If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
mr.K vorbesti din informatii sigure sau iar presupuneri.
Fanez logan-ul vechi nu avea ABS si nu fugea de spate. Adevarat...aveam si cauciucuri ok...si franele erau intretinute ok.
Nu l-ai dus tu la extrem, de-aia nu fugea. A afirma ca loganu' tau nu fugea in nicio conditie de coor, nu denota decat ca ori conduceai extrem de calm si n-ai avut situatii limita, ori ai avut noroc...ori n-ai habar de ce vorbesti. Cu voia ta, da-mi voie sa exclud a 3-a varianta.
Iti garantez ca orice logan din prima generatie, fara ABS, cu franele (stock) intretinute la zi, corespunzator si cu cele mai bune caucioace, tot fuge de spate, daca il duci spre limita. Limita aia e f. discutabila.
Acu variabila e gradu' de "exagerare" si sa-i cunosti limitele. Nu le stii, te duci intr-o parcare mare goala si te joci putin, o fortezi putin mai mult sau mai putin.
In felul asta, poti anticipa mai usor (niciodata in totalitate), limita la care incepe sa fuga de spate.
Chiar si-n aliniament, e suficient sa fi prins ceva pe carosabil, gen pata de ulei, nisip etc, combinat cu niste gume mediocre (cum au, sa recunoastem majoritatea loganelor care circula pe drumurile publice), sau chiar de iarna, a iesit, ce-a iesit...
Inainte sa apara MCV-ul, se vede o Super Nova care mergea incet si care, probabil, voia sa faca stanga. Cetateanul cu MCV-ul era in alta lume (ochii in telefon sau ceva) si cand a realizat ca ala din fata lui se opreste, a bagat piciorul in frana...
E tot o supozitie ca si a ta, insa io sunt de parere ca ala cu supernova a apucat sa faca preselectia pe banda care s-a format pt. stanga (marcajele imi lasa impresia ca acolo exista asa ceva), cu suficient timp inainte, astfel incat acesta nu l-a incomodat cu absolut nimic pe ala cu MCV (intre timp am vazut ca s-a depistat ca era o berlina ), directia inainte fiind "liber colegu". Ala s-a speriat de altceva, sau, cum am mai zis, pe contrasens era tot un MCV, dar de militie.
@Kojak pai hai sa-ti explic de ce mie nu-mi fugea: conduc destul de preventiv. Prefer sa ajung tot dintr-o bucata la destinatie
Nici mie nu mi-a fugit, decat controlat si atunci doar pe viraj (luat de volan).
O singura data am patit-o cu destui ani in urma, era intr-o iarna, carosabil relativ curat dar inselator, posibil inghet, undeva pe serpentinele din padurea Bogatii, am tras mai tare de volan ca sa urc o serpentina la dreapta, si a inceput sa iasa usor de pe traiectorie coorul in stanga. Am compensat usor din volan si acceleratie si am redresat-o aproape instant. Noroc ca pe contrabanda nu venea nimic...
Ma uitam la ala cu Taxi-ul care era in spatele camionului. Te-ai fi gandit ca omul e socat sau ceva, ca totul s-a petrecut la cativa metri in fata lui; putem spune chiar ca s-a nascut a doua oara.
Ce face cetateanul? Isi continua linistit drumul ocolind lejer bucatile de Logan de pe carosabil. Nicio treaba!
acum o sapt si ceva am fost pe drumul ala, e drum foarte bun, fara gropi, as exclude carosabilul, desi poate nu in totalitate, dar nu cred ca drumul a fost cauza principala, sau a avut un procentaj mare de "vina" in accident. cat despre frane, la toate masinile exista, din fabrica, dezechilibru de frana stg-drp. la masinile fara abs, dezechilibrul asta e mai mare, la ale cu abs, il compenseaza abs-ul, eventual esp, daca masina are asa ceva. cu gume identice, roti la fel de grele, tot franeaza o roata mai tare decat cealalta. cum masina avea un pasager, pe stanga, chiar si cu franare egala pe spate, in lipsa esp-ului, masina oricum ar fi fugit spre stanga, partea aia avand mai multa aderenta. si da, loganul fara abs, are, conform celor de la statiile itp, probleme cu dezechilibrul la franarea puntii spate. si cel cu abs are, dar, cum, ziceam, compenseaza abs-ul. daca soferul a mai si tras stg sa evite dacia rosie...cat despre nepurtatul centurii, la ce viteza a avut si la cum s-a lipit masina aia de tir, nu-l salva oricum nimeni pe sofer, nici 3 centuri si 5 airbaguri sa fi avut...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment