If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ii pui convertizor de frecventa, il legi pe triungi (230V) si nu va mai trage nici curent mare la pornire nu va distorsiona reteaua, si vei avea si turatie reglabila.
Convertizorul se alimenteaza monofazat pe 230V si va scoate trifazat 230V.
Un softstarter, poate. Mai bine isi cumpara doua motoare la 220v de banii aia.
Pune si tu un link cu variatorul ala care are intrare monofazata 220v si scoate 220v trifazat, de 3kw sau o denumire comerciala.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Convertizorul ala e o scula scumpa - nu stiu daca pentru aceasta aplicatie isi scoate banii. Asa isi cumpara direct un motor monofazat si termina povestea. Asa cum vrea acum - motorul trifazat alimentat in monofazat,va avea si consum mare de curent si cuplu motor destul de slab. (fata de ca ar scoate motorul alimentat trifazat)
In privinta randamentului - IancuMic a punctat foarte bine - e greu sa ne hazardam cu o apreciere. Randamentul este o caracteristica constructiva a motorului (tine de mai multi parametrii - unul foarte important dintre ei fiind intrefierul <distanta dintre rotor si stator>, dar si turatia, etc, etc)
Are un pret cam mare dar la ce stie sa faca eu zic ca merita atata timp cat il folosesti sa "produca".
N-am riscat sa propun aceasta solutie, care oricum e mult peste necesitatile unui utilizator care vrea sa utilizeze un motor electric de 3kw pentru o aplicatie oarecum ...simpla, anume un abric; imi era teama sa nu cad in penibil.
Cel mai adecvat e softstarterul (demaraj si decelerare controlata), fata de un un variator de viteza are intrebuintari in alicatii complexe.
Raman la parerea ca o solutie scumpa nu e agreata de colegul care a ceru ajutorul; e ca si cum ar dori o bicicleta, iar noi ii propunem o motocicleta Honda.
Daca vreti putin of, este ultima mea preocupare (nu ma satur niciodata vorbind despre variatoare de viteza); de cativa ani am inlocuit sistemele de actionare clasica al electromotoarelor asincrone cu variatoare de la Schneider si Eaton; si ca sa nu fiu considerat oportunist iata ceva concludent aici.
La 3 kW alimentati monofazat cu condensator esti peste limita eficientei energetice curentul e mai mare, cuplul produs de motor este la jumatate din ce poate.
Nu poti folosi softstarter pe un motor trifazat alimentat monofazat, convertizorul de frecventa e singura solutie viabila economic. daca o foloseste zi de zi isi va scoate banii in mai putin de 1 an.
BTW la un motor electric pretul motorului este de numai 2 % din pretul energiei consumate pe o durata de viata estimata de 10 ani (utilizare continua).
Si eu folosesc VSD-uri de la 0.18 kW la 4700 kW .
Tot asa am zis si eu dar cum spune si Ion_R5 si IancuMic, nu cred ca omul e dispus sa cheltuie 1359 lei pe un convertizor de frecventa cand un motor nou de 3Kw monofazat e sub 1000Ron, trebuie sa existe o justificare si in acest sens
Nu poti folosi softstarter pe un motor trifazat alimentat monofazat, convertizorul de frecventa e singura solutie viabila economic.
Poate n-ai urmarit topicul de la inceput; acel electromotor de 3kw, despre care se face vorbire, poate functiona la 220v delta si 380 stea; toate trifazate, nu 220 monofazat; artificiul cu, condensatorul sau pornirea la sfoara, sunt "tiganii" pe care o facem noi, dar in mod normal electromotorul acela este destinat doar alimentarilor in sistem trifazat.
daca o foloseste zi de zi isi va scoate banii in mai putin de 1 an.
In ce sens?
Daca stii ce poate face un variator de viteza, atunci NICIODATA, nu folosesti asa ceva doar pentru pornirea electromotoarelor; nu se justifica investitia; vezi softstarter.
Poate n-ai urmarit topicul de la inceput; acel electromotor de 3kw, despre care se face vorbire, poate functiona la 220v delta si 380 stea; toate trifazate, nu 220 monofazat; artificiul cu, condensatorul sau pornirea la sfoara, sunt "tiganii" pe care o facem noi, dar in mod normal electromotorul acela este destinat doar alimentarilor in sistem trifazat.
In ce sens?
Daca stii ce poate face un variator de viteza, atunci NICIODATA, nu folosesti asa ceva doar pentru pornirea electromotoarelor; nu se justifica investitia; vezi softstarter.
Mai mult ca sigur, cel care a deschis topicul, are retea monofazata de 230V. unde convertizorul este singura solutie de a alimenta un motor trifazat din sistem monofazat.
Iar un motor monofazat de 3 kW va avea un curent de pornire pe direct urias(70...100A).
Last edited by proteinman; 11 February 2013, 00:37.
Nu ia atata curent la pornire; altfel intreruptoarele din tablou ar "vedea" ca si cum ar fi un scurtcircuit.
Uite aici o placuta de identificare al unui motor de 3kw, asemanator cu cel aflat in discutie.
Si uite asa, colegul care ne-a dat o tema de discutii, ne-a lasat cu ...ochii in soare. Eram curios cum o fi rezolvat cu acel motor.
Sunt tare curios daca va mai posta vreodata; poate doar cand va mai avea nevoie de ceva.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment