Loganul care consuma 2.72 litri/100 km

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Loganul care consuma 2.72 litri/100 km

    In cadrul Michelin Challenge Bibendum, Logan ECO2 Concept a consumat doar 2.72 litri/100 km, un rezultat remarcabil.
    de Mircea Mester

    Logan ECO2 Challenge, conceptul pe care Dacia si Renault l-a aliniat la startul celui mai cunoscut eveniment al modelelor ecologice, Michelin Challenge Bibendum, a reusit un record de invidiat. Multumita modificarilor aerodinamice si tehnice pe care Automarket vi le-a prezentat in momentul prezentarii conceptului, acesta a reusit sa parcurga cei 172.2 kilometri ai traseului utilizand doar 4.69 litri de motorina. Altfel spus, pilotul profesionist care a stat in spatele volanului a scos un consum mediu incredibil, de doar 2.72 litri/100 km!

    Emisiile au coborat si ele direct proportional, rezultatul fiind mult mai bun decat cifrele comunicate de Dacia si Renault dupa omologarea oficiala, in momentul prezentarii conceptului fabricat la Pitesti: 71 de grame CO2/km. Cu mult mai bine decat unul dintre cele mai "curate" modele de pe piata, Toyota Prius (104 g CO2/km)!

    Performanta conceptului Logan ECO2 la Michelin Challenge Bibendum, eveniment care tocmai s-a incheiat la Shanghai, in China, este cu atat mai mare cu cat, din cele 74 de modele prezente la startul unei competitii tehnice anexata evenimentului in sine, prototipul romanesc s-a clasat pe locul al doilea la final, dupa Audi A5 3.0 TDI. Criteriile luate in clacul la stabilirea clasamentului la aceasta categorie au fost acceleratia, performantele la slalom, emisiile sonore so proba de anduranta.

    poze mai mari le gasiti la sursa
    Sursa automarket.ro
    Attached Files
    Last edited by crististreulea; 16 November 2007, 19:10.
    Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

  • #2
    Alea de pe plafon sunt pentru aerodinamica banuiesc, sa vedeti ce cautare o sa aiba plasticele alea...)
    Plus ecranul ala din bord e prea frumos, nu cred ca o sa fie in serie asa ceva, poate nu la noi.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #3
      mi se pare mie sau are garda la sol mai joasa decat una stock?

      Comment


      • #4
        Nu stiu ce sa zic...mie nu mi se pare ca e mai joasa...poate foarte putin.
        I-mi place eleronul e misto

        Comment


        • #5
          În cursa ecologică Michelin Bibendum Challenge, organizată în acest an la Shanghai, în China, Renault a participat cu un model Logan eco2, cu motor diesel optimizat.

          Renault Logan eco2, prezentat prima oară aici, este cel mai ieftin model de până acum din programul ecologic eco2, fiind capabil de rezultate surprinzătoare. Deşi înainte de cursă, oficialii Renault au declarat că maşina Logan eco2 este capabilă să obţină un consum mediu de numai 3,8 litri/100 km, iată că, în practică, aşteptările tuturor au fost depăşite.

          Traseul de 172 de km al ediţiei din acest an al compeţiei Bibendum Challenge a fost parcurs cu numai 4,69 litri de motorină. Ceea ce înseamnă o valoare excepţională pentru consumul mediu, de 2,72 litri/100 km, cumulat cu emisii de CO2 de numai 71 g/km (faţă de 96 g/km, cât a reieşit la omolăgarea oficială a motorului). Printre factorii importanţi care au contribuit la obţinerea acestor valori scăzute se numără şi stilul de conducere econimic al şoferului, care a fost ajutat foarte mult de informaţiile sistemului "Gearshift Indicator" - care arată momentul optim pentru schimbarea treptei de viteză.

          După terminarea probelor acestui raliu (testul de accelerare, slalom, nivelul sonor şi traseul de regularitate), Renault Logan eco2 a reuşit să se claseze pe poziţia a doua, din 74 de maşini aliniate la start. Această performanţă le dă încredere francezilor în viitorul automobilelor puţin poluante, accesibile unui număr cât mai mare de oameni.

          Motorul maşinii este un diesel commonrail de 1,5 litri şi 85 CP, care a suferit câteva modificări tehnice:

          - raportul final de transmitere a fost mărit cu 8%, fără a afecta comportamentul maşinii la sarcini medii (care echivalează cu utilizarea cotidiană)
          - sistemul de injecţie a fost recalibrat, iar injectoarele au şapte orificii faţă de cinci la cele de serie
          - frecările interne au fost reduse prin utilizarea lubrifianţilor cu vâscozitate redusă, atât în motor, cât şi în cutia de viteze
          - nu în ultimul rând, motorul este conceput pentru a funcţiona cu B30 biodiesel (care presupune un procent de 30% de metil derivat din ulei vegetal)

          Şi coeficientul aerodinamic a fost îmbunătăţit, ajungând de la 0,36 la 0,29 prin micşorarea gărzii la sol, adoptarea unui eleron pe capacul portbagajului, a unui splitter sub eleronul din faţă şi, foarte important, a generatorului VORTEX de pe acoperiş (mici apendice plasate în partea din spate a acoperişului, pentru spargerea curenţilor de aer şi reducerea frecărilor). De asemenea, au fost utilizate pneuri speciale Michelin Energy Saver 185/65R15, cu o rezistenţă scăzută la rulare, iar alternatorul a fost modificat pentru a încărca bateria la valoarea optimă (12,8 Volt în loc de 13,5 Volt).

          Practic, Renault Logan eco2este exemplul că, în viitorul apropiat, vor putea fi realizate maşini puţin poluante şi, în acelaşi timp, accesibile cât mai multor oameni. Pentru că, deocamdată, lupta cu scăderea poluării are un mare inamic: investiţiile uriaşe şi preţul foarte mare al soluţiilor de propulsie alternative.

          Sursa
          Cel mai nou proiect auto din România!
          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

          Comment


          • #6
            Originally posted by andrei
            Plus ecranul ala din bord e prea frumos, nu cred ca o sa fie in serie asa ceva, poate nu la noi.
            Nu e abtzibild?
            Si vortexul ala nu vad mare greutate sa-l puna de serie.
            Cel mai lent 1,6 8v

            Comment


            • #7
              Daca ala-i abtibild inseamna ca se gandesc iar la "design to low cost"...
              Cel mai nou proiect auto din România!
              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

              Comment


              • #8
                Bibilul ala de deasupra lunetei cica ii zice Vortex Generator.
                Abia astept sa se apuca sa il faca cineva care lucreaza in plastic.
                Aveti aici atasat si alte amanunte.
                Sursa "Research on Aerodynamic Drag Reduction by Vortex Generators
                Masaru KOIKE* Tsunehisa NAGAYOSHI* Naoki HAMAMOTO*"
                eco2 cu VG.jpg EfectulVortex.jpg VortexGenerator.jpg

                ...Si alte rezultate ... unde Renault Logan ECO2 este pe locul 2 !
                CB2007-results-rally.pdf

                Sursa
                Last edited by andrei; 22 November 2007, 16:45.

                Comment


                • #9
                  mah sa nu-mi ziceti ca aerodinamica de impreza sau lancer se potriveste pe caramida de logan... nu din astea o scos loganu 2,7% consum... daca din start are forma eventual antiaerodinamica, nu mai faci din rahat bici cu douazeci de vortex-uri...pana nu ajunge golanu la fund plat, difuzor/extractor in spate, compresor in fata, cabina mai joasa, eleron pe portbagaj, adio aerodinamica. parca vad peste o luna toate rabele de 16 tone o sa zboare (fac concurenta lu' astia cu avioanele), din cauza vortex generatoarelor alea... nu vreau sa zic ca n-or avea efect, dar nu la 90-100km/h, cat mergem noi uzual cu golanu. si ferrari enzo poate merge pe tavanul unui tunel, dar ii trebuie peste 250km/h pt asta.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    In principiu sunt de acord cu tine, dar din pozele puse si din caracteristicile masinii nu cred ca s-a testat la 200Km/h pentru a putea vizualiza acele rezultate.
                    Este o gaselnita interesanta totusi si foarte simpla, si ca orice lucru simplu-bun (din experienta mea profesionala) este demn de luat in considerare si vi l-am evidentiat si voua prin pozele respective.
                    Daca va intereseaza amanunte despre efectul Vortex Generator pot sa pun un materuial pdf care l-am amintit ca sursa si de unde am scos graficul si pozele.
                    "Research on Aerodynamic Drag Reduction by Vortex Generators
                    Masaru KOIKE* Tsunehisa NAGAYOSHI* Naoki HAMAMOTO*"
                    Last edited by Adriann; 23 November 2007, 10:30.

                    Comment


                    • #11
                      Pai eu am avut consum de 3,8 la drum intins, cu o viteza medie de 100 km/h. Nu ma mir ca astia au scos mai putin dupa putina umblatura la motor
                      Fotografie ... in cat mai putine cuvinte

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google