Sensurile Giratorii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    nu exista un mod normal si unul anormal de a circula in sensul giratoriu ci doar unul legal si altul ilegal acilea e vorba de lege [exceptie bucurestiul unde se aplica prioritatea de smecher]iar la legea nui tocmeala[fantezi deale mele ma cred intro tara civilizata]
    1 vehiculele care circula in giratoriu au prioritate
    2 se intra pe orce banda dar se iese obligatoriu doar de pe banda 1 [uneori decit o tranversezi dar tot o schimbare de banda este si se aplica regulile specifice semnalizare acordare de prioritate]
    3 mentii viteza 30km/h
    4 ochii cit rotile de 17"

    giratoriile sunt unele dintre cele mai periculoase locuri nu din cauza legislatiei ci din cauza celor care nu cunosc regulile de circulatie
    baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

    Comment


    • #17
      Originally posted by theo_bv2002 View Post
      eu zic sa nu mai faceti pe vitejii atata.v-as face un desen daca chiar nu intelegeti,dar sunt sigur ca ati inteles,dar va place sa faceti pe desteptii.in cazul asta,circulati cum va taie capul.eu mi-as lua un tanc,si i-as pune la punct pe toti astia care le e lene sa traga de volan
      eu vreau un desen daca se poate... cred ca tu ai pus gresit problema de la inceput... cand ai zis ca intri pe o banda, stai pe aceeasi si parasesti sensul tot de pe banda respectiva... eu ti-am spus doar ca ai gresit... nu e cazul sa te agiti. Ca tu ai vrut sa te referi la faptul ca toti schimba benzile dupa bunul plac si fara a fi necesar, asta e cu totul alta problema...
      sigpic

      Comment


      • #18
        Nu stiu prin tarisoara asta cum mai merge treaba, dar in Timisoara ai si indicatoare cu sageti, care-ti dau mura-n gura despre cum sa te pozitionezi si sa intri in sens, functie de drumul pe care vrei sa o iei. Nu cred ca e bine sa consideram sensul giratoriu un bau-bau. E drept ca multi intra in giratorii si fac tampenii, dar tot aia fac tampenii peste tot pe unde merg. Intr-un trafic civilizat, banda a doua ar trebui sa fie o banda de rezerva. La noi e banda intai... Din experienta (adecatelea spiritul legii), poti iesi din sens pe oricare iesire daca intri pe banda intai, in vreme ce, de pe banda a doua vei trai frustrari din urmatoarele motive: in sens, daca nu ai semne aditionale de circulatie, in situatie de egalitate dai prioritate de dreapta (ATENTIE! Prioritatea la intrarea in sens e de stanga...), deci nu vei iesi din sens decat dupa cel din dreapta ta si o gramada de claxoane ca incurci circulatia. Prioritate de smecher au autobuzele, troleibuzele si cei ce conduc de parca sunt pe mosia lor.
        The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

        Comment


        • #19
          daca prima banda e blocata de cei care vor sa iasa din sens automat o folosesti pe cealalta... eu ma refeream la sensurile giratorii circulate si nu la cele cu 4-5 masini... In fiecare zi fac un giratoriu din care ies cam in 15 minute... crima si pedeapsa.
          sigpic

          Comment


          • #20
            @sinx: recunosc ca nu am mai fost in Bucuresti de niste ani si te cred pe baza a ceea ce vad la TV. In Timisoara, chiar e un castig sa intri in sens de pe banda 1, indiferent de valoarea traficului sau de ora. Stii, aici se considera ca pe banda 1 circula doar pampalaii (that's me, dar merg mult mai tare decat restul partenerilor de trafic...). Pana si masinile de scoala stau aproape exclusiv pe banda 2
            The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

            Comment


            • #21
              Observ ceva cu care nu sunt de acord:

              "Prioritate de dreapta in sens giratoriu"
              Schimbarea directiei de mers, de pe o banda pe alta (indiferent ca e sens giratoriu ori artera de circulatie) se face prin asigurare si semnalizare. Nu prioritate de dreapta (care se aplica in intersectii unde sunt semne de circulatie, iar doi conducatori nu au alta regula decat aceasta).
              Cu alte cuvinte: daca unul este pe banda 1 si vrea sa treaca pe doi (unde este un autovehicul) o face dupa asigurarea ca nu se pupa cu acela. Altfel, aplicand regula prioritatii de dreapta, cel de pe 1 poate sa traga de volan, intra peste cel de 2 (ca vezi doamne ala nu i-a acordat prioritate de dreapta...); de fapt daca il pupa pe 2 este neasigurare la schimbarea directiei de mers, nu?
              Punctul doi: nu exista prioritate de stanga in privinta sensului giratoriu, ci este o intersectie reglementata prin indicatoare de prioritate (in acest caz: "Cedeaza trecerea"). Va rog sa imi citati un articol din codul rutier unde scrie de "prioritatea de stanga"

              In alta ordine de idei...nu o data patesc sa intru in intersectie de genul asta, pe unu si dau sa ies pe a doua ramura, iar unul care era pe banda 2, se uita la mine mirat-furios cand il claxonez (ca era sa intre peste mine...); nu intelege ca isi schimba sensul de mers, ca este pe banda doi, iar trecerea de pe 2 pe 1 se face dupa ce te asiguri ca nu mai e vreunul pe acolo...
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • #22
                chiar o sa fac o poza cu giratoriul de la Lujerului... si cu coada de aproximativ 300 metri pe 2 benzi...
                sigpic

                Comment


                • #23
                  @77sky: tocmai cedeaza trecerea indica prioritatea pentru cel ce vine din stanga ta, deci prioritatea de stanga sau se mai numeste prioritate de sens. Exemplul cu prioritatea de dreapta il dadusem pentru urmatoarea situatie: tu - pe banda 1 in sens, vrei sa iesi pe prima; eu - pe banda 2 in sens, vreau sa ies tot pe prima. Dar, pe prima nu e loc decat pentru o masina. ACEA masina, vei fi TU, nu eu. De ce? Pentru ca amandoi suntem deja in sens, in situatie de egalitate, unde nu se aplica prioritatea de sens (pe care as avea-o eu...), e aplicabila prioritatea de dreapta, prirotate pe care EU ar trebui sa ti-o acord tie daca ai vrea sa faci sensul, in vreme ce eu as vrea sa ies. Incearca sa faci un desen cu ce am descris eu si vei vedea ca, in cercul sensului giratoriu nu ai semne de circulatie daca nu ai si semafoare.
                  The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                  Comment


                  • #24
                    Suntem relativ in egalitate
                    Motivatia: eu sunt incadrat corect, pe prima banda, tu pe a doua; pentru a trece pe acea artera (care iese din sensul giratoriu), tu trebuie sa te asiguri la schimbarea directiei de mers, a benzii pe care te afli.
                    Asadar, esti pe 2, te asiguri, treci pe 1 (evident cu semnalizari de rigoare) si apoi virezi pe artera care iese din giratoriu.
                    Ce se afla in sensul giratoriu sunt benzile de circulatie,,,

                    Ca sa simplificam: sa presupunem ca suntem pe o autostrada, doua masini, una pe 1, secunda pe 2; daca secunda vrea sa iasa de pe autostrada, atunci isi schimba banda de pe 2 pe 1, si iese. Daca nu...coliziune cu cel de pe 1, motivatia fiind neasigurarea la schimbarea sensului de mers, nu prioritate de dreapta.Si reciproca e valabila, daca prima masina (pe 1), trece pe banda 2 si il loveste, din dreapta pe acela, este neasigurare la schimbarea directiei de mers, nu neacordarea de prioritate. Gresesc undeva?

                    P. S. repet, in legislatie nu exista prioritate de stanga, daca gasiti articole in acest sens, postati-le, va rog
                    Last edited by 77sky; 3 July 2009, 10:32. Reason: P.S. Exista, in schimb: cedeaza trecerea ori stop, in functie de vizibilitatea intersectiei
                    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                    Comment


                    • #25
                      din cate stiu eu cel ce circula pe banda 1 este obligat ii faciliteze trecerea celui de pe banda 2 pe banda 1... Din cate tin eu minte...

                      Nu bag mana in foc...
                      Last edited by sinx; 4 July 2009, 08:20. Reason: Automerged Doublepost
                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        77 sky...ai dreptate la faza cu prioritate de dreapta....e asigurare..dar suna mai ...ferm asa...
                        practic amandoi ati face acelas lucru...chiar daca il numiti altfel...deci..e bine oricum ai zici..atata timp cat faci cum e corect.dar sky are dretate.
                        Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                        Comment


                        • #27
                          Hai sa citam articole...
                          Art. 106
                          Pe un drum public prevazut cu minimum 3 benzi pe sens, cand conducatorii a doua autovehicule circula in aceeasi directie, dar pe benzi diferite, si intentioneaza sa se inscrie pe banda libera dintre ei, cel care circula pe banda din dreapta este obligat sa permita celui care vine din stanga sa ocupe acea banda.( asadar aici sunt 3 benzi, doua autovehicule, o banda libera dintre ei si obligatia celui de pe 1 sa permita trecerea celui de pe 3 pe 2)
                          Art. 101 Cand drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele se conduc pe banda situata langa acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stanga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru este posibil. (aici e simplu, intentia legiuitorului este de a fluidiza traficul)
                          Uite ce zice legea despre prioritatea de dreapta...:
                          Art 129 Cand doua vehicule urmeaza sa se intalneasca intr-o intersectie dirijata prin indicatoare, venind de pe doua drumuri publice unde sunt instalate indicatoare cu aceeasi semnificatie, vehiculul care vine din dreapta are prioritate. (asadar sunt doua autovehicule, doua drumuri care se intersecteaza si care au indicatoare de aceeasi semnificatie...; sunt conditiile obligatorii impuse)

                          Art. 135 Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
                          d. cand urmeaza sa patrunda intr-o intersectie cu circulatie in sens giratoriu fata de cel care circula in interiorul acesteia (aici, daca ar fi sa pastram "spiritul legii" ar fi fost suficient daca ar fi lasat doar prevederea asta, insa, pentru siguranta a prevazut indicatoare de cedeaza trecerea, asadar a devenit intersectie reglementata prin indicatoare; daca mai stiti a fost pendulare in zeci de ani cu sensul giratoriu, cand la stanga, cand la dreapta)

                          Cat despre obligatia celui de pe 1 sa permita trecerea lui 2 pe 1...ar fi haos daca ar fi asa
                          Ma opresc aici...am cautat esentialul in articole. Daca mai gasiti altceva, elocvent, astept
                          Last edited by 77sky; 4 July 2009, 09:51. Reason: Moama lor de giratoare =))
                          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                          Comment


                          • #28
                            Cu sensurile giratorii este o mare problema, foarte multi conducatori auto( nu soferi, e o diferenta) nu stiu nici acum aceste reguli cand se inscriu in sens, sunt varza, numai zic doamnele....tre' sa fii cu ochii in opt, altfel risti sa ti-o lovesti zilnic....
                            sigpic
                            Maică, ce mafioți de treabă !!!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by sinx View Post
                              din cate stiu eu cel ce circula pe banda 1 este obligat ii faciliteze trecerea celui de pe banda 2 pe banda 1... Din cate tin eu minte...

                              Nu bag mana in foc...
                              Nu baga, ca te arzi...

                              Comment


                              • #30
                                asta a fost si motivul theadului...
                                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google