Motor Electric 3kw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Posibil 2.7, avand condensator in circuit, in timpul functionarii.
    Condensatorul de pornire il scoti manual; ti-am vorbit cum si cu ce; automat e prea complicat, costisitor.

    Pai nu e mare inginerie, pentru cineva care se pricepe. Daca vrei, poti sa ma tii la curent cu metoda folosita si imi pot spune si eu o parere; daca doresti, nu tin neaparat.
    Last edited by IancuMIC; 9 February 2013, 22:12.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • #17
      Motorul asta e facut sa porneasca stea/triunghi.
      La o putere de 3KW depaseste 50A la pornire(7...11 xIn - val.7 e pentru stea iar 11 ptr. triunghi ), conductorul de 2,5 suporta maxim 19A deci iti dai seama cam ce instalatie iti trebuie pentru alimentarea motorului asta. Foloseste un comutator stea-triunghi manual.
      Eu zic sa te documentezi bine inainte sa-l pui in functiune dar mai bine mergi la un electrician care stapaneste domeniul pentru a rezolva problema de alimentare.
      Last edited by Cromatic; 9 February 2013, 22:14.

      Comment


      • #18
        @ Petrutzmarian: asculta-l pe IancuMic ca omul stie bine ce vorbeste.

        Treaba cu scaderea puterii e adevarata - care se traduce in scadere de cuplu motor. Ceea ce te doare cel mai tare, este scaderea semnificativa a cuplului la pornire.

        Asa ca ar trebui sa spui si la ce aplicatie doresti sa folosesti motorul. Daca se face cu pornire in gol - e cat de cat OK. La pornire in sarcina e mai nasol. (metoda cu ajutorul pornirii motorlui cu sfoara e veche - si reduce si curentul de pornire <regimul de pornire este regim de scurtcircuit>)

        Trebuie sa iti faci singur o socoteala, sau sa te ajute un electrician/inginer cu un sfat - daca pentru aplicatia ta e OK motorul ala modificat, sau iti cauti un motor monofazat la 220/230V si rezolvi problema - dar pentru asta trebuie clarificat regimul de utilizare al motorului de actionare.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Cromatic View Post
          Motorul asta e facut sa porneasca stea/triunghi.
          La o putere de 3KW depaseste binisor 50A la pornire(7...11 xIn - val.7 e pentru stea iar 11 ptr. triunghi ), conductorul de 2,5 suporta maxim 19A deci iti dai seama cam ce instalatie iti trebuie pentru alimentarea motorului asta. Foloseste un comutator stea-triunghi manual.
          Eu zic sa te documentezi bine inainte sa-l pui in functiune dar mai bine mergi la un electrician care stapaneste domeniul pentru a rezolva problema de alimentare.
          Te rog eu, NU.
          Din respect pentru tine, nu comentez, dar ai spus numai prostii.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • #20
            Pai a spus.

            Originally posted by petrutzmarian View Post
            vreau sa il folosesc pentru un abric, motorul actual este de 1.8 kw
            Originally posted by IancuMIC View Post
            Te rog eu, NU.
            Din respect pentru tine, nu comentez, dar ai spus numai prostii.
            Pai nu e nici-o rusine - spune ce e gresit, asa mai invatam si noi...
            Last edited by Cromatic; 9 February 2013, 22:20. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • #21
              Din pacate nu am agenda electricianului la indemana, insa 19A la 2,5 mm2 Cupru nu cred - poate aluminiu...

              Comment


              • #22
                Curentul maxim admisibil pentru conductoare electrice individuale din Cu cu izolație de PVC, la temperatura ambientului de +30°C şi montate în tuburi izolatoare (copex, guaina, etc.) este de 19A. Pentru cabluri montate aparent (în aer). Imax = 25A(sect. 2,5mmp) - scrie in normativul I7.

                Originally posted by petrutzmarian View Post
                da, pe placuta lui scrie exact cum a zis si IancuMic : 220v/380v
                Originally posted by Cromatic View Post
                Motorul asta e facut sa porneasca stea/triunghi.
                Mda, acum imi dau seama de greseala facuta(dupa ce am vazut postul lui petrutzmarian).
                Deci, in reteaua de distributie de joasa tensiune de 220/380 V , daca pe placuta indicatoare a motorului este scris 220/380 V , motorul nu poate fi pornit in stea-triunghideoarece tensiunea statorica nominala pe faza este de 220 V si nu de 380 V cat ar fi tensiunea ce s-ar aplica pe faza la conexiunea in triunghi a infasurarii statorului iar motorul s-ar arde foarte repede , datorita unei tensiuni mai mari cu 73 % fata de tensiunea nominala pe faza - pe placuta indicatoare trebuie sa existe mentiunea 380/660 V.

                Concluzia: Pornirea stea-triunghi poate fi aplicata numai motoarelor asincrone avand tensiunea statorica de faza egala cu tensiunea de linie a retelei de alimentare .
                Last edited by Cromatic; 9 February 2013, 23:07. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #23
                  In genere motoarele de puteri ca acestea despre care facem vorbire se pornesc direct.
                  Curentul absorbit la pornire nu este luat ca baza de calcul in vederea dimensionarii circuitului de alimentare; daca ar fi asa ar trebui sa avem motoare de 3Kw alimentate cu cabluri 4x10mmp.
                  Orice conductor are posibilitatea sa suporte pentru un timp, un curent superior celui denumit maxim; maxim admisibil se refera la functionarea permanenta cu sarcina fara a se incalzi; motorul acesta de 3kw poate functiona in siguranta, alimentat cu un cablu de tipul mccg, 4x2.5 mmp.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • #24
                    Cand intra in lemn...ii foarte solicitat.
                    Daca cel pe care il folosesti ii pe 230V,eu zic sa nu te complici cu cel de 3.
                    Si intradevar poti sa scoti peste jumatatea puterii lui,dar cu un consum foarte mare.
                    Pe electrician nu il intereseaza factura ta!
                    Ai grija.

                    Comment


                    • #25
                      E cam la limita conductorul de 2,5mmp. In general se merge pe reteta clasica - 4A/mmp - pentru a evita incalzirea si caderile de tensiune pe circuitul respectiv.

                      Acum intreb si eu - daca in functionare normala ia 17A, cat ia la pornire?
                      Attached Files
                      Last edited by Cromatic; 9 February 2013, 23:53.

                      Comment


                      • #26
                        Vezi ca ce ai tui acolo se refera la electromotoare cu 4poli, respectiv 1500rpm, monofazat.
                        Subiectul nostru este un electromotor trifazat, de 3Kw, 3000rpm, ce urmeaza a fi folosit la 220v; sa nu poluam discutia cu date din alt film. Motorul despre care vorbim, alimentat la 220v, nu va lua nicodata 17A in functionare.
                        Am tiganit un astfel de motor, de 3Kw, dar la 1500prm, alimentat la 220v, fara condensator de lucru, adaptat la o pompa de Raba, pentru udat; il porneam la sfoara, iar in mers nu lua mai mult de 9-10A.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • #27
                          Din experienta, cam cat apreciezi ca e randamentul unui astfel de motor?

                          Comment


                          • #28
                            Tu vrei sa alimentezi un motor industrial cu instalatie electrica gen cladire civila/industriala, pe copex cu FY?

                            Un motor electric de 3 KW il alimentezi cu un cablu FYY (de exemplu 3x2,5) Acuma, in privinta sectiunii cablului, intreruptorul utilizate si protectia circuitului trebuie facute toate calculele de dimensionare: pt. curent nominal, curent de pornire, cadere de tensiune (in special la trasee lungi) - iar alimentarea o tragi direct din tabloul electric, daca vrei sa nu ai suprize. La o casa, nu stii ce e tras prin instalatie si cat de bine sunt facute legaturile electrice in doze. Daca omul face cine stie ce lucrari cu scula respectiva si accidental forteaza/blocheaza motorul - instalatia trebuie sa reziste curentului de suprasarcina/scurtcircuit. Nu va jucati cu chestiile astea, ca dati foc la casa de nu va vedeti.

                            O alta problema e ca alimentand acest motor, trage destul de multa energie reactiva - daca nu e compensat cu un condensator calculat corect - si iti deformeaza destul de tare sinusoida - adica daca ai consumatori mai sensibili in casa o sa fie perturbati cat functionaza motorul.
                            Last edited by ion_R5; 10 February 2013, 02:19. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • #29
                              referitor la cablul de alimentare cu energie, eu am facut alt traseu pentru atelier ( Fy 4mm), am avut probleme de genul si cu motorul de 1.8 kw.urmeaza sa ma duc cu el , si apoi vad daca il pot folosi la parametrii normali.multumesc tuturor

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Cromatic View Post
                                Din experienta, cam cat apreciezi ca e randamentul unui astfel de motor?
                                Nu m-a preocupat aceasta problema; in astfel de situatii ma limitez sa masor tensiunea efectiva la bornele motorului si curentul in functionare pentru a avea cat de cat o idee despre ce putere dispune electromotorul in acel moment.
                                Randamentul e un parametru greu de aflat si mai greu de calculat; depinde de constructia motorului, pierderile acestuia, puterea utila in acel moment care tine de calitatea energiei din retea, samd. as specula daca ar trebui sa dau un raspuns.
                                Originally posted by petrutzmarian View Post
                                referitor la cablul de alimentare cu energie, eu am facut alt traseu pentru atelier ( Fy 4mm), am avut probleme de genul si cu motorul de 1.8 kw.urmeaza sa ma duc cu el , si apoi vad daca il pot folosi la parametrii normali.multumesc tuturor
                                Daca in toata casa ai conductor de 2,5mmp, atunci realizazi ceva doar alimentand motorul ala de 3kw direct din blocul de masura; daca ei dintr-o derivatie si pui conductor de 4mmp e ca si cum ai o alimentare generala cu apa de 1'' iar pe ultimii metri pui teava de 2''; asta ca sa ma exprim mai mai plastic si sa intelegi.
                                Foarte pertinente si observatiile lui @Ion_R5.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google