Calculul mai clar al pierderilor in privatizarea CFR.
Simt intr-adevar ca sunt roman.
Cititi aici cum s-a falimentat CFR Marfa.
GFR: Infiintata in 2001, un an mai tarziu compania avea doar 6 angajati: 3 directori, un sef birou tehnic, o secretara si un mecanic. Asta nu i-a impiedicat sa primeasca autorizatia de transport feroviar cu numarul 10.
Autorizatiile de transport feroviar nu se dau peste noapte si oricui.
In 15 ani compania CFR Marfa a trecut de la extaz la agonie. Fanionul transporturilor de marfa romanesti, cea mai mare companie de acest fel din Europa de Est a fost pusa pe butuci.
Nu mai e nimic de zis, decat ca mai exista cateva companii de stst si se termina tot de vandut. Putem stinge lumina in tara.
... sa luam numai vagoanele : 202 000 000 / 42 000 = 4809 eur pe vagon. Pai e mai ieftin decat un VW Golf la mana a 2-a. Un pret de achizitie de 4809 eur/vagon in conditiile in care un vagon nou costa intre 80 000 si 100 000 eur....depinde de model, nr osii si capacitate. Ca sa nu mai discutam de locomotive. Sa facem un calcul simplu : 900 locomotive x 800 000 eur (ca-s la second hand) + 24 000 vagoane x 40 000 eur (ca-s la second hand) = 1 680 000 000 euro DOAR PARCUL CIRCULANT ... deci peste un miliard si jumatate. Nu mai stam sa discutam despre ce alte asset-uri a mai achizitionat : cladiri, autoturisme etc. si mai ales PORTOFOLIUL DE CLIENTI STRATEGICI : clienti din domeniul energetic (carbuni, titei), metalurgic, agricol etc. Asta sigur ridica valoarea spre 2 miliarde euro. La asta se adauga si pleasca de stergere a peste 2 000 000 000 datorii. Sa zicem ca e un business fara potential si l-a cumparat la 50 centi pt 1 euro .... si in plus a achizitionat doar 51% din actiuni. Deci 2 miliarde * 0.5*0.51 = 510 milioane eur .... iar el a dat doar 202 milioane eur ... deci l-a cumparat la 25 centi pe 1 euro. De obicei in lumea achizitiilor si fuziunilor acest raport de 0.25 la 1 se foloseste numai la firme care se vand pe bucati la fier vechi. Iar pt cei care tipa acum pe-aici ca sa ne calmam le aduc aminte ca toate tepele din domeniile strategice au fost trase sub guverne PSD (de la Petrom la Bechtel).
Cititi aici cum s-a falimentat CFR Marfa.
GFR: Infiintata in 2001, un an mai tarziu compania avea doar 6 angajati: 3 directori, un sef birou tehnic, o secretara si un mecanic. Asta nu i-a impiedicat sa primeasca autorizatia de transport feroviar cu numarul 10.
Autorizatiile de transport feroviar nu se dau peste noapte si oricui.
Contractul de 200 de milioane de lei, pierdut in mod absurd
Oferta depusa de CFR Marfa a fost respinsa de Compet si atribuita GFR, desi oferta companiei feroviare de stat era cu 5 milione de dolari mai mica.
Gheorghe Chirita lucreaza de 32 de ani la calea ferata din Ploiesti.
"Contractul asta cu Conpetul, chiar daca CFR Marfa a castigat licitatia a fost descalificat printr-o hotarare de guvern data cu cateva zile inainte, care stabilea ca daca o societate are datorii la bugetul statului este descalificata"
Oferta depusa de CFR Marfa a fost respinsa de Compet si atribuita GFR, desi oferta companiei feroviare de stat era cu 5 milione de dolari mai mica.
Gheorghe Chirita lucreaza de 32 de ani la calea ferata din Ploiesti.
"Contractul asta cu Conpetul, chiar daca CFR Marfa a castigat licitatia a fost descalificat printr-o hotarare de guvern data cu cateva zile inainte, care stabilea ca daca o societate are datorii la bugetul statului este descalificata"
Nu mai e nimic de zis, decat ca mai exista cateva companii de stst si se termina tot de vandut. Putem stinge lumina in tara.
Comment