1.6 MPI Mai Fiabil Decat 16v ???

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ma, io va spun numa' atata: motoarele de generatie mai veche sunt mai fiabile cu mult fata de cele moderne. Nu dati in mine... incercati sa ganditi putin. Cum credeti voi ca dintr-un 1,6 scoti 170 de cai? S-o reinventat motorul Otto? Nu. Cu modificari majore la acelasi motor, fiind reduse masele pana la limita de rezistenta mecanica. Il fortezi un pic mai tare, cedeaza.... Pierderile la motoare sunt pierderi prin caldura (n-ai ce-i face) pierderi prin frecare (se folosesc uleiuri de calitate mai buna) si pierderi prin inertii mecanice (mase mari de pus in miscare). Astea ultimele se pot reduce.
    Cam asta e cu motoarele. Multumi-tii lui Dacia ca pune motorul 1,6 16V care are si destui cai si este si de generatie mai veche. Daca tabla rezista, loganul o sa il vedeti pe strazi si peste 30 de ani, daca tabla rezista...
    Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...

    Comment


    • #17
      @beso : imi place ca ai precizat de doua ori "Daca tabla rezista" )

      ps: ai mare dreptate
      " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

      Comment


      • #18
        io ma gandesc inclusiv la formula 1. Motoare cu un gabarit foarte mic raportat la puterea lor... Biela de 120 grame... Motoare gandite sa reziste un weekend. Atat. Inainte era si mai si, erau gandite pentru o singura cursa. Dar erau si mai puternice. Ganditi-va la asta...
        Last edited by beso; 1 July 2009, 15:14.
        Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...

        Comment


        • #19
          si care-i generatia aia noua ? K4M ?
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #20
            voi vreti sa spuneti ca tehnologia n-a evoluat si motorul cu cat e mai mic si are cai mai multi, e bun de dracu, ca moare repede? mai usor cu afirmatiile. in anii 1910 cand s-au fabricat primele motoare cu 2 supape/cilindru, nu erau uleiuri sintetice, ceramica, titan, injectie stratificata, etc...lasati basmele, ca nu motoarele sunt hiba masinilor de azi, ci restul care pica de pe ele. nu motoarele. in anii 70-80 o dacia mergea 100000km cu mula bafta si cu multe piese schimbate, cap la cap luni intregi de servisare. acum cu benzina si ulei un motor chiar si un 1.4turbo de 120 de cai face fara probleme 300000km. si voi va cramponati de 4valve/cilindru ca nu rezista la uzuri...cred ca unii se plictisesc teribil...
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #21
              @cristi_xp da, cristi, exact la k4m ma refeream... margelatul scria "tot la reno au motor de 1,6 care scoate 170cp,motoarele 1,2 tci sau ceva de genul asta care folosesc tehnologii mai noi" cand ziceam generatie/tehnologie mai noua ma refeream la ce zicea margelatu. Usor ii doamne sa faci ironii...
              @seba nu la asta ma refeream ca motoarele mici si puternice crapa repede. vorbeam strict de formula 1 atunci, si nu comparam tehnologia/motoarele din 1910 cu cea din 2009. Vorbeam de motoarele din '90 inceput de 2000 care sunt mai fiabile decat cele ultimul racnet. Asteptati si o sa vedeti. Metodele de marketing tip "din piese se castiga mai bine" vor ajunge si la motoare.
              Nu va cer sa cititi printre randuri... doar cititi...
              Toate cele bune.
              Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...

              Comment


              • #22
                1.6 (K7M) si 1.6 16v (K4M) sunt motoare aparute in 1996 respectiv 1998. De atunci pana in prezent ambele au suferit modificari mai mult ca sigur DAR sa spui sa unul este mai fiabil ca celalalt cred ca e exagerat.

                Tehnologie noua pentru benzinzare ar fi TCE (Turbo Control Efficiency). In 2007 au introdus pe motoarele de 1.2 TCe (100CP). Iar acum se lauda cu TCe 130 (1.4 T cu 130HP). TCe apare in oferta doar prin EU de Vest la modelele Renault.
                Noi o sa mai avem de asteptat :-)

                S.
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • #23
                  tce e raspunsul reno la motoarele tfsi de la wv care sunt trase la extrema de par sa scoata cai multi.pai in service-uri sunt acum mecanici care se uita la un 16 v ca la rachete .da sa apara in service tce ,tfsi si alte basini de astea.nu stiu ce fac mecanicii la reprezentantele wv cand le vad in service.eu zic sa ne tina tigaile aste din dotare vreo 5 ani macar fara belele majore si pe urma mai vedem ce model scoate dacia nou cu motor 1.6 mpi ,ca vad ca asta e cel mai beton motor din gama dacia si l-au pus pe sandero ca cel mai tare benzinar si pe stepway si pe urmatorul model, o sa fie si in 2133 la salonul de la Geneva cand astia o sa zboare si noi o sa avem 1,6 mpi..
                  Last edited by margelatu; 1 July 2009, 21:27.
                  Welcome to the Club, We Have Jackets !

                  Comment


                  • #24
                    daca nu cumva 1.4mpi cu chiptuning si toba sport, ca deja ma dispera ce potent e motorul ala cum face el si 16volti-ul...si la consum si la topspeed si la liniute si la durata de viata. as zice acum ceva, dar o sa-mi iau ban pe viata si o sa-mi fac o armata de dusmani cu 1.4empetrei chipuit...
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #25
                      La 16V se pot buli culbutorii hidraulici (se infunda circutu de ulei) daca se baga oloi mai vascos si schimbat mai rar.
                      La empeii n-are treaba, nu e sensibil ca 16V , nu se infunda nimica.

                      La 16V daca bagi benzina proasta se simte mai rau ca la empeii, deci e mai sensibil la benzina proasta.

                      La 16V daca te pui sa schimbi bujiile e mai greu decat la empeii, deci mai usor de mesterit la cel clasic, dezavantaj clar la 16V.

                      La 16V din chiptuning nu scoti mare branza, la empeii se simte mai bine chiptuningul, deci dezavantaj la 16V.

                      La km multi rulati (200-300000 km) la 16V mai trebe curatat circuitul de ungere, altfel nu mai lucreaza culbutorii cum trebuie, face ca tractoru si nu mai trage, scoate fum si consuma mult, deci dezavantaj la 16V la kilometrii multi.

                      Cam asta-i...

                      Comment


                      • #26
                        off-topic: Seba hai ca un 1.4 TCe ar fi ok. dar nu cu 130 cai; sa aibe 115CP ar fi suficient.

                        on-topic:

                        Tavi iti dau partial dreptate la treaba cu culbutorii; dar sa fim seriosi la 300k KM ii faci revizie capitala si atunci probabil cureti si circuitul de ungere ...

                        In rest aceleasi probleme le ai si la 8v (bujiile sa fim seriosi; din manualul de reparatii nu rezulta sa para prea complicat); benzina daca e proasta gafaie si 8v de numa si abia trage, la chiptuning nu vad de ce sa fie diferente in plus la 16v ar trebui sa simti mai bine ptr ca ai un surplus mai mare (cel putin teoretic);

                        eu zic ca sunt cam la fel la fiabilitate. Sunt motoare cu ani de experienta in spate si optimizate destul de mult ... majoritatea problemelor tehnice au fost rezolvate deja ...

                        S.
                        I have no special talent. I am only passionately curious.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Octavian___30 View Post
                          La 16V se pot buli culbutorii hidraulici (se infunda circutu de ulei) daca se baga oloi mai vascos si schimbat mai rar.
                          La empeii n-are treaba, nu e sensibil ca 16V , nu se infunda nimica.

                          La 16V daca bagi benzina proasta se simte mai rau ca la empeii, deci e mai sensibil la benzina proasta.

                          La 16V daca te pui sa schimbi bujiile e mai greu decat la empeii, deci mai usor de mesterit la cel clasic, dezavantaj clar la 16V.

                          La 16V din chiptuning nu scoti mare branza, la empeii se simte mai bine chiptuningul, deci dezavantaj la 16V.

                          da voi cat vreti sa mergeti cu jafurile astea?5 ani si dupa aia gata ca e pentru rabla.doar daca meri 2000 km pe ani si o ti cu "paturica " pe ia( cum zice fica mea )in fata blocului.

                          La km multi rulati (200-300000 km) la 16V mai trebe curatat circuitul de ungere, altfel nu mai lucreaza culbutorii cum trebuie, face ca tractoru si nu mai trage, scoate fum si consuma mult, deci dezavantaj la 16V la kilometrii multi.

                          Cam asta-i...



                          1.cine te pune sa folosesti ulei naspa.si chiar si iarna nu cred ca au fost belele.
                          2.ia vezi ca la 16 mp 3 pe aici pe forum sunt mai multe decat 16 v care au pornit greu sau au mers nasol din cauza petrolului.
                          3. zic si io ca am oltcit sau mai stiu eu ce bolid de curse si las mesterul sa schimbe bujiile ca macar la asta se pricepe.
                          4 daca la 16 v mai faci o remapare prinzi 115 cp aproximativ putere la care 1,6 doar spera dupa ce schimbi mai multe nu numai remapare .

                          la multi km ai vazut tu 16 v as de mort sa scoata fum?eu am vazut megane 1 cu motorul asta si avea peste 200 si nu avea nimic.
                          Last edited by margelatu; 2 July 2009, 12:03.
                          Welcome to the Club, We Have Jackets !

                          Comment


                          • #28
                            vecinu-miue are laguna 1 cu vreo 300000km 1.6_16v, fara revizie capitala. i-am dat 200 de la berzovia la bocsa, nu fumega, nu troncane. vedeti-va de treaba, ca nu tine 16v. ori credeti ca italianul de-a avut masina inaintea lu' vecinu-miu, a mers cu tr5 la 110km/h, sa nu consume? toata povestea cu fiabilitatea e de la emcanicii din service-urile dacia, care 50 de nai doar 1300 au reparat. nici dacia cu motor cu perfuzie nu-s in stare sa repare. si mie mi-au zis la dacia "nu-ti lua 16v ca nu tine motorul". mah da' du-te tu dracu' de mecanicu' lu' peste, de ce nu tine? ca nu stiti sa-l desfaceti? pe laguna si pe megane tine, f**** in gura de motor, numa pe caramida voastra nu tine? "pai stiti, ca are mai multe piese si se strica mai usor". bah, repet intrebarea: pe laguna si pe megane de ce nu se strica? "pai alea sunt frantuzesti". deci, mereti in 3,14... mamelor voastre cu 1300-le vostru de referinta cu tot si lasati-ma sa-mi arunc banii ampixulea pe 16v...cam asta a fost discutia cu aia de la service. concluzia mea e ca sunt basme. deocamdata nu am auzit de probleme mari la motoarele alea care sa le faca nefiabile comparativ cu a.6mpi.
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #29
                              sa faceti un thread cu "cei mai multi km vazut cu logan 1,6 16 v".

                              daca e sa ne uitam la piesele aflate in miscare sa nu mai vorbim de alte motoare mai inteligente ca alea ar insemna ca nu sunt bune de nimic.sa ne uitam la turbina ,compresor,24 v pe la alfa romeo ,twin turbo sau spark si altele ca merg fara belele pe alte marci.
                              Last edited by margelatu; 2 July 2009, 13:47.
                              Welcome to the Club, We Have Jackets !

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Seba View Post
                                vecinu-miue are laguna 1 cu vreo 300000km 1.6_16v, f................................
                                Da, dar prietenul meu taximetrist are cu mpi 500.ooo km si merge ceas motoru.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google