Dacia este acuzată de către Hyundai India că s-a inspirat de la modelul Hyundai Santro, atunci când a venit cu modelul Dacia Sandero.
Mai exact, Hyundai India acuză Dacia că s-a inspirat de la modelul Santro atunci când a introdus modelul Dacia Sandero. După cum putem observa în imagine, nu prea există asemănări ca şi design şi nici ca tehnologie între cele două maşini. Dar ceea ce Hyundai incriminează este, dacă putem spune aşa, un plagiat fonetic, adică numele celor două modele este destul de apropiat, indienii spunând că ei au fost primii care au venit cu acest nume.
Este adevărat că Hyundai Santro, cunoscut în restul lumii drept Atos, a fost lansat în 1998 pe piaţa, fiind vândut până acum în 1.5 milioane de exemplare în India. Dar este totuşi o mică diferenţă între cele două denumiri, pe care probabil indienii nu o pot sesiza. Al doilea argument este că acest nume nu este de provenienţă Dacia, ci ar trebui probabil să se răfuiască cu Renault care l-a perpetuat din Brazilia.
De fapt iritarea celor de la Hyundai India, provine din faptul că Mahindra-Renault ar putea în viitor să aducă modele Dacia Sandero rebranduite în Asia şi cota lor de piaţă s-ar putea diminua consistent. Chiar Hyundai Santro ar fi unul dinre modelele care ar avea de suferit, dacă Sandero va veni la preţ apropiat, dar cu o ofertă mult mai echilibrată şi matură.
sursa
Mai exact, Hyundai India acuză Dacia că s-a inspirat de la modelul Santro atunci când a introdus modelul Dacia Sandero. După cum putem observa în imagine, nu prea există asemănări ca şi design şi nici ca tehnologie între cele două maşini. Dar ceea ce Hyundai incriminează este, dacă putem spune aşa, un plagiat fonetic, adică numele celor două modele este destul de apropiat, indienii spunând că ei au fost primii care au venit cu acest nume.
Este adevărat că Hyundai Santro, cunoscut în restul lumii drept Atos, a fost lansat în 1998 pe piaţa, fiind vândut până acum în 1.5 milioane de exemplare în India. Dar este totuşi o mică diferenţă între cele două denumiri, pe care probabil indienii nu o pot sesiza. Al doilea argument este că acest nume nu este de provenienţă Dacia, ci ar trebui probabil să se răfuiască cu Renault care l-a perpetuat din Brazilia.
De fapt iritarea celor de la Hyundai India, provine din faptul că Mahindra-Renault ar putea în viitor să aducă modele Dacia Sandero rebranduite în Asia şi cota lor de piaţă s-ar putea diminua consistent. Chiar Hyundai Santro ar fi unul dinre modelele care ar avea de suferit, dacă Sandero va veni la preţ apropiat, dar cu o ofertă mult mai echilibrată şi matură.
sursa
Comment