Cutie de viteze automata. Pareri pro si contra.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hai sa incercam sa facem o ierarhizare a diferitelor tipuri de cutii automate:

    -cutia hidramata clasica care a fost folosita cu succes pina prin '95 si la modele mai scumpe, este o cutie fara ambreiaj mecanic are un convertizor hidraulic si treptele de viteza sunt cuplate cu ajutorul unor ambreiaje hidraulice aflate in cutie, probleme apar cind se schimba calitatile uleilui hidraulic din cutie, trebuie turata ceva mai tare ca sa plece de pe loc si la schimbarea vitezelor apare un moment cind se tureaza motorul in gol.

    -cutia secventiala are la baza cutia mecanica la care sa adaptat un sistem cu actionare hidraulica de comanda a treptelor de viteza si ambreiajului (asta are ambreiaj clasic) totul sub comanda calculatorului, cind dai comanda de schimbare a vitezelor calculatorul comanda debraierea, schimbarea vitezei si ambreierea, in functie de softul cutiei se pot alege mai multe feluri de comanda a cutiei:-automata-schimbarea se face in functie de viteza si sarcina motorului,-secvential-comanda din padela de pe volan sau din maneta de viteze,cu posibilitatea sa optezi pt. schimbare sport sau soft, probabil ca regimul asta l-as alege la o asemenea cutie,-avarie- daca te lasa instalatia hidraulica unele cutii au posibilitatea sa fie cuplate in treptele inferioare pt. a putea degaja carosabilul. toate bune si frumoase la cutia asta numai sa nu te lase instalatia hidraulica, cine urmareste F1 atunci cind comentatorii spun ca un pilot are probleme de hidrulica se observa ca imediat incep si problemele de schimbare a vitezelor.

    -transmisia variabila ca si concept a aparut inaintea cutiei secventiale dar a intimpinat niste probleme ce ordin tehnologic, mai precis materialul din care este facuta cureaua de transmisie, care mai nou este un lant trapezoidal din materiale compozite, permite transmisia in mod contiinu si variabil in funtie de sarcina a puterii motorului la roata, sincer nu mai stiu cum este actionat ambreiajul la cutia asta.

    o concluzie personala cutie cu transmisie variabila sau secventiala nu cred ca o sa aiba loganul, ramine cutia hidramata care este mai scumpa decit cutia mecanica si mai pretentioasa in intretinere si se uzeaza cam la acelas nr. de km. in care se uzeaza si o cutie mecanica avind costuri de reparatie mult mai mari.

    Comment


    • #17
      Originally posted by SUPERCAR
      @D-FENS totusi cand e aglomeratie in oras si mergi bara la bara si trebuie sa inaintezi din metru in metru nu preferi o cutie automata,e cam obositor sa apesi ambreiajul ala atata...pur si simplu te oboseste(cel putin pe mine,si totusi sunt norocos ca nu stau in bucuresti).
      Pai nici eu nu stau in Bucuresti,asa ca suntem amandoi norocosi
      La ambele cutii sunt avantaje si dezavantaje,depinde de punctul de vedere al fiecaruia.
      Forum neinteresant. Delogat definitiv.

      Comment


      • #18
        bine, mah, sony...am aparut ... deci: logan automat cu dsg eu unul nu vad de ce sa pui o cutie egala ca pret cu restul masinii (si-ar lua cineva logan 1.4 cu 15000 ,numai ca are doua sau mai multe ambreiaje in cutie? nu cred...). cutiile hidramate au consum mai mare deoarece la plecare convertizorul hidraulic de cuplu nu transmite la fel de bine forta motorului ca un ambreiaj normal si in timpul asat motorul consuma aiurea...cvt-urile (sunt cateva suzuki si honda) sunt foarte scumpe si dau senzatia unui moped, nu a unui automobil, deci iar nucred ca va lua cineva (decat unul care nu se pricepe, plus ca e foarte pretentioasa acea cutie: transmisie prin curea si cilindrii variatori actionati hidraulic). ca sa raspund la intrebarea lui sony, clio automat consuma mai mult tocmai pt ca are cutie automata cu convertizor hidraulic de cuplu (cea mai proasta varianta). un alt dezavantaj la automate e ca n-ai frana de motor, deci alta sursa de economie de combustibil e data la o parte (din moment ce motorul nu intra in regim de "taiere alimentare"...) pe lanag asta, intervine si softul de gestiune al cutiei, care e facut sa mearga bine in majoritatea situatiiilor posibile in trafic, nu musai pt economie de combustibil. eu unul n-as da transmisia manuala decat pe secventiala (semiautomata) dar asta-i cea mai scumpa. citroen c4 are cutie automata, in schimb softul ei are o problema mare pe viraje cand lasi gazul si apoi accelerezi ca sa iesi, schimba de nebun sus-jos...dar paradoxal, ei zic ca masina respectiva consuma mai putin cu cutie automata decat manuala (cum mama dracu', nu pricep)....daca e cazul, dezbatem mai pe larg cele trei tipuri de transmisie automata...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #19
          aham gata priceput :d

          sigpic

          Comment


          • #20
            Originally posted by SoNyKeL
            aham gata priceput :d
            cred si eu acu' am vazut ca si gabriel a zis in mare acelasi lucru ca si mine...
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #21
              deocamdat prefer manuala ;) dar poate cand voi fi mai batran imi iau automata )
              sigpic

              Comment


              • #22
                Originally posted by dorutz
                deocamdat prefer manuala ;) dar poate cand voi fi mai batran imi iau automata )
                vezi sa nu te obisnuiesti cu asta si sa patesti ca mine...cu totoia ciorola automata dau sa intru in depasire, simt cum cutia retrogardeaza, ajung la 5500rpm, vreau sa schimb eu in sus, si ce fac ? apas "ambreiajul" ca sa dau 5-ul...nu pot sa-ti zic cum m-au injurat simultan 3 pasageri lipiti de parbriz si eu nu mai stiam cum dracu' sa intru inapoi dupa duba ce voiam initial s-o depasesc, ca sa nu raman "mireasa" pe contrasens...grija mare ca e de rau dupa ce te obisnuiesti cu astea manuale. asta e inca un exemplu (pt mine foarte edificator) ca sa nu-mi iau masina automata (decat de spalat)
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #23
                  Pai in depasire se apasa pedala pana la podea ca sa nu aiba timp sa schimbe, sa schimbe cat mai sus.
                  Cel mai nou proiect auto din România!
                  Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by andrei
                    Pai in depasire se apasa pedala pana la podea ca sa nu aiba timp sa schimbe, sa schimbe cat mai sus.
                    pai si eu ce-am zis? am pus pedala de gaz jos si cutia a retrogradat singura (kickdown). ei, dupa ce motorul s-a turat la 5500rpm, eu, din obisnuinta, ca la cutia manuala, am vrut sa schimb in sus...si am dat sa apas ambreiajul. dar f...ta aia de caruta ninja n-are ambreiaj, are o singura pedala mare, lata, de frana, care eu am apasat-o cu piciorul stang ca pe un ambreiaj (la podea), efectul fiind devastator pt toti din masina noroc ca aveam centurile puse...
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #25
                      Era sa va "coafati" singuri...
                      Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                      Comment


                      • #26
                        am condus si eu odata un mercedes automat si am avut aceasi placere ca si csebalyn doar ca eram singur in masina si am avut volan din care sa musc . am avut un ditamai botu umflat...
                        o ditamai animalu de pedala de frina, cum dracu s-a n-o calci accidental cu stingu , doar te astepti sa fie ambreiajul acolo

                        eu personal sint contra automatic, cu un automatic nu poti trece din treapta 5 in 4 si sa-i dai blana cind e nevoie. la un automatic nu controlezi tu schimbarea treptelor. cutia automata nu e facuta pentru condusul sportiv, stiu o persoana care a facut muci 3 cutii automate la un mercedessi asta in doar o luna. eram de fata cind mecanicul ii recomanda din nou o cutie manuala
                        Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                        Comment


                        • #27
                          Aceeasi placere cum a spus crististreulea si csebalyn am avut-o la un Jeep . Si nu aveam centura pusa asa ca m-am oprit la cativa cm de volan . Am si eu o intrebare: cu cutia automata cum e la liniute?
                          Cel mai lent 1,6 8v

                          Comment


                          • #28
                            cu semiautomata secventiala (dsg) e ok la liniute, cu aia hidraulica e naspa...cu aia cvt e si mai nasol, parca demarezi cu minimobra . o cutie manuala condusa de o mana buna, face orice cutie in afara de dsg. vezi cuvantul "meister" din semnatura...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #29
                              Ai dreptate. Clar o cutie manuala scoate un timp mai bun 0-100 km/h decat o automata. Daca te uiti pe toate site-urile auto o sa vezi o diferenete de 0,5-1 sec. la demaraj, in favoarea manualei.
                              Cel mai nou proiect auto din România!
                              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                              Comment


                              • #30
                                E adevarat ca o cutie manuala e mai "lenesa", dar o cutie DSG deja ii da praf in ochi cutiei manuale. Schimba mai bine si mai rapid decat ar schimba cel mai experimentat pilot. Si performante ca 0-100 sunt de data asta imbunatatite cu 0,5-1 sec.
                                Eu am avut zile in care am trecut de pe manuala pe automata si vice versa, dar nu am avut nici un fel de problema, sa apas frana cu stangu' sau probleme de genu'. Chiar si eu ma miram cat de repede m-am adaptat.
                                Oricum eu pe viitor ma gandesc serios la o "automata", poate chiar si DSG.
                                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google