1.6 MPI Mai Fiabil Decat 16v ???

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    da dar noi muritorii de rand nu merem 500 mii cu tigaile noastre.deci 300 mii daca mere e destul.
    Welcome to the Club, We Have Jackets !

    Comment


    • #32
      Pana la urma daca totul e ok, cineva (tu, eu, alt cumparator etc) tot va merge si la 4-500000 cu masina.

      Comment


      • #33
        distanta pana la luna e de 384,000 km.un taximetrist poate ajunge pe luna cu loganul.
        Welcome to the Club, We Have Jackets !

        Comment


        • #34
          dar se mai intoarce? ca daca s-ar intoarce ar depasi 600k km. deci e foarte fiabil saispeveul
          sigpic

          Comment


          • #35
            da, tavi, am prins ideea, numa ca taximetristul tau n-a folosit masina 8 ani pe autostrada in italia, ca sa compari regimul de functionare. laguna aia de cand a intrat in romania a inceput sa mearga lejer. ala nu cred ca a facut naveta acasa-serviciu cu 90km/h sau cu a 5-a la 60, ca taximetristii. si totusi se invarte ca in prima zi ideea e ca merge fara sa se strice si 16v, fara probleme. in afara de o axa cu came in plus si 8 supape, nu are nimic in plus. zi-mi cate de axe cu came rupte in conditii normale de exploatare ai auzit si atunci putem sa zicem ca riscul e mai mare la 16v. teoria probabilistica la prima vedere spune ca ai sanse de 2 ori mai mari sa se strice ceva la distributie, dar aceeasi teorie probabilistica daca o aplici la practica, ne arata ca sunt la fel de fiabile ambele motoare...
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #36
              Un motor /masina utilizata in Germania , dupa sa spunem 200000 km se prezinta MULT mai bine decat una rulata la noi.
              Asta nu numai din cauza intretinerii.
              Neamtu iese pe autostrada si ii da 150-160 si gata, motorul merge super ok in parametrii (4000-4500 rpm, noooo problem).
              La noi e testu adevarat de fiabilitate, cand la 300 km de drum, tot amesteci in cutie si ii arati cand 3000 rpm, cand 5000 rpm, cand frana , cand iara acceleratie + drumu de rahat (ma rog, pe portiuni).
              Chiar si sa mergi frumos, tot la noi la ROMANIA e mai solicitat motorul decat la nemti.

              Zic eu, la kilometrii multi e avantaj la cel vechi empeii, ca are ture mai putine si e mai simplu facut. Daca nu e forjat, ar putea duce si 800000 km fara sa umblii la motor!

              Comment


              • #37
                mai da voi cat vreti sa tina masinile astea?vreti sa mergeti pe luna dus-intors?doar skoda a facut 1 mil de km .
                Welcome to the Club, We Have Jackets !

                Comment


                • #38
                  din cauza ca nu e fiabil a fost pus si pe twingo rs ?
                  Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                  Comment


                  • #39
                    Mi se pare penibil ca tot thread-ul asta a pornit de la un comment de pe Youtube. Sincer, nu cred ca un comment de pe Youtube sau orice alt site poate fi considerat de incredere.
                    Motivul pentru care Cupa Logan, atat ea a ADAC-ului cat si raliul de la noi, alearga pe 1.6MPI e pentru ca la lansare, asta era cel mai tare motor disponibil. Baietii aia au cheltuit bani pe cercetare si omologari la FIA cand au dezvoltat masinile. Cand a aparut 16v, lucru destul de neasteptat de altfel, trecerea la motorul nou ar fi fost prea scumpa ca deh, toti ar fi trebuit sa-si schimbe motoarele... Iar omologari, iar bani cheltuiti, lucru care nu corespunde cu principiile de baza ale celor doua cupe: curse cu masini cu costuri minime!
                    Deci nu va mai luati dupa cuvintele in vant gasite intr-un colt de Youtube.

                    Originally posted by Octavian___30 View Post
                    La 16V se pot buli culbutorii hidraulici (se infunda circutu de ulei) daca se baga oloi mai vascos si schimbat mai rar.
                    La empeii n-are treaba, nu e sensibil ca 16V , nu se infunda nimica.

                    La 16V daca bagi benzina proasta se simte mai rau ca la empeii, deci e mai sensibil la benzina proasta.
                    Asta e, motorul e mai avansat din punct de vedere mecanic si necesita mai multa grija din partea utilizatorului. Clar ca 16v nu e motor pentru cei care cumpara benzina pe sub mana si ulei de la fabrica de cartofi prajiti. Nu zic ca 1.6MPI ar fi un motor pentru astfel de utilizatori, dar in modul in care pui tu problema, 16v are probleme daca nu ai grija de el, MPI nu are "nimica". "Recomandarea" mea e ca cei cu 1.4/1.6MPI sa mearga numai cu ulei prost si benzina de cacao siguri fiind ca nu vor pati nimic, avand in vedere comentul tau. Ce vreau eu sa zic este ca ambele motoare pot suferi uzura prematura de la intretinerea precara si utilizarea de consumabile slabe si permite-mi sa ma indoiesc ca tu poti aprecia cantitativ care dintre cele doua motoare este mai rezistent la utilizare precara fara date precise, gen istoricul de service al unui dealer sau date statistice asemanatoare.

                    Originally posted by Octavian___30 View Post
                    La 16V daca te pui sa schimbi bujiile e mai greu decat la empeii, deci mai usor de mesterit la cel clasic, dezavantaj clar la 16V.
                    Nu vad nici un dezavantaj "clar" in faptul ca schimbatul bujiilor dureaza 10 minute in loc de 5. Viteza de schimbare a bujiilor nu-si are locul in discutiile despre fiabilitate. Dupa logica asta, orice masina cu 5 prezoane la roti este in dezavantaj "clar" fata de cele cu 4 prezoane cand vine vorba de fiabilitate pentru ca dureaza mai mult sa schimbi roata. Nu prea are sens propozitia anterioara, nu?

                    Originally posted by Octavian___30 View Post
                    La 16V din chiptuning nu scoti mare branza, la empeii se simte mai bine chiptuningul, deci dezavantaj la 16V.
                    Argumentul ar fi valid daca cuiva i-ar pasa cuiva cati cai scoti din motor prin chip-tuning ca cifra absoluta. Din moment ce un 1.6 chipuit nu ajunge la puterea unui 16v standard, nu inteleg sensul afirmatiei folosit pentru a compara motoarele.
                    Versiunea detaliata:

                    1.6MPI stoc 90cp < 1.6 16v stoc 105cp
                    1.6MPI stoc 90cp < 1.6 16v chip 115cp
                    1.6MPI chip 98cp < 1.6 16v stoc 105cp
                    1.6MPI chip 98cp < 1.6 16v chip 115cp

                    Am trecut toate combinatiile? Unde e "dezavantajul"!?

                    Originally posted by Octavian___30 View Post
                    La km multi rulati (200-300000 km) la 16V mai trebe curatat circuitul de ungere, altfel nu mai lucreaza culbutorii cum trebuie, face ca tractoru si nu mai trage, scoate fum si consuma mult, deci dezavantaj la 16V la kilometrii multi.
                    De cate ori se face distributia in 300.000km la 1.6 mpi folosind intervalele regulate de service? Compara asta cu tachetii hidraulici de pe 16v care necesita doar schimbarea curelei de distributie si vei vedea ca 16v are chiar avantaje la utilizarea indelungata.

                    Concluzia mea e ca argumentele cu care unii incearca sa dovedeasca ca 16v sunt motoare mai putin fiabile decat restul motoarelor de la Dacia sunt invalide sau cel putin lipsite de acoperire. Adica tot invalide, mai ales ca "problemele" prezentate aici sunt postate de oameni care nu au acest motor. Ce-ar fi sa-i asteptam pe cei cu 1.6 16v sa se planga de probleme pentru ca cele prezentate aici sunt fictive si bazate doar pe prezumtii care nu iau in considerare date reale, ci doar idei preconcepute despre functionarea motoarelor.
                    Eu daca as fi admin, as inchide thread-ul asta...
                    sigpic
                    ^Logan turbat (WIP)^

                    Comment


                    • #40
                      Pai da...dar nu esti admin
                      Asa ca iti spun eu, la 1.6 16V nu se simte remaparea ca la 1.6 sau 1.4 raportat la timpii declarati.
                      La 1.4 remapat scoti cu vreo 2 sec timp mai bun pe 0-130 si la 1.6 mpi diferenta cre' ca e si mai mare.

                      La 1.6 16V (deci eu NU spun ca nu castigi caii aia) nu sare de 1,5 sec diferenta pe 0-130/h.
                      Asta e ideea, lasa gradinita , ca stim cu totii un numar care e mai mare sau mai mic decat altul.

                      Comment


                      • #41
                        Tavi hai sa fim seriosi daca un 1.4MPI castiga prin remapare 7.5CP (sa zicem un 10% ... trage de par) un 1.6MPI castiga 8.7CP (daca luam CP real) si un 1.6 16v castiga 10.5CP vrei sa zici ca, cresterea in performanta 0-130 la 1.4 si 1.6 va fi mai mare decat la 1.6 16v?

                        sincer ma-ndoiesc amarnic. :-) 10.5 > 8.7 (vba lui Seba) masina fiind la fel rapoartele fiind la fel .... de unde apare diferenta?

                        S.
                        I have no special talent. I am only passionately curious.

                        Comment


                        • #42
                          Pai tu faci greseala ca pastrezi rapoartele de putere obtinute si astfel le transformi uniform in timpii castigati.

                          Nu te intrebi de ce o masina de 115 cp (nu conteaza care, doar ca idee) ia suta in 11,00 sec sa spunem, dar ca sa scoata suta in 8 secunde, mai are nevoie de vreo 50 cp in plus...

                          Comment


                          • #43
                            Pai cand vorbim de aceeasi masina, aceeasi greutate (aprox vreo 70KG diferenta cel mult) aceeasi cutie cu aceleasi rapoarte (parca asa am convenit ca sunt identice)? de ce ar trebui sa mai tin cont ?

                            S.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • #44
                              mai, terminati...16v e mai putin fiabil. ca nu e asa turat. asta de unde-ai mai scos-o, tavi? faptul ca obtine puterea maxima la 250rpm mai sus decat 1.6mpi il face un motor turat, cu un grad de uzura mai mare, nu? nu conteaza ca pe orice repriza e mai putin solicitat decat 1.6mpi (dat fiind ca are cuplu mai mare pe triplul plajei de turatie de cuplu maxim la 1.6mpi), musai tre' sa mearga turat, ca de aia are 16valve...hai sa fim seriosi.
                              1.6mpi - 87CP/5500rpm; 128Nm/3000rpm;
                              1.6_16v - 105CP/5750rpm; 148Nm/3700rpm;
                              hai sa-ti zic un mare avantaj la 16v fata de mpi-8v: nu trebuie reglati culbutorii, deci nu va avea zgomot si uzura in caz de reglaj necorespunzator
                              nu-s mare fan 16v, daca 8v ar avea aceeasi putere sau mai mare, mi-as fi luat 8v, clar... dar acum nu facem decat sa nascocim cauze si motive pt care asta mai tare ar trebui musai sa aibe el o hiba, ca altfel nu s-ar mai produce mpi-8v...adica, nu se poate sa consume mai putin, sa fie mai puternic, trebe musai sa nu tina la fel de mult. ca si fata mare, frumoasa, cuminte, desteapta, care musai ca se pisa in pat, un defect tot tre' sa aiba...
                              apropo de chestii de logica:...tavi, ai acvariu?
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #45
                                celor care nu agreaza motorul asta 16 v le urez sa le aduca Mosul sau sa castige la loto un logan cu motor 1,6 mpi.
                                Welcome to the Club, We Have Jackets !

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google