atunci confund eu...mea culpa.
Incidente din trafic-Accidente
Collapse
X
-
adica stiam totusi bine ca erai inceptor cand te-a "pupat" dom'soara...desi aveam oarece temeri ca mi-a dat rateu creierul cand am vazut c-ai scris ca nu esti incepator. de fapt, nu aveam temeri, eram convins ca am ratat sinapsaDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
E-hei, nea Seba... sinapsele astea nu e asa de simple cum crede lumea!. Pe de alta parte... sa ma "pupe" domnisoara...hm...interesant...
Bun, acuma nu stiu ce sa zic, nu cred ca in contextul discutiei are vreo relevanta faptul ca eram sau nu eram incepator la acel moment, si scriu asta pentru ca domnisoara cu pricina a avut un comportament haotic in minutele premergatoare tamponarii, comportament pe care l-ar fi avut si daca eu as fi avut 30 de ani de soferie in spate. Pe de alta parte, exista soferi incepatori care compenseaza oarecum lipsa experientei cu o atentie maxima la tot ce se intampla in jurul lor cand sunt la volan, asa cum exista de partea cealalta soferi foarte experimentati, carora rutina le poate juca uneori niste feste foarte urate. Nu mai departe de cazul accidentului din defileul Jiului pe care l-am postat anterior. Soferul trailerului isi sustinea cauza spunand ca de foarte multi ani parcurge traseul respectiv si cunoaste toate curbele ca pe propriile buzunare, motiv pentru care n-avea cum sa intre pe contrasens. Il contrazic chiar imaginile de pe camera, in care se vede clar ca, din cauza vitezei (care nu era mare, dar nu era nici adecvata acelei curbe) a calcat linia continua (ce-i drept nu foarte mult, sunt sigur ca soferul dubitei ar fi putut trece cu multa atentie pe langa el). Rutina, bat-o vina...
Discutia asta mi-a amintit de o intamplare petrecuta in urma cu aproape 39 de ani, mai exact in luna iulie a anului 1979, si care l-a avut ca protagonist pe raposatul meu tata. El a fost o viata intreaga sofer profesionist, iar in vara lui 79 avea deja vreo 27-28 de ani de meserie in spate. Era considerat un fel de "titan" al autobazei in care lucra, unul la care toti se uitau admirativ. Nu avusese niciun incident sau accident in zecile de ani de condus (nici macar o amenda cat de mica), era un profesionist in adevaratul sens al cuvantului, iar masina pe care lucra (indiferent ca era Dacia 1300, microbuz Mercedes Irannational sau Raba de 16 tone) sclipeau de curatenie si aveau o stare tehnica ireprosabila.
Intre anii 1977-1982 tatal meu a condus un autocar Fiat 306 Cansa, ce deservea un club sportiv, iar in acea zi de iulie 1979, transporta o echipa de sportivi de la Petrosani catre Tg. Mures. Era o zi mizerabila, cu o ploaie mai mult decat torentiala care diminuase mult vizibilitatea pe sosea. Eu stateam in fata, langa tatal meu, pe scaunul "ghidului". La un moment dat am ajuns inaintea unui pod cu carosabil ingustat, avand in fata indicatorul de prioritate pentru vehiculele din sens opus. In fata noastra, pe sensul nostru, era o Skoda al carei sofer n-a observat decat tarziu ca era o masina pe pod pe contrasens si a franat brusc. Tatal meu SE APROPIASE PREA MULT de Skoda si a franat si el brusc, pentru a nu intra in spatele ei. De intrat n-a intrat, dar din cauza carosabilului ud spatele autocarului a derapat spre stanga si a lovit o Dacia 1100 de pe contrasens, care tocmai traversase podul.N-au existat victime, doar mici avarii la autoturismul Dacia. In urma accidentului, tatal meu s-a ales cu o amenda de 50 lei si cu o stampila pe permis (poate unii dintre voi va amintiti ca, inainte de aparitia punctelor de penalizare actuale, exista penalizarea prin stampile aplicate pe permis. La trei stampile se suspenda permisul).
A fost prima si unica sanctiune pe care a primit-o tatal meu in 45 de ani de soferie, dar amintirea ei l-a "bantuit" multi ani. N-a putut niciodata sa-si explice cum de a fost in stare SA COMITA O ASEMENEA GRESEALA DE INCEPATOR, SA NU PASTREZE O DISTANTA CORESPUNZATOARE FATA DE VEHICULUL DIN FATA SA. Acea sanctiune i-a maculat ireversibil "blazonul" de sofer perfect, pe care si-l formase in zeci de ani. Pana la urma, tot RUTINA a fost cea care l-a transformat, pentru cateva fractiuni de secunda, dintr-un as al volanului, intr-un incepator neatent.
Am recurs la aceasta divagatie pentru a sublinia cate de relativa este (nu intotdeauna, doar uneori!) chestia asta cu incepator vs. experimentat.M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.
Comment
-
ce ziceam ca toti avem scapari? iar in traficul de azi...nu cred ca e unul pe-aici sa nu traga niste sfinti sau sa dea un flash sau sa nu-l lase pe nesimtitu' care depaseste coloana si dupa aia se pune in fata ta si semnalizeaza, sau nici macar, doar baga "botul" masinii la intimidare. reziste de cateva ori, dar o data tot iti scapa iar rutina...asta e poate cea mai periculoasa.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Statistic, majoritatea accidentelor (de munca, rutiere, casnice, auto etc) se petrec in conditii cunoscute, familiare persoanei in cauza.
Multe din accidentele de munca sunt cu oameni avand o experienta de ani in spate.
Explicatia este simpla: "se lasa garda jos", omul nu mai este prudent, considera ca "are totul sub control"...Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Comment