Multi soferi de autobuz se comporta in trafic la fel ca taximetristii, li se pare ca au regim preferential, la fel ca politia, pompierii, ambulanta. Am asistat la o replica a unui taximetrist care s-a bagat in intersectie desi nu avea prioritate, "Casca, ba, ochii, nu vezi ca trece un taxi?"
Incidente din trafic-Accidente
Collapse
X
-
Pe o strada ingusta, printre blocuri de apartamente, se poate circula doar pe centru, pe margini sunt 2 siruri longitudinale de autoturisme.
Virez din drumul principal catre aceasta, ma asigur sa nu fie cineva pe aceasta poteca si intru.
Dupa cativa zeci de metri, hop si o duba care, desi m-a vazut si trebuia sa stea unde avea o fereastra, continua rulajul pana....ne blocam.
Ii zic: "Nu ai vazut ca eram deja angajat?". La care el interpreteaza ca as fi salariatul firmei, care firma???
Imi raspunde ca el are prioritatea de trecere. Il intreb: cine ii garanteaza asta, unde scrie.
Replica a fost "geniala": eu am prioritate, sunt mai mare, scrie in Regulament.
M-a lasat masca.
Nu e singurul, am patit si cu autobuz, pe contrasens, gata sa ma loveasca, trebuia sa imi acorde prioritate de dreapta, dadea din maini ca disperatul ca nu il las (?Q?F?)
Sunt multi care mizeaza pe gabarit, pentru a avea intaietate, dincolo de regulile de circulatie.
Iar accidentul din Ploiesti...sunt convins ca are radacini, nici unul din soferi nu a fost usa de biserica, ce s-a vazut au fost doar consecintele. Asa se intampla cand se intalnesc 2 berbeci...Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Asta cu stradutele printre blocuri e tipica.
De multe ori m-am asigurat ca nu vine nimeni. Iar daca intrau unii dadeam in reverse si ii lasam. O singura data m-am enervat. Liber, intru si un cocalar cu gioarsa de Haudi vine apoi cu viteza. Mai aveam vreo 4-5 metri si era un loc liber unde puteam sa intru pe bordura si sa ii las loc. Dar el a accelerat. Bot in bot. Nu am cedat. Si putoiul a dat pana la urma inapoi. Multi cred ca au lumea la picioare cu "bolidul" lor SH. Cand nu au cei sapte ani de acasa ce pretentii sa avem despre respect in trafic?
Legat de contrasens eu am luat un deget mare de la unul cu dubita ca l-am evitat. In loc sa isi faca cruce el a considerat ca "m-a facut".
Despre gabarit, aia mari si tari atasez o poza facuta cu cateva ore in urma. A acordat motarlanul prioritate la vreo 8 masini dar apoi s-a bagat. Ca el o are mai mare. Un alt exemplu, dar situatia asta e des intalnita.Attached FilesLast edited by Gil26; 4 October 2018, 19:57.
Comment
-
Bine. Desi e un caz minor hai sa mai vedem.
In prima poza cel mare considera ca tot drumul e al lui. Si asta cred ca e destul de periculos si des intalnit. Se circula pe axul drumului sau chiar se intra putin si pe contrasens. Am vazut destule cazuri cand bizonii s-au acrosat (amandoi pe axul drumului).
In a doua se vede cum totusi cel din sens opus trage mult dreapta. Dar mai ales indicatorul cedeaza trecerea de preatentionare (in dreapta). Probabil ca de la un anumit tonaj nu este valabil.
In a treia totusi cedeaza trecerea un timp (desi "avea prioritate" de gabarit).
In a patra profit si eu ca sensul giratoriu era blocat (se vede cum cel mai mic a fost oprit de TIR si chiar a asteptat ceva timp pana cand ala a schimbat vitezele) de cel mare si tare si intru pe prima iesire. Nu a fost prea corect dar nici nu am incurcat.
Daca nu mentiona colegul 77sky despre gabarit poate ca nici nu bagam de seama asta. Sunt prea frecvente si au devenit chiar banale.
Comment
-
77sky, nu mă lasă regulamentul forumului să spun ce aș vrea să spun uneori la adresa unor nemernici... mai ales că am și eu copil pieton care merge la școală și traversează 'juma de oraș...
****************
În altă ordine de idei, nenea de mai jos mergea cu 15-20 km/h pe drum destul de circulat unde se merge cu 50 kmh. Ținea vreo 10 mașini în spate. Nu dădea semnal, vorba românului îl durea la $#@!. Nici măcar nu era pe avarii.
A mers așa (pentru cine cunoaște zona) de la P-ța Reșita pe Str. Reșița până în capăt apoi a făcut dreapta pe Nițu Vasile (fără semnal) până la intersecția cu Bd. C-tin Brâncoveanu unde a făcut iar dreapta și tot fără semnal. Mai și gesticula că ce am cu el. Îl vedeam în oglinda lui retrovizoare cum boscorodea. Totul s-a petrecut pe o porțiune de cam 1 km.
Ce e mai trist pentru el este faptul că am intrat în direct pe wazzup fix cu... ȘEFUL lui pe care-l cunosc și care mi-a mulțumit! Măcar atât am putut face.
Nu știu cum e cu amenzile, dar știu că există un articol din Codul Rutier, care face referire la decongestionarea traficului și la cei care incomodează în trafic. Știu, șeful lui nu îl poate amenda, dar dacă prin zonă s-ar fi aflat cineva de la Rutieră, cred că l-ar fi sancționat cumva...Attached FilesLast edited by Catalin S.; 5 October 2018, 09:45.
Comment
-
Inca nu exista obligativitatea circularii cu o minima viteza, deci nenea ala merge regulamentar. Ca incurca sau enerva lumea care vroia sa mearga mai tare, asta e problema celor din spate. Si mie mi se intampla foarte des pe DN1 sa trebuiasca sa merg in spatele unora care merg cu 60 km/h in afara localitatilor pe portiuni de drum unde nu pot fi depasiti (linie continua).
Comment
-
Originally posted by Catalin S. View Post77sky, nu mă lasă regulamentul forumului să spun ce aș vrea să spun uneori la adresa unor nemernici... mai ales că am și eu copil pieton care merge la școală și traversează 'juma de oraș...
****************
...
„Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”
Comment
-
Originally posted by puimik View PostInca nu exista obligativitatea circularii cu o minima viteza, deci nenea ala merge regulamentar. Ca incurca sau enerva lumea care vroia sa mearga mai tare, asta e problema celor din spate. Si mie mi se intampla foarte des pe DN1 sa trebuiasca sa merg in spatele unora care merg cu 60 km/h in afara localitatilor pe portiuni de drum unde nu pot fi depasiti (linie continua).
Serios? Dar cu asta ce e?
Art. 339 Împiedicarea sau îngreunarea circulaţiei pe drumurile publice Infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe drumurile publice.
Bine, obligativitate nu există, dar există altele...
Comment
-
nu stiu daca se refera la mersul incet, cred ca mai degraba la oprirea voluntara masinii in asa fel incat ceilalti sa nu treaca, sau blocarea drumului cu diferite obstacole, fara autorizatie, etc. ala se misca totusi, poate nejustificat de incet, dar nu sta.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Da și nu!
Dar hai să luăm un caz concret, un exemplu sau cum se mai spune, hai să facem un exercițiu de imaginație.
Ne aflăm în Germania, Franța sau Belgia, unde în fiecare stație de autobuz este afișat, pe langă harta transportului în comun a orașului (chiar nu ai cum să te rătăcești acolo) și orarul la care vin autobuzele. Orar de care se ține cont aproape "la sânge", ok?
Și iată că apare un Dorel plictisit, fie el român, emigrant, somalez sau localnic. Și merge încet spre foarte încet pentru că i se rupe și pentru că a reușit în sfârșit să-și ia un cazan de BMW sau de Audi (deși ca localnic merge cu mașini din clasa mică și cu consum redus). Merge așa nu o dată pe lună ci de vreo 4-5 ori pe zi sau chiar de mai multe ori pe zi. Celelalte mașini stau logic în spatele lui, inclusiv autobuze.
Și nu e doar el care conduce așa, ci are și prieteni cărora li se rupe și care conduc identic.
Acum ce se întâmplă?
1. I se trece cu vederea comportamentul.
2. I se bate obrazul.
3. Ia bătaie de la șofer.
4. Îl înjură pasagerii autobuzului.
5. I se dă amendă
Tot eu - postare dublă, scuze...
Un caz similar am pățit anul trecut în Napoli (bine, veți spune că napoletanii nu prea țin cont de regulamentul rutier și că șofează precum nebunii, ceea ce se și întâmplă). Pe scurt, era să mi-o iau de la un "italiano vero" pe motiv că nu mă mișcam îndeajuns de "mai cu talent". Pe acea porțiune se mergea bară la bară din cauză de sens giratoriu, iar unii făceau slalom după cum îi ducea capul și după câte "oo" aveau la purtător.
Unde vreau să ajung...
Suntem în UE, iar Codul Rutier este aproape identic.
Că se aplică sau nu, este altă poveste
Comment
-
Originally posted by Catalin S. View PostDa și nu!
Ne aflăm în Germania, Franța sau Belgia, unde în fiecare stație de autobuz este afișat, pe langă harta transportului în comun a orașului (chiar nu ai cum să te rătăcești acolo) și orarul la care vin autobuzele. Orar de care se ține cont aproape "la sânge", ok? Și iată că apare un Dorel plictisit, fie el român, emigrant, somalez sau localnic. Și merge încet spre foarte încet
Prin urmare exemplul dumitale e cam prost ales.Last edited by IancuMIC; 5 October 2018, 11:32.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Comment