Cateva sfaturi privind conducerea in conditii de iarna:
1. Asigurati-va ca masina este pregatita dpvd al functionarii optime in coditii de iarna. In luna noiembrie nu strica o vizita la service pentru a verifica daca masina e pregatita pt iarna (verificare acumulator, lichid antigel, fluide motor).
2. In cazul in care drumul este acoperit cu polei sau zapada batatorita folositi cat mai putin frana de picior, folositi frana de motor (retrogradati intr-o treapta inferioara de viteza si ridicati piciorul de pe ambreiaj fara sa accelerati, ex. din tr. 4 reveniti in tr. 2 sau din tr. 5 in tr. 3), nu va bazati prea mult pe ABS;
3. Negociati curbele fara a brusca directia;
4. Mentineti instalatia de climatizare in functiune permanent, inclusiv dezaburizatorul pentru luneta;
5. Mentineti functionale toate sistemele posibile de avertizare! Lumini de drum, semnalizatoare, proiectoare, lampa mers inapoi, lampa ceata spate, claxon (folositi caxonul periodic in cazul in care vizibilitatea scade sub 50m);
6. Nu accelerati in curba;
7. Daca e cazul sa urcati un deal si drumul e acoperit cu zapada si/sau polei, montati lanturile antiderapante;
8. La coborarea unui deal nu calcati frana, nu accelerati, nu bruscati directia, NU OPRITI MOTORUL, folositi o treapta de viteza inferioara (tr. 2 sau tr. 3) si lasati masina "sa curga la vale" chiar daca motorul urla;
9. Mentineti stergatoarele de parbriz curate. Daca s-a format gheata pe ele e suficient sa le scuturati de parbriz si gheata va cadea;
10. NU FOLOSITI FRANA DE MANA PENTRU A NEGOCIA O CURBA IN DEMARAJ CONTROLAT!!!
Mai aveti idei?...
1. Asigurati-va ca masina este pregatita dpvd al functionarii optime in coditii de iarna. In luna noiembrie nu strica o vizita la service pentru a verifica daca masina e pregatita pt iarna (verificare acumulator, lichid antigel, fluide motor).
2. In cazul in care drumul este acoperit cu polei sau zapada batatorita folositi cat mai putin frana de picior, folositi frana de motor (retrogradati intr-o treapta inferioara de viteza si ridicati piciorul de pe ambreiaj fara sa accelerati, ex. din tr. 4 reveniti in tr. 2 sau din tr. 5 in tr. 3), nu va bazati prea mult pe ABS;
3. Negociati curbele fara a brusca directia;
4. Mentineti instalatia de climatizare in functiune permanent, inclusiv dezaburizatorul pentru luneta;
5. Mentineti functionale toate sistemele posibile de avertizare! Lumini de drum, semnalizatoare, proiectoare, lampa mers inapoi, lampa ceata spate, claxon (folositi caxonul periodic in cazul in care vizibilitatea scade sub 50m);
6. Nu accelerati in curba;
7. Daca e cazul sa urcati un deal si drumul e acoperit cu zapada si/sau polei, montati lanturile antiderapante;
8. La coborarea unui deal nu calcati frana, nu accelerati, nu bruscati directia, NU OPRITI MOTORUL, folositi o treapta de viteza inferioara (tr. 2 sau tr. 3) si lasati masina "sa curga la vale" chiar daca motorul urla;
9. Mentineti stergatoarele de parbriz curate. Daca s-a format gheata pe ele e suficient sa le scuturati de parbriz si gheata va cadea;
10. NU FOLOSITI FRANA DE MANA PENTRU A NEGOCIA O CURBA IN DEMARAJ CONTROLAT!!!
Mai aveti idei?...
Comment