Discutii Tehnice Despre Injectie/carburatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Seba View Post
    .......................domnu' injiner, de ce inainte de 90 cand nu se punea problema euro18, s-a trecut la injectie? ca la aceeasi putere, consumi mai putin. deci esti mai eficient. atunci cum sta treaba cu carburatorul? ............................
    Mah....eu vreau sa consume cat vrea muschiu ei (asta nu o face mai slaba) sa puta a benzina dupa mine.
    N-am spus niciunde ca e mai bun carburiciu decat injectoru, dar eu pe asta il prefer. Fara softuri, eficiente/economie de benzina, etc.
    Daca pun un carburator pe 1.4 mpi crezi ca nu va mai avea 75 cp?

    PS: vezi ca dl injiner e sudor, nu injiner auto, asa ca putin il doare de safe the whales
    Gumesc, ma intere de mediu, da' tot un carburator imi place.
    Last edited by Octavian; 4 September 2009, 21:48.

    Comment


    • #17
      Posibil sa nu mai aibe aceeasi putere cu carburator...amestecul e mai eficient facut de injectie si devine mai exploziv...poate cu 2 sau 4 carburatoare Alpha, Weber, etc insa, sa scoata mai mult de 75 de cai
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • #18
        Originally posted by Octavian___30 View Post
        Daca pun un carburator pe 1.4 mpi crezi ca nu va mai avea 75 cp?
        [/I]
        Va avea standard 64HP ... si consum mai mare. Vezi Renault 19 1.4 cu carburator. Exista o varianta 1.4e (energy) ce are modificari consistente si ajunge la doar ... 79HP.

        S.

        P.S. Tavi tu chiar nu vrei sa pricepi ca sunt niste principii simple, care spun clar ca un amestesc aer/combustibil controlat ofera un randament/putere mai mare decat unul necontrolat. A nu se confunda carburatorul cu supraalimentarea (multi fac confuzia asta) ...
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • #19
          Ii pun un carburator mare mare, ii fac ceva modificari ''consistente'' si ajung la 80 cp.
          Sunt(erau) motoare de Dacia 1300 care aveau si 80-85 cp.
          Cu dublu corp bine adaptat pe Dacia 1300 am vazut cum face pipi pe una pe carburator ''normal''.

          Silviu lasa drac principiile simple, vezi ca sunt experimente facute la acelasi motor pusa injectie apoi carburator, rezultatul la putere n-a fost mai mic.
          Dezavantajele sunt clare, dar daca stii ce sa pui, se scoate aceeasi putere. Poate gandesti numai la carburatorul de Dacie si atat.
          Last edited by Octavian; 5 September 2009, 00:54.

          Comment


          • #20
            Discutii Tehnice Despre Injectie/carburatie

            Dedic acest topic lui Tavi, lui Silviu si mie personal, sa avem unde sa ne contrazicem...
            tavi, parca stabilisem ca pe motoare identice, carburatorul e pierzator. asa usureaza volanta, bielele, comprima chiulasa si la injectie si vezi daca te mai tii cu carburatorul de ea
            daac e sa dezbatem corect, vorbim de acelasi motor, diferente cu injectie/carburator. altfel nu poti compara tehnologiile, daca ajungem sa comparam un motor de rally pe carburatie cu un motor de strada pe injectie, nu cred ca are sens...
            Last edited by Seba; 5 September 2009, 01:46.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #21
              Pe berlina s-a pus injectie, care asa de generatie veche cum a fost, a optimizat consumul si tot ce tine de buna functionare a motorului, nu mai aveai probleme sa vara-iarna sa mai surubaresti (carburatoru ca sa fie in parametrii optimi trebe reglat si in fc de temp de afara).
              Dar, puterea a crescut? Niet.
              La motor de generatie veche, poti sa-i pui si mama injectoarelor, ca nu mai scoti nimic in plus ca putere.
              In schimb, io daca pun un carburator (nu de berlnina) pe 1.4 mpi pot sa scot aceeasi putere, cu un consum pe masura.
              Last edited by Octavian; 5 September 2009, 09:49.

              Comment


              • #22
                Injectia pe vechea dacie a fost setata pentru a scoate o putere similara deoarece si asa fiabilitatea acelor motoare era indoilenica. Orice surplus de putere fara modificarea materialelor si a internelor ar fi insemnat o fiabilitate si mai scazuta. Unul dintre avantajele injectiei este un acces asupra parametrilor mult mai real.
                In unele competitii se prefera carburatia pentru o simplitate mai mare si din spirit conservator : lipsa de senzori, auxiliare la instalatia electrica, softuri, etc.
                Toata treaba e ca prin injectie se arde combustibilul mult mai eficient asta insemnand ca la aceeasi valoare consumata, motorul scoate aceeasi putere, deci amestecul este mai exploziv prin pulverizarea acestuia in cilindru=mai multa putere. La carburator, combustibilul este picurat, d-aia consumul mai mare dar un randament ceva mai scazut.
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • #23
                  O intrebare: Dacii cu injectie am condus la greu dar nu erau ale mele sa-mi bag nasul asa ca nu stiu prea multe. E adevarat ca aveau 4 pozitii de reglaj a debitului de combustibil (de la consum minim cu demaraj prost la consum mare cu demaraj bun)?
                  De altfel doua dacii de tipul asta, absolut identice (erau chiar gemene) se comportau total diferit. Una consuma de rupea dar fugea bine ailalta taman pe dos.
                  Si tot astea aveau o siguranta la motor pe care o scoteam seara ca sistem antifurt (am spus ca nu erau ale mele masinile).
                  Cel mai lent 1,6 8v

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by darksid3 View Post
                    Injectia pe vechea dacie a fost setata pentru a scoate o putere similara deoarece si asa fiabilitatea acelor motoare era indoilenica. ..........................
                    Ce a fost facut de francezi (si la noi la inceputuri) nu aveau probleme de fiabilitate, trebuie sa ne raportam la acele vremuri.
                    Nu motorul in sine avea probleme de fiabilitate (nu era pacatos deloc) ci executarea lui era o problema, tolerantele admise (la limita de cele mai multe ori) si calitatea proasta a materialelor folosite.
                    Puteai sa setezi cum vrei injectia aia, ca mai mult de 62 cp nu scoteai din motoru ala nici batut (numai din treaba asta).
                    Crezi ca nu s-ar fi gasit pana acum mesteri care sa scoata din setari de la 62 la 70-75 cp? adica 8-13 cp...sa fim seriosi, cumva 1.4 mpi are probleme de fiabilitate ca nu se poate da mai mult de 5-6 cp din remaparea remaparilor.

                    PS: ultimele motoare scoase pe carburator si injectie, au dus linistit 200000 km, data fiind conceptia veche, e chiar remarcabil.
                    Last edited by Octavian; 5 September 2009, 15:30.

                    Comment


                    • #25
                      alo, domn injiner, iar ma iau de tine tu compari cacatoarea aia de injectie monopunct (in fapt un jiglor comandat electronic ce pisa benzina intr-o teava la 30cm de motor) cu injectia multipunct, care pulverizeaza in scaunul supapei sau direct in cilindru? uite de aia n-a scos dacia mai mult de 60 de cai din motorul de 1.4, ca a pus pisatoarea aia in loc de carburator. daca schimba pistoanele si punea 4 injectoare, asa cum tre sa fie o injectie, nu besina aia cojita de carburator electronic, poate ca batea spre 70-75. daca vrei sa stii cat se scoate din dacia cu motor de 1.3, intreaba-l pe nea nicu trales, tata lu seba, ala de-i mai mic cu 2 ani decat noi. tat-su a fost pilot de raliu si fost sofer pe salvare la bocsa. ala m-a dus pe 2 roti la liceu pe la 1mai prin curbe. dar nu a vrut sa-mi spuna consumul. dar nu cu motorul stock. volanta usurata, biele usurate, pistoane usurate, tacheti usurati, axa cu came de r5, chiulasa rectificata...daca stau sa ma gandesc mai bine, rolul carburatorului solex dublu-corp, era doar sa creasca consumul. mai degraba restul modificarilor au crescut puterea. carburatorul a avut momentul lui de glorie, dar acum e depasit. sa fim seriosi, daca era mai bun, nu doar americanii foloseau carburatia la concursuri. in f1, de ce n-au aia carburatoare? la wrc, din nou, n-au. nu crd ca exemplul americanilor e cel mai bun, pt ca tot ei fac motoare hemi, cu cea mai prosta forma posibila a camerei de ardere (dovedit teoretic si faptic) dar o fac de dragul vremurilor apuse. tot de aia folosesc si carburatoare, ca asa a fost o data...
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #26
                        Hai sa ma bag si eu in seama pe aici si sa reinviem topicul asta. Carburatorul bate foarte tare injectia din cel putin un pct de vedere."Depanarea in caz de urgenta". Daca ramaneam cu 1300 (1973) a lu tata pe drum aveam sanse de minim 50% sa ii dau de cap si sa ajung acasa.

                        Eu sunt de parere ca un motor de 1.4 cu 2 carb. webber dublu corp da mumu la 1.4 de pe golan ( bineinteles cu un consum adecvat)
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          injectia nu se strica asa des ca si carburatorul. ai vaz't tu masina pe carburator care sa mearga mereu la prima cheie sute de mii de km, indiferent de vreme si fara sa reglezi carburatorul? niet, asa ceva nu exista. eu prefer injectia. sa nu mai vorbim de norma de poluare africa-6 a carburatorului, fata de injectia care a ajuns la euro6. cat despre performanta, degeaba dai mumu cu o masina de 800 de kile la una de 1100 de kile si de 3 ori mai antiaerodinamica. pune motorul de pe dacia cu carburator pe lighean si vezi care pe care.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #28
                            Injectia nu se strica des, doar o data da bine ... cand se duce.... ii faci coliva. Nu era vorba de preferinte. Asa perfer si eu injectia ca e mai comoda ... mai economica... mai eficienta....etc.
                            Seba hai sa dam un mic avantaj lui nenea 1300 ca e din 1970 motorul ala.

                            Off topic. Pe masina lu tata am blocul si cutia cu emblema de reno pe ele. Nu stiu ce draq are cutia aia (probabil etajata altfel) ca atunci cand eram mic copil si ma dadeam, ii mancam pe paine pe aia cu 1400, asta pana a aflat tata de indeletnicirile mele de reisar si mi-a trantit un jigler de 1,25 de la oltcit de ma rugam de ea sa plece de pe loc.
                            sigpic

                            Comment


                            • #29
                              nu cred ca motorul ala de 1300 poate avea vre un avantaj. alea facute in 70 sa stii ca erau mult mai bune decat astea din 90. pentru mine este o mizerie tehnica motorul de dacie din anii 90. la 80 90 mii ii faceai setu oricum ai fi mers cu ea si orice ulei ai fi folosit. cat despre carburator alta infectie. consuma 10 in afara la 90kmh ca daca mergeai mai tare ardeai garnitura.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google