Biocarburanţii - numiţi biodiesel şi bioethanol - sunt produse extrase din plante şi apoi prelucrate, mai ieftine decât motorina - dacă nu sunt accizate - şi nepoluante. Rapiţa, soia sau floarea-soarelui sunt materiile prime din care biodieselul poate fi obţinut, iar prelucrarea acestor culturi pentru a obţine energie bio nu este doar încurajată, ci chiar impusă de Uniunea Europeană.
Potrivit normelor adoptate la Bruxelles, 2a din cantitatea totală de combustibil consumată de România în 2007 ar trebui să fie bio, iar nivelul ar trebui să crească până în 2010 la 5,75%. Motivul? Preţul crescut al carburanţilor fosili şi nivelul alarmant al poluării la nivel global.
Portughezii se aşează la Lehliu
Două mari companii europene, Martifer şi MAN Ferrostaal, au anunţat, încă de anul trecut, că vor investi atât în rafinării care să producă biodiesel, cât şi în producţia de materie primă. Portughezii de la Martifer a trecut deja la treabă, începând construcţia unei rafinării în localitatea Lehliu (Calarasi). Ei au achiziţionat şi loturi pentru cultivarea rapiţei în Baragan. În total, opt astfel de rafinării sunt proiectate să fie deschise în următorii ani.
Potrivit normelor adoptate la Bruxelles, 2a din cantitatea totală de combustibil consumată de România în 2007 ar trebui să fie bio, iar nivelul ar trebui să crească până în 2010 la 5,75%. Motivul? Preţul crescut al carburanţilor fosili şi nivelul alarmant al poluării la nivel global.
Portughezii se aşează la Lehliu
Două mari companii europene, Martifer şi MAN Ferrostaal, au anunţat, încă de anul trecut, că vor investi atât în rafinării care să producă biodiesel, cât şi în producţia de materie primă. Portughezii de la Martifer a trecut deja la treabă, începând construcţia unei rafinării în localitatea Lehliu (Calarasi). Ei au achiziţionat şi loturi pentru cultivarea rapiţei în Baragan. În total, opt astfel de rafinării sunt proiectate să fie deschise în următorii ani.
Comment