In Romania vorbim de "ciuning", de fapt.
Nivelul Tuningului In Romania
Collapse
X
-
Parerea mea de posesor de masina autohtona putin modificata este ca daca vrei sa intrii in hora asta trebuie sa te gandesti bine inainte nu sa preferi lucruri ieftine si de duzina care intr-un timp foarte scurt o sa cedeze.
Dupa cum bine stiti am un kit exterior facut de baietii de la Baia Mare de la ProStreet Tuning, Kit exterior pe care am platit la vremea respectiva in aprilie 2008, 3400 Ron, dar a meritat toti bani astia avand in vedere ca dupa aproape 3 ani de cand este montat pe masina nu s-a crapat, nu s-a deformat sau mai pe scurt se comporta si acum la fel ca si in prima zii.
La motor am ales o resoftare facuta la DimSport de care de asemenea sunt foarte multumit si nu am nimic sa reprosej si care dupa cum a fost facuta reclama s-a dovedit ca este reala si in momentul in care am masurat masina pe un stand dinamometric rezultatul a fost cel care a fost amintit in reclama.
deci in concluzie vorbind despre lucruri concrete care le am eu pe masina mea am tras urmatoarea concluzie:
- Daca vrei sa faci ceva de calitate care sa dureze nu trebuie sa te zgarcesti la bani.
Si eu am prieteni care puteau sa-mi faca un kit exterior poate la un sfert din banii care i-am dat eu si de asemenea puteam sa-mi fac o resoftare care nu ma costa nimic, dar sunt sigur ca rezultatele in ambele cazuri nu erau aceleasi.
Poate o sa ziceti ca in situatia in care faceam aceste lucruri la prieteni si nu aveam rezultatul dorit nu am prieteni adevarati , dar daca sunteti cinstiti o sa recunoasteti ca de cele mai multe ori pretul mai mare platit pe un nume cu renume inseamna si experienta acumulata in timp si rezultatele acestei experiente.
Ideal ar fi sa sa stim noi fiecare sa ne facem ce dorim cu mainile noastre sa nu mai apelam la nimeni firme specializate sau prieteni, dar din pacate nu toti avem cunostiintele necesare, timpul sau uneltele necesare si atunci de preferat este sa gandim de 10 ori inainte sa ne apucam de treaba.
P.s.
Aceste randuri pe care le-am scris reprezinta parerea mea stricta si personala asupra celor observate de mine pe parcursul micilor modificari pe care le-am facut la masina mea din 2008 pana in prezent, nu caut sa fac reclama sau sa jignesc pe nimeni.
Bafta tuturor in alegerea pe care o faceti!!!sigpicFast&Furious
Team CSR
Logan Club CLUJ
Comment
-
Originally posted by rares.13rrs View PostCred ca m-am exprimat putin gresit si nu m-ati inteles. Nu ma refer la stikere, prelungiri din vitan, finale cu leduri si alte avioane care sunt facute prin china sau republica moldova. Tiganeli sunt si dincolo.
Ideea era in felul urmator. Mergi la firma X, iti lasi masina sa-ti faca din fibra un eleron... mergi la firma Y sa-ti comande un set de jante si etrieri brembo sa ti monteze... mergi la firma Z sa-ti faca un bodykit, la fel lasi masina acolo si te intorci dupa o saptamana sa o iei.... mergi la firma ZZ sa-ti colanteze exteriorul in portocaliu mat.... etc..
Ma refeream la genul acesta de lucrari cat de multumiti sunteti de ce primiti in schimbul banilor care ii dati. De specialistii de la noi, autohtoni nu de pietari. Orice revista auto deschizi e imposibil sa nu gasesti o multime de anunturi de genul "execut elemente de fibra... vopsesc elemente cromate.... etc"
am votat mediocru, pentru ca si aia care fac tuning maret pe bani adevarati sunt kitchosi si habar n au ce se poarta de cele mai multe ori..vremea kiturilor imense s a dus de mult...sigpic
Comment
-
Vroiam sa postez si eu, dar se pare ce GEO a fost "la subiect"
Asa am votat si eu,mediocrusigpic
"BRABUS" STYLE
Comment
-
Geo in mare parte de acord cu tine doar ca sunt unele lucruri pe care nu le poti face singur sau nu te pricepi. De exemplu eu sunt hent-careu in ceea ce inseamna electrica-electronica (daca leg 2 fire sigur ia masina foc). Ar mai fii partea de engine-tunning pe care nu o poti face acasa, sau o poti face doar partial.
Problema pe care o ridica colegul care a deschis acest topic se referea exact la chestiile astea, pe care nu le poti face acasa si te duci la o firma de "ciuning". Problema este ca acolo nu exista specialisti. De exemplu daca mergi la o firma care se vrea de tunning si le zici ca vreai sa alezezi blocul sa planezi chiuloasa sa faci orice modificare de hard o sa se uite aia la tine ca la ozn-uri. Diferenta dintre ei si un mecanic oarecare e zerooo. E usor sa vina unu cu niste piese si tu sa le montezi pe masina, dar sa ii calculezi ce piese ii trebuie greu domne.
Cred ca mai multe detalii legate de un tunning adevarat ar putea sa ne dea vgroza, sa ne spune exact cum au lucrat baietii la el, dar si acolo o sa fie o doza destul de mare subiectivism.sigpic
Comment
-
Din pacate tuningul in Romania a decazut mult , a fost in floare intre anii 2005-2007 , inca si in 2008 s-a mentinut destul de bine , dar dupa 2008 s-a prabusit aproape total , in ziua de azi in foarte putine orase daca se mai organizeaza un show tuning , multe cluburi de tuning au disparut , aici vorbind de tuning ca lumea nu de kitch cum isi fac marea majoritate a taranilor din ziua de azi . Noroc ca s-a bagat la noi King of Europe si au adus ceva nou si spectaculos ca altfel eram chiar la pamant
Comment
-
Comment
-
Originally posted by Salieri View PostDin pacate tuningul in Romania a decazut mult , a fost in floare intre anii 2005-2007 , inca si in 2008 s-a mentinut destul de bine , dar dupa 2008 s-a prabusit aproape total , in ziua de azi in foarte putine orase daca se mai organizeaza un show tuning , multe cluburi de tuning au disparut , aici vorbind de tuning ca lumea nu de kitch cum isi fac marea majoritate a taranilor din ziua de azi . Noroc ca s-a bagat la noi King of Europe si au adus ceva nou si spectaculos ca altfel eram chiar la pamantIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
Comment