If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Am vazut la TV cateva imagini cu accidentul, foarte grav.
Nu au dat detalii cum s-a intamplat, dar probabil ca a fost greseala soferului care a intrat in parapet.
Eu ma intreb cum un parapet care trebuie sa te ajute sa ramai pe drum daca gresesti, de fapt iti intra in masina.
Grav accident în Caras-Severin. S-a activat planul rosu de interventie! Din primele informatii furnizate de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Semenic Caras-Severin, un autoturism s-a ciocnit cu un microbuz. În urma impactului au rezultat 6 victime. Un om a murit, doua persoane sunt în stare critica, iar alte doua prezinta politraumatisme, potrivit Agerpres.
Last edited by mr.K; 4 August 2017, 09:02.
Reason: Automerged Doublepost
Si este Logan 2 care chipurile cica-i mai sigur ca L1 ! la ce ? doar ca are ESP in standard ?
...si ca are martor de centura, chestii punctate aiurea in plus la testele de impact. eu unul zic de ani de zile ca e irelevanta prezenta esp si a martorului de centura in testele de impact, pt ca nici unul nu te protejeaza cadn tabla incepe deja sa se indoaie. la aceeasi structura a caroseriei, ptine sanse sa fie masina cu adevarat mai sigura, chit ca a primit punctaj suplimentar pentru chestii care nu te ajuta.
Last edited by Seba; 4 August 2017, 09:58.
Reason: Automerged Doublepost
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Vi se pare că în accidentul de pe A4, mașina avea pneuri de vară? Căldură mare, prob 55C-60C la nivelul asfaltului, 34-35C la umbră în zona Cumpăna. În imagini din ambele părți, cauciucurile nu sunt explodate.
Probabil ca: soferul slab, obosit de pe drum, vad ca masina are numere de BV, luat prin suprindere de ceva/cineva + cauciucuri care franeaza prost.
Sunt tipare care in majoritatea situatiilor dau un raspuns.
Aici avem: masina mica-de obicei e vorba un sofer care nu conduce mult in afara localitatii de domiciliu, deci neobisnuit cu autostrada si vitezele mari.
Masinile mici sunt cumparate de obicei de soferi care nu conduc mult, asta ducand la lipsa experientei la volan.
Avand copil de 6 ani, clar ca soferul era destul de tanar-alt minus in experienta la volan.
Eu iau in calcul si marca masinii, de exemplu sunt cu ochii in 4 cand vad masini Toyota de clasa mica si medie conduse de barbati. In 9/10 cazuri merg prost de tot.
Un barbat care isi ia i ia Toyota de clasa mica/medie inseamna ca ori nu are habar de masini, nici nu il pasioneaza masinile, condusul in general, efectiv a auzit doar ca Toyota sunt fiabile, nu conteaza ca sunt plictisitoare si nasoale la design.
Sper sa nu se supere pe mine cei 10% barbati posesori de Toyota mica/medie care totusi conduc bine.
mr.K o mica corectie la spui tu acolo...in loc de Toyota pui ori ce alta marca vrei. 90% din soferi in ro sunt praf...habar n-au de masini...doar din auzite. Eu sunt cu ochii in 4 cand masini de RO/BG/UK/MD/RU
Varsta victimelor: 35 de ani
Accidentul s-a petrecut în zona Cumpăna, pe sensul dintre Ovidiu spre Agigea. Probabil că veniseră de pe A. Soarelui și intraseră pe A4.
Mi se pare credibilă ipoteza ca, după un drum lung, cauciucurile de iarnă foarte stresate de regimul de căldură și viteză și care erau probabil lichide la suprafață, nu au mai ținut mașina pe asfalt dacă șoferul a făcut o manevră uzuală de ocolire a unui mic obstacol pe banda 1. Mașina a decolat către parapetul median.
Am experimentat mersul cu gume de iarna cand asfaltul e incins cu masina unui prieten. Parca mergeam pe role de gelatina, iar la franare parca masina nu se mai oprea.
Chiar de nu sunt interzise de lege gumele de iarna pe timp de vara, chiar daca producatorii de gume de iarna spun ca, dupa atingerea limitei de uzura, gumele de iarna se pot folosi pe timp de vara pana la uzareacorespunzatoare unei gume de vara, eu nu as merge cu gume de iarna pe timp de vara decat din ratiuni ce nu ar tine de mine.
Chiar de nu sunt interzise de lege gumele de iarna pe timp de vara
Cred că poți avea iarnă veritabilă într-o țară și doar pe alocuri temperaturi de 10-15C, dar niciodată caniculă în același timp. Deci poți impune ca iarna să meargă toată lumea cu pneuri de iarnă.
Dar inversa nu funcționează. Dacă impui doar cauciucuri de vară, chiar dacă impui doar pentru lunile de vară, să ne uităm ce s-a întâmplat în iunie la numai puține sute de km distanță. Dacă cineva are mașina doar pentru a merge pe Transalpina? Este cam greu de dat o lege dacă există multe excepții. Fiecare este liber să meargă cu ce vrea dar să știe că toți producătorii de pneuri avertizează că vara, pneurile de iarnă pot duce la pierderea controlului mașinii dacă se fac mișcari bruște cu direcția (asta pe lângă degradarea lor mai rapidă, frânarea mai proastă și consumul mai mare de carburant).
"Pe 3 iulie la ora 14.00 vremea era extrem de diferita fata de ce se intampla cu numai doua zile inainte: erau intre 14 si 18 grade in Muntenia, rar se depaseau 20 de grade in Ardeal, iar la Omu erau numai 4 grade. Cel mai cald era la Medgidia: 29 de grade. O dovada a instabilitatii din timpul verii este ce s-a intamplat la Pitesti. Pe 3 iulie la ora 16 erau numai 12 grade, in timp ce pe 1 iulie erau 36 de grade.
O alta zi cu totul speciala a fost 16 iulie cand in sud, in orase precum Oltenita, Urziceni si Slobozia maximele au fost de numai 17, iar in noaptea urmatoarele minimele au fost in mai multe orase intre 5 si 10 grade."
Sa fim seriosi; nu din cauza gumelor a luat ala balustrada in...bot. Nici cauze...tehice, nu cred ca pot fi invocate.
Soferul avea totusi 35 de ani, casatorit, cu copil, deci nu pot spune ca era totusi un om iresponsabil. Mai sunt si exceptii, dar...
Viteza, as spune eu (impact violent, in urma caruia ambii soti au picioarele amputate), pe fondul netentiei sau oboselii.
Doamne fereste.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Daca ambii au picioarele taiate, inseamna ca ambii stateau in fata, iar copilul de 6 ani, singur in spate. Nu marcheaza puncte ca mama responsabila, din punctul meu de vedere.
Sa fim seriosi; nu din cauza gumelor a luat ala balustrada in...bot. Nici cauze...tehice, nu cred ca pot fi invocate.
Viteza, pe fondul netentiei sau oboselii.
Iată harta locului.
Reportajul spune că a fost în zona Cumpăna, nu la joncțiunea cu A4, de mai sus. Omul venea de sus (colțul stânga sus) în jos. Ca să intri în parapetul median trebuie să fi subvirat într-un viraj dreapta, ceea ce ar fi fost la joncțiunea cu A4, dar ni se spune că accidentul a avut loc mai jos, la Cumpăna, unde este drum drept.
Și mai jos, în zona Lazu, drumul face stânga. Deci neatenția l-ar fi dus pe banda de urgență, nu în parapet.
Tăria impactului mi-ar sugera mie că nu a venit tangențial ci cu putere de pe banda 1. Adică îmi este greu să cred că mergea omul pe banda 2-a și neatenția l-a împins un metru în parapetul median pe care l-a atins. Ricoșa apoi pe banda de urgență ceea ce nu s-a întâmplat.
Cine știe cum se comportă gumele de iarnă topite când ating marcajul benzii de urgență cu pneurile dreapta? Dacă spui că nu din motive tehnice și nici a gumelor, cum poate neatenția pe un drum drept să te proiecteze în unghi destul de mare în parapet, fără să te răstoarne ca în testul elanului?
Point S susține că este cel mai mare retailer de anvelope cu 3400 puncte de desfacere în lume.
"What happens when you drive on winter tires in summer?
The rubber compound is much more flexible, which affects how your vehicle handles and feels on the road, especially when you make sudden turns, which often results in a loss of control."
--- Traducere: Pe vreme de vară, cauciucul foarte moale al anvelopelor de iarnă este mult mai flexibil, lucru care afectează comportamentul mașinii pe drum ("role de gelatină" s-a spus mai sus), în mod special când faci viraje bruște care de multe ori duc la pierderea controlului.
După corelarea pozelor de la fața locului cu Google Street View, acesta este locul cu exactitate al accidentului, în zona panoului.
Sa fim seriosi; nu din cauza gumelor a luat ala balustrada in...bot. Nici cauze...tehice, nu cred ca pot fi invocate.
Soferul avea totusi 35 de ani, casatorit, cu copil, deci nu pot spune ca era totusi un om iresponsabil. Mai sunt si exceptii, dar...
Viteza, as spune eu (impact violent, in urma caruia ambii soti au picioarele amputate), pe fondul netentiei sau oboselii.
Doamne fereste.
Ba bine ca nu !
Este sigur un cumul de factori, iar din lista face parte starea tehnica a masinii si anvelopele. Singurele piese care fac legatura intre masina si calea de rulare sunt anvelopele.
Cum au zis si ceilalti, pe canicule, dupa 30km de autostrada "iernile" de fac muci, literalmente.
Maiculita, si cati de-astia am vazut! Le scriu cu semn de exclamare pe comenzile de lucru atunci cand ii prind la service. Vin sa le lucrez la frane, dau in parapet si apoi dau vina pe mine? Nu tata, scriu frumos acolo jos : " auto prezinta pericol in trafic, este echipat cu ... "
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment