vali ce sa se activeze la centuri fi mai explicit... centurile au ceva electronic in ele?
MCV rasturnat
Collapse
X
-
Originally posted by iulian_visCred ca vrea sa zica ca se blocheaza centurile pentru a te tine strans in scaun in cazul unei rasturnari.
Imi cer scuze pentru explicatia cam intortocheata.
Comment
-
Sunt inginer proiectant la o firma in Arad care fabrica centuri de siguranta, tot la aceeasi firma exista alta fabrica unde se fac volane (practic sunt 2 fabrici ale unei singure companii), deocamdata nu producem nimic pentru Logan insa in viitor se vor produce atat centuri de siguranta cat si volane.
In sfarsit nu este asta atat de important insa pot sa spun ca in prezent loganul la nivel de centura de siguranta este identic ca si functionalitate cu alta centura produsa de noi si pot sa spun ca nu are nimic electronic in ea.
Sisteme electronice de centuri de siguranta se gasesc la Mercedes, BMW si alte marci de top care au doatate in echiparea lor "Motorised Seatbelts" care este cu totul alta mancare de peste si este un subiect mult prea complex. Loganul nu are nici macar centuri cu pretensionare, pretensionare care se realizeaza prin intermediul unei capse pirotehnice, subiect la care iar nu are rost sa intru in detalii.
Cum va spunea si sonykel sistemul de centura actual de pe logan este 100% mecanic si are doi "senzori", "vehicle senzor" care blocheaza sistemul centurii la o inclinatie totala a autoturismului de +/- 15 grade fata de verticala care intradevar este o biluta intr-o capsula plastica sau un dispozitiv numit "standing man" care este ca un fel de titirez (ceva in genul jucariilor din copilarie numite "hopa Mitica") care la fel este inglobat intr-o capsula plastica si cel de-al doilea "senzor" numit "webbing sensor" care blocheaza banda tesuta din material a centurii la accelerari sau deccelerari bruste (reactioneaza la valori mai mari de 19,6 m/s2 iar timpul de reactie este aproximativ 2 milisecunde).
Ca sa nu o mai lungesc atata si sa ii raspund lui iulian_vis, in cazul unei rasturnari "vehicle sensor" este cel care blocheaza sistemul centurii pentru a te proteja sa nu cazi in cap si sa iti rupi gatul.Last edited by The_Kid; 17 October 2007, 15:14.
Comment
-
Originally posted by The_KidCum va spunea si sonykel
Deci loganu la capitolul centuri e cam ca daciile 1997 doar ca sistemele banuiesc ca sunt mai perfectionate si mai fiabile...
Oricum important e ca din accidentul ala oameni au scapat cu viata... pana si maicamea care nu se pricepe la masini a vazut un logan infipt intr-un stalp si zice uite aici o masina solida... nu-i crapase parbrizu usile se deschideau usor , lucru care e mult mai important decat senzori in centuri sau alte chestii degeaba scapi cu viata si nu poti iesi din masina si mori ars de viu sau cine stie ce...
PS: 80%din oameni implicatii implicati in accidentele aviatice mor sufocati cu CO2 sau arsi(nu ca ar fi loganu avion dar ideea e ca degeaba au centuri si scaune speciale daca nu au pe unde sa iasa)Last edited by SoNyKeL; 17 October 2007, 15:19.
sigpic
Comment
-
Nu sunt sigur inca de aceasta informatie, de asta mi-am si editat mesajul, tot ce pot sa iti spun este ca oricum aceste decizii se iau din considerente pur economice iar partea de functionalitate si eficienta paleste de multe ori in dauna "cost saving-ului".
Comment
-
Am intrebat pe colegul de pe proiect si a spus ca au firing lines (capsulele de care vorbeste The_Kid), dar ca asta este configurabila si nu stie sigur daca sunt pe Loganurile din Romania.
Deci este foarte posibil sa ma fi inselat, asa ca imi cer scuze pt dezinformare.
Comment
-
@sonykel,
Te asigur ca sistemul de pe logan este foarte performant chiar daca are la baza un sistem simplu patentat la sfarsitul anilor '70 (sistem care a fost imbunatatit continuu dar care nu are schimbari majore fata de varianta initiala).
Spun asta pentru ca acest sistem trebuie sa functioneze in conditii extreme de temperatura si praf cel putin 20 de ani si pot sa iti spun ca se testeaza functionalitatea lor si dupa ce au fost supuse la niste teste extreme (+80/-35 grade Celsius, ciclii de functionare in conditii de praf intr-o incinta imbaxita cu praf pe o perioada de cateva ore bune) teste care simuleaza niste conditii extreme pe care nu le-ai putea intalni nicaieri pe Terra.
Vis-a-vis de ce ai spus tu cu accidentele, pot sa iti dau un exemplu din anii '90 din SUA cand o femeie a murit innecata dupa ce s-a rastunat cu masina pe care avea un sistem de centura similar cu cel de pe Logan, intr-un sant cu apa de o adancime de aprox 30 cm, femeia a ramas suspendata in centura si nu s-a putut "dezlega" la timp. Cu toate ca s-a dovedit ulterior ca era si in stare de ebrietate a iesit un scandal monstru si s-au platit daune enorme.
Comment
-
Eu am auzit de un caz in America in care un copil a fost omorat de airbag la o viteza foarte mica. Maica-sa a intrat intr-un stalp airbagul s-a deschis si i-a rupt gatul. Se pare ca in America airbagurile se deschid cu viteza mai mare decat in Europa deoarece nu au obligativitatea centurii(chestii de drepturile omului)Cel mai lent 1,6 8v
Comment
-
rocri depinde cat de copil era copilu ca daia se si poate dezactiva airbagul de la pasager in caz ca ai copilul langa tine...
orice viteza ar avea airbagurile nu se va intampla ca in Final Destination cand pompieri cu descarcerarea au activat airbagul , soferul(o tipa in film) a dat cu capul intro teava care-i strapunsese tetiera si teava ia strapuns capul
da the kid asta am vrut si eu sa zic au la baza sistemul care era pe daciile din97 sau cand au aparut daciile cu centura retractabila dar este mai fiabil si mai performant...
sigpic
Comment
Comment