Nu achita nimic pentru drumuri producatorii de carburanti, esti indus in eroare. Taxa aia de drumuri se chema fond special al drumurilor publice si s-a platit pana in 31.12.2002. Asa ca, in pretul ala al carburantul aveti ca taxe: acciza si TVA. Ambele fara destinatie speciala. Sa nu ne plangem toptusi de ceva ce nu exista, dar ne amintim vag ca a fost candva. Asa a mai fost in pretul carburantului si centul la litru. COncret, pentru acoperira datoriilor istorice ale Rompetrol, dupa privatizare, la pompa toti plateam un cent pentru fiecare litru alimentat. Si Patriciu a scapat de datoriile alea pe banii nostri. Vad ca nu se plange nimeni de alea. Nu pare mult, dar la fiecare 50 de litri alimentati plateam jumatate de dolar aiurea.
@Cristi_LCD
M-am interesat privind modul actual de finantare al drumurilor publice (nationale, judetene, comunale). Dupa ce s-a scos taxa de drumuri in 2003, intre 2003-2004 s-a alocat o bucatica din accize, ca tocmai disparuse fondul special al drumirilor publice din carburanti. In iulie 2002 s-a introdus rovinieta etapapizat, numai pentru atovehiculele de marfa. Abia in 2005 rovinieta a fost introdusa si la autoturisme.
In momentul asta cei 100 de mil de euro maxim adunati din roviniete intr-un an ajung pebtru deszapeziri si niste gropi astupate. Asta pe drumurile nationale. Din bugetul de stat se transfera sume pentru a tine in viata cat de cat activitatea de intretinere si reparatii pe drumurile nationale si pe judetene (mai mult deszapezirea). Investitiile mari sunt finantate tot de la bugetul de stat, castiga cine trebuie.
Deci sumele din rovinieta sunt cam kk-maka. O autostrada care costa mult si in mod normal (la noi exorbitant) nu o poti face din 100 de mil se euro pe an, presupunand ca nu ai mai deszapezi, acoperi gropi, executa marcaje pe drumuri etc.
Astept sa ma contrazici.
@Cristi_LCD
M-am interesat privind modul actual de finantare al drumurilor publice (nationale, judetene, comunale). Dupa ce s-a scos taxa de drumuri in 2003, intre 2003-2004 s-a alocat o bucatica din accize, ca tocmai disparuse fondul special al drumirilor publice din carburanti. In iulie 2002 s-a introdus rovinieta etapapizat, numai pentru atovehiculele de marfa. Abia in 2005 rovinieta a fost introdusa si la autoturisme.
In momentul asta cei 100 de mil de euro maxim adunati din roviniete intr-un an ajung pebtru deszapeziri si niste gropi astupate. Asta pe drumurile nationale. Din bugetul de stat se transfera sume pentru a tine in viata cat de cat activitatea de intretinere si reparatii pe drumurile nationale si pe judetene (mai mult deszapezirea). Investitiile mari sunt finantate tot de la bugetul de stat, castiga cine trebuie.
Deci sumele din rovinieta sunt cam kk-maka. O autostrada care costa mult si in mod normal (la noi exorbitant) nu o poti face din 100 de mil se euro pe an, presupunand ca nu ai mai deszapezi, acoperi gropi, executa marcaje pe drumuri etc.
Astept sa ma contrazici.
Comment