Incidente din trafic-Accidente

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avand in vedere faptul ca acel clip nu are sunetul original , nu avem de unde sa stim cat de lung a fost claxonul si ce vorbe dulci/salutari s-au schimbat intre ei.

    Asa ca ramane ca nu se da din "spate".

    De la un claxon scurt sa se ajunga pana la pumni in masina nu prea cred. Autorul clipului a "imbracat" clipul in avantajul lui.
    Last edited by prometheus; 16 August 2017, 15:34.
    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

    Comment


    • @vitriol, cunosc și io ce spune legislatia, însă când masina a ajuns cu botul sau rotile pe trecere și pietonii nu mai erau în câmpul vizual al camerei, se presupune ca ei erau deja pe sensul de deplasare al regizorului...așa ca dacă as fi o godina i-as lua permisul cu filmarea lui.��
      Oricum, ca sa revenim, trebuia sa-l lase fără portiera de când s-a dat prima data jos ăla.

      Comment


      • Situatia este nasoala , unii pot reactiona foarte periculos la nervi/frica , daca se ajunge in instanta autorul clipului poate sa declare ca s-a speriat (viata i-a fost pusa in pericol) , din acest motiv nu cobori din masina , este cea mai naiva manevra pe care o poti face pentru ca nu stii cum poate reactiona celalalt , poate nu-i lua usa ci se urca direct pe el si-l omora pe loc.


        Am dat si eu x claxoane scurte din diverse motive , dar nu s-a ajuns never ever la un asemenea road rage doar dintr-un claxon scurt , sa fim seriosi.
        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

        Comment


        • Originally posted by vitriol View Post
          Nu e cazul.

          "Art. 100

          (3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a II-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile savarsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a urmatoarelor fapte:
          [...]
          b) neacordarea prioritatii de trecere pietonilor angajati in traversarea regulamentara a drumului public prin locurile special amenajate si semnalizate, aflati pe sensul de deplasare a autovehiculului sau tramvaiului;"


          Mr.K, nu e suspenda permisul pentru nerespectarea distantei.
          Nu pentru nerespectarea distantei, ci pentru atingerea/lovirea masinii celelalte.
          Stiu pe unul care a atins chiar masina de politie si a ramas fara permis.
          Last edited by mr.K; 16 August 2017, 16:14.

          Comment


          • Se prea poate... desi pana nu vad o lege care sa prevada asa ceva, imi vine greu sa cred.

            Aici e vorba de altceva... Daca protagonistii filmuletului nu se inteleg la modul ca ala cu 407-le a deschis portiera fara sa se asigure, si sa-i dea asigurarea "cameramanului", eu m-as duce in instanta si as spune ca am fost haituit timp de 5 minute prin oras (ala a coborat deja o data la mine si m-am ales cu doi pumni in usa) m-am speriat si am crezut ca vine sa ma jefuiasca sau sa ma omoare atunci cand a oprit in fata mea, asa ca am facut tot posibilul sa evit conflictul.

            P.S. Nici eu nu cred ca totul a plecat de la un simplu claxon de 0.5 sec...
            Last edited by vitriol; 16 August 2017, 16:27.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • @mr.K, primeste doar amenda. Cel mult cel cu Peugeotul il poate da in judecata pentru distrugere intentionata. Din pct. de vedere rutier e doar un accident din culpa. RCA si cam atat. Nu vad temeiul pentru suspendarea permisului.

              Referitor la trecere, @vitriol are dreptate, pietonul era pe benzile de pe sensul opus cand masina a ajuns pe trecere.

              @prometheus, orice s-ar fi intamplat intre cei doi cel cu Peugeotul il hartuieste deci e clar vinovat. Nu faci asa ceva sub nicio forma. Pacat ca legislatia nu prevede macar anularea permisului...


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • Cat de inconstienti sunt unii! Mare noroc a avut.
                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                Comment


                • Si dupa toate fazele astea, dupa ce ajunge la "autobaza", o sa se laude la colegii de la medlaif ca ce meserias e el si ce timpi mijto a scos in cursa.
                  Ala trebuie prins si batut bine cu patura-n cap, asa ca pe vremuri, cand bataia era bataie.

                  Comment


                  • Originally posted by Silviu View Post
                    @mr.K, primeste doar amenda. Cel mult cel cu Peugeotul il poate da in judecata pentru distrugere intentionata. Din pct. de vedere rutier e doar un accident din culpa. RCA si cam atat. Nu vad temeiul pentru suspendarea permisului.
                    Individul care l-a sicanat pe ala a ramas fara permis 30 de zile + amenda iar celalalt a primit 290 lei amenda; 145 in 48 de ore.

                    ...
                    Cum poţi ajunge vinovat fără vină într-un accident rutier grav. Şoferul care a provocat tragedia poate scăpa nepedepsit

                    Conducerea pe drumurile publice reprezintă una dintre cele mai mari responsabilităţi, iar o decizie greşită poate provoca tragedii. În astfel de situaţii, inclusiv şoferi nevinovaţi, care au făcut o manevră de evitare a unui accident, pot deveni vino...
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Am citit articolul si cam este adevarat ce scrie acolo , poti evita pe unul care ti-a intrat in fata iar prin aceasta manevra sa intri tu in altul , vinovatul "moral" o sterge iar tu ramai cu paguba.

                      Tine si de experienta fiecaruia , daca nu poti evita asta e , intri in ala care nu ti-a acordat prioritate decat sa incerci o manevra foarte riscanta unde poti lovi pe altul complet nevinovat .

                      Camera auto DVR conteaza mult sa fie ca proba in instanta in caz ca se cere desi si la acest capitol este incurcata treaba... chipurile aparatul nu este omologat pentru filmare.
                      Last edited by prometheus; 17 August 2017, 11:33.
                      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                      Comment


                      • Atenţe, constănţeni! Sunt imaginile surprinse de camerele auto probe în dosare? Iată ce spun poliţiştii rutieri! Sursa foto: go4it.ro Dubiile participanţilor la t...


                        Omologarea doar a camerelor de pe mașinile MAI.

                        Comment


                        • Ce idei au unii pe aici, cititul costă:

                          La cererea telespectatorilor … UPDATE 😉
                          Well, nu-i chiar update, ca s-au consumat de ceva vreme procedurile si audierile la Politie, de asta am asteptat atat. Nu vroiam sa influenteze, am considerat ca e mai corect sa public dupa ce ne lamurim cu oficialitatile.
                          De la inceput vreau sa se inteleaga ca imi pare rau ca se ajunge la asemenea situatii, si nu ar trebui sa se gaseasca nici un fel de justificari pentru prostii de genul asta. NU dau inapoi, nu sunt supus nici unei presiuni, probabil ca daca ma voi simti amenintat pe viitor, la fel voi proceda, voi incerca sa evit pe cat posibil astfel de incidente si sa parasesc zona de conflict. Doar ca nu e normal sa se ajunga in situatii de acest gen, si este regretabil. Io mi-am spart bara, celalalt are o usa „mai” flexibila, etc. La mine nu se vede mai nimic la masina, bara e infundata intr-un colt. La el mult mai nasol, usa, balamalele, aripa, etc. daca era de ex. sa plece in vacanta cu masina, cam pauza, deci pacat, nasol, nu e necesar, etc.
                          Boon.
                          Partea 1.
                          Dupa incident, evident ca „amiabila” cam iesea din discutie, asa ca am asteptat venirea echipajului pe care eu l-am cerut prin 112, au venit destul de repede. Au vazut ca nu ne dam in cap unul la celalalt, ne-au indrumat spre constatari accidente si la Sectia 1 Politie daca mai avem alte plangeri. La „constatari” eu am ajuns mai dupamasa (a trebuit sa ajung acasa sa pregatesc DVD-ul), cand individul deja ajunsese si daduse declaratie cum ca eu am intrat intentionat in usa lui. I-am zis dnei. agent ca nu e chiar asa, si am prezentat varianta mea, cu urmarirea si sicanarea, cu intentiile lui de a ma bloca, de a ma scoate de pe drum, culminate de blocajul lui cu masina oprita in mijlocul drumului si usa deschisa intempestiv (evident ca de toate astea, de urmarire si sicanari a uitat sa spuna, el o dadea tare ca io am intrat intentionat in usa lui si atat). Ca atare dna. agent mi-a spus „pai stati asa, ca-l chemam din nou pe domnul”, si am asteptat vreo juma’ de ora pana a venit din nou individul. Nu e smardoi si nici smecheras, un baiat destul de OK, care probabil ca a avut o zi mai proasta, Nu e o scuza, asemenea comportament nu e scuzabil, e doar o constatare. Ne-am sustinut fiecare varianta lui, cand a vazut filmuletul s-a mai inmuiat putin, dar tot o tinea pe a lui ca eu l-am provocat si ca am vrut sa intru intentionat in usa lui. Eu am subliniat ca singur s-a pus in situatia asta, cu sicanarile, blocajul si deschiderea usii fara sa se asigure. Concluzia: lui i s-a intocmit PV pentru deschiderea usii fara sa se asigure, mie mi s-a dat dovada de reparatie fara sa fiu sanctionat in vreun fel. Dar dansul nu a fost deacord sa imi dea asigurarea lui RCA. Ca urmare, …
                          Partea 2
                          La Politia Rutiera Cluj-N. depus o reclamatie in care descriam intreg evenimentul. Evident cu DVD-ul atasat. Peste vreo doua saptamani sunt sunat de dl. subinspector G.C. sa ma prezint la audieri.

                          Am cautat intre timp articolele de lege care mi se pareau relevante pentru situatie:
                          …Art. 101 OUG 195/2002 Răspunderea contravenţională:
                          14. pornirea de pe loc a autovehiculului sau tramvaiului cu uşile deschise, circulaţia cu uşile deschise ori deschiderea acestora în timpul mersului; deschiderea uşilor autovehiculului atunci când acesta este oprit sau staţionat, fără asigurarea că nu se pune în pericol siguranţa deplasării celorlalţi participanţi la trafic;
                          …Art. 92 OUG 195/2002 Infracţiuni şi pedepse:
                          (4) Cu pedeapsa prevăzută la alin. (3) se sancţionează blocarea cu intenţie a drumului public, dacă se pune în pericol siguranţa circulaţiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulaţie a celorlalţi participanţi la trafic.

                          Ca urmare a acestei reclamatii, lui i s-a suspendat permisul pe 30 de zile si amenda cateva sute de lei (pe biroul dansului era permisul lui retinut si PV-ul – pe el l-a audiat si sanctionat inainte de a ma chema pe mine). Iar pe mine, hmmmm. m-a amendat cu 290 de lei (145 in 48 de ore) ca am oprit intentionat imediat dupa virajul la dreapta pe pod (acolo unde mi-a murit motorul). Am incercat sa-i explic dlui. politist ca era un viraj la dreapta la peste 90 de grade si in panta (cu o mica coborare), unde trebuie sa franezi aproape pana la oprire iar din cauza precipitarii mele, a 1-a in loc de a 3-a, murit motor, etc. Mi-a spus ca nu ma crede si si-a mentinut sanctiunea. Am explicat ca, mai mult, individul era pe BANDA 2, de mers inainte, atunci cand eu faceam virajul la dreapta de pe banda 1, deci franarea mea, cu motorul oprit sau chiar cu intentie, NU avea cum sa-l deranjeze pentru ca nu era in spatele meu. El a facut dreapta, dupa mine, pentru a-si continua urmarirea, DAR de pe banda 2, nu de pe banda 1, din spatele meu. Dl. politist nu a vrut sa-si schimbe parerea, asa ca am ramas si eu cu amenda. El a considerat ca din cauza „franarii mele” la virajul la dreapta dupa pod, individul s-a enervat asa de tare incat m-a depasit si mi-a pus frana in fata, Degeaba i-am spus ca el ma urmarea de 3 km cu aceleasi intentii: sa intre in fata mea si sa ma blocheze, doar ca pana acolo nu a reusit acest lucru din cauza traficului. Iar pe de alta parte franarea mea, cu sau fara intentie, nu este o justificare in nici un fel pentru comportamentul lui.
                          In fine, asa o ramas, io cu amenda, el cu amenda si permis suspendat pe 30 de zile.
                          Win some, lose some!

                          Nu pot sa spun ca am ramas cu un gust amar dupa vizita la Politie, chiar daca mi-am luat-o si eu, pe nedrept cum consider. Dar am apreciat faptul ca am putut discuta civilizat si pe argumente despre eveniment cu domnul politist. Am apreciat ca pana la urma individul si-a invatat lectia (cel putin o luna de zile), a fost sanctionat si trebuie sa vada si ceilalti „agresori” ca nu mai scapa chiar asa de usor.
                          NU s-a pus in nici un moment problema „camerei omologate”. Declaratia mea a fost cat se poate de clara, unde am sustinut ca filmarea video este autentica si ca este o proba directa, cu valoare mai mare chiar decat a unui martor ocular, de ex.
                          Cred ca aberatia asta de „camera omologata” este o scuza pe care o gasesc unii politisti (bugetari ;-)) doar pentru a nu lucra, pentru a nu se deranja. Camera nu are de ce sa fie omologata, pentru ca ea doar filmeaza (nu inregistreaza viteza sau coordonatele GPS pentru a necesita orice fel de calibrare= omologare). Evident ca poate fi o proba alterata, ca oricare alta, dar din moment ce eu imi asum prin declaratie olografa ca filmarea este autentica si o plasez in coordonate clare (cu data, ora si locul unde s-a intamplat), atunci nu are de ce sa nu o ia in considerare, iar termenul de „omologare” nu are sens in acest caz. Pe filmare se pot vedea muuult mai multe dovezi si amanunte decat ar putea retine orice martor ocular aflat la fata locului, de exemplu nr. de inmatriculare ale tuturor masinilor din acea zona, care ar putea fi posibili martori la randul lor la acel eveniment, sau fizionomia clara a unor persoane implicate in eveniment, asta pe langa filmul evenimentelor propriu-zis.

                          De fapt divers, l-am intrebat pe dl. subinspector ce se intampla in acel caz explicit din filmarea de mai sus (acel „still frame” – imaginati-va daca …) cand agresorul trage brusc dreapta, si eu (sau altcineva, o femeie de exemplu, mai sensibila si influentabila) din reflex de conservare trage dreapta si intra pe trotuar cu toate consecintele devastatoare (pietoni, copii, masina varza)? Mi-a spus ca in acel moment trebuie sa sun la 112 si se ocupa ei mai departe cu identificarea soferului. Bine, bine, cu o mana tin de volan, cu o mana schimb viteza (sa nu-mi moara motorul), cu o mana semnalizez, cu o mana imi blochez usile, cu o mana imi notez nr. lui de inmatriculare si cu o mana sun la 112, nu? Toatea astea, atunci pe loc, in timp de rulez cu 50 km/h prin oras si sub presiunea sicanarilor lui.
                          Am insistat cum probeaza intentia agresiva a acestui sofer care provoaca prin gestul lui un accident in lant, chiar daca el scapa neatins?
                          Mi-a spus ca au ei mijloace specifice (printre care si camerele instalate in benzinarii, la intersectii – deci tot la camere ajungem). Dar personal ma indoiesc. Este foarte greu de probat vina indirecta sau morala in sistemul nostru de justitie.

                          Well, tocmai ce am citit articolul asta:
                          Conducerea pe drumurile publice reprezintă una dintre cele mai mari responsabilităţi, iar o decizie greşită poate provoca tragedii. În astfel de situaţii, inclusiv şoferi nevinovaţi, care au făcut o manevră de evitare a unui accident, pot deveni vino...


                          sau articolul lui Razvan cu „mai bine intram in el”, ala cu janta sparta.

                          Asa ca, in concluzie, nervi tari, faceti-va curaj si (mai ales) timp si dati-le de lucru domnilor politisti cand mai intalniti asemenea incidente in trafic. Reclamatie la Politia Rutiera (cu respecte politistilor de la B.P.R. Cluj!), neaparat cu numar de inregistrare si proba video atasata (doooh!).
                          Altfel nu vad cum am putea sa ne civilizam daca acesti indivizi scapa de cele mai multe ori nepedepsiti, sau mai grav, datorita gesturilor lor provoaca accidente serioase, apoi se indeparteaza linistiti si fluierand.

                          Succesuri!
                          (si cat mai putine incidente)

                          sursa Velu, trafictube
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • Sanctiunile - de a i se suspenda permisul pe 1 luna de zile, precum si amenda...sunt prea blande. Consecintele in asemenea cazuri pot fi dramatice, stim cu totii cazuri.
                            Unul din scopurile sanctiunilor tocmai acesta este: preintampinarea comiterii unor fapte de acelasi gen.
                            Oare pe unul razboinic, dornic de "sange" il impiedica o asemenea pedeapsa?
                            Nu, il doare fix in cot, prefera asta si sa se usureze...decat sa fiarba in suc propriu.

                            Din nefericire, faptele de acest gen se vor inmulti, factorii favorizanti nu descresc: aglomeratie, stress, factori personali etc...
                            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                            Comment


                            • Ce face bautura la volan. Ar trebui o lege foarte dura pentru cei ce se urca bauti la covrig !! ar trebui permis anulat si amenda de vreo 15-20.000 de euro.
                              Last edited by prometheus; 18 August 2017, 13:52.
                              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                              Comment


                              • Ce glumă bună "vrem o țară ca afară" dar când vine vorba de modificări efective depturi/obligații/sancțiuni ajungem la sa se revizuiasca primesc dar sa nu se schimbe nimic.

                                În alte țări rămâi fără permis, mașină și eventual ajungi și la "hotel".

                                Poate trebuie să ne inspirăm de la Gibraltar cu prag de alcolemie 1 la 1000
                                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google