Conducerea autovehiculului in conditii de iarna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Conducerea autovehiculului in conditii de iarna

    Cateva sfaturi privind conducerea in conditii de iarna:

    1. Asigurati-va ca masina este pregatita dpvd al functionarii optime in coditii de iarna. In luna noiembrie nu strica o vizita la service pentru a verifica daca masina e pregatita pt iarna (verificare acumulator, lichid antigel, fluide motor).
    2. In cazul in care drumul este acoperit cu polei sau zapada batatorita folositi cat mai putin frana de picior, folositi frana de motor (retrogradati intr-o treapta inferioara de viteza si ridicati piciorul de pe ambreiaj fara sa accelerati, ex. din tr. 4 reveniti in tr. 2 sau din tr. 5 in tr. 3), nu va bazati prea mult pe ABS;
    3. Negociati curbele fara a brusca directia;
    4. Mentineti instalatia de climatizare in functiune permanent, inclusiv dezaburizatorul pentru luneta;
    5. Mentineti functionale toate sistemele posibile de avertizare! Lumini de drum, semnalizatoare, proiectoare, lampa mers inapoi, lampa ceata spate, claxon (folositi caxonul periodic in cazul in care vizibilitatea scade sub 50m);
    6. Nu accelerati in curba;
    7. Daca e cazul sa urcati un deal si drumul e acoperit cu zapada si/sau polei, montati lanturile antiderapante;
    8. La coborarea unui deal nu calcati frana, nu accelerati, nu bruscati directia, NU OPRITI MOTORUL, folositi o treapta de viteza inferioara (tr. 2 sau tr. 3) si lasati masina "sa curga la vale" chiar daca motorul urla;
    9. Mentineti stergatoarele de parbriz curate. Daca s-a format gheata pe ele e suficient sa le scuturati de parbriz si gheata va cadea;
    10. NU FOLOSITI FRANA DE MANA PENTRU A NEGOCIA O CURBA IN DEMARAJ CONTROLAT!!!

    Mai aveti idei?...

  • #2
    hai sa iti zic eu o faza cu frana de motor...
    Era zapada pe jos,echipajele nici macar nu au apucat sa intervina,eram in coborare,inainte sa incep coborarea,am retrogradat in a 2a...lucru care mi-a si provocat derapajul,noroc ca nu am mers tare si am putut sa controlez,deci...nu stiu cat te poti baza pe frana de motor...
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • #3
      Cristi cand folosesti frana de motor dai drumul incet la ambreiaj dupa ce ai schimbat intr-o treapta inferioara.
      Referitor la frana de motor la diesel...la benzinare se putea oprei masina doar din frana de motor folosind treapta 1 de videza...la diesel nu merge...si cu treapta 1 la relenti masina se deplaseaza...deci trebuie folosita si frana de picior... e un avantaj la plecarile de pe loc...nu mai patinezi asa tare.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Oarecum in completarea lui Sp!ke: nu bruscati directia si accleratia cand se formeaza santuri de gheata o sa mergeti din gard in gard(adica din masina in masina) si nu opriti cu rotile perpendicular pe aceste santuri(sar putea sa nu mai puteti pleca). Valabil si la liniile de tramvai care formeaza un fel de santulete cu margini de gheata. A si eu personal nu mai folosesc frana de mana de loc.(nu am garaj).
        Cel mai lent 1,6 8v

        Comment


        • #5
          Originally posted by Cristi_Xp
          hai sa iti zic eu o faza cu frana de motor...
          Era zapada pe jos,echipajele nici macar nu au apucat sa intervina,eram in coborare,inainte sa incep coborarea,am retrogradat in a 2a...lucru care mi-a si provocat derapajul,noroc ca nu am mers tare si am putut sa controlez,deci...nu stiu cat te poti baza pe frana de motor...
          Daca ridici brusc piciorul de pe ambreiaj se poate derapa, daca pe jos e polei atunci nu poti decat sa te rogi sa nu se-ntample nimic, normal ar fi ca in conditii de iarna cu carosabil acoperit sa se circule cu viteza mica si foarte mica si sa se anticipeze eventualele pericole, asta in masura in care e posibil.

          Comment


          • #6
            A si la plecarea de pe loc nu amabalati ca nebunii ca tot nu pleaca. Mai bine turati foarte incet. E valabil cand e zapada si polei pe jos.
            Cel mai lent 1,6 8v

            Comment


            • #7
              si daca ramaneti impotmoliti nu ambalati ca nebuni ca s-ar putea sa prindeti aderenta si e de ajuns cat sa intrati in ala din fata(am vazut multe cazuri ori au intrat in masini ori sau oprit in stalp)

              sigpic

              Comment


              • #8
                In completare la Sonykel, daca ramaneti impotmoliti in zapada/noroi nu accelerati pana fierbe apa in motor, se incearca iesirea prin balans si se accelereaza usor numai pana la pierderea aderentei apoi se apasa ambreiajul si se reia operatiunea. Daca masina a ramas suspendata pe damburi de zapada/noroi/nisip se degajeaza, cu o lopata, zona de contact si se fac santuri in dreptul rotilor pe directia de iesire apoi se incearca iesirea. Daca nu se reuseste iesirea, recomandat ar fi sa tractati masina, iar cel care va tracteaza sa incerce o tractare lenta nu prin smuciri (risc de avarii)!

                Comment


                • #9
                  eu am auzit-o faza cu iesitu din situatiile astea , dar nu o recomand...
                  mi-a spus-o un coleg de facultate(are vreo 60 de ani el) dai rezerva jos din masina scoti cauciucu dupa ea , pui doar janta in locu unei rotii motoare care nu are tractiune legi sufa de un copac , stalp si celalta cap al sufei il legi de janta si cand dai sa pleci sufa se infasoara pe janta si te trage afara din ``situatia nasoala`` ....

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Atata timp cat cealalta roata merge in gol, nu cred ca are nicio sansa. Doar nu poti cupla ambele roti de pe fata.

                    Cred ca nenea asta se uita la prea multe filme americane.

                    Comment


                    • #11
                      Asta inseamna ca trebe sa ai si scule adecvate la tine (parghie pt depresat anvelopa, leviere) sinu in ultimul rand... muschi. Nu recomand aceasta metoda. Mai bine incui masina si caut pe cineva care e dispus sa ma tracteze. In plus nu stiu aca e posibil pt ca cealalta roata va pierde aderenta si se va invarti in gol.

                      Comment


                      • #12
                        eu va spun ce mi-a zis el mie , mi-a zis ca era in mocirla cu pietris si ramasese pe o parte suspendat pe pietris...

                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          In cazul in care incerci sa pleci de pe loc, si nu prea reusesti, in treapta 1, va recomand calduros plecarea de pe loc in treapta 2, dar evident......fara a tura motorul prea tare....testat si pe tractiune fata, si pe tractiune spate, si merge, nu in orice conditii....normal....ca daca este sticla pe jos, ori lanturi, ori impins

                          Bafta tuturor!!
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Daca pe jos e numai gheata si e dreapta (fara damburi) si nu reusiti sa plecati cu treapta 1, se foloseste treapta 2 si veti iesi sigur de acolo.


                            LE: Am postat in acelasi timp cu gionik.
                            Cel mai nou proiect auto din România!
                            Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                            Comment


                            • #15
                              Pe timp de viscol nu circulati pe autostrazi!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google