritatea celor care vor raspunde in cadrul acestui thread, imi cer scuze ca l-am deschis si rog moderatorii sa il inchida imediat. Am sa imi gasesc singur raspunsurile, asa cum am facut pana acum, fara ajutorul nimanui. Daca eram talamb nu facem 20.000 de km fara accident si probabil ca mi-as fi luat si bataie la cat de "salbatic" se circula in Bucuresti. Tu ar trebui sa stii mai bine ca la voi in Constanta chiar se circula greu, mai ales in timpul verii...

        Astept in continuare pareri sa vedem altii ce cred.

        Vorba multa, saracia omului

        Comment


        • #5
          eu am crezut initial ca nu vad bine...nu se calca ambreiajul in curba, nu se schimba viteza in curba. prin exercitiu, o sa inveti ce treapta de viteza de viteza trebuie sa selectezi in functie de curba si de viteza permisa de virajul respectiv. la fel, nu se franeaza in curba. lasa gazul la o curba luata mai in viteza sau pisca frana, sa vezi transfer de mase si destabilizare cum n-ai visat, mai ales acum ca incepe sa fie ud pe jos sau mai rau, cresc sansele la polei. al dracu instructori, ca nu-i mai invata pe elevi decat ambreiaj-frana, de parca toata lumea ar conduce masina toata viata numai intre doua semafoare si mers cu a2-a cu 30km/h pe banda cea mai din stanga a drumului...
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            20000de km fara nici un accident nu reprezinta nici un indiciu in faza ce sofer bun esti. Nu te supara , eu am dat cu masina in stalp si am strambat lonjeroanele in timp ce faceam o intoarce aveam 2zile de permis. Dupa 4ani si peste 120-150de mii de km la o intersectie unu nu mi-a acordat prioritate , eu am franat in ultima secunda am mers franat 2-3metri(viteza mica) el sa speriat a accelerat si mi-a facut laterala fata praf. Asa ca 20de mii de km sunt fix pix cand om avea 1mil de km si eu si tu , POATE , ne putem numi soferi experimentati.
            Credema ca primul impuls a fost sa sterg acest topic . Dar am zis ca toti suntem si am fost incepatori si indiferent ca ai 2km 20de mii 200de mii tot timpu ai ceva de invatat.
            Daca tot te lauzi de traficu din bucuresti n-ai invatat inca solutia optima ptr mersu bara la bara?
            Si nu neaparat esti tu un sofer prost , esti doar un sofer care nu a avut noroc de instructor poate daia un instructor dala comunist iti va arata tot ce se poate face cu ambreiajul , tu nu ai nici o vina ca ei nu ti-au aratat. Pe mine instructorul ma punea sa opresc la fiecare colt de strada , fiecare intersectie si sa fac forfecari cu ambreijau (asta in mamaia pe timp de toamna si sunt multe treceri si multe stradute la fiecare hotel)
            La parcarile in spic de grau(oblic/45de grade) trebuia sa intru in locul de parcare , sa iau maxim viraj si sa ma duc in locul de parcare din spate si tot asa pana faceam toata parcarea de 4-5ori si toate astea fara sa ating ambreiaj sau frana si la o masina fara servo.

            Astfel de exercitii singur sau cu un prieten mai experimentat ai putea sa incerci sa faci intr-un loc mai retras o parcare de supermarket seara cand e goala...
            Last edited by SoNyKeL; 9 November 2009, 12:25.

            sigpic

            Comment


            • #7
              Salve Cristii3775. Frana de motor imi iese de fiecare data si o folosesc destul de des. Adevarat este ca am invatat-o singur pentru ca nici un instructor nu are rabdare si timp sa te invete in timpul orelor - aici ai dreptate mare....

              Am sa mai exersez totusi, pentru ca se pare ca inca nu imi iese aspectul asta...

              Vorba multa, saracia omului

              Comment


              • #8
                Nu faptul ca nu ai avut un accident in 9 luni sau ca nu ai avut nici o problema cu masina arata cat de bine conduci. ( poate nu se pun cei care te-au evitat in ultim moment sau care te-au injurat ca le-ai taiat calea..etc etc sau ca masina intr-un an o sa ceara schimbare de ambreiaj). Cel mai aiurea mi se pare ca instructorii nu te-au invatat ca inainte de orice curba se schimba in viteza inferioara sau frana de motor ptr ca mainile sa le ai intotdeauna pe volan.
                sigpic

                Nu te pune cu idiotii. Te vor trage la nivelul lor si te vor bate cu experienta.

                Comment


                • #9
                  Sincer Sonykel...(acum mi-e sa nu zic ceva si sa aprind iara spiritele - dar zic ce mama masii! ) - in mersul bara la bara controlez masina din ambreiaj, daca se merge foarte foarte incet. Totul in functie de cum merge cel din fata, daca vad ce se intampla in fata lui, pastrand distanta de siguranta si sporind atentia. Daca sunt pe pod inclinat si cobor atunci mi-e mai simplu pentru ca vad ce se intampla in fata celui din fata mea si sunt mai relaxat - ca atare nici nu apas ambreiajul deloc, doar din acceleratie si frana si eventual schimb viteza intr-una inferioara - daca situatia o cere...Daca urc pe pod, pastrez distanta de siguranta si ascult motorul. In functie de cum suna folosesc viteza care trebuie, fara ambreiaj apasat.

                  Ca idee - mi-e mult mai bine daca "vad" prin cel din fata mea (daca are geamuri fumurii sau e duba sau camion e clar ca nu vad nimic si trebuie sa ma ghidez numai dupa el, asta insemnand ca trebuie sa fiu mai atent).

                  Zi-mi unde gresesc - daca gresesc

                  Oricum - nu imi place mersul bara la bara dar asta e...probabil ca ma voi obisnui.

                  Vorba multa, saracia omului

                  Comment


                  • #10
                    Ziceam eu pe alte thread-uri ca in Romania scoala de soferi e 0 barat. Ce sa te invete instructorul daca te tine 30 de ore numai in traficul aglomerat din oras cu maxim 40 km/h? Si mai ziceau unii ca nu trebuie sa inveti neaparat sa mergi cu 200 km/h pe autobahn din primele luni de condus, ca cica aia nu arata maiestria...
                    Eu recunosc ca in scoala de soferi nu am invatat mai nimic din ce se intampla cu adevarat in trafic, doar chestii elementare.
                    Si ca sa raspund la intrebare, nu, nu se calca ambreiajul in curba si deci implicit nu se schimba viteza, viteza o schimbi inainte sa intri in curba.
                    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                    Comment


                    • #11
                      ptr mersul bara la bara da ai zis bine , la coboratul unui pod sa zicem cum ai zis tu eu o tin pe liber si o controlez doar din frana , daca mie fff lene doar din frana de mana.
                      Sunt situatii si situatii sunt cozi in care o ti in a2a la 1500 de ture sau chiar mai putin si mergi fluent sunt situati cand apuci sa-i dai a2a si se opresc cei din fata ta , nu trec 5sec iar pleci si tot asa , sunt situati cand nu ajungi la 2000de ture cu a1a si deja te opresti o scoti pe liber si pana pui picioru stanga in repaus deja pleaca cei din fata si tot asa.

                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        corect vitriol...
                        Fuarte Nervos !!!

                        Comment


                        • #13
                          Thejock3r ai dreptate. Sonykel ai dreptate. Nu spune nimic faptul ca 9 luni nu am patit nimic. Mea culpa aici

                          Scoala de soferi - fiecare dintre noi, a iesit de acolo cu lipsuri, pe care si le-a completat ulterior singur, pe pielea lui. E ca o loterie - zic eu. Depinde cat noroc ai si cat de repede iti iese....Mai e si perioada in care ati luat carnetul fiecare: inainte, vorbesc de ceva de genul "acum 10 ani" erau mult mai putine masini, mult mai slabe dpdv tehnic si totul era mai "aerisit". Automat si instructorii auto cred ca erau mai dedicati, nefiind asa disperati dupa conceptul "soferi pe banda rulanta" - concept din care recunosc ca fac parte. Diferenta o facem fiecare dintre noi, prin reactiile ulterioare din trafic....

                          Referitor la thread: recunoasteti ca si voi la inceput, ati cerut ajutorul prietenilor soferi macar la aspectele de baza, nu?

                          Vorba multa, saracia omului

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by IulianS View Post
                            in mersul bara la bara controlez masina din ambreiaj, daca se merge foarte foarte incet.
                            fiecare are stilul lui propriu de condus. nu exista tras la indigo.
                            eu, in cazul acesta, controloz masina doar din frana si acceleratie
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Hai ca asa mai merge. Thanks Vitriol. Apreciati-ma si incurajati-ma ca ma ajuta

                              Vorba multa, saracia omului

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google