Inventii Si Alte "mestereli"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inventii Si Alte "mestereli"

    Va salut colegi loganisti! De cand ma stiu imi place sa mesteresc si cred ca nu sunt singurul pe aici. Am facut tot felul de "dracii" cu LED-uri , motorase si de ceva vreme incoace , satul de lumina chioara a lanternelor din comert(cele la preturi accesibile) m-am gandit sa imi construiesc singur un far pentru bicicleta din dotare.
    Am incercat tot felul de combinatii cu LED-uri , lentile , oglinzi diferite voltaje amperaje(implicit baterii) dar de cand am pus mana pe un aparat foto defect m-am gandit sa imi fac far cu xenon.
    Blitzul are un condesator(330v ) iar "becul" este o bagheta de sticla cu 2 fire la capat. M-am gandit sa improvizez ceva astfel incat sa obtin un kit asemanator cu cel de la masina ; alimentez condensatorul (pana se incarca) si porneste becul iar in continuare alimentez becul la 4,5v sa zicem. Am toata schita in cap dar am o mica problema si anume o sa reziste becul? sau o sa se arda repede daca este tinut prea mult?
    Revin cu o schita si cateva poze.
    I changed her oil , she changed my life
    sigpic

  • #2
    becul de la blitzul unui aparat foto este conceput pentru aprinderi bruste in care sa degaje cat mai multa lumina. Nu rezista la o prindere constanta
    soselele din România au prea putin RAM si video pentru NFS

    Comment


    • #3
      Stiu ca este conceput pentru aprinderi bruste dar asa brusc se aprinde si becul de xenon(la 3-4s -in functie de balast- de la actionarea intrerupatorului dupa care functioneaza la 12v) si ma gandesc ca as putea face ceva sa il mentin si pe acesta aprins. Incerc cu tensiuni mici (1,5v) si un maxim de 4,5v. Am avut 2 aparate dar cand am vrut a iau blintzul din unul am rupt firul ala si m-am ... in el . Asa puteam sa am unul pentru exeprimente...
      Am facut si o schita si planul ar fi urmatorul : las condensatorul "la incarcat" iar cand vreau sa pornesc becul voi avea 2 butoane : unul pentru condensator is unul pentru bateria cealalta care va mentine blitzul aprins ; apas butonul de la condensator si aproape concomitent si pe cel de la sursa(mai e pericolul sa termin sursa cealalta , ce mentine blitzul aprins...). Miercuri o sa demontez blitzul de pe aparat(cu grija de data asta si vad ce si cum)...
      Attached Files
      I changed her oil , she changed my life
      sigpic

      Comment


      • #4
        Am desfacut blitzul. Este prins de placa aia in 2 puncte(ceva siliconic) si , dupa cum vazusem si la cel pe care l-am stricat mai are un fir in spate care vine lipit de "oglinda" (nu stiu ce rol are) . Firele de la condensator respectiv bec trec prin niste dracii mici de pe placa (cred ca sunt niste controlere ca sa sincronizeze declansarea , nu cred ca au alt rol). Am facut cateva poze , putin cam neclare , nu am avut timp azi sa desfac blitzul de pe placa si sa incerc ceva. Daca poate cineva sa ma lamureasca ce e cu cel de-al 3-lea fir(legat de oglinda)...
        Attached Files
        I changed her oil , she changed my life
        sigpic

        Comment


        • #5
          esti pe langa
          cunosti bine sistemul de aprindere al unui bec cu xenon? stii cum functioneaza?stii cine il tine aprins permanent?
          vezi ca nu-i o joaca cu kilovoltii

          Comment


          • #6
            Tocmai d-asta am deschis acest topic sa ma informez mai bine... Daca doresti sa ma ajuti
            Stiu ca nu e de joaca cu electricitatea , m-am si curentat bine cand am desfacut un aparat foto(am atins condensatorul fara sa stiu si era incarcat)...
            I changed her oil , she changed my life
            sigpic

            Comment


            • #7
              de la a te informa pana la a cunoste e un salt mare
              ''goagalul'' te ajuta cel mai mult sau /si tutorialele de pe you tube

              Comment


              • #8
                Tocmai ca am citit destul de mult despre instalatiile de xenon , poate nu am citit unde trebuia. Din cate stiu balastul genereaza o tensiune foarte mare necesara pentru aprindere becului , iar cand arcul electric s-a format acesta poate fi intretinut la o tensiune mica , avand si un consum mai mic de energie fata de un bec clasic.O sa "studiez" mai bine alcatuirea unui bec cu xenon; nu sunt chiar habarnist in electronica insa HID-urile ma cam bat , momentan....
                I changed her oil , she changed my life
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Mai bine incerci sa faci farul pentru bicicleta cu led Cree ,nu te mai complici cu inalta tensiune .
                  Sunt leduri cree XM-L de putere mare care lumineaza echivalentul unui bec de 90W.


                  Eu mi-am facut la scuter 4 DRL-uri cu leduri de 50W ca sa ma vada mai bine conservarii in trafic.Consumul pentru toate este in jur de 4A .Ledurile sunt astea

                  Atentie la ledurile de putere trebuie sa le faci sursa de curent constant si racire buna altfel se ard.
                  Attached Files
                  Last edited by GFN; 17 April 2013, 13:40.
                  Captain of the black pearl

                  Comment


                  • #10
                    Am avut vara trecuta o tentativa de a folosi CREE insa cand am dat comanda(am comandat si altele pe langa ) nu aveau ceva si am renuntat. Cam la ce pret ar ajunge o sursa de curent constant(banuiesc ca este defapt o rezistenta care se leaga in serie pe circuit) , ceva mai la buget , nu dau 70 lei. O sa incerc cu blitzul ceva chiar daca nu am asteptari prea mari(vorba aia "doar ce se poate intampla?") . O alta varianta ar fi sa iau un LED de la blitz-ul vreunui telefon (am un Nokia 6500 slide dar mi se pare cam slabut blitzul)...
                    Multumesc pentru poze , ai putea sa faci si o poza cu ele noaptea? (sau daca mai ai vreunul in plus sa il aprinzi doar pe ala , nu o sa pun 4 leduri in far).
                    I changed her oil , she changed my life
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Sursa de curent constant se face cu LM317 si cu rezistenta care se calculeaza in functie de ce curent vrei sa alimentezi ledul.Ai link mai jos cu calculator pentru rezistenta.

                      Am o poza cu ledurile noaptea dar erau decat doua montate pe scuter de proba acum cu toate 4 inca nu am facut poza .
                      Attached Files
                      Captain of the black pearl

                      Comment


                      • #12
                        Fac ceva lumina . Ai folosit si lentile/oglinzi?
                        I changed her oil , she changed my life
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          La baza erau lanterne cu led dar mult mai slab ca putere .Am folosit de la ele doar capatana cu oglinda si din interior un inel din aluminiu pentru prinderea ledului care are si rol de disipare a caldurii.
                          Attached Files
                          Captain of the black pearl

                          Comment


                          • #14
                            Multumesc frumos!
                            I changed her oil , she changed my life
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Zilele trecute din greseala am prajit multimetrul .M-am ofticat pentru ca era modelul cu afisaj mare usor de vazut chiar si pentru un miop, plus ca avea si buzzer.
                              Dupa ce am vazut ca are pastila direct pe placa si ma gandeam sa il arunc direct la cos mi-a venit o idee.
                              Sa gasesc unul cu cipul si pinii pe placa la fel ,sa ii tai cablajul la cel donator apoi sa il lipesc la cel defect,asa ca de dimineata am pornit la piata unde am gasit un aparat bun pentru ce imi trebuia cu 10 lei.
                              Cipul este un ICL 7106 dar facut de chinezi direct pe placa multimetrului ,pe langa asta aranjamentul pinilor este diferit de capsula normala cipului SMD.
                              Operatia a fost un succes ,dupa aproximativ o ora de taiat pilit si lipit circuite minuscule.
                              Attached Files
                              Captain of the black pearl

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google